Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489137

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://cdn-s3.thewrap.com/images/files/2013/Jun/14/97521/main_image/true-detective-620x321.jpg

The lives of two detectives, Rust Cohle and Martin Hart, become entangled during a 17-year hunt for a serial killer in Louisiana.

Zag tot mijn verbazing nog geen topic. Verbaasd omdat juist deze serie veel ruimte geeft om te speculeren, theorieën te delen etc. Vind het tot nu toe fantastisch al begon het wat traag. Acteerwerk is top, met name van Matthew McConaughey .

Het lijkt er op dat gedurende de serie er kleine/grote verwijzingen worden gemaakt naar puzzelstukjes in het verhaal. Zal zo wat theorieën/speculaties posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat speculaties:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1K14sJI.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bh8zyuP.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lMjN67k.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bmGaESZ.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/22ImEqE.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/24zx6cg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/e1506x.jpg

She talkin about... she gonna become a nun... she say she met "a King"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 19:00

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb 3 aflerveringe gezien. En vind het ecjt een top serie. Het acteerwerk is echt super. En het is tot nu toe heel intressant allemaal. Ik blijf hem in ieder geval volgen :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Volg deze serie ook met veel plezier. Voor iedereen die van opbouwende spanning houdt is dit een enorme aanrader. Er gebeurt nog niet veel, maar de karakters zijn erg interessant en je vraagt je continue af wat er gebeurd is en jou als kijker dus nog te wachten staat. Beste nieuwe serie!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-04 20:29

Chris van der G

Tailchakra

Jij noemt het acteerwerk van MC goed. Maar van hem wisten we al dat hij goed was.. WH was altijd een "redelijke acteur" maar hier laat hij zien hoe buitengewoon goed hij een chaotische verstrooide man kan spelen..

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Er komen ook wel aardige tieten voorbij, weer een goede hetero serie erbij naast Banshee :)
Amerika blijft gewoon een mooie movieset, lekker in dat Louisiana gebied met white trash om een goed depressief sfeertje te geven.

Alle aanwijzingen waren mij nog niet echt opgevallen. Het is een vrij vage serie dat veel mensen saai en langzaam zullen vinden. Ik vind het heel mooi geschoten en verveel me geen moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb de eerste drie afleveringen gezien en ben behoorlijk onder de indruk.
MC is idd. een geweldige acteur maar WH vind ik ook indrukwekkend.
Ga het zeker volgen en ben benieuwd.
En leuk, een topic voor TD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ja superserie. Ik vind toch dat er laatste paar jaar veel meer echt goede tv-series zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chris van der G schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:44:
Jij noemt het acteerwerk van MC goed. Maar van hem wisten we al dat hij goed was.. WH was altijd een "redelijke acteur" maar hier laat hij zien hoe buitengewoon goed hij een chaotische verstrooide man kan spelen..
Ik noem het acteerwerk top (dus ook dat van WH) en McConaughey springt daar wat mij betreft bovenuit. Dat wat hij kan algemeen bekend is doet natuurlijk niks af aan zijn doen in deze serie. Schrijvers van deze serie verdienen mijn inziens ook een groot compliment. Die monoloog van Rust in de auto en de monoloog in de laatste minuten van de 3e aflevering zijn van topniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Laatst online: 11-04 20:29

Chris van der G

Tailchakra

BARACUS schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:35:
Er komen ook wel aardige tieten voorbij, weer een goede hetero serie erbij naast Banshee :)
Amerika blijft gewoon een mooie movieset, lekker in dat Louisiana gebied met white trash om een goed depressief sfeertje te geven.

Alle aanwijzingen waren mij nog niet echt opgevallen. Het is een vrij vage serie dat veel mensen saai en langzaam zullen vinden. Ik vind het heel mooi geschoten en verveel me geen moment.
Ik ben JUIST NIET verveeld bij de serie. Ik zit continu na te denken over wat hij aan het zeggen is etc.
Anoniem: 489137 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:51:
[...]

Ik noem het acteerwerk top (dus ook dat van WH) en McConaughey springt daar wat mij betreft bovenuit. Dat wat hij kan algemeen bekend is doet natuurlijk niks af aan zijn doen in deze serie. Schrijvers van deze serie verdienen mijn inziens ook een groot compliment. Die monoloog van Rust in de auto en de monoloog in de laatste minuten van de 3e aflevering zijn van topniveau.
Het schrijfwerk is inderdaad subliem! En het is perfect vertaald door de acteurs, wat mij betreft scoort dit nu al hoger dan Breaking Bad. Vraag me af wat seizoen twee ons te brengen heeft, ander verhaal en andere acteurs waarschijnlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Chris van der G op 01-02-2014 22:46 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:18
Net de derde aflevering gezien. Wat een heerlijke slow-paced serie!
McConaughey en Harrelson stelen wel de show. Zeker McConaughey, die speelt echt waanzinnig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 12:54

Chrisjuh_15

Facta non verba

HBO, more of this please! Echt een fantastische serie met acteerwerk waar je u tegen zegt. Heb toch echt drie uur zeer geboeid zitten kijken naar de eerste drie afleveringen. Heel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sowieso wel opvallend dat er een TV serie is met 2 Hollywood acteurs die nu nog altijd te boek staan als goed en in veel hooggewaardeerde films mee spelen. Vaak zijn het in series acteurs die niet meer aan de bak komen in Hollywood films.

