fx-8350 asrock extreme 3 r2.0 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• Bunnyh0pSt3f
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-11-2025
beste mede forum leden.
onlangs heb ik een nieuwe pc in onderdelen aangeschaft.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 167,70€ 167,70
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 63,04€ 63,04
1Club3D Radeon R9 280X royalQueen€ 262,-€ 262,-
1Zalman Z11 Plus€ 56,10€ 56,10
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1Corsair CX750M€ 77,70€ 77,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,79

nu krijg ik alles niet aan de praat.
ik heb vele instructies gevolgd op youtube en heb volgens mij alles juist aangesloten.
echter start de computer totaal niet! ;(
als ik ga prutsen, lees: verkeerd om plaatsen van de pwr switch en pwr led, gaat wel opeens de led van mn power knop branden :?

ik heb veel gelezen over 8-cores en dit mobo, maar volgens hun site zou het moeten lukken.

kan iemand mij misschien wat tips geven?

bvb dank!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16

Thandor

SilverStreak

Kijk even bij AMD FX-6300 Black Ed met ASRock 970 Extreme3 2.0 werkt niet. Daar wordt gesproken over slechte compatibiliteit tussen de Crucial Ballistix en de AMD FX-6300. Grote kans dat dit ook voor de FX-8350 geldt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Bunnyh0pSt3f
Dankje voor de links:)

• WiLLoW_TieN
Er wordt ook aangeraden een TOP-DOWN CPU cooler te gebruiken bij een 125w TDP CPU ;)

Dat zal NU niet de oorzaak van dit probleem zijn..maar maybe wel de oorzaak van het navolgende probleem

Bron zie het rode *'tje --> http://www.asrock.com/mb/...R2.0/index.nl.asp?cat=CPU

en scroll even naar beneden.

• Bunnyh0pSt3f
Op het moment heb ik geen ander geheugen in de buurt.
Wel vind ik het raar dat ik geen piepjes hoor als ik het stroom erop zet.
Ook de aan knop die niet brand als ik het juist aan sluit vind ik apart.

• WiLLoW_TieN
Er wordt hier ook eigen inzet en kennis verwacht we zijn hier allen ( behulpzame ) hobbyisten die in hun vrije tijd trachtten anderen te helpen we zijn geen gratis online helpdesk.

Ultraman: Fijn dat je wilt helpen met "de opvoeding", maar een klein beetje subtieler kan ook wel he.
Btw... waar is je topic report?

Ga staps gewijs te werk met een minimale configuratie. Dus 1 ram latje, 1 hd, check alles nog eens ( stekkertjes ) ! Heb je maybe niks per ongeluk fout gedaan ? Hangt de PC aan een geaarde wandcontactdoos ? Zitten er afstandsbusjes onder het moederbord ? Zit de CPU cooler goed gemonteerd met de juiste hoeveelheid koelpasta.

Maak anders foto's en doe die uploaden via bv snag.gy

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2014 10:56 ]

• Bunnyh0pSt3f
Dat begrijp ik en dat doe ik ook hoor, ik ben alleen sinds gister ochtend al bezig om de pc aan de praat te krijgen en ben een beetje de draad kwijt :/

De pc hangt aan een geaarde wandcontact doos en de afstandsbusjes zitten er ook onder. De cpu koeler heeft pasta. Dat had ik denk ik beter later kunnen doen bedenk ik me nu.

Ik ga nu weer kijken of alles op zn plek zit en hopen dat ik wat fout gedaan heb :/

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

echter start de computer totaal niet!
Het wil soms wel eens helpen om iets duidelijker een probleem te omschrijven.
Een 'hij doet niks' zegt niet zoveel, wat doet ie niet?
Met een duidelijkere omschrijving is het voor ons ook iets makkelijker om met dingen te komen die je zou kunnen proberen.

In een ander topic (van iemand met een FX6300 en hetzelfde asrock bord) geef je al aan dat zelfs de fans niet draaien. Kijk, dat is al iets duidelijker dan 'de computer start totaal niet' ;) .

