Ik lees al even mee in dit forum en kwam deze post tegen. Een zelfde kabel heb ik gemaakt en aangesloten op een Nodemcu. Op de nodemcu heb ik espeasy draaien. Hierin heb ik de p1 wifi gateway ingesteld. Echter krijg ik geen info uit de meter. Het betreft een Landis+Gyr E360. Ik heb in dit geval ook 3.3v gebruikt en geen 5volt. Weet iemand of 3.3volt voldoende is voor de E360 of dat dit perse 5v moet zijn?ETH0.1 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Op dit moment zit de arduino nog op een breadboard, ik moet hem nog even vast solderen op een lege printplaat.
[Afbeelding]
Toen ik begon wilde ik temperaturen meten, daarvoor heb ik een starterskit gekocht, naar verhouding wel iets duurder, maar er zit een aantal dingetjes bij zodat je aan de hobby kan gaan (o.a. een breadboard). als je eenmaal weet wat je wil hebben en je wil alles uitbreiden dan kun je een doosje uit china laten komen, of bv bestellen bij Ben Electronics of iets dergelijks
Je zou bv deze kit kunnen kopen: https://www.bol.com/nl/p/...patible/9200000082970388/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
uit mijn RJ11 komen 4 kabeltjes, als je op de connector kijkt (zoals in het bovenste plaatje)
van links naar rechts:
groen: 3v
bruin: GND (wit kabeltje vanaf de arduino, omdat ik even niets anders had)
wit: ongebruikt
geel: D5 data input
[Afbeelding]
Heb al even gezocht naar de specs van de E360 maar kan hierover nog niks vinden.

:strip_exif()/f/image/6xGYygDWpolQPQRq0vcgTcX0.jpg?f=fotoalbum_medium)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1RHk4SFCtA69igQfQSyYSN3O.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aYEEcFXOcrbCDHvf7JeheULt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xSLbLVZXPE0aBwNmhrd0DcCo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zxDhXQkCf2bXEj9GtPj0fUXx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RBz1ytkNOTunNBIMtpV9kQv4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wH8HelIkFbXzZq9waoXkvvpe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/k5AIZbxsZRnwYLYrI1zrx4BA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UKJX4y2yqfoT86lIjNoQwS4L.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NeYrN4Dhq2rPsfBHFq484fOz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QWDjvBHSYGUM3ddqQOnbcjP4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FoGLpe3EM2mojE63mFLM8pAU.png?f=fotoalbum_large)