Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Topicstarter
Beste medetweakers,

Mijn Xperia Pro begint tergend traag te worden en het is daarom tijd voor een nieuwe telefoon.

De telefoon zal gebruikt worden voor:
- voornamelijk whatsappen
- email checken
- internetten
- muziek luisteren via Spotify Premium met Sennheiser IE80 IEMS (geluidskwaliteit erg belangrijk, ruis/gebrom op de headphone jack is ABSOLUUT onacceptabel)
- zo nu en dan een spelletje

Wat ik van de telefoon verwacht:
- Goed scherp scherm met acceptabele kijkhoeken (het hoeft niet heel erg bijzonder te zijn maar verkleuringen bij de meest geringe kanteling vind ik onacceptabel.
- Bouwkwaliteit: het apparaat moet degelijk aanvoelen en stevig in de hand liggen (Iphone, Sony +, Samsung - Qua grootte ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb totaal geen problemen met een 5 inch scherm maar de 4 inch van de Iphone lijkt me wel stukken handzamer en gelijkertijd ook nog groot genoeg.
- Strak design
- Camera interesseert me niet, als ie maar snel fotos schiet.
- Update garantie (Iphone 5s + Nexus 5)
- Future proof (zowel qua hardware als software) (geldt denk ik wel voor elke high end smartphone die momenteel op de markt is)

Ik heb tot op heden altijd Android telefoons gehad/gebruikt. Voornamelijk doordat ik mezelf heb wijsgemaakt dat je met Android meer kunt tov IOS en je meer waar voor je geld krijgt (wat natuurlijk absoluut waar is)
Echter zit ik vandaag de dag niet meer continue met mijn telefoon in de handen en is mijn gebruik beperkt tot de basisfuncties van de telefoon. Geklooi met custom roms vond ik 2 jaar terug nog leuk maar nu interesseert het me totaal niet meer. Kortom, ik wil een snelle, gebruikersvriendelijke telefoon die doet wat ik wil en nog flink wat jaartjes mee kan.

Aangezien de software van Samsung mij niet aanstaat (ik begin niet meer aan custom roms), het scherm van de Sony Z1 qua contrast en kijkhoeken niet al te best is en de HTC One mij qua design niet aanspreekt twijfel ik tussen de Iphone 5s en de Nexus 5.

De Nexus 5 is bijna de helft goedkoper dan de Iphone dus in dat opzicht zou de keuze snel gemaakt zijn.
Ik ben echter niet overtuigt van de bouwkwaliteit van de Nexus 5 welke nogal goedkoop overkomt door het veelvuldig gebruik van plastic. Ook de achterkant vind ik ronduit lelijk.

Qua software ben ik om eerlijk te zijn lichtelijk uitgekeken op Android.
Het werkt ontzettend simpel en intuïtief maar ik heb nog nooit gevoel van, wow, wat werkt dit soepel, gehad (en ja ik heb alle high end smartphones van dit moment al in mijn handen gehad)
Dit is met IOS echter wel het geval. Ook lijkt de vingerafdrukscanner mij een leuke, doch functionele gimmick. Qua scherm doen ze niet veel voor elkaar onder (full hd vs gewoon hd boeit me niet, boven 300 ppi zie je toch niet en beeldscherm ruimte heb ik in het algemeen niet nodig)

Zoals jullie zien neig ik lichtelijk in de richting van een 5s. Echter zou ik graag horen wat jullie ervan denken (misschien nog een telefoon die ik over het hoofd heb gezien). Bij voorbaat dank!

Tevens wil ik graag een abonnement nemen (100 belminuten, 1gig internet oid) Is er momenteel een provider die duidelijk het goedkoopste is icm een 5s? of is de telefoon los kopen en voor 13 euro per maand bij Simyo een simonly nemen goedkoper? Normaal is dit een simpele rekensom maar ik ga binnenkort voor een aantal maanden naar het buitenland dus als ik een eventueel abonnement met telefoon tijdelijk stop zet schijnt het dat ik alle kortingen kwijt ben. (bij simyo kun je je bundel omlaag zetten naar 5e per maand wat nog te overzien is.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 26-01-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geklooi met custom roms vond ik 2 jaar terug nog leuk maar nu interesseert het me totaal niet meer. Kortom, ik wil een snelle, gebruikersvriendelijke telefoon die doet wat ik wil en nog flink wat jaartjes mee kan.
Je klinkt precies als de doelgroep die Apple aanspreekt :) Houd er wel rekening mee dat je op iOS meer betaalde apps hebt dan op Android. Enige vervelende van iPhones blijft altijd dat ze hoe dan ook na verloop trager worden na elke nieuwe iOS. Ik ben van 3GS naar een 4S en nu naar een 5S gegaan dus zo langzamerhand weet ik wel hoe het werkt..