Ben altijd wel fan geweest van Harrelson, z'n rol in Zombieland vind ik geweldig, in The Hunger Games vind ik hem iets minder maar dat komt wellicht omdat zijn rol wat kleiner is.

McConaughy zag ik voor het eerst in U571, die duikboot film en vorige week voor het laatst in Dallas Buyers
Club, dan zie je wel dat ie behoorlijk gegroeid is als acteur.

Ben benieuwd wat die 2 gasten verdienen voor zo'n serie, zal geen goedkoop geintje zijn voor HBO, naast het al peperdure Game Of Thrones. Maar het betaald zich uit, ben blij dat HBO toch af en toe wat risico durft te nemen met zulke series. Het is niet voor iedereen weggelegd en het is altijd maar de vraag of het aan slaat.

Zelfde geldt ook voor AMC (Breaking Bad en Mad Men).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 10:47

wontcachme

You catch me? No you wont

kazuka schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:26:
Sowieso wel opvallend dat er een TV serie is met 2 Hollywood acteurs die nu nog altijd te boek staan als goed en in veel hooggewaardeerde films mee spelen. Vaak zijn het in series acteurs die niet meer aan de bak komen in Hollywood films.
Tegenwoordig wel vaker dat film acteurs overstappen naar tv. Er worden minder films gemaakt en tv series geven een stabielere inkomen. Bedenk bv dat Charlie Sheen ruim 1 miljoen dollar per aflevering verdiende bij Two and a Half Men (dus minimaal 24miljoen per seizoen). Dat haal je niet snel met films. Alleen misschien echte kaskrakers/blockbusters. Maar voor veel acteurs zal zo iets niet gebeuren of once in a lifetime.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ook gelezen dat acteurs niet langer neerkijken op series. Steeds vaker dat er series opduiken die hogere kwaliteit afleveren dan de gemiddelde film. Het zijn niet meer de goedkopere series vanuit de jaren 80 of begin jaren 90. Tony Soprano uit the sopranos, Dexter uit Dexter, Walter White uit Breaking Bad, House uit MD. Allemaal rollen die de acteurs hopen erkenning en awards hebben opgeleverd. En waar een acteur zijn creatief ei in kwijt kan, en als het goed gaat, dit voor enkele jaren.

Anyway, terug naar deze serie. Ook ik volg hem, het is wel een trage serie met een grote focus op dialogen. Dialogen zijn wel zeer goed en er lijkt toch altijd meer achter te zitten. Ook al is het op het eerste zicht dronken gezever of nihilistische gepraat. En natuurlijk veel vragen: Worden de 2 detectives (of 1 van de 2) zelf verdacht? Wat is er tussen de 2 detectives allemaal gebeurd? Ok het zijn nu (in het verleden) al geen goede vrienden maar iets heeft hun toch verder uit elkaar gedreven. Iedere aflevering gebeurt er op zich maar weinig, en toch weet het te boeien en intrigeren.

Oh, en Alexandra Daddario in aflevering 2 al in hare pure.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
24 heeft de trend gezet met speelfilm kwaliteit voor series. Kijkt een stuk lekkerder weg dan de meeste films dit soort series. Ze kunnen dit soort dure series ook wereldwijd verkopen, dat lukt niet met Grijpstra & de Gier ;)

Ik irriteer me wel aan de 2 zwarte agenten die suf naar McConaughy kijken terwijl hij zijn blikjes bier drinkt. Misschien ook wel goede casting maar ik vind ze zo enorm duf kijken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 18:18

Fisico

by Fabian

Een van die twee donkere agenten (de oudste) had een van de mooiste rollen ooit in The Wire. Ik hoop stiekem dat hij nog een keertje zijn vlinderdasje omdoet, maar dat zal wel niet... Leuk dat de bijrollen in dit soort series vaak worden gevuld met bekende acteurs uit andere series.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:28
Ik ga hem denk ik ook eens volgen! Afgelopen week zag ik zo'n scene met die meid van Percy Jackson _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BARACUS schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:54:
24 heeft de trend gezet met speelfilm kwaliteit voor series.
Nee niet echt. Trendzetters zijn series als Twin peaks, Oz en Sopranos.
Fisico schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:46:
Een van die twee donkere agenten (de oudste) had een van de mooiste rollen ooit in The Wire. Ik hoop stiekem dat hij nog een keertje zijn vlinderdasje omdoet, maar dat zal wel niet... Leuk dat de bijrollen in dit soort series vaak worden gevuld met bekende acteurs uit andere series.
Haha brother mouzone!

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 489137 op 04-02-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gruwelijke aflevering. _/-\o_

Wat een verandering in tempo ineens. Hele aflevering op het puntje van m'n stoel gezeten. Na 4 afleveringen durf ik met volle overtuiging te zeggen dat dit de beste serie is die op dit moment wordt uitgezonden.

