• Mr.Bamibal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09-2025
Beste mensen,

Ik ben van plan om een privé server samen te gaan stellen. Ik ben van plan om Windows server 2008 of Windows server 2011 te gaan gebruiken. Welke raden jullie mij aan?
Ik heb ervaring met beide.

Ik moet natuurlijk een moederbord, CPU en werkgeheugen kopen. Zelf denk ik aan de volgende:

Moederbord:
pricewatch: Asus Z87-PLUS

CPU:
pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed

Werkgeheugen:
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9

Is dit een goede keuze voor een server dat de 24/7 aan staat of raden jullie iets anders aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Bamibal op 31-01-2014 18:56 ]

Verwijderd

Als je ervaring hebt met beide besturingssystemen kun je ook bedenken dat mijn eerste vraag is: wat wordt de rol van de server?
Verder staat hier eigenlijk geen vraag die in dit forum thuishoort.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het antwoord op de vraag is geen van beide.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ten eerste: Welkom op GoT :w

Helaas houd de pret daar even op, want je topic voldoet niet aan wat wij verwachten van een goed topic. Wellicht heb je de juiste informatie gemist omdat je op de verkeerde plek post, voor dit soort topics is immers een Aankoopadvies sectie, terwijl hier in PMG alleen technische discussies plaatsvinden.
Verplaatsen naar het Aankoopadvies forum zou geen probleem zijn als je topic zou voldoen aan de eisen die daar gesteld worden, maar dat is niet het geval. Er wordt meer eigen inzet verwacht, wat heb je zelf al gedaan om na te gaan of deze onderdelen geschikt zijn voor jou?

Ik denk dat DAA beleid en [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen interessante informatie voor je bevatten, en in mindere mate ook CAA beleid .
Mocht je er daarna toch nog niet zelf uit komen, dan kun je altijd nog een nieuw topic openen in DAA als je het over het hele systeem wilt hebben, of als je twijfelt over een enkel onderdeel dan kun je in CAA prima terecht.

Succes! :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.