Toon posts:

Advies voor game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Wil de overstap maken van xdoos naar computer en zou graag wat voorbeelden en/of advies krijgen voor een mogelijke pc. Weet zelf vrij weinig van het samenstellen van pc's.

Het gaat puur om de kast zelf, alle randapparatuur komt later. Ik wil rond de 700 euro spenderen en had het idee om een videokaart (volgens mij duurste onderdeel bij game pc) 2e hands te kopen. Dan kan ik lijkt mij een betere kopen voor dezelfde prijs. Is dit een goed idee of zijn en redenen om dit niet te doen?

De maingame die erop gespeeld moet worden in battlefield 4. Vind het belangrijker dat games goed lopen dan dat ik de instellingen op high kan zetten.

Hoop dat het een beetje duidelijk is,
gegroet, Nik

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DAA beleid
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Handleiding Pricewatch
Ik wil rond de 700 euro spenderen en had het idee om een videokaart (volgens mij duurste onderdeel bij game pc) 2e hands te kopen.
Goed idee, koop dat soort dingen hier in de V&A en alleen bij mensen met een (goede) v&a beoordeling.

[ Voor 45% gewijzigd door Frozen op 31-01-2014 23:46 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat mijn topic niet helemaal in het beleid past maar dat kan ik met behulp van jou links wel aanpassen.
Bedankt Frozen!

• BlueBuff
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-02 16:29
hoi hoi!

Ik heb pas ook de overstap gemaakt van xbox naar game pc, en moet zeggen dat ik het een stap vooruit vind.
veel verstand van 2e hands videokaarten heb ik niet, alhoewel ik je wel een AMD aanraad (Zeker als je BF4 wilt gaan doen) kijk misschien eens naar een 280X.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:59:
Ik zie dat mijn topic niet helemaal in het beleid past maar dat kan ik met behulp van jou links wel aanpassen.
Bedankt Frozen!
Pas je ook nog even je first post aan? klik op ''wijzig''. Even die linkjes doorlezen die ik je gaf en je bent +- up to date.

Omdat je zo vriendelijk bent zal ik je op weg helpen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 87,-€ 87,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Cooler Master N300 (Closed)€ 34,65€ 34,65
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 519,75

Icm 1 van deze: http://tweakers.net/categ...FkAzTM3sgBRZpYW5kqxtbW1AA

Op voorhand zeg ik: r9 280x = precies een 7970 alleen met een nieuwe naam.
Voor je comparisons ga naar: http://www.anandtech.com/bench/GPU14/815

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-04 16:18
Koop in ieder geval een AMD kaart, het liefst een 290.. maar misschien zul je het met een 280 moeten doen als het niet in je budget past.

Verder wat ik persoonlijk aanraad is een H87 bord met 1 pci-e slot (een asus H87M-E kost 74 eu), een 4570 it5 (170 eu) een 250gb samsung EVO ssd (140 eu) verder besparen op de kast door een sharkoon van 30 euro te kopen (prima kasten imo) dan nog een cd speler 15 eu, voeding 500watt of 600watt (afhankelijk van de videokaart.. ehhh dan geheugen 1600mhz crucial ofzo, 8gb = 60 eu tegenwoordig.

Dan zitten we dus op... ongeveer 500 eu zonder voeding en videokaart.. Mja misschien moet je naar AMD kijken (goedkopere cpu en mobo), of de SSD skippen. In principe is BF4 na mantle niet cpu-intensive dus ik denk dat de beste optie is om naar AMD cpu's te gaan kijken. BF4 wil je echt wel op een SSD hebben staan, anders is het achterlijk traag allemaal. Echter ben ik niet zo thuis in AMD mobo's dus daar mag iemand anders iets over zeggen :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Timba- schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:08:
Koop in ieder geval een AMD kaart, het liefst een 290.. maar misschien zul je het met een 280 moeten doen als het niet in je budget past.