Ep 5 trailer:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
True Detective: Season 1 Episode 5 Promo | HBO

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 489137 op 10-02-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 22:14

The_Scarabial

MTB for life!

Ben nu net klaar met ep3, moet zeggen dat dit mij goed bevalt om te kijken tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Idd laatste ep. wat versnelling.. Ik vond het trage alleen maar sfeervol maar ook wel vet hoe op het laatst Rust met z'n ZZ top mattie in de actie zit en de camera er omheen draait etc.

spoiler:
Rust + drank & coke = actieheld :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maratropa schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:46:
Idd laatste ep. wat versnelling.. Ik vond het trage alleen maar sfeervol maar ook wel vet hoe op het laatst Rust met z'n ZZ top mattie in de actie zit en de camera er omheen draait etc.

spoiler:
Rust + drank & coke = actieheld :)
Camerawerk maakte de laatste 10 min heel intens idd, knap geschoten scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:33
Eerste 2 afleveringen een beetje traag maar wel fantastische dialogen, 3 en 4 vond ik echt heerlijk!
Wat een serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Wat een heerlijke serie. Wordt goed de tijd genomen om een mooi verhaal neer te zetten, en in episode 3 en vooral 4 word je er toch ineens helemaal ingezogen. Echt heel benieuwd hoe dit gaat aflopen en welke wendingen we nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30

Dax

Kan het alleen maar met iedereen eens zijn, met stip de beste serie van dit moment! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

wow ep4 die knalt er ff lekker in, heerlijk en idd beste nieuwe serie van dit seizoen/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Anoniem: 489137 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:51:
[...]

Camerawerk maakte de laatste 10 min heel intens idd, knap geschoten scene.
Inderdaad, er zat blijkbaar een shot in van 6 minuten, zonder knip en plak werk. Voor een tv serie echt van ontzettend hoog niveau. Jammer dat er maar acht episodes zijn maar gelukkig zijn ze wel een uur per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb normaal echt een schijthekel aan Matthew McConaughey al viel het me bij deze serie in het begin nog mee, hij begint nu echt weer terug te vallen in het riedeltje dat hij in elke film doet (erg langzaam praten, zijn mond altijd iets open, altijd dezelfde blik), het is gewoon echt een slechte acteur imho.
Jammer van de serie want Woody blijft een eindbaas, ik kijk er nog een paar maar ben bang dat ik me zo ga storen aan Matthew McConaughey dat ik afhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Ik vindt Matthew McConaughey juist prima! Net of die rol voor hem geschreven is. Ik kijk normaal ook weinig films met Matthew McConaughey dus ben nog niet Matthew McConaughey moe (MMM)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik stoor mij er in ieder geval niet aan. Serie bevalt me net steeds meer en meer. Laatste 10 minuten waren een genot om te kijken.

• superbassie
  • Laatst online: 11:18
4bit schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:47:
Ik stoor mij er in ieder geval niet aan. Serie bevalt me net steeds meer en meer. Laatste 10 minuten waren een genot om te kijken.
Net ep4 gezien en idd, het laatste stuk was geweldig! Wat een bazen serie. _/-\o_

Topicstarter
Bierkameel schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:01:
Ik heb normaal echt een schijthekel aan Matthew McConaughey al viel het me bij deze serie in het begin nog mee, hij begint nu echt weer terug te vallen in het riedeltje dat hij in elke film doet (erg langzaam praten, zijn mond altijd iets open, altijd dezelfde blik), het is gewoon echt een slechte acteur imho.
Als er 1 acteur is die de laatste jaren flink gegroeid is, is hij het wel. Ik raad je aan om Mud en Dallas buyers club te kijken. Ik ken de afkeer tegen een bepaalde acteur/actrice maar objectief gezien doe je hem toch echt tekort door hem 'gewoon echt een slechte acteur' te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb Mud laatst half gekeken en toen ben ik afgehaakt, die film heeft mijn afkeer alleen maar groter gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06
Bierkameel schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:01:
erg langzaam praten, zijn mond altijd iets open, altijd dezelfde blik
Ik ken die hele vent niet maar vind dit juist uitstekend bij zijn karakter passen!

[ Voor 42% gewijzigd door frickY op 14-02-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:57

TNW

Leuke serie, net gaan volgen. Geen hoog gemiddeld tempo maar juist daarom ruimte voor verdieping van verhaal en karakters.

Mooi hoe bijv. Cohle tegen beter weten in de opzet van die task force "occulte criminaliteit" passief agressief afzeikt. En:
The hubris it must take to yank a soul out of non existence, into this, meat. And to force a life into this, thresher. Yeah so my daughter, she uh, she spared me the sin of being a father.
Brrr, wat een geniale naarheid... ;(

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 06:56
Geweldige serie. Zat alleen laatst te denken; was er nou nog een andere reden om bij het huis van het verdwenen (Fontanel?) meisje te gaan kijken behalve dat Martin die pitcher wilde zien?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

wow, episode 5 geeft toch wel weer te denken, hoe het verder zal gaan. Je krijgt ook langzaamaan steeds meer details over het hoe en waarom Marty en Rust daar zitten :)

[ Voor 10% gewijzigd door The_Scarabial op 17-02-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 489137 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:17:
[...]