In het begin vond ik de vingerafdrukscanner trouwens geweldig maar zo langzamerhand begin ik toch het idee te krijgen dat het ding steeds minder goed gaat werken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:50:
[...]

Je klinkt precies als de doelgroep die Apple aanspreekt :) Houd er wel rekening mee dat je op iOS meer betaalde apps hebt dan op Android. Enige vervelende van iPhones blijft altijd dat ze hoe dan ook na verloop trager worden na elke nieuwe iOS. Ik ben van 3GS naar een 4S en nu naar een 5S gegaan dus zo langzamerhand weet ik wel hoe het werkt..

In het begin vond ik de vingerafdrukscanner trouwens geweldig maar zo langzamerhand begin ik toch het idee te krijgen dat het ding steeds minder goed gaat werken.
Dank voor je snelle reactie!
Ik houd de telefoon waarschijnlijk maximaal 3 jaar in bezit dus 3 nieuwe IOSjes kan ie wel hebben neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40

Saven

Administrator

Laatste tijd loopt Apple een beetje de kantjes er van af op softwaregebied. Geldt voor iOS en Mac OS X. Allemaal kleine bugjes en oneffenheden, wat ik toch niet verwacht van software die bij zulke dure hardware geleverd wordt.

Maar goed, dat is voor mij op dit moment een reden om voorlopig geen Apple product meer aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 22:30
HTC One Google Play Edition.
Vooral icm Project ERA mod zul je de beste audiovisuele ervaring krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:58
SAWYER schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:03:
HTC One Google Play Edition.
Vooral icm Project ERA mod zul je de beste audiovisuele ervaring krijgen.
TS wil niet klooien met ROM's (en terecht).

Ontopic: volgens mij heb je je keuze al gemaakt. Neem dan gewoon een iPhone 5S. Een miskoop zal het nooit zijn, het is niet voor niks de meestverkochte smartphone ter wereld in de laatste paar maanden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen vraag ik me af of ik achteraf geen spijt ga krijgen van die 700 euro met in het achterhoofd dat de nexus 5 bijna de helft kost en qua functionaliteit gelijkwaardig, misschien wel beter is...

Tevens wil ik graag een abonnement nemen (100 belminuten, 1gig internet oid) Ier momenteel een provider die duidelijk het goedkoopste is icm een 5s? of is de telefoon los kopen en voor 12 euro per maand bij Simyo een simonly nemen goedkoper? Normaal is dit een simpele rekensom maar ik ga binnenkort voor een aantal maanden naar het buitenland dus als ik een eventueel abonnement met telefoon tijdelijk stop zet schijnt het dat ik alle kortingen kwijt ben. (bij simyo kun je je bundel omlaag zetten naar 5e per maand wat nog te overzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een HTC One gaat het helaas niet voor mij worden, vind ze spuuglelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35
Tja ik denk dat je geen spijt krijgt van een overstap naar iOS, en als het niet bevalt kan je het toestel makkelijk van de hand doen, ze zijn volgens mij vrij waardevast. Het is tegenwoordig alleen een absurd bedrag wat je voor een toestel neerlegt als je er goed over nadenkt.

Ik gebruik zelf nog een 4s met iOS7 en heb nog niet het gevoel dat ik een sneller toestel nodig heb. Ik denk dat je met de 5s zeker 3 jaar doet, ik zie mijn 4s het ook zonder probleem naar de 3 jaar gaan, ik heb hem nu al 2,5 jaar (meteen met introductie gekocht). Hij is gewoon nog goed en solide. De iphone 5s die ik in me handen heb gehad voelt even solide aan. Goed hoesje doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar heb je wel gelijk in ja. Nog 1 dingetje voordat ik mn keuze definitief maak: Is het mogelijk om al mijn whatsapp gesprekken van Android naar IOS over te zetten zodat, op het moment dat ik op mijn nieuwe iphone whatsapp installeer en de backup terugzet, al mijn gesprekken weer te voorschijn komen?