Verder wat ik persoonlijk aanraad is een H87 bord met 1 pci-e slot (een asus H87M-E kost 74 eu), een 4570 it5 (170 eu) een 250gb samsung EVO ssd (140 eu) verder besparen op de kast door een sharkoon van 30 euro te kopen (prima kasten imo) dan nog een cd speler 15 eu, voeding 500watt of 600watt (afhankelijk van de videokaart.. ehhh dan geheugen 1600mhz crucial ofzo, 8gb = 60 eu tegenwoordig.

Dan zitten we dus op... ongeveer 500 eu zonder voeding en videokaart.. Mja misschien moet je naar AMD kijken (goedkopere cpu en mobo), of de SSD skippen. In principe is BF4 na mantle niet cpu-intensive dus ik denk dat de beste optie is om naar AMD cpu's te gaan kijken. BF4 wil je echt wel op een SSD hebben staan, anders is het achterlijk traag allemaal. Echter ben ik niet zo thuis in AMD mobo's dus daar mag iemand anders iets over zeggen :)
Dat weet je helemaal niet want je weet niet op wat voor resolutie hij gamed.

Een SSD zal hij niet merken (wat niet weet wat niet deert), een 1tb hdd geeft veel meer voor je geld. Overigens geeft een SSD ook geen prestatie in game. Het laadt je maps misschien wat sneller maar geeft je niet meer frames per seconde. Voor een gamepc dus onzin.

Geen SSD nemen, da's zonde van je geld.
Check mijn vorige post met informatie e.d.

• Timba-
Mja die maps laden duurt langer dan een minuut op een normale HD, ik werd er echt helemaal mal van. Het is inderdaad wel een wat persoonlijke voorkeur natuurlijk. Maar zoals ik al zei, ik denk dat iemand die veel bf4 speelt meer plezier heeft aan een SSD dan aan een dure intel cpu (omdat mantle de cpu erg ontlast).

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Timba- schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:12:
Mja die maps laden duurt langer dan een minuut op een normale HD, ik werd er echt helemaal mal van. Het is inderdaad wel een wat persoonlijke voorkeur natuurlijk. Maar zoals ik al zei, ik denk dat iemand die veel bf4 speelt meer plezier heeft aan een SSD dan aan een dure intel cpu (omdat mantle de cpu erg ontlast).
Sowieso is je systeem ook veel waardevaster met een intel cpu.
Mijn i5 2500k heb ik bijna 3 jaar geleden voor 190 euro gekocht en kan ik nu nog voor 125 euro verkopen. Dat kan je niet zeggen over een amd cpu... Ik wil niet zeggen dat AMD slecht is absoluut niet, vaak een betere prijs/prestatie verhouding.
Maar met dit budget i.c.m. een 2e hands gpu is kan je beter een intel nemen.

• Timba-
Mja de intel is misschien wat waardevaster, maar procentueel zal het niet zoveel schelen. Een amd kost nou eenmaal minder en kan dus ook minder in waarde zakken. Bovendien heeft AMD andere voordelen zoals dat het moederbord bijvoorbeeld langer actueel blijft, bij intel is het tegenwoordig gewoon 1 generatie cpu's = 1 chipset.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook een 4670k. Maar met een budget van 700 euro om bf4 te spelen denk ik echt dat hij meer plezier heeft van een systeem met AMD cpu + SSD, dan een systeem met Intel cpu + HD. Er vanuit gaande dat er een AMD gpu wordt gekocht.

• Timba-
Overigens, als je het aandurf om een 2e hands gpu te kopen, is een compleet 2e hands systeem misschien ook een optie? Dan zou ik inderdaad naar iets zoeken met een i5 3xxx en een 7970. En uiteraard een SSD natuurlijk vanzelfsprekend ;)

Edit: kon het niet nalaten om even te kijken. Dit systeem zou een goede optie zijn voor 700eu:

V&A aangeboden: Complete Highend GamePC

Ik weet alleen niet hoe hij aan die 1400 eu nieuwprijs in pricewatch komt, dat is echt totale bullshit voor 1000eu heb je significant beter spul.

[ Voor 43% gewijzigd door Timba- op 01-02-2014 00:49 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:27

Esumontere

Floep, banaan.

Frozen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:10:
[...]

Dat weet je helemaal niet want je weet niet op wat voor resolutie hij gamed.

