Asus k72jr , SSD wordt niet gezien?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:00
Hallo mensen,

Na een HD crash was het een mooi moment om een Samsung SSD 840 EVO
te kopen en in de Asus k72jr te plaatsen.

Na plaatsen wordt de schijf keurig gezien in de bios. Ik heb de vier restore schijven
hun werk laten doen. Alle schijven worden met de restore applicatie naar de HD geschreven.
Tenminste zo lijkt het. Want na herstart komt de machine niet op. Hij blijft vragen om een
geldig boot medium.

Als ik met een windows 7 schijf de machine opstart en voor een nieuwe installatie kies
dan geeft hij aan dat er geen vaste schijven aanwezig zijn. Ik heb de sata drivers nog
naar een usb stick gezet om te laden bij die installatie in de hoop dat dit helpt maar
geen schijf te bekennen.

De machine bios versie was 205 en heb ik naar de nieuwste 212 gezet. Ook dit biedt geen oplossing.

Iemand enig idee wat ik nog over het hoofd kan zien? Dit is voor mij het eerste systeem
wat het vertikt om met een SSD te werken. Ik heb al diverse systemen overgezet zonder ellende.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Ik heb het mogelijk gevonden. De sata interface moet blijkbaar op IDE en niet op ACHI modus staan.
Als ik de bios op IDE zet ziet de windows installatieschijf de HD wel. Morgen eens testen
of nu de restore images ook werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar uiteindelijk moet je er wel op uit komen dat de sata interface op AHCI modus draait,
ga dus maar eens even puzzelen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Nou een mooi drama is dit!!

Als ik de restore CD's gebruik wordt alles ogenschijnlijk terug gezet.
Maar het helpt niets. De machine start niet.

Als ik met een 'normale' windows 7 installatieschijf de machine start na
de restore dan zegt hij dat er geen harddisks aanwezig zijn.

Als ik met een antieke win98 bootschijf alle partities verwijder en een fat32 partitie aanmaak,
dan kan ik hem gewoon formatteren en opstarten vanaf harddisk.

Als ik vervolgens met de 'normale' windows 7 installatieschijf een schone installatie wil doen
ziet hij de harddisk ineens wel, dan kan ik de FAT32 partitie verwijderen en kan ik de
installatie normaal starten. Conclusie, er gebeurd iets raars met die restore schijven.

Maar hoe krijg ik nu een " Windows 7 Home Prem OA" installatiedisk welke mijn licentiecode slikt?

Het is één of andere Asus OEM versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat zijn "de restore schijven"? Is dat een block level backup oid die terug gespoeld wordt? Wat gebeurt er als je met een officiele Windows 7 dvd een schone installatie wilt doen? Dat gaat wel goed neem ik aan? Indien de restore procedure niet overweg kan met andere disks of volume groottes zou je er nog in het laatste geval voor kunnen kiezen om te restoren naar harddisk en deze installatie te migeren maar als ik het zelf zou moeten weten zou ik voor een schone installatie gaan. Dan heb je gelijk weer een frisse omgeving zonder bloatware etc wat vaak in de basisimage zit van laptops.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Die 4 restore schijven zijn na de aanschaf door de machine aangemaakt.
Af fabriek zit er niets bij, je wordt door een procedure heen geloodst waarbij je
uiteindelijk 4 DVD's hebt om het systeem weer te kunnen hetstellen in de toekomst.

Die restoreschijven doen iets geks met de SSD waardoor een officiele installatieschijf
de harddisk niet meer ziet.

Ik heb een win7 prof welke ik nu tijdelijk geinstalleerd heb zonder serienummer. Dat werkt.

Nu nog de juiste windows schijf zien te krijgen... Weet iemand waar
ik een ISO kan vinden voor een Nederlandse " Windows 7 Home Prem OA" ?
Pagina: 1