Ik heb al wat rond gezocht maar de een zegt ja en de ander nee.
dit: http://whatsappmigrator.com/ lijkt mij nog het meest hoopgevend. Iemand die ervaring heeft
met het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, ik had er zelf wel spijt van en ben terug gegaan, alleen al het gedoe om er data op te krijgen, of om even wat bestandjes over te zetten was het voor mij niet waard. En hij was ineens wel erg klein. De Nexus 5, hoewel ik hem zelf niet heb, valt eigenlijk wel mee qua bouwkwaliteit, zonder hoesje is hij mooi en stevig (eigenlijk is plastic zelfs een voordeel, de grip is erg goed); en je kunt er uiteraard zelf wat voor hoesje omheen doen wat je maar wilt. Het grote voordeel dat is dat de connectiviteit een stuk beter is, en dat de updates een stuk sneller komen. Qua apps: je hoeft niet alles opnieuw te kopen, ook leuk gok ik... De iPhones missen nog steeds NFC, iets wat je bij printers ziet, in steeds meer steden als "tags" op posters/evenementen om even iets op de telefoon te zetten, in paspoorten, kantinepasjes, debit cards, en de mogelijkheid om er snel wifi mee in te stellen/zeer snel een bestand uit te wisselen met iemand anders met een droid of Windows phone is erg makkelijk.

De optie die je hebt om zelf een browser in te stellen, of standaard applicaties te wisselen is ook leuk, bij iOS zit je bijvoorbeeld vast aan safari als je een link uit de email applicatie opent, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Persoonlijk zou ik nooit de s versie van een iPhone kopen. Wacht op de iPhone 6 , of neem de Nexus 5 is mijn advies.

De Nexus is een top toestel, maar heeft toch wat kleine dingen die her toch net niet helemaal perfect maken.

De iPhone heeft eigenlijk geen minpunten behalve de prijs, maar die beslissing moet je zelf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raspbetory
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 18:57
Het hangt ervanaf hoe snel je er een wil. In de komende maanden komen weer nieuwe high-end phones op de markt.

Maar volgens mij wil je gewoon de iphone 5s. Gewoon doen. Iphones en zeker hebben en lekker lang leven en goede support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 10:46
iPones zijn denk ik inderdaad een goede keuze in jouw geval.

Ik weet trouwens niet wanneer die Xperia Z1 Compact, maar dat zou misschien een mooie android optie zijn (?).

Maar ik denk inderdaad dat je met een 5S, of eventueel een 6, geen miskoop zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je het het geld waard vindt, moet je gewoon die iphone nemen. Dat is qua hardware (op schermgrootte na) de meest compromisloze telefoon.

Qua software moet je er wel rekening mee houden dat je geen widgets hebt enzo. Je kijkt constant tegen een app drawer aan en dat is simpel en werkt prima. Als je dat bij je android ook hebt (want geen zin om een weer/klok/agenda widget in te stellen enzo) is dat geen nadeel.

Data overzetten lijkt me wel lastiger.

[ Voor 90% gewijzigd door JvS op 26-01-2014 10:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Windows Phone biedt bijna geen voordelen t.o.v. Android en iOS, eigenlijk alleen maar nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:09
MarcoC schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Windows Phone biedt bijna geen voordelen t.o.v. Android en iOS, eigenlijk alleen maar nadelen.
Noem ze eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:20
Wat betreft WP ben ik wel benieuwd waarom de TS deze niet heeft meegenomen? Als ik naar zijn wensen kijk, lijkt een Nokia Lumia aardig aan deze te voldoen (strak design is natuurlijk persoonlijk).

Daarbij vind ik dat soms wel makkelijk over het prijsverschil wordt gestapt. Als een toestel de helft goedkoper is, kan in theorie dus ook 2 keer een nieuw toestel in dezelfde periode gekocht worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Thile op 26-01-2014 13:20 . Reden: prijsverschil erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Als je Windows Phone een kans geeft zou ik voor deze: pricewatch: Nokia Lumia 920 Zwart net wat meer premium dan de Lumia 520. Maar nog redelijk goedkoop. Wil je geen WP dan zou ik voor de Iphone gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windows Phone is voor mij totaal niet interessant. Heb er een paar keer mee gespeeld en het bevalt me totaal niet. Daarnaast is de ondersteuning qua apps ook stukken minder. Deze fout wil ik niet nog een keer maken. Heb in 2010 (toen android nog in haar kinderschoenen stond) een Xperia X10 gekocht waar op dat moment nog amper apps voor beschikbaar waren.