Een SSD zal hij niet merken (wat niet weet wat niet deert), een 1tb hdd geeft veel meer voor je geld. Overigens geeft een SSD ook geen prestatie in game. Het laadt je maps misschien wat sneller maar geeft je niet meer frames per seconde. Voor een gamepc dus onzin.

Geen SSD nemen, da's zonde van je geld.
Check mijn vorige post met informatie e.d.
Noem je nou een SSD zonde van je geld? Je hebt er zeker zelf geen... :o

Imho kan je tegenwoordig geen pc meer kopen zonder een SSD erin. Het doet misschien geen toevoeging aan fps in games, maar het maakt de gevoelssnelheid van je pc enorm veel sneller. Windows start sneller op, alsmede alle programma's die je erop installeert. Het is naar mijn mening zelfs zonde van je geld als je géén SSD koopt, omdat je gewoon niet de maximale snelheid van je pc benut. Die dingen kosten ook echt de kop niet meer, en meer dan 120GB heb je toch niet nodig voor Windows + randprogramma's. En die heb je al voor 65 euro! pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

Verder snap ik ook niet waarom je zo'n afkeer hebt van AMD cpu's. Met een budget van 700 euro heeft het beste systeem wat je kunt kopen gewoon een AMD cpu met een AMD gpu. Je kunt wel voor tweedehands gaan, maar waarom zou je als je voor hetzelfde geld een nieuwe kunt kopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Esumontere op 01-02-2014 00:44 ]

• Timba-
Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:43:
[...]

Imho kan je tegenwoordig geen pc meer kopen zonder een SSD erin. Het doet misschien geen toevoeging aan fps in games, maar het maakt de gevoelssnelheid van je pc enorm veel sneller. Windows start sneller op, alsmede alle programma's die je erop installeert. Het is naar mijn mening zelfs zonde van je geld als je géén SSD koopt, omdat je gewoon niet de maximale snelheid van je pc benut. Die dingen kosten ook echt de kop niet meer, en meer dan 120GB heb je toch niet nodig voor Windows + randprogramma's. En die heb je al voor 65 euro! pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

Verder snap ik ook niet waarom je zo'n afkeer hebt van AMD cpu's. Met een budget van 700 euro heeft het beste systeem wat je kunt kopen gewoon een AMD cpu met een AMD gpu. Je kunt wel voor tweedehands gaan, maar waarom zou je als je voor hetzelfde geld een nieuwe kunt kopen?
Ik ben het voor het overgrote deel met je eens. Echter wil ik even aanvullen dat bij een 120gb ssd een 2e schijf moet. 65 + 50 = 115. Voor 130 heb je een 250gb SSD en hoef je in principe geen 2e schijf meer. Dit hangt natuurlijk een beetje af van de gebruiker dus de TS moet zich maar even gaan afvragen hoeveel schijfruimte hij nodig denkt te hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Timba- op 01-02-2014 00:54 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:43:
[...]

Nope ik heb geen ssd 8)7 ;w :F productreview: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB review door Frozen

Overigens mag je ook wel beter lezen:
Ik wil niet zeggen dat AMD slecht is absoluut niet, vaak een betere prijs/prestatie verhouding.
Tja jij vind een ssd die 65 euro waard, ik vind hem hem ook wel waard maar niet als je een budget van 700 euro hebt voor een pc die voor 90% op gaming is gericht. Met gaming heb je absoluut niets aan een SSD, nadat je map geladen is ga je toch gewoon ''normaal'' spelen. Aan een SSD heb je alleen wat vanwege zn hoge accestime, oftewel snel programma's laden. Maar kom op, denk je dat de TS die ene seconde verschil gaat merken als hij word opent?
Wil de overstap maken van xdoos naar computer en zou graag wat voorbeelden en/of advies krijgen voor een mogelijke pc. Weet zelf vrij weinig van het samenstellen van pc's.
Zegt genoeg... De TS wil gewoon een PC die zo veel mogelijk waar (battlefield) voor zijn geld geeft. Bovendien zijn de opstarttijden van windows 8 zo laag dat een SSD daar amper nog wat aan toevoegt.