(vat het niet verkeerd op, maar onduidelijke beschrijvingen kunnen we over het algemeen weinig mee, sommige mensen reageren dan helemaal niet op een topic of juist een beetje 'aangebrand' )

Geven de fans ook geen klein kickje als je de powerknop indrukt? of bewegen ze helemaal niks?
Als het een klein kickje is, dan is het kortsluiting (afstandbusje verkeerd, of iets anders dat ergens kortsluiting maakt). Controleer ook of je de juiste powerstekker voor de CPU hebt gebruikt.
Het wil bij sommige mensen gebeuren dat ze perongeluk een 8-pin PCI-e stekker gebruiken ipv een 4 of 8 pin CPU powerstekker (met veel geweld past alles, ookal komt de pin-out niet overeen :+ ).

Wat vaak handig is, is om even de PC buiten de kast op te bouwen (gewoon het moederbord op de doos van het moederbord leggen) en dan kijken of die start. Zorg wel dat het moederbord gewoon op de doos ligt, en niet met een anti-statische zak eronder ofzo (puur op het karton).
En net als hierboven ergens beschreven eerst zo kaal mogelijk, CPU+1 latje ram, enz.

Dat met de top-down koeling en dergelijke is (nog) niet van toepassing, dat is alleen als de PC stressed is, dus nog niet bij een 'koude start'. De PC zou wel moeten starten.

offtopic:
Dat het niet handig is een FX8000 op een 970 Extreme 3 te gebruiken mag ik niks meer overzeggen....ben ik ineens een boe-man :P

• Bunnyh0pSt3f
Zojuist de voeding getest met een paperclip. De fan van de voeding ging draaien.
Alles is weer opnieuw aangesloten. En geen gehoor.
Geen fans die draaien. Powerbutton led brand niet hdd led brand niet.
Ik ben het spoor nu echt bijster.

• Bunnyh0pSt3f
@Nemesizz :
de fans geven geen kick''je
ik zal het mobo eruit halen en alles op de doos weer monteren.
ook zal ik zsm fotos plaatsen van hoe ik alles heb aangesloten.

• Bunnyh0pSt3f
Oke, zojuist het mobo eruit gehaald en op de doos alles aangesloten.
Ik ben er achter gekomen dat als ik 1 van niet op het mobo aansluit de pc wel aanslaat. Alle fans beginnen te draaien alleen start niet verder op.
Dit zou dus door het crusial geheugen liggen.
Ik heb contact opgenomen met megekko of ze dit probleem vaker hebben gehoord en of ik ze kan omruilen.
Ik wacht even af:).

Bedankt voor alle info en link'jes!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat geheugen + Asrock bordjes geeft idd toch vrij regelmatig problemen. Sowieso is het geen strak plan om een FX-8350 op dat plankje te doen, de VRM's vinden dat niet zo heel leuk.

People as things, that’s where it starts.

• WiLLoW_TieN
VasZaitsev schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:28:
Dat geheugen + Asrock bordjes geeft idd toch vrij regelmatig problemen. Sowieso is het geen strak plan om een FX-8350 op dat plankje te doen, de VRM's vinden dat niet zo heel leuk.
Helemaal mee eens. En aan TS al die info stond al in mijn 1e en 2de post in dit topic !

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
VasZaitsev schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:28:
Er zijn zat moederborden met een vergelijkbare VRM config die deze processor wel aankunnen. Een overklokker is het hierdoor zeker niet, maar in principe zou dit gewoon moeten werken. Het symptoom, geen boot, verklaar je hier ook niet mee.
Er is meer aan de hand met dit bord in combi met het Crucial geheugen. Ook in combinatie met een FX-6300 met een TDP van 95Watt wat de VRM als veroorzaker uitsluit.

• WiLLoW_TieN
noguru schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:53:
[...]

Het symptoom, geen boot, verklaar je hier ook niet mee.
Dat staat toch ook letterlijk in mijn 2de post van dit topic ??
Pagina: 1