Ik denk dat ik dan toch maar voor een Iphone ga. Zal binnenkort even naar de Media Markt/Saturn om nog een keer de Iphone en Nexus 5 naast elkaar te houden. Waren beide toestellen even duur, dan was ik nu direct al voor de Iphone gegaan maar dit is helaas niet het geval en dit brengt mij aan het twijfelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 26-01-2014 17:05 . Reden: ABN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Hoeveel, en welke van de apps heb jij nodig, die niet te vinden zijn via de WP markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laat ik het anders zeggen, de apps die ze hebben liggen qua ontwikkeling (ondersteuning) nogal achter op Android en IOS. (bijv nog geen 320 kbps audio voor Spotify) En als je dan eens een heel erg specifieke app nodig hebt, is het aanbod van Android en IOS toch groter.
Verder is WP überhaupt geen optie voor mij aangezien ik het niet gebruikersvriendeiljk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben zelf toevallig een maand geleden overgestapt van Android (Galaxy S2) naar een iPhone 5s. Ondanks dat ik al een iPad in bezit had, was het toch even wennen aan iOS op m'n telefoon. Overigens was ik het custom ROM's flashen inmiddels ook al meer dan beu.
Mijn flashhistorie qua toestellen: HTC S710 (Windows Mobile 6.0 standard), HTC Touch Pro 2 Windows Mobile 6.5 pro), Acer Liquid (Android 2.2) en tot slot mijn Galaxy S2.

Zaken die ik in het begin miste:
- Van een willekeurige app content delen naar een andere willekeurige app (vanuit de galerij naar dropbox bijvoorbeeld, in iOS moet je perce naar dropbox om iets te uploaden).
- Swipen

Zaken die ik direct fijn vond:
- Korte trilfunctie (Samsung houd van 1 seconde trillen bij ieder Whatsappje, daar werd ik af en toe gek van).
- Schuifje om te wisselen tussen geluid/trillen.
- Vrijwel directe reactie van het touchscreen, eindelijk reageert m'n toestel sneller dan dat ik kan typen.
- Smal scherm, ook al was de S2 met 4,3" niet enorm groot, het smalle scherm van de iPhone zorgt ervoor dat je ook met 1 hand comfortabel kan typen.
- Hoeveel apps je ook installeert, je telefoon wordt niet traag of gaat meer energie slurpen, in ieder geval niet zo erg als dat ik dat op Android had.
- Alle apps die ik op m'n iPad had gekocht heb ik nu direct op m'n telefoon beschikbaar.
- De sync mogelijkheden van iCloud, m'n iPhone en iPad houden elkaar constant up-to-date.

Verder zijn er nog wat dingen die sowieso fijn zijn aan de iPhone:
- Mooi gecalibreerd scherm.
- Goede camera met leuke mogelijkheden en de true-tone flash.
- Touch ID
- Mooi design

Geen van bovenstaande dingen zijn bedoeld om een discussie aan te gaan van Android vs. iOS, ik heb enkel mijn bevindingen en mening opgeschreven :)

Hopelijk kan je er wat mee!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiplekken
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01-2022
Als je besluit om je telefoon bij de mediamarkt te kopen raad ik je aan om het vanaf woensdag te doen, er is dat de bekende actie: 21% BTW weg ermee!. Waardoor je iPhone ongeveer €150,- goedkoper wordt, succes met kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
kiplekken schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:34:
Als je besluit om je telefoon bij de mediamarkt te kopen raad ik je aan om het vanaf woensdag te doen, er is dat de bekende actie: 21% BTW weg ermee!. Waardoor je iPhone ongeveer €150,- goedkoper wordt, succes met kiezen!
Dat is nog maar de vraag. De nieuwste Apple producten doen vaak niet mee bij MM acties.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeareX schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:32:
Ik ben zelf toevallig een maand geleden overgestapt van Android (Galaxy S2) naar een iPhone 5s. Ondanks dat ik al een iPad in bezit had, was het toch even wennen aan iOS op m'n telefoon. Overigens was ik het custom ROM's flashen inmiddels ook al meer dan beu.
Mijn flashhistorie qua toestellen: HTC S710 (Windows Mobile 6.0 standard), HTC Touch Pro 2 Windows Mobile 6.5 pro), Acer Liquid (Android 2.2) en tot slot mijn Galaxy S2.

