• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik de BenQ DV S21 gekocht. Tijdens een toenmalige actie heb ik ook gelijk twee Traveler sd kaartjes van elk 8 GB gekocht (class niet bekend). Sinds het eerste gebruik heb ik in elk fimpje een soort 'ruis' - zo'n raar korrelig filmpje - , het beeld is niet 1080p scherp en het lijkt wel alsof alles wat ik buiten filmde overbelicht is. Youtube filmpjes met dezelfde camera hebben deze problemen niet. Ik heb binnen en buiten gefilmd en elke keer kreeg ik hiermee te maken.

Aangezien de internet hier op dit moment heel erg traag is zal het uploaden van een video te lang duren. Daarom stuur ik nu even een paar linkjes met voorbeelden die hetzelfde probleem hebben.

Deze foto geeft een goed beeld van de ruis, kleur en onscherp problemen:
http://www.kylegilman.net/images/jenniecourtyard.jpg

Hier de middelste foto met dezelfde ruis:
http://www.wind-drifter.com/photo/NoiseFix2.jpg

En hier links boven bomen die een soort van wit kleurtje krijgen:
http://forums.androidcent...ssues-20130717_191954.jpg

Verder had ik dus nog problemen met kleuren die er heel erg uitspringen maar hier
heb ik geen goede voorbeelden van kunnen vinden.

Hier een voorbeeld van een 'goed' filmpje met dezelfde camera:
YouTube: BenQ DV S21 Full HD Test in Waterfall.

Waaraan kan dit liggen? De class van de sd kaartjes, ouderdom, verkeerd gebruik?

Hopelijk kan ik met jullie advies dit probleem verhelpen en mooie opnames gaan maken.

Alvast bedankt!

caesar1000

[ Voor 34% gewijzigd door caesar1000 op 26-01-2014 20:07 . Reden: voorbeelden ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 22:12

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien is het handig om een probleemfilmpje te laten zien?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Klinkt alsof je ISO te hoog staat ingesteld. ISO is de instelling van je sensor waarmee je de lichtgevoeligheid kan bepalen. Een hogere ISO zorgt ervoor dat je meer licht krijgt, maar ook meer ruis. Buiten zorgt dit dus voor overbelichting en binnen word de ruis duidelijk zichtbaar.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
ajhaverkamp

Zie de aangepaste beschrijving.

gadgetgek

Ik had al eerder gehoord over ISO, maar ik heb geen idee waar je dat zou moeten aanpassen. Ik heb alle dingen die je kunt aanpassen al afgelopen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Ik heb even gekeken naar de specificaties en wat ik al vermoedde is ook zo: de camera is ultra lowbudget met een hele kleine sensor en enkel digitale zoom. Dit is dus te vergelijken met de standaard telefooncamera. Bij minder dan ideaal licht, heb je ruis en omdat ie enkel digitale zoom heeft, vergroot ie die ruis nog uit ook als je "inzoomt".

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Universal Creations,

Waarschijnlijk zal het hier dan aan liggen. Gelukkig al heel wat geld (+- €2000) gespaard om eens een echt
goede camera te kopen en mijn eerste camera dan door te geven aan een familie lid. Iedereen heel erg bedankt en zit er niks anders op dan alleen met goede belichting etc. te filmen.

Misschien nog een klein advies voor een good buy €1500-2000 camera?

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Ja, wat je dan het beste kan doen is ontzettend afhankelijk van wat je er mee doet (of wil gaan doen), en wat je verdere wensen en eisen zijn. Lees veel door zoals deze:
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6
Besef je wel dat een dure camera je nog niet een goede fotograaf maakt, en dat een dure camera met lenzen wel even wat anders is om mee te nemen als je een dagje naar de dierentuin gaat dan een compact camera. Denk in ieder geval na over:
Wil je alleen fotograferen, of ook video filmen?
Wil je een DSLR, een systeemcamera of een goede compactcamera?
je kan ook eenvoudig beginnen. Koop een tweedehands camera met een paar fatsoenlijke lenzen en als het bevalt kun je extra lenzen bijkopen. Verdiep je in ieder geval in de materie. Een vraag stellen als wat moet ik kopen is hetzelfde als een autoshowroom instappen met een zak geld en dan zeggen welke auto kan ik hier voor kopen. Een terreinwagen, sportwagen of MPV hebben allemaal een ander publiek die allemaal hun specifieke eisen hebben. Zo ook met een fotocamera.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
elhope,

Bedankt! Ik zal eens goed alles doorlezen en dan terugkomen op mijn vraag.

UPDATE: Weet inmiddels, meer dan een jaar verder, veel meer van camera's. Heb deze oude verkocht en nu gewoon een mooie Nikon D5300. :P

[ Voor 44% gewijzigd door caesar1000 op 29-06-2015 15:10 ]

Pagina: 1