Overigens, ja een AMD cpu kan, tuurlijk kan dat.
Maar met het systeem wat ik net postte (excl. cpu) + de tweedehandse gpu past nog precies die intel cpu.
Oftewel dan is het budget mooi gevuld met het beste systeem wat je voor 700 euro kan krijgen.
Als de TS had gezegd ''ik heb een budget van 600 euro'' dan hadden we eens naar een AMD kunnen kijken. Voor nu geeft de intel de meeste prestatie en meeste waardevastheid.

Ik ben het voor het overgrote deel met je eens. Echter wil ik even aanvullen dat bij een 120gb ssd een 2e schijf moet. 65 + 50 = 115. Voor 130 heb je een 250gb SSD en hoef je in principe geen 2e schijf meer. Dit hangt natuurlijk een beetje af van de gebruiker dus de TS moet zich maar even gaan afvragen hoeveel schijfruimte hij nodig denkt te hebben :)
Als dat alleen battlefield is heb je genoeg aan een 120gb, echter denk ik dat hier ook schoolwerk opgedaan wordt, gedownload je weet wel ''het gemiddelde gebruik'' + gaming.
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/kGkp9.jpg
Even mijn systeem waar ik op game en de rest van mijn dingen op doe. Een 120gb is eigenlijk genoeg als je alleen bf4 erop zet en je ''dagelijkse'' programmaatjes. Maar een 500gb/1tb harde schijf ik zeker wel aangeraden.
Hier zie je mijn pc'tje, ik heb een half jaar geleden opnieuw windows geïnstalleerd:

Aan alleen een 250gb ssd ga je niet genoeg hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 01-02-2014 01:02 ]

• Timba-
mja dat verschil van 100eu zou ik alsnog liever aan een gpu uitgeven. Als je een 2e hands reference 290 voor ongeveer 280 kunt vinden is dat een veel betere keus dan een 7970 van 180 imo. Maargoed dat hangt ook weer af van of de TS de geluidproductie erg vervelend vind of niet.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Frozen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:57:
[...]

Nope ik heb geen ssd 8)7 ;w :F productreview: OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB review door Frozen

Overigens mag je ook wel beter lezen:
[...]

Tja jij vind een ssd die 65 euro waard, ik vind hem hem ook wel waard maar niet als je een budget van 700 euro hebt voor een pc die voor 90% op gaming is gericht. Met gaming heb je absoluut niets aan een SSD, nadat je map geladen is ga je toch gewoon ''normaal'' spelen. Aan een SSD heb je alleen wat vanwege zn hoge accestime, oftewel snel programma's laden. Maar kom op, denk je dat de TS die ene seconde verschil gaat merken als hij word opent?

[...]

Zegt genoeg... De TS wil gewoon een PC die zo veel mogelijk waar (battlefield) voor zijn geld geeft.

Overigens, ja een AMD cpu kan, tuurlijk kan dat.
Maar met het systeem wat ik net postte (excl. cpu) + de tweedehandse gpu past nog precies die intel cpu.
Oftewel dan is het budget mooi gevuld met het beste systeem wat je voor 700 euro kan krijgen.
Als de TS had gezegd ''ik heb een budget van 600 euro'' dan hadden we eens naar een AMD kunnen kijken. Voor nu geeft de intel de meeste prestatie en meeste waardevastheid.
Als je een SSD hebt snap ik niet waarom je hem afraadt er 1 te kopen :+

Het zou goed kunnen dat een Intel cpu meer waardevast is, maar dat wordt door de topicstarter niet als speerpunt gegeven. Imho is bij budgetten onder de 800 euro AMD gewoon meer bang4buck, zoals je zelf ook zegt, dus is het voor meer waar voor je geld slimmer om naar een AMD processor te kijken. Daarnaast geeft Intel niet domweg de meeste prestatie. Single-core is Intel inderdaad beter. Echter, op multicore performance veegt AMD de vloer aan met Intel in de lagere-budget gebieden. Een pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed kost bijvoorbeeld ietsje meer dan een pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition, maar de 8320 is op multicore performance echt stukken beter (Passmark).