Zaken die ik in het begin miste:
- Van een willekeurige app content delen naar een andere willekeurige app (vanuit de galerij naar dropbox bijvoorbeeld, in iOS moet je perce naar dropbox om iets te uploaden).
- Swipen

Zaken die ik direct fijn vond:
- Korte trilfunctie (Samsung houd van 1 seconde trillen bij ieder Whatsappje, daar werd ik af en toe gek van).
- Schuifje om te wisselen tussen geluid/trillen.
- Vrijwel directe reactie van het touchscreen, eindelijk reageert m'n toestel sneller dan dat ik kan typen.
- Smal scherm, ook al was de S2 met 4,3" niet enorm groot, het smalle scherm van de iPhone zorgt ervoor dat je ook met 1 hand comfortabel kan typen.
- Hoeveel apps je ook installeert, je telefoon wordt niet traag of gaat meer energie slurpen, in ieder geval niet zo erg als dat ik dat op Android had.
- Alle apps die ik op m'n iPad had gekocht heb ik nu direct op m'n telefoon beschikbaar.
- De sync mogelijkheden van iCloud, m'n iPhone en iPad houden elkaar constant up-to-date.

Verder zijn er nog wat dingen die sowieso fijn zijn aan de iPhone:
- Mooi gecalibreerd scherm.
- Goede camera met leuke mogelijkheden en de true-tone flash.
- Touch ID
- Mooi design

Geen van bovenstaande dingen zijn bedoeld om een discussie aan te gaan van Android vs. iOS, ik heb enkel mijn bevindingen en mening opgeschreven :)

Hopelijk kan je er wat mee!
Hartelijk dank voor je uitgebreide ervaringen. Alle punten wat betreft de iphone die jij noemt spreken mij wel aan dus ik denk bij deze dat de keuze wel gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij vallen Iphones buiten de actie zoals hier te lezen is:
http://informatie.plazill...neer-is-deze-korting-weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

@FeareX: Dan vergelijk je een paar heel oude telefoons met een gloednieuwe. Je scherm en camera argument is bijvoorbeeld niet waar; je vergelijkt een 800*480-generatie telefoon met een telefoon.

* Respons van de Nexus 5, kleurechtheid en typen is op Android toch al een stuk verder als je het vergelijkt met de Galaxy S2 (en de iPhone 5), daarnaast heb je de flexibiliteit om, als je het wilt, iets als switfkey te installeren: en dat is een HEEL STUK minder lastig dan, zeg maar, met andere roms te gaan spelen. En dan heb je gewoon een probleem met de iPhone: het toetsenbord voelt primitief, autocorrect is fout en lastig in het gebruik, er zit amper voorspelling in, en swipen kan er al helemaal niet mee.

* Traagheid: je zit een 512mb telefoontje die vast zat op pre-butter firmware (en dat is Samsung's fout, niet die van Android), met een modern toestel. Ik durf heel eerlijk te zeggen dat Android, tenzij je het ZELF erg bont maakt (live wallpaper, background CPU slurpers, 3D video widgets), ook soepel blijft.

* Syncing: goed punt. Je hebt geen iCloud. Alleen de Google cloud (die apps, contacten, alles synced) doet echter ongeveer hetzelfde, en het leuke is: je zit niet vast. Contacten op facebook/linkedin/hotmail/exchange? Ze synchroniseren erbij, zo toch al een paar keer een recruiter te kunnen herkennen (en dus door kunnen schakelen).

TS: Ik denk dat je het erg gaat missen, als je overstapt, zeker als je van audio houd, soms wil je gewoon iets zonder iTunes kunnen doen. En de bouwkwaliteit is eigenlijk geen reden: kromme iPhones, of generatie-4 iphones met gebarsten voor- en achterkant zie je net zo vaak als een gebarsten droid. Alleen een plastic (en het is wat rubber-achtig in het geval van een nexus) telefoon heeft net wat meer optie om te vallen. Hoewel het scherm uiteraard nog steeds gorilla glas is: een keer op de zijkant stuiteren zonder hoesje en het scherm kan alsnog snap gaan, wat voor foon je ook hebt.