Nee niet echt. Trendzetters zijn series als Twin peaks, Oz en Sopranos.
Zelfs als je vanaf het jaar van 24 zou kijken zou je nog The Wire en Six Feet Under hebben :P.
Dax schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:47:
Kan het alleen maar met iedereen eens zijn, met stip de beste serie van dit moment! :)
Makkelijk. Beter dan GoT zelfs.
[b][message=41709745,noline]BARACUS schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:54[/message
Ik irriteer me wel aan de 2 zwarte agenten die suf naar McConaughy kijken terwijl hij zijn blikjes bier drinkt. Misschien ook wel goede casting maar ik vind ze zo enorm duf kijken :F
Dat ze beiden zwart zijn is trouwens waarschijnlijk een verwijzing naar "The King of Yellow".

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 18-02-2014 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Aaargh MOAR!

Mooi hoe de beelden het echte verhaal vertellen terwijl ze tegen die 2 het andere verhaal vertellen.

spoiler:
Zou Rust stiekem nog samenwerken met Martin, en helemaal niet zo aan de grond zitten als hij er uit ziet?

[ Voor 35% gewijzigd door maratropa op 18-02-2014 22:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Gisteravond afl.5 gekeken en WOW, die was weer erg goed imho.
Ik moet zeggen dat ik de afleveringen met veel dialoog en wat minder snelle actie beter vind dan afl. vier waarin die actie in die woonwijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

maratropa schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:57:
Aaargh MOAR!

Mooi hoe de beelden het echte verhaal vertellen terwijl ze tegen die 2 het andere verhaal vertellen.

spoiler:
Zou Rust stiekem nog samenwerken met Martin, en helemaal niet zo aan de grond zitten als hij er uit ziet?
Ik denk dat Marty de dader is eigenlijk, we shall see.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

maratropa schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:57:

spoiler:
Ja, ik denk het wel. Ze hebben al laten zien dat ze niet de altijd waarheid vertellen.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 11:05
E05 was inderdaad weer top, begrijp alleen niet waarom Cohle weer terugging naar die verlaten school op t eind? misschien moet ik em nog maar een keertje kijken :p

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:01:
[...]

Ja, ik denk het wel. Ze hebben al laten zien dat ze niet de altijd waarheid vertellen.
Nou dat zou wel een beetje een afknapper zijn, schot voor open doel eigenlijk. Het is duidelijk dat de detectives hem verdenken, vanaf het begin al, dus ik zou het flauw vinden als dat dan ook zo was. En deze serie is niet zo van gebaande paden.

• Dax

Dax

spoiler:
Ik denk nog steeds dat er meer is met Rust dan we nu weten. Misschien is hij in het heden nog steeds wel deep undercover, opzoek naar de "Big people". En misschien is Marty hier ook nog steeds bij betrokken.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Dit wordt echt een serie om tot het eind te kijken en dan direct in een keer opnieuw te beginnen. Dan vallen waarschijnlijk alle stukjes op zijn plek. Ik heb namelijk nog steeds geen idee naar wat ik aan het kijken ben. In ieder geval naar iets waar twee agenten niet altijd eerlijk zijn in interviews, maar wie zegt er dat wat wij wel zien wel echt is. Wij denken nu dat Rust in die school iets vindt, maar misschien is het wel van hemzelf.

Dit soort gedachten mogen toch wel zonder spoilertags lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 02:06:
[...]

Zelfs als je vanaf het jaar van 24 zou kijken zou je nog The Wire en Six Feet Under hebben :P.
Met trendsetter bedoel ik niet meteen de allereerste kwaliteitserie. Geen hond keek naar sopranos, 6 feet etc. in Nederland. Voor 24 werd er neerbuigend gekeken naar acteurs in series of nog erger... film acteurs die in series belanden :P

24 was echt wel een keerpunt dat series konden concurreren met een speelfilm qua verhaal, kwaliteit, populariteit. Superster status voor Kiefer in Hollywood en het respect van collega acteurs.

True detective begint nu een beetje zijn vaagheid te verliezen, zeer smakelijk. Cracker ass boobytrap :+
Erg fijn dat hij even uitlegde hoe die vent kon ontploffen met een kogel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 02:06:
HBO FTW! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:28

Ravefiend

Carpe diem!

Geweldige serie wat mij betreft. De hints in de eerste posts hier had ik zelfs niet allemaal gezien :P ....

spoiler:
Begrijp ik het nou goed: zit er nu echt 7 jaar verschil tussen twee ondervragingen? Dit van Martin Hart na 10 jaar terwijl de ondervraging van Rust nog eens 7 jaar later is?

[ Voor 17% gewijzigd door Ravefiend op 23-02-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Om op jouw vraag te antwoorden:
spoiler:
De 2 ondervragingen zitten voor zo ver ik weet slechts enkele dagen uit elkaar.

