Routeradvies - Wake-on-LAN over internet standaard...

Pagina: 1
Acties:

• DriesV
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n oude D-Link DIR-855.
Eén van de belangrijkste redenen voor de vervanging is de nood aan een robuuste WOL over WAN oplossing. Dit heb ik nooit werkend gekregen i.c.m. m'n DIR-855... :-(

Ik ben klant bij Telenet (België). M'n huidige DIR-855 staat in de DMZ van de Telenet (Motorola) modem/router.

Mijn voorkeur gaat uit naar een router die out-of-the-box WOL over WAN ondersteunt. Ik ben 'n behoorlijke noob als het op netwerkinfrastructuur aankomt. :P
Met name de Asus RT-AC68U lijkt daarom een erg interessante optie (ASUS AiCloud).
Echter, ik heb in het verleden behoorlijke pech gehad met Asus routers (3 x RMA op 2 maanden tijd) en ook over de RT-AC68U lees ik 'horrorverhalen' over WiFi-degradatie, problemen met UPnP, lamentabele security...
Toch blijft de RT-AC68U erg aantrekkelijk. Misschien zijn de kwaliteitsproblemen overroepen? :?

Komt de vraag... :)
  • Wat zijn jullie ervaringen met de AiCloud WOL-functionaliteit van de RT-AC68U?
  • Welke routers kunnen jullie verder aanbevelen met robuuste en handige WOL over internet?
Het budget is max. €200.

Dries

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Ik heb er zelf een, en het werkt prima. In de eerste firmware versies zaten nog wat kleine bugs, maar nu draait alles prima. De core functionaliteit deed dat trouwens altijd al, maar nu werken alle extra functies ook perfect, waaronder AiCloud (deze heb ik gelijk gecombineerd met de VPN server mogelijkheid van de router, zodat al het verkeer gelijk versleuteld is).

• DriesV
Bedankt voor de feedback!
Ik heb ondertussen een Asus RT-AC68U besteld. ;)

Op kantoor gebruik ik KeyShot met network rendering.
Voor thuis heb ik een persoonlijke KeyShot network rendering licensie gekocht. M'n 'render farm' bestaat uit drie systemen: i7 3930K, Xeon E5-1650 en (binnenkort) Gigabyte Brix Pro 4770R.
Het zou onwijs gaaf zijn om m'n systemen thuis on-demand te kunnen aanzetten en er render jobs naar toe te sturen over VPN. :)

Dries

[ Voor 69% gewijzigd door DriesV op 29-01-2014 11:49 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik heb wisselende ervaring met WOL over WAN. Ik kreeg het weliswaar aan de praat met verschillende routers, maar na een paar keer gebruiken werkte het ineens niet meer - zonder dat daarbij iets aan de configuratie veranderd was. Kortom, betrouwbaarheid liet nogal te wensen over.... en dat is nou juist waar je van opaan moet als je remote je computer thuis aan wilt zetten als je niet thuis bent.

Ik ben toen overgegaan naar een server die 24/7 aan staat, en dan natuurlijk het zuinige server topic nauwlettend in de gaten houden :P

• DriesV
Verdorie, besef ik net dat ik eigenlijk met een dubbele NAT zit.
Telenet modem/router en Asus router in DMZ.
Gevolg: DDNS, VPN en AiCloud werken niet! :|

'k Heb ondertussen een afspraak geregeld om de Telenet router te veranderen naar modem only. Dat kost wel wat, maar het zal mijn leven een stuk gemakkelijker maken. :)

Dries

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Onmogelijk is een dubbele NAT niet, maar zoals je zegt, het maakt je leven wel makkelijke als je (maar) 1x NAT hebt. :)
Pagina: 1