Vergelijk de toestellen eens, en denk na over HOE je er nu mee werkt: heb je zin om dat te veranderen naar alles-itunes? Je doet veel aan berichtjes, een goed toetsenbord lijkt me dus essentieel, en daar licht Apple ook op achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Waar je wel op moet letten is dat de Iphone een nano sim slot heeft. Ik weet niet of dit een issue voor jou is. Qua bouw kwailiteit gaat er niks boven Iphones (behalve oldschool Nokia's) zeker tov van de Nexus 5 waar je toch vaak van leest dat er knopjes los zitten.

Edit: Als je een nieuwe telefoon hebt gekocht en een hoesje wil zou ik eens bij Spigen kijken, ze maken leuke hoesjes voor een redelijke prijs hier alvast een leuke voor de Iphone: http://www.spigen.com/iph....html?color=Crystal+Shell

[ Voor 33% gewijzigd door Dusche op 26-01-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:58
Dusche schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:44:
Qua bouw kwailiteit gaat er niks boven Iphones (behalve oldschool Nokia's) zeker tov van de Nexus 5 waar je toch vaak van leest dat er knopjes los zitten.
*kuch* Apple Fan Boy! *kuch*

Dit probleem heeft de iPhone ook.... Heb bij mijn 4s al drie keer de aan/uit button moeten laten vervangen, en de home knop van mijn vader's iPhone 5 reageert ook niet meer zoals het hoort....

OT:

Het beste is gewoon om naar de winkel te gaan en de toestellen zelf vast te houden en deze aan te voelen. Tuurlijk een S2 zal veel minder snel zijn als een Nexus 5. Maar daarintegen is de iPhone 4 ook een stuk langzamer dan de iPhone 5(s).

Een smartphone kopen is meer een persoonlijke kwestie. De meeste reacties geven de voor en nadelen van een iOS of Android toestel op. Som die bij elkaar op, filter de voor jou belangrijke voordelen uit, en vel daarvan je oordeel. Maar het is en blijft toch echt persoonlijk!

[ Voor 38% gewijzigd door Helixon op 26-01-2014 18:12 . Reden: Geen OT antwoord, specifieke zin gequote, type- en spelfouten ]

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Al eens naar een Xiaomi Mi2s gekeken? Die is wel heel erg leuk wat prijs betreft, er draait MIUI op wat geweldig is en makkelijk aan te wennen voor iOS-gebruikers. En ook futureproof zat met een Snapdragon 600 op 1280x720. Zeker omdat jij niets spannends nodig hebt met jouw gebruik is dit wel een optie. Lekker schermgrootte ook.

http://www.ibuygou.com/p-...sories_sets-5771-eur.html
Bij description staat wat je er allemaal bij krijgt. Die oordoppen zijn overigens echt goed. Ik heb een keer Apple oordoppen gehad, en dat is echt troep van de bovenste plank. 1 Euro oordoppen van de Action klinken nog beter. Maar die Xiaomi Piston oordoppen zijn vergelijkbaar met sets van 60 Euro en hoger. Zit ook een mooi grote accu bij. Hij is net iets sneller dan de iPhone 5, is mijn ervaring.

Alle problemen die Sjondenon noemt zijn of eigen van Samsung-telefoons ( geen TRIM-ondersteuning op de S2) of eigen van een (zeer) verouderde versie van Android. Dingen zoals die trillingen zijn trouwens gewoon aan te passen of uit te zetten. Custom ROMs flashen is niet nodig want Xiaomi brengt trouw lang updates uit.

Ik zat gisteren toevallig even met een iPhone 4s. Het eerste wat er gebeurde toen ik de camera opende: het ding liep vast en startte opnieuw op. Is dat nou die beroemde Apple-kwaliteit? Ik herken je verhaal overigens wel: een jaar geleden was het leuk om met custom ROMs bezig te zijn, maar nu wil ik dat gezeik gewoon niet meer. Het ding moet het gewoon doen en goed snel zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door 461943 op 26-01-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

@Helixon helemaal niet stiekem toch een beetje dat met die home button heb ik wel al gehad bij een Ipod Touch V4 maar nog nooit bij een Iphone.

Edit: ben het trouwens helemaal eens over wat Helixon zegt over het uiteindelijk kiezen van toestel

[ Voor 25% gewijzigd door Dusche op 26-01-2014 18:14 . Reden: Agreement ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
Dr_Luigi0 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:27:
Persoonlijk zou ik nooit de s versie van een iPhone kopen. Wacht op de iPhone 6 , of neem de Nexus 5 is mijn advies.