Nog wat eigen bedenkingen:
spoiler:
Er beginnen steeds meer dingen te ontrafelen. Al die politie records die van vermist naar "made in error" verandert zijn. En dus wijst op een hele reeks aan vermiste kinderen/jonge vrouwen. En dat er op zijn minst een politie agent bij betrokken is.

Alhoewel er redelijk wat focus ligt op Rust, verdenk ik hem niet. Rust blijkt nog steeds op onderzoek te zijn. En ligt zijn garagebox (waar de 2 agenten graag toegang tot willen) volgens mij vol met bewijs- en onderzoeksmateriaal.

Marty vind ik wat moeilijker en zou in mijn ogen zelfs meer weten dan hij voordoet. Hij houdt zich nogal afwezig in het onderzoek. En dat hij Ledoux vermoordde lijkt mij eerder om te verhinderen dat hij zou kraken onder Rust dan effectief een moord uit woede.

[ Voor 4% gewijzigd door 4bit op 24-02-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

spoiler:
Dat Marty Ledoux doodschoot was denk ik puur het soort impulsieve dingen die hij altijd doet. Zijn handjes zitten los en zijn broek nog veel meer en het tafereel dat hij in die compound zag leverde meteen een net zo felle reactie op. Zijn reactie ziet er echt uit en als het gespeeld was deed hij alsof terwijl er niemand was die hem zag. Hij zou ook de twee nog levende gevangenen gedood moeten hebben als hij inderdaad betrokken was.

edit: Goeie sluikreclame !

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AMRdHmT.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 24-02-2014 19:58 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
vond de laatste aflevering (S06) ietsje minder dan de eerste 5. een hoop gepraat en gesuggereer, weinig ontwikkeling.

ben wel benieuwd...
spoiler:
...hoe die koffie-afspraak tussen Hart en Cohle gaat aflopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:54
Bier-afspraak ;)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben ook zeer onder de indruk van True Detective, goed acteerwerk, passende locaties, de hele sfeer.
Ook de 2 'interviewers' zijn erg goed, WH en MC passen goed bijelkaar, aan de ene kant een soort chemie aan de andere kant een soort 'irritatie'.

Banshee is ook wel leuk maar True Detective is wat meer mijn ding, ik kan niet wachten op het volgende seizoen van Hannibal.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

E06 is een wat rustigere aflevering maar wel met tetten! Geen slechtere aflevering maar wat meer dialoog en verhaal uitleg.

Heel de serie spreekt mij erg aan en het sfeertje van Louisiana erg cool!

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was wederom genieten. Episode 7 preview:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
True Detective Season 1: Episode #7 Preview (HBO)

Nog 2 afleveringen te gaan. Kan niet wachten tot maandag. Super benieuwd wat Rust laat zien waardoor Marty zo door het lint gaat.

Trieste nieuws is dat dit tevens de laatste 2 afleveringen zijn met McConaughey en Harrelson. :'( :'(

Het hele internet loopt nog steeds vol met theorieën. Volgens mij is er inmiddels voor elk karakter al een theorie waarom hij/zij de Yellow King zou kunnen zijn. Moet voor de makers ook een groot compliment zijn, dat kijkers er zo mee bezig zijn.

Wie is jullie Yellow King? Inzetten kan tot 8 maart. Degene die het goed heeft, is een
spoiler:
true detective ;)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

De man op de grasmaaier met die bos haar!

McConaughey en Harrelson worden deze vervangen dan voor seizoen 2 :( ?. Komt er een seizoen 2?

[ Voor 54% gewijzigd door Pepperana op 25-02-2014 14:33 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pepperana schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:32:
De man op de grasmaaier met die bos haar!

McConaughey en Harrelson worden deze vervangen dan voor seizoen 2 :( ?. Komt er een seizoen 2?
Van wat ik heb gelezen komt er een 2e seizoen, in een andere setting, een nieuw verhaal en inderdaad met andere acteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Wat een heerlijke aflevering weer. Zit er toch sterk aan te denken om het nog eens allemaal opnieuw te kijken als dit seizoen klaar is, volgens mij heb ik nog heel veel details over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 12:56
habermas schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:48:
E05 was inderdaad weer top, begrijp alleen niet waarom Cohle weer terugging naar die verlaten school op t eind? misschien moet ik em nog maar een keertje kijken :p
Hij pakt het onderzoek weer verder op omdat die 'thief met die lange naam' het weer over 'the yellow king' had.
Phyxion schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat Marty de dader is eigenlijk, we shall see.
Nee, anders had hij de case al wel eerder bij Rust weg willen hebben en het overhandigd aan die 'doofpot task-force' van Tuttle.

Reverend Tuttle heeft er wel mee te maken, dat zal wel een pedo zijn. Die heeft een necrofiel maatje die zijn slachtoffers laat verdwijnen. Die hebben we nog niet gezien, want we hebben nog geen 'scarface' gezien.

