XP bootable en Dynamische schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 07:05
Zie ook Raid 5 dynamisch na rebuild

Als laatste reddingsmiddel wil ik met XP proberen om de schijf nog te benaderen.

Is het mogelijk om via USB (ja, mijn PC ondersteunt dat) direct in XP op te starten, dus zonder XP te installeren als dualboot met Windows 7?

Ik heb XPMode al in een viruele omgeving geïnstalleerd maar die ziet alleen wat de host ook ziet.

Eventueel vanaf DVD opstarten? Ook zonder XP eerst te installeren...

Graag advies en/of tips.

8)7

PS. Kan ik ook ergens aanzetten dat ik een mailtje krijg bij respons? :?

[ Voor 7% gewijzigd door yourservice op 01-02-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar xp opstarten vanaf usb, mwaah... Das niet te doen.

wat ik begrijp is dat je bij je harde schijven wil komen dmv een besturingssysteem op te starten dat op je usb staat... Wat je kan doen is hirens bootcd op usb zetten en mini-xp gebruiken. Of je gebruikt een linux live cd van een willekeurige distro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 07:05
Het gaat erom de dynamische schijf te kunnen benaderen en eventueel een back-up te maken.

Met Hiren's BootCD en Mini-XP zie ik eerst Loading Mini Windows XP en dan krijg ik de volgende foutmelding:

File \HBCD\XP\XP.wim could not be loaded.
The error code is: 32768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:30
Je wilt echt met mini Windows XP (32-bit) je Dynamische 7TB raid (GPT) benaderen. Ik wens je veel succes Windows XP 32-bit ondersteund geen GPT schijven. Dan moet je minimaal een Windows 7 (of Vista) bootable (32-bit) hebben of Windows XP 64-bit als je die ergens hebt liggen. Bron: MSDN.
yourservice schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:21:
Het gaat erom de dynamische schijf te kunnen benaderen en eventueel een back-up te maken.

Met Hiren's BootCD en Mini-XP zie ik eerst Loading Mini Windows XP en dan krijg ik de volgende foutmelding:

File \HBCD\XP\XP.wim could not be loaded.
The error code is: 32768
Hierover lees ik alleen iets over mogelijk een beschadigde CD/DVD (of flash drive).

Ik heb nog een bootcd in je eerder genoemde topic opgenoemd waarmee ik hoop dat je daar wat mee kan beginnen.

Laat het in één van de twee (deze en/of degene onder opslagtechnologie) topics in ieder geval weten hoe het afloopt ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar gezien ik zelf ook een GPT raid array heb (met een Adaptec kaartje) ik hoop dat je op één of andere manier nog bij je data kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Starke op 02-02-2014 21:10 . Reden: GPT bron toegevoegd ]