De iPhone heeft eigenlijk geen minpunten behalve de prijs, maar die beslissing moet je zelf nemen.
.. En het feit dat er IOS op draait.

Er werd eerder aangeven dat een andere forum gebruiker het een crime vind om data op zijn telefoon te zetten.

Ga ervan uit dat je ALTIJD iTunes moet gebruiken voor muziek enz. Ook handige apps zoals het selecteren van het sterkste WiFi signaal (waar je al eens mee bent verbonden) is niet op IOS te vinden, terwijl dit vandaag de dag op z'n minst wel beschikbaar moet zijn voor elk OS.

Persoonlijk raad ik je de Nexus 5 aan. Je zegt zelf: ik heb de telefoon niet altijd meer in m'n handen en moet gewoon werken.
Waarom 700 euro neertellen voor een zeer gesloten eco-systeem, als je voor minder dan de helft een vertrouwd systeem kan gebruiken, met precies dezelfde functionaliteiten en minder rompslomp? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:20
Sjon, je schrijft dat je veel wilt Whatsappen met je nieuwe telefoon. Mijn belangrijkste reden om iOS na jaren vaarwel te zeggen was dat typen zo traag gaat, omdat je geen Swype of SwiftKey kunt gebruiken. Ik ben nog elke dag blij dat ik niet meer elke letter één voor één hoef in te toetsen.

Andere reden om geen iOS meer te willen waren:
  • eindelijk verlost zijn van iTunes (want echt álles lijkt via iTunes te moeten)
  • eindelijk een echte keuze tussen webbrowsers i.p.v. alles via dezelfde engine, dus nu betere browse-ervaring
  • geen gedoe meer met proprietary connectors, maar gewoon micro-usb, net als de meeste andere apparaten in het huishouden, dus nooit meer zoeken naar het juiste kabeltje, want alle kabeltjes zijn juist.
  • als je je bij iOS ergert aan hoe iets werkt, dan heb je gewoon pech. Slikken of stikken. Met Android is er ongetwijfeld al eens iemand anders geweest die zich er ook aan ergerde en een app of tweak heeft geregeld om het op te lossen.
Wat betreft geluidskwaliteit, check onderstaande link. Het is een S4-review, maar helemaal onderaan staat een vergelijking van de geluidskwaliteit van een selectie Android-telefoons: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4-review-914p8.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
CuBras schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:15:
[...]
Je zegt zelf: ik heb de telefoon niet altijd meer in m'n handen en moet gewoon werken.
Waarom 700 euro neertellen voor een zeer gesloten eco-systeem, als je voor minder dan de helft een vertrouwd systeem kan gebruiken, met precies dezelfde functionaliteiten en minder rompslomp? :X
Wel een goede opsomming/conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

[iPhone 5] Ervaringen en Discussie - deel 38

Zie hier anders ook nogal veel slechte verhalen. Voor een telefoon van iets van anderhalf jaar oud met zo'n prijs zijn dit toch wel slechte dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

461943 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:02:
[iPhone 5] Ervaringen en Discussie - deel 38

Zie hier anders ook nogal veel slechte verhalen. Voor een telefoon van iets van anderhalf jaar oud met zo'n prijs zijn dit toch wel slechte dingen.
Meeste kromme van de iPhone 5 is dat je een knop hebt om het geluid uit te zetten, maar op het scherm verschijnt geen icoontje dat het geluid uitgeschakeld is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 179336 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:05:
[...]

Meeste kromme van de iPhone 5 is dat je een knop hebt om het geluid uit te zetten, maar op het scherm verschijnt geen icoontje dat het geluid uitgeschakeld is. 8)7
Dat is inderdaad vreemd. Maar je kan natuurlijk naar die switch zelf kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:07:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Maar je kan natuurlijk naar die switch zelf kijken :P
Als het een oude Nokia was, dan gaf ik je gelijk. Maar bij een telefoon met een 'groot' touchscreen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 179336 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:10:
[...]