Ff wat anders; 'birth control is a sin', dus dan kill je je babies maar? Ik ben er zeker van dat het 1e niet in de 10 geboden zit, maar doodslaan wel...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Net ep 6 gekeken, tuttle verdenk ik het meest eigenlijk

Anoniem: 16328

De eerste drie aflevering dacht ik nou heb het wel gezien met deze serie. Vervolgens aflevering 4 en 5 achterelkaar weggekeken en wilde snel meer. Nu was aflevering 6 ook weer erg spannend. Dus voor andere mensen die afgehaakt zijn na de eerste paar afleveringen gewoon nog even verder kijken ;).

Iemand schreef vorige keer in dit topic dat Marty en Rust nog steeds samen aan de zaak werkten. Ik denk het na het zien van aflevering 6 niet dat ze elkaar nog hebben gezien. Als je ziet dat Marty zijn geweer nog even checkt wanneer Rust net aan hem heeft gevraagd samen een biertje te gaan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Proctor heeft het uiteindelijke gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

SD5k

>4&X

Leuk artikel van Wired over wie de Yellow King zou kunnen zijn (pas op: spoilers, vooral niet lezen als je nog niet alles hebt gezien): http://www.wired.com/unde.../true-detective-theories/

[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 01-03-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
spoiler:
Ze zijn weer matties! Die Sheriff is de luuuuuuuuuul

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 03-03-2014 16:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Gewoon de casting video toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo dat word volgende week wel een volle laatste aflevering. Moet nog aardig wat afgesloten worden. Ben benieuwd hoe uitgebreid die familie is en wie er allemaal uit eindelijk gepakt gaan worden.
Er zal er vast wel iemand zijn die bekend is met de familie van Marty aangezien het vrij zeker is dat zijn dochter slachtoffer is. Die scene in aflevering 2 waarin je die barbie poppen ziet staan (zo gaan ze te werk zoals je in de video van afgelopen aflevering zag) en al haar acties in de afleveringen daarna. Ben ook wel benieuwd of Marty daar achter gaat komen en wat die dan gaat uitrichten. Denk dat er weinig gasten van die familie veilig zullen zijn dan. Payback time.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:51
Volgend seizoen wel een andere cast:
http://www.telegraaf.nl/f...met_True_Detective__.html

Matthew stopt met True Detective

Matthew McConaughey keert niet terug als Rustin Cohle in een tweede seizoen van de HBO-serie True Detective. Dat heeft de Oscarwinnaar bevestigd.

De acteur, die zondag een Oscar in de wacht sleepte voor zijn rol van aidspatiënt Ron Woodroof in Dallas Buyers Club, vertelde achter de schermen van de Oscarceromonie dat hij niet meewerkt aan een tweede seizoen van True Detective."
Tegen E!Online zei Matthew:'"Het eerste seizoen was het einde, maar ik keer niet terug in het tweede seizoen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
DutchDevil79 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:55:
Zo dat word volgende week wel een volle laatste aflevering. Moet nog aardig wat afgesloten worden. Ben benieuwd hoe uitgebreid die familie is en wie er allemaal uit eindelijk gepakt gaan worden.
Er zal er vast wel iemand zijn die bekend is met de familie van Marty aangezien het vrij zeker is dat zijn dochter slachtoffer is. Die scene in aflevering 2 waarin je die barbie poppen ziet staan (zo gaan ze te werk zoals je in de video van afgelopen aflevering zag) en al haar acties in de afleveringen daarna. Ben ook wel benieuwd of Marty daar achter gaat komen en wat die dan gaat uitrichten. Denk dat er weinig gasten van die familie veilig zullen zijn dan. Payback time.
Hoe kom je er bij dat volgende week al de laatste aflevering is? Kan niets vinden op tv.com over hoeveel afleveringen seizoen 1 krijgt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Grimmie187 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Hoe kom je er bij dat volgende week al de laatste aflevering is? Kan niets vinden op tv.com over hoeveel afleveringen seizoen 1 krijgt namelijk.
Op IMDB en myepisodes.com word 8 afleveringen aan gegeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Grimmie187 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Volgens mij zag je aan het einde van aflevering zes ook iets als: 'two episodes left'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 09-05 21:27
Ah ok, tnx guys. Wel jammer trouwens, het verhaal ligt zeker na gisteren nog zover open dat er makkelijk 24 afleveringen gemaakt zouden kunnen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Laatst online: 07-10-2024
IMHO is dit een van de beste rollen van Matthew "can-i-take-my-shirt-off-now" McConaughey tot nu toe, misschien in alleen Dallas Buyers Club nog iets beter vanwege de rest van de cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Heftige uitzending!

Jammer dat er maar zo weinig uitzendingen zijn dan. Had er wel meer verwacht omdat de opbouw wel heel erg traag was.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 04-03-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Traag... traag... weet niet of dat het juiste woord is. Er is vrij veel diepgang en detail, dus tempo qua gebeurtenissen ligt dan inderdaad wat lager. Het kan mij wel boeien :)

Ook fijn om te weten dat seizoen 2 gewoon een heel ander plot wordt. Series zijn altijd voorspelbaar in de zin dat je weet dat de hoofdpersonages niet dood gaan. Maar ook dat is hier gewoon mogelijk oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax

Dax

Interessant leesmateriaal:
SPOILERS
SPOILERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Geniale serie.

