Ik heb je even een Dm gestuurd.
Heb div cpu's gehad op div corsair setjes en nog nooit deze temps gezien.
2500k 2600k 4770k etc
En die gaan van h50's tot h100i's
Allemaal idle in de 30c en stressed iets van rond een hoge 40er.
Zelfs met mn 4770k op een oc test 4,8ghz kwam ik niet hoger als een graad of 88.
(overigens overklock ik niet(draai altijd stock)
Dit was gewoon puur ff spelen om te kijken wat mijn cpu doet,met gemak 4,8 dus ^^
OneMinusOne schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:44:
@ earvaag heb dus wel de juiste schroeven gebruikt, heb vandaag nadat ik het blok kwartslag draaide goed gekeken naar de positie en zit er netjes recht op. inderdaad met schroevendraaier aangedraaid. ook de thermal paste was gewoon op beide oppervlakten goed uit gesmeerd dus contact is er wel. had de paste een kleine drup in het midden gedaan zoals het op oc-forum gedeelte staat.
ik heb het koelblok nu op de 3 pin sysfan1 staan, kan deze nog wel op de powerfan 3 pin zetten. verder heb ik op de rad 2 gentle typhoons van 1450 rpm die op de fancontroller van mijn case zijn aangesloten, case is fractal design arc midi r2. kan dus wisselen tussen 5, 7 en 12V. op 12V draai ik idle 45 graden, maar toch schiet hij onder load dus door naar de 80 graden.
dus ik kan 3 dingen bedenken:
- de h60 kan de hitte niet aan, ik begrijp dat dit geen probleem zou moeten zijn voor de h60, maar dit zeg ik omdat dus de exhaust lucht van mijn push/pull erg warm is onder load en ook me rad voelt wat warm aan.
- mijn pomp is defect, deze h60 heb ik 1.5 week geleden nieuw gekocht dus heb nog garantie, ga weekend nog even verder kijken ernaar maar anders neem ik contact op met corsair erover.
- mijn cpu is niet goed/defect waardoor hij dus erg warm loopt. de cpu heb ik nooit uit het moederbord gehaald en is mij geleverd in een build van alternate toen ik de pc in 2010 daar kocht. zou het kunnen dat hij gwn niet lkkr in zijn socket ligt??
deze pc is de eerste paar jaar meer als internet en htpc gebruikt. pas afgelopen 1.5 jaar ben ik er veel meer op gaan gamen en heb hem dus omgebouwd naar game pc. ik heb dus toen ik hem nieuw had nooit echt getest of gestressed dus dit kan al sinds aankoop aan de orde zijn geweest.
iemand nog tips om dingen uit te sluiten en wat zeggen jullie over mijn 3 conclusies??
trouwens, moet ik hiervoor een nieuwe topic starten want nu ben ik wel heel erg ts post aan het overnemen.
H60 is meer dan voldoende voor een 2400
Als je pomp defect is haal je de 5min in prime absoluut niet zonder dat je systeem uit gaat.
Cpu lijkt me niets mis mee (hij doet het of hij doet het niet)
de 1 loopt iets warmer als de ander maar dit zal max een graad of 5 zijn.
Wat je even kan proberen (wel goed opletten)
Is je rad los maken van je behuizing en even in de hand houden op een manier dat hij vrij zijn lucht kan aanzuigen / weg blazen buiten de kast terwijl je pc aan staat.
Zijn je temps dan wel goed dan weet je wel waar het probleem ligt (je kast)
blijft het zo belabberd dan zit er toch iets niet goed bij je blok.
Als je temps van 90c ziet langs komen zou ik op zn minst verwachten dat je radiator een graaf of 40 a 50 word en niet hand warm.
Ps pas op voor kortsluiting.
En sluit je pomp gewoon eens op een molex aan. ipv op een fan header.
Je rpm zou volgens mij rond de 1350rpm moeten liggen. met een verschil van 10%
[
Voor 80% gewijzigd door
Nessuno op 05-02-2014 01:19
]