Verder verwacht ik dat de TS gaat gamen op een 1080p scherm, dus lijkt een R9 290 me overkill. Een 280X of HD7970 is dan echt ruim voldoende.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:06:
[...]

Als je een SSD hebt snap ik niet waarom je hem afraadt er 1 te kopen :+

Het zou goed kunnen dat een Intel cpu meer waardevast is, maar dat wordt door de topicstarter niet als speerpunt gegeven. Imho is bij budgetten onder de 800 euro AMD gewoon meer bang4buck, zoals je zelf ook zegt, dus is het voor meer waar voor je geld slimmer om naar een AMD processor te kijken. Daarnaast geeft Intel niet domweg de meeste prestatie. Single-core is Intel inderdaad beter. Echter, op multicore performance veegt AMD de vloer aan met Intel in de lagere-budget gebieden. Een pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed kost bijvoorbeeld ietsje meer dan een pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition, maar de 8320 is op multicore performance echt stukken beter (Passmark).

Verder verwacht ik dat de TS gaat gamen op een 1080p scherm, dus lijkt een R9 290 me overkill. Een 280X of HD7970 is dan echt ruim voldoende.
Passmark is geen betrouwbare benchmark...
Eens ;)

• Timba-
Nouja ik heb nu een 250gb SSD waar ongeveer 10 grote spellen op staan, heb nog 30GB over ofzo. Heb er een 2e schijf bij voor al me downloadwerk etc etc, maar als je dat elke keer opschoont en gewoon niet zoveel spellen als ik installeer dan kun je in principe wel door met een 250gb ssd volgens mij hoor.. Me pa heeft ook enkel een 250gb SSD en ik heb m nog niet horen klagen.

Overigens is het zo dat windows en BF4 procentueel een veel groter deel van een 120gb(111 werkelijk) schijf pakken dan een 250gb schijf heh, daarom geeft het een wat vertekenend beeld misschien. Op een 250gb(230 werkelijk) schijf zou je in jouw geval nog gewoon 150gb (230-80) over hebben, daar kun je nog best wat mee.

Je hebt gelijk over de 290. ik heb zelf een 120hz scherm waardoor ik wel een 290 "nodig" heb, ik was even vergeten dat de rest van de wereld nog op 60hz gamed O-) .Met een 7970 zul je inderdaad ook wel 60fps halen op ultra. :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Timba- schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:08:
Nouja ik heb nu een 250gb SSD waar ongeveer 10 grote spellen op staan, heb nog 30GB over ofzo. Heb er een 2e schijf bij voor al me downloadwerk etc etc, maar als je dat elke keer opschoont en gewoon niet zoveel spellen als ik installeer dan kun je in principe wel door met een 250gb ssd volgens mij hoor.. Me pa heeft ook enkel een 250gb SSD en ik heb m nog niet horen klagen.

Overigens is het zo dat windows en BF4 procentueel een veel groter deel van een 120gb(111 werkelijk) schijf pakken dan een 250gb schijf heh, daarom geeft het een wat vertekenend beeld misschien. Op een 250gb(230 werkelijk) schijf zou je in jouw geval nog gewoon 150gb (230-80) over hebben, daar kun je wat mee.

Je hebt gelijk over de 290. ik heb zelf een 120hz scherm waardoor ik wel een 290 nodig, ik was even vergeten dat de rest van de wereld nog op 60hz gamed O-) .Met een 7970 zul je inderdaad ook wel 60fps halen op ultra. :)
Kijk eens naar hoeveel er op mn hdd staat ;)
probeer dat maar eens op die 250gb ssd te krijgen. Een SSD is voor dit budget gewoon onzin. Of je moet mij kunnen overtuigen dat amd+120gb SSD+1tb/500gb hdd > Intel i5 4670k + 1tb/500gb hdd

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Frozen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:08:
[...]

Passmark is geen betrouwbare benchmark...

[...]

