• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 01:22
Hallo medetweakers,

Ik heb onlangs twee gtx's 480 gekocht. Eentje werkt helemaal niet. De fans van mij cpu en mijn casefans gaan niet eens draaien als ik op de aanknop druk. Zelfs zonder graka draaien die fans nog. En de andere graka doet het alleen zonder drivers. Als ik de computer opstart zonder drivers werkt hij prima maar zodra ik mijn drivers ga installeren komt er zwart beeld tijdens het installatieproces. Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ervaring met het bakken van gtx's 480 of is er geen hoop meer voor mijne?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Gewoon dezelfde manier als bij andere videokaarten ('t zijn niet alleen 8800's die gebakken konden worden).

Er is wel een grote MAAR, als het geen microbreukjes zijn in het soldeer dan helpt bakken hoe dan ook niet.
Nu doen beide kaarten niks (als ik het goed begrijp) dus je kan het altijd proberen, kaart strippen, 10 minuutjes op ~200ºC , 'even' (ik zou niet te drastisch afkoelen) afkoelen, weer inelkaar zetten en kijken wat die doet.

Als het wel helpt is het overigens maar een tijdelijke fix, dus hoop niet dat je te veel hebt betaald voor die kaarten....

*edit*
Dit topic staan een aantal succesverhalen: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

[ Voor 9% gewijzigd door Nemesizz op 27-01-2014 21:19 ]

• superrock
Ik heb maar 30 euro voor beide kaarten betaald. Is dus geen groot verlies als ze het niet doen. Maar een kaart doet helemaal niets de ander doet het alleen maar zonder drivers.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kan heel goed zijn dat het gewoon microbreukjes zijn. De ene kaart reageert anders dan de ander (waarschijnlijk afhankelijk van wélke pinnen geen goed contact meer maken).

Ik heb ook wel een GPU gehad waarbij de PC niks meer deed (kortsluiting), en na bakken van de GPU deed ie het wel weer....even (3 weken ofzo).

• superrock
Ik heb verschillend filmpjes over het bakken van videokaarten gezien op youtube. Sommige mensen bakken net de chip naar boven andere met de chip naar beneden. Waarom zou je willen dat de chip naar beneden wijst? Hij zou er toch zou uit kunnen vallen.

Verwijderd

Volgens mij is het niet de bedoeling dat alle tin vloeibaar word maar juist wat zachter, en dat een klein laagje de breukjes dicht maakt omdat het bovenste laagje tin wel een beetje vloeibaar word waar door de breukjes dicht vloeien?

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Juist, het moet zacht worden, niet vloeibaar (dat is overigens iets van 300ºC+).

Ik heb beide methodes geprobeerd, chip naar onder, chip naar boven, maakt verder geen bal uit.
Bij ~200ºC vallen onderdelen er normaal niet af, doen ze dat wel? Dan is 1) oven te warm 2) onderdelen zaten al los.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Worst case scenario :+
Afbeeldingslocatie: http://assets.overclock.net.s3.amazonaws.com/6/69/6974b435_vbattach205933.jpeg

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kun je er altijd nog een leuke sleutelhanger van maken (van de GPU) ;)
Pagina: 1