Het lijkt mij wel raar dat er nog maar 1 aflevering is. Daarin zal dan toch veel moeten afgehandeld worden. Of mss wordt het een anticlimax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Of sommige dingen worden open gelaten. Zou ik ook prima vinden, wat mij betreft hoeft niet alles uitgelegd, voorgekauwd en verklaard te worden.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

En er komen nog seizoenen aan. Er kunnen gerust bepaalde zaken meerdere seizoenen overkoepelen.
Bepaalde onderwerpen die de verschillende seizoenen aan elkaar linken. En dan pas later opgeklaard worden.

Het is in ieder geval jammer dat Matthew niet terug keert. In mijn ogen het interessantste karakter tot nu toe uit de serie. Maar wie weet, volgend seizoen een andere topacteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik hoop dat ze TD wel door laten lopen, deze serie is echt super.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Volgens mij was het idee dat volgend seizoen een totaal ander verhaal was. Dus lijkt me stug dat er iets mee komt van dit seizoen. Maar we gaan het volgende week iig zien hoe ze het laten eindigen. Ben iig benieuwd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

T0ny schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:07:
IMHO is dit een van de beste rollen van Matthew "can-i-take-my-shirt-off-now" McConaughey tot nu toe, misschien in alleen Dallas Buyers Club nog iets beter vanwege de rest van de cast.
Kan niet over zijn vroegere rollen oordelen maar hij zet een enorm sterke prestatie neer met Rust.

Grote fan en hopelijk een mooi seizoenseinde komende zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
T0ny schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:07:
Oei. Dan heb je wat gemist de afgelopen jaren. Vanaf de Lincoln Laywer heeft hij stappen gemaakt. Vanaf toen is het alleen maar genieten met die man. Begint zich toch wel een beetje in mijn favoriete acteurs te scharen, naast Bale en Caprio.

IMDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nou, een mooie afronding, prachtig. Ik was aangenaam verrast door de heppie-enderigheid. Ook erg prettig dat er niet gelijk aftiteling was na het vangen van de bad guy, dat het verhaal nog even doorliep. Zonde dat deze acteurs niet terug komen in het nieuwe seizoen.

[ Voor 11% gewijzigd door Elvhenk op 10-03-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Prachtig genoten van deze serie, de eerste twee afleveringen grepen me totaal niet maar toen ik daar doorheen geslagen was werd het echt top.

Mooie afsluiting vandaag ook, ik had de badguy alleen wel al even zien aankomen.
Eigenlijk al vanaf het moment dat rust hem bij de school ontmoete.

Mooie scène ook, Rust ontwaakt in het ziekenhuis en daar zit Marty dan naar hem te kijken.
Prachtig hoe ze dan naar elkaar de middelvinger opsteken maar dat je goed zien dat ze echt "vrienden" zijn geworden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

IK heb hier ook echt extreem van genoten. Wat een mooie serie zeg.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Fantastische show, had van mij nog wel 2 of 3 afleveringen extra mogen hebben maar a la, elke aflevering was van erg hoog niveau. Mooi dat Rust op het eind toch nog een stukje menselijke emotie toont, dat heeft ie lang verborgen weten te houden voor iedereen.

Heel benieuwd nu wat de plannen voor seizoen 2 zijn en wie de hoofdrolspelers gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572421

Donstil schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:07:

Mooie afsluiting vandaag ook, ik had de badguy alleen wel al even zien aankomen.
Eigenlijk al vanaf het moment dat rust hem bij de school ontmoete.
Dat was toch ook het enige moment dat de badguy in beeld kwam, voordat het zo ongeveer werd bevestigd aan het eind van episode 7 :D. Maar knap hoor, wat maakte hem toen verdacht voor je, Marty die "toevallig" Rusts aandacht van hem afleidde ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Elvhenk schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:59:
Nou, een mooie afronding, prachtig. Ik was aangenaam verrast door de heppie-enderigheid. Ook erg prettig dat er niet gelijk aftiteling was na het vangen van de bad guy, dat het verhaal nog even doorliep. Zonde dat deze acteurs niet terug komen in het nieuwe seizoen.
Maar wat ik wel goed vond is dat ondanks de happyend er toch zo veel ellende in de serie zat dat het net zo goed had kunnen aflopen met Marty met een hamer in z'm hoofd ofzo.. Ik vond het daardoor toch wel een klein beetje spannend op het einde :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 572421 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:49:
[...]

Dat was toch ook het enige moment dat de badguy in beeld kwam, voordat het zo ongeveer werd bevestigd aan het eind van episode 7 :D. Maar knap hoor, wat maakte hem toen verdacht voor je, Marty die "toevallig" Rusts aandacht van hem afleidde ofzo?
Had je dat niet? Het internet had dit ook al een tijdje voorspeld.
Zag er gewoon echt "gecast als bad guy" uit. Zeker toen rust later in die zelfde school al die houten bouwwerkjes vond.
maratropa schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:10:
[...]