Eens ;)
Ja, zo kan ik het ook. Dingen die je ongelijk bewijzen gewoon als niet betrouwbaar afschilderen... :F

Hoe dan ook, hier testen ze de FX8320 tegen o.a. de 2500K, welke enigszins vergelijkbaar is met de 4440. Zoals je ziet presteert 'ie gelijkwaardig of beter tegen een lagere prijs. Klik! Verder kan je een 8320 prima overklokken naar de snelheden van een 8350, die nog weer een heel stuk beter presteert 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Esumontere op 01-02-2014 01:14 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Frozen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:10:
[...]

probeer dat maar eens op die 250gb ssd te krijgen. Een SSD is voor dit budget gewoon onzin. Of je moet mij kunnen overtuigen dat amd+120gb SSD+1tb/500gb hdd > Intel i5 4670k + 1tb/500gb hdd
Zelfs een 4670K met een HDD wordt na enige tijd zo traag als dikke stront door een trechter, terwijl hij met een SSD lekker snel blijft. Mijn 4670+SSD start in 3 seconden op, beat that :)

• Timba-
Frozen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:10:
[...]

Niet iedereen heeft meer dan 230gb nodig, that's all im saying.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:13:
[...]

Ja, zo kan ik het ook. Dingen die je ongelijk bewijzen gewoon als niet betrouwbaar afschilderen... :F

Hoe dan ook, hier testen ze de FX8320 tegen o.a. de 2500K, welke enigszins vergelijkbaar is met de 4440. Zoals je ziet presteert 'ie gelijkwaardig of beter tegen een lagere prijs. Klik! Verder kan je een 8320 prima overklokken naar de snelheden van een 8350, die nog weer een heel stuk beter presteert 8)
ja? http://www.tomshardware.c...shera-review,3328-14.html

@ssd aanhangers
dus de hdd wordt traag maar de ssd niet. Geef mij eens een reden waarom de ssd niet langzamer wordt.

• Timba-
Aan TS: als je er niet meer uitkomt door ons gekibbel, vraag anders een keer op een bf4 forum of het een goed idee is om een SSD weg te bezuinigen zodat je een duurdere cpu kunt kopen.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Timba- schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:38:
Aan TS: als je er niet meer uitkomt door ons gekibbel, vraag anders een keer op een bf4 forum of het een goed idee is om een SSD weg te bezuinigen zodat je een duurdere cpu kunt kopen.
Als de ts het nou eerst voor ons duidelijk maakt door zijn FP aan te vullen dan kunnen we misschien eens verder kijken :)

• Timba-
"ons"? Niet lullig bedoeld, maar je bent de enige in dit topic (misschien ook wel in heel nederland) die het een goed idee vind om een SSD weg te bezuiningen. Ik denk dat ik er ondertussen wel genoeg woorden aan vuil gemaakt heb.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Timba- schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:48:
"ons"? Niet lullig bedoeld, maar je bent de enige in dit topic (misschien ook wel in heel nederland) die het een goed idee vind om een SSD weg te bezuiningen. Ik denk dat ik er ondertussen wel genoeg woorden aan vuil gemaakt hebt.
1) de ts komt wss van een prutpc, een hedendaagse 7200 rpm zal al supersnel aanvoelen voor hem
2) voor gaming zit het speelplezier in het spel zelf. Nadat de map geladen is wil je zo veel mogelijk fps. Een ssd voegt geen fps toe. Een betere cpu doet dat absoluut wel.
3) dus liever een intel cpu met 7200rpm harde schijf dan een amd met ssd

• Timba-
1) spellen worden zwaarder, een 7200 is nowadays gewoon supertraag in bf4
2)Met een AMD gpu maak je gebruik van mantle, mantle ontlast de cpu's. De cpu's van vandaag de dag, vooral intel, liggen ver voor op de gpu's. hoeveel fps denk je ie meer krijgt door een snellere cpu te nemen? 1? 2 misschien?
3) neehee! :F

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-03 11:01

millman

6708Mhz @ -185c

Heren, houd het eens vriendelijk hier? Met dit budget zijn er een aantal keuzes die er gemaakt moeten worden, maar als het even kan is een SSD wel lekker hoor. Ik heb net voor 660 euro een gamepc in elkaar gezet met een 120gb ssd, een haswell i5 4440 en een gtx760.. Speelt nagenoeg alles max @ 1920x1080

Ruil die 760 om voor een amd variant en je komt een heel eind.aan de wens van een BF4 speler,. Of je voor AMD kiest of voor intel maakt niet heel veel meer uit. Mijn hart ligt bij intel en die 4440 is retesnel @3,1Ghz maar een AMD variant is ook prima imho. Maar een compleet systeem 2e hands is wellicht nog de beste optie.

