Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:43:
[...]
Noem je nou een SSD zonde van je geld? Je hebt er zeker zelf geen...
Imho kan je tegenwoordig geen pc meer kopen zonder een SSD erin. Het doet misschien geen toevoeging aan fps in games, maar het maakt de gevoelssnelheid van je pc
enorm veel sneller. Windows start sneller op, alsmede alle programma's die je erop installeert. Het is naar mijn mening zelfs zonde van je geld als je géén SSD koopt, omdat je gewoon niet de maximale snelheid van je pc benut. Die dingen kosten ook echt de kop niet meer, en meer dan 120GB heb je toch niet nodig voor Windows + randprogramma's. En die heb je al voor 65 euro!
pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
Verder snap ik ook niet waarom je zo'n afkeer hebt van AMD cpu's. Met een budget van 700 euro heeft het beste systeem wat je kunt kopen gewoon een AMD cpu met een AMD gpu. Je kunt wel voor tweedehands gaan, maar waarom zou je als je voor hetzelfde geld een nieuwe kunt kopen?
Nope ik heb geen ssd
productreview: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB review door Frozen
Overigens mag je ook wel beter lezen:
Ik wil niet zeggen dat AMD slecht is absoluut niet, vaak een betere prijs/prestatie verhouding.
Tja jij vind een ssd die 65 euro waard, ik vind hem hem ook wel waard maar niet als je een budget van 700 euro hebt voor een pc die voor 90% op gaming is gericht. Met gaming heb je absoluut niets aan een SSD, nadat je map geladen is ga je toch gewoon ''normaal'' spelen. Aan een SSD heb je alleen wat vanwege zn hoge accestime, oftewel snel programma's laden. Maar kom op, denk je dat de TS die ene seconde verschil gaat merken als hij word opent?
Wil de overstap maken van xdoos naar computer en zou graag wat voorbeelden en/of advies krijgen voor een mogelijke pc. Weet zelf vrij weinig van het samenstellen van pc's.
Zegt genoeg... De TS wil gewoon een PC die zo veel mogelijk waar (battlefield) voor zijn geld geeft. Bovendien zijn de opstarttijden van windows 8 zo laag dat een SSD daar amper nog wat aan toevoegt.
Overigens, ja een AMD cpu kan, tuurlijk kan dat.
Maar met het systeem wat ik net postte (excl. cpu) + de tweedehandse gpu past nog precies die intel cpu.
Oftewel dan is het budget mooi gevuld met het beste systeem wat je voor 700 euro kan krijgen.
Als de TS had gezegd ''ik heb een budget van 600 euro'' dan hadden we eens naar een AMD kunnen kijken. Voor nu geeft de intel de meeste prestatie en meeste waardevastheid.
Ik ben het voor het overgrote deel met je eens. Echter wil ik even aanvullen dat bij een 120gb ssd een 2e schijf moet. 65 + 50 = 115. Voor 130 heb je een 250gb SSD en hoef je in principe geen 2e schijf meer. Dit hangt natuurlijk een beetje af van de gebruiker dus de TS moet zich maar even gaan afvragen hoeveel schijfruimte hij nodig denkt te hebben

Als dat alleen battlefield is heb je genoeg aan een 120gb, echter denk ik dat hier ook schoolwerk opgedaan wordt, gedownload je weet wel ''het gemiddelde gebruik'' + gaming.

Even mijn systeem waar ik op game en de rest van mijn dingen op doe. Een 120gb is eigenlijk genoeg als je alleen bf4 erop zet en je ''dagelijkse'' programmaatjes. Maar een 500gb/1tb harde schijf ik zeker wel aangeraden.
Hier zie je mijn pc'tje, ik heb een half jaar geleden opnieuw windows geïnstalleerd:
Aan alleen een 250gb ssd ga je niet genoeg hebben.
[
Voor 17% gewijzigd door
Frozen op 01-02-2014 01:02
]