windows 7 home premium ISO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:00
Hallo Mensen,

Ik ben opzoek naar een ISO voor een Nederlandse Windows 7 home premium OA.
Ik probeer mijn Asus K72JR te reanimeren... (zie SSD topic)
Asus k72jr , SSD wordt niet gezien?

Het lijkt er trouwens op dat Microsoft al hun images zelf van het web verwijderd heeft...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24209.iso (64 bit)

Heulmaal legaal zolang je maar zelf de legale key hebt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 01-02-2014 18:48 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Thanks! machine draait weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En een handig weetje, mits bij jou van toepassing: Als je toevallig al een schijf van een andere editie van W7 hebt liggen, verwijder DVD:\Sources\ei.cfg eens, dan kun je uit alle edities (behalve enterprise) voor de betreffende bitversie (64/32) kiezen , dat scheelt zoeken naar de iso van een andere editie :)

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 03-02-2014 17:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Misschien zinvol om de ISO gelijk op een USB stick te zetten, dan heb je ook geen cd-rom speler meer nodig. (mits usb booten mogelijk is).

Een geweldige tool hiervoor is Rufus.

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 03-02-2014 20:03 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Raven schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:28:
En een handig weetje, mits bij jou van toepassing: Als je toevallig al een schijf van een andere editie van W7 hebt liggen, verwijder DVD:\Sources\ei.cfg eens, dan kun je uit alle edities (behalve enterprise) voor de betreffende bitversie (64/32) kiezen , dat scheelt zoeken naar de iso van een andere editie :)
Dat had ik gelezen ja. Alleen liep ik weer tegen het punt aan dat
bepaalde iso edittors weer een limiet hadden van 300MB oid.
En een iso met uitgesloopte ei.cfg kon ik ook zo niet vinden...

Nouja, het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je hebt geen iso-editor nodig, plus dat die het ook nog eens verkeerd doen. Het gebeurt regelmatig dat als je met een iso-editor (ik gebruik MagicISO) die file verwijdert, de Windows install niet meer werkt tot je de iso helemaal opnieuw aanmaakt. Maar er is een alternatief: http://code.kliu.org/misc/winisoutils/
ei.cfg Removal Utility
The ei.cfg Removal Utility is a simple tool that will remove the ei.cfg file from any Windows ISO disc image, thereby converting the image into a "universal disc" that will prompt the user to select an edition during setup. This tool works by toggling the deletion bit in the UDF file table, eliminating the need for unpacking and rebuilding the ISO, which means that this is extremely fast (the process of patching the ISO to remove ei.cfg takes only a fraction of a second), and the process is easily reversible (running the utility on a disc image patched by this utility will restore the disc image to its original state).
http://code.kliu.org/misc...eicfg_removal_utility.zip

Als je een bootable USB stick maakt heb je geen last van dat probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 04-02-2014 11:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 12:55
Goeie tip met de aanpassing van ei.cfg.
In plaats van verwijderen kun je natuurlijk ook onder [EditionID] de term 'Ultimate' zetten, zodat je de meest volledige versie van Windows installeert. Ik heb nooit een reden gevonden om een versie lager dan deze (of bij XP Professional vs. Home) te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jolke schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:22:
Goeie tip met de aanpassing van ei.cfg.
In plaats van verwijderen kun je natuurlijk ook onder [EditionID] de term 'Ultimate' zetten, zodat je de meest volledige versie van Windows installeert. Ik heb nooit een reden gevonden om een versie lager dan deze (of bij XP Professional vs. Home) te installeren.
Veel succes met het installeren van Ultimate met een HP key.

Voor het maken van een nieuwe ISO of branden van een bootable DVD kan je ook gewoon alles uitpakken, in een nieuwe compilatie gooien en als boot sector/image bootrec.exe oid gebruiken. Ligt net aan welke software je gebruikt waar je dat opgeeft. Ik heb het iig redelijk makkelijk met imgburn kunnen doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 12:55
Hero of Time schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:19:
[...]

Veel succes met het installeren van Ultimate met een HP key.

[...]
Ik ga er natuurlijk wel van uit dat *iedereen* een valid key heeft :P
Ik dus wel voor een Ultimate versie.
Pagina: 1