Maar wat ik wel goed vond is dat ondanks de happyend er toch zo veel ellende in de serie zat dat het net zo goed had kunnen aflopen met Marty met een hamer in z'm hoofd ofzo.. Ik vond het daardoor toch wel een klein beetje spannend op het einde :)
Ik ook, omdat al bekend was dat er geen tweede seizoen zou komen met deze acteurs had ik wel verwacht dat ze dood zouden gaan.

Toen rust dat mes in zijn buik kreeg had ik ook wel verwacht dat dit zijn einde werd. Zeker toen Marty ook nog een bijl in zijn borst kreeg.

Het wordt trouwens wel heel lastig te overtreffen dit seizoen, nu deze twee top acteurs gestopt zijn moeten de volgende wel van hele goeie huizen komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 10-03-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Supergoed!

Ik dacht wel dat het gedaan was nadat ze beiden bijna fataal verwond waren. Op dat moment wist ik niet zeker of Marty nou wel of niet gebeld had. Had een mooi open einde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Dikke mik idd, wat een vette serie! :P

Seizoen 2, kom er maar in! Jammer als Cohle eruit gaat, zij maken beiden de serie imo…echt sterke characters! Echt malle shit in dat huis en die grot/catacomben…al die brouwsels van die sicko. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Ik vond het einde eigenlijk
spoiler: Frans taalgebruik
vrij kut.

Er waren zoveel hints, zo veel verwijzingen naar meer. Maar die deden er dus helemaal niet toe. Het einde was simpel: "the ugly guy did it". Er waren meer co-conspiritors. Maar die gaan dus allemaal vrijuit. En we weten nog steeds niet wie The King in Yellow nu precies is. Senator Tuttle ? Of toch zijn neef de dominee (die nu dood is). Wat had Marty's schoonvader er mee te maken ? Waarom tekende de ene dochter van Marty die sex-tekeningen ? En de andere speelde met poppen.

"I can see your soul at the edges of your eyes. It's corrosive. Like acid. You got a demon, son". Fantastische scene. Ik had gedacht dat deze scene meer zou betekenen. Dat Rusty echt iets duisters in zich meedroeg. Niet dus. Of het moest het nog steeds onverwerkte verdriet om de dood van zijn dochtertje zijn. Beetje flauwtjes.

Afijn, ik heb zeven en een halve aflevering genoten. Fantastische beelden. Dromerige kleuren. Goede muziek. Fantastisch geluid. Fantastisch acteerwerk. Fantastische dialogen. Het beste wat ik in jaren heb gezien op TV. (Beter dan Breaking Bad, imho. En GoT kun je niet echt vergelijken. Asoiaf is een boek (5 boeken dan. Of 7 straks). GoT telt eigenlijk niet mee). Laten we hopen dat seizoen twee net zo goed wordt, maar met een beter einde.
maratropa schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:10:
Ik vond het daardoor toch wel een klein beetje spannend op het einde :)
Ik vraag me af of dat door George Martin (GRRM van Game of Thrones en Song of Ice and Fire) komt. Een paar jaar geleden had ik me nergens druk over gemaakt in deze episode. Het zou duidelijk zijn geweest: de twee helden gaan overleven, en de boef gaat dood. Maar nu was het anders. Ik vroeg me echt af of ze niet beiden zouden sterven, de boef zou winnen, en het recht niet zou zegenvieren. Helaas was het einde weer eens cliche. Nog erger dan cliche eigenlijk, met dat zweverige einde en de blije gezichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Laatst online: 09-05 11:53
Zeer goede serie. Af en toe wat traag maar dat komt misschien door de diepgang en de uitgebreide dialogen. Ik vond de laatste aflevering goed, alleen ging allemaal ineens wel heel snel vond ik. Ondanks dat vond ik het zeker spannend.

Ik heb nog wel een vraag: hoe wist de politie de locatie van het huis? Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja ik had ook een beetje een half gevoel bij het einde. Je verwoord mijn gevoel na de finale best goed gryz. Had ook graag wat meer geweten over de groep uit de video, the yellow king en hoe het nu zat met Marty's dochters.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 23:52

Melkaz

Melkazar

van D schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:23:

Ik heb nog wel een vraag: hoe wist de politie de locatie van het huis? Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien.
Marty had die vrouw vastgeknoopt, waarschijnlijk had ze wel verklapt waar de telefoon was toen hij met zijn pistool aan het dreigen was. De minuten na die scene heb je eigenlijk alleen Rust gezien dus Marty had zo'n 5/10 minuten om te bellen, vrouw vast te knopen en Rust te zoeken.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Eens met gryz.

Maar kunnen ze daar niet mee verder in het 2e seizoen? Maar dan met die Papanio en partner als hoofdpersonen. Ze hebben nu in elk geval wel door dat het Rust niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Alles wat Gryz aanhaalt lijkt me iets voor het tweede seizoen, de zaak is nu open gebroken.

Alleen die twee donkere mannen hoeven van mij niet zo voor het volgende seizoen, daar zag ik niet echt kwaliteit in.

Pagina: 1 2 3 Laatste