Dat een 7200rpm supertraag zou zijn is ook weer overdreven. Niet zo erg dat het je speelplezier zou bederven. Laten we vooral onze meningen hier niet overdrijven..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-04 15:26

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Alsof je je ''game pc'' naast het gamen niet gebruikt als pc en dus de ssd niet zou missen.
Voor het gamen is een ssd niet echt een pre tenzij je als eerste in het level wil spawnen.
Of de TS zijn geld liever in een lompere videokaart steekt moet nog blijken want hij heeft naast een magere start niks meer van zich laten horen.

Verwijderd

Topicstarter
Yoo,
Bedankt voor alle reacties! Zoals ik al aangaf heb ik weinig verstand van alle losse onderdelen en moet dus voor elk onderdeel de handleiding van Frozen raadplegen. Zal nog wel paar dagen duren voor ik een idee heb hoe en wat ik allemaal bij elkaar wil.
Heel erg bedankt want heb al zeker een idee gekregen van jullie reacties!
SSD spreekt mij wel aan omdat ik liever wil dat het wat vlotter loopt dan dat het er wat mooier uirziet.

Van microsoft nooit de service gekregen die jullie bieden dus cheers allemaal!

Verwijderd

Beste niksert,
Koop een ssd. De Samsung EVO 250 is een goede keus.
Je neemt een pc niet alleen om te gamen, je draait er ook programma's op en dat gaat vele malen sneller. Period.
Spaar aub ffkes door of leen het van iemand als je niet wachten kan.
Een OS vanaf een hdd wil je echt niet meer.Een extra data schijf kan later wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk gewoon en heb genoeg geld om het beste van het beste te kopen maar 700 lijkt mij een mooie prijs,
als nou blijkt dat voor 800 de prijs kwaliteit garantie veel beter is dan heb ik er ook wel wat meer voor over.

Deze TS vraagt zich ook af wat TS betekend?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
TS: Topic Starter
OP: Opening Post

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:39
Een SSD vind ik een MUST in een ( Game-) PC als het budget meer is dan € 400,-- !
60GB is al zat als OS bootdisk ongeacht welk OS.
120GB idem + evt. BF4.
240GB idem + MS Office + Enkele games ( bv BF4 )

En SSD zijn niet meer ZO duur ;

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 62,80€ 62,80
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 115,65€ 115,65
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 46,78€ 46,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 225,23

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-04 23:47
Als het een budget systeem is zou ik eerder gaan voor een 7200RPM HDD dan een SSD, Mijn voorkeur is ook een SSD maar dat kan altijd later nog.

Uit eigen ervaring; ik heb een SSD van 250GB hier past Windows samen met een paar grote spellen op maar ik moet oppassen wat ik installeer plus ik heb regelmatig spellen moeten deinstalleren omdat er geen ruimte meer over was. Met 1TB heb je al veel meer vrijheid

Kijk als je enkel Battlefield online zou spelen zou een SSD een betere keus zijn want je hebt verder weinig opslag nodig, maar ik neem aan dat je meerdere games wilt spelen naast Battlefield dan is een grotere opslag wel fijn, Bedenk voor jezelf wat je fijner vind

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb zelf een 120GB SSD en heb plaats genoeg, maar ik ben dan ook streng voor mezelf met wat er op de SSD mag en wat op de HDD moet. ;)

Verwijderd

@Robbedem
Ik heb heel wat games op m,n pc ( Steam en Origin ), de games die ik ook online speel gaan op ssd, maar games die ik alleen singleplayer speel gaan op een hdd.Bij online gamen heb je gewoon veel baat bij een ssd.
Pagina: 1