Als het een oude Nokia was, dan gaf ik je gelijk. Maar bij een telefoon met een 'groot' touchscreen... :F
Nieuw, de grotere iPhone, kleiner dan de S4 Mini :P Maar ik snap je punt inderdaad. Wat dan helemaal raar is is dat een iPad wel aangeeft dat je de rotation lock aanhebt, maar wanneer je diezelfde knop gebruikt om je geluid uit te zetten word dat niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal19722
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 23:28
Ik heb geen hele grote bezwaren tegen beide systemen, (voor mijn werk ipad en iphone voor prive android), echter ik heb nooit kunnen werken met itunes voor muziek te syncen met pc. Ik maakte bijv zelf mappen aan op windows en sleepte daar mp3's naartoe. Na sync plaatste apple echter elk liedje op de iphone in specifieke mappen van de betreffende artiest. Dus bijv. 1 liedje in de map metallica, 3 in de map pink floyd, 2 .... Voor mij hopeloos. IOS is voor mij te gesloten, alles moet voorbij het loket van apple. Android is (af en toe) te open en ligt veel onder vuur met dubieuze apps. Het afspelen van (exotische) videocontainers en muziek is echter fenomenaal. Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 179336 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:10:
[...]

Wat snap jij niet aan een aan/uit schuifknop dat je ook nog op het scherm moet zien of de knop aan/uit staat ;w
Eenvoudiger kan het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 26-01-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35
Inderdaad, en je ziet ook optisch een klein oranje streepje bij het schuifje als hij op stil staat. En je krijgt een kleine trilbevestiging als je hem op stil zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 22:53
kiplekken schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:34:
Helaas zijn de iPads en iPhones meestal uitgesloten van deze actie. Anders ga ik voor de deur liggen.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 179336 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:05:
[...]

Dan zal ik dit wel gephotoshopt hebben?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lfFojYd.jpg

Vind dat iedereen wel overdreven klaagt over iTunes. Geen problemen met verschillende ROMs, maar een simpel programma als iTunes is een brug te ver.

[ Voor 16% gewijzigd door MarcoC op 26-01-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Ik gebruik zelf Android/IOS dagelijks respectievelijk prive/werk en zou persoonlijk zelf nooit enkel een Apple device willen hebben. Het is niet dat ik zelf roms erop wil kunnen zetten maar het gedoe wat nodig is om (non apple) spullen te syncen of een mp3 ringtone in te stellen op de iPhone is in mijn ervaring gewoon veel te omslachtig (of het is duur) vergeleken met Android.

Onder android maakt ik gebruik van Swiftkey welke uitermate prettig typt en met me meedenkt over wat ik wil schrijven. Onder Apple is autocorrect geen optie daar dit direct in ruzie eindigd en een ander TB is al helemaal uit te boze...

+1 voor Anakha & CuBras

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 09:13
sPENKMAN schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:02:
Ik gebruik zelf Android/IOS dagelijks respectievelijk prive/werk en zou persoonlijk zelf nooit enkel een Apple device willen hebben. Het is niet dat ik zelf roms erop wil kunnen zetten maar het gedoe wat nodig is om (non apple) spullen te syncen of een mp3 ringtone in te stellen op de iPhone is in mijn ervaring gewoon veel te omslachtig (of het is duur) vergeleken met Android.

Onder android maakt ik gebruik van Swiftkey welke uitermate prettig typt en met me meedenkt over wat ik wil schrijven. Onder Apple is autocorrect geen optie daar dit direct in ruzie eindigd en een ander TB is al helemaal uit te boze...

+1 voor Anakha & CuBras
Je zegt in je eerste zin al dat je nooit een iPhone wil hebben, dus je staat er niet eens voor open...
En verder zeg je allemaal dingen waarvan een Applefanboy het tegenovergestelde van kan zeggen.
Dus doet dat nou alsjeblieft niet ;)

En dat geldt voor iedereen in dit topic, want anders komt er straks een Mod langs en die sluit het topic...

Naar de TS:
Doe vooral wat je zelf leuk vind! Want uiteindelijk gaat het erom wat er tussen je hoofd zit.
Beide systemen hebben ze voor en nadelen, maar in praktijk zijn beide goed te gebruiken!
Maar ga inderdaad is langs een winkel, altijd leuk om alleen al eventjes te proberen.
En als het nieuwe van iOS je bevalt dan is het natuurlijk ook hartstikke leuk om een iPhone te nemen.
En mocht het later toch tegenvallen is dat niet zo heel erg want iPhone's (zeker de nieuwe generatie's) behouden hun waarde redelijk.
Maar mocht iOS na de eerste kennismaking al tegenvallen, dan kan je misschien toch beter voor een Nexus gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:59:
[...]

Dan zal ik dit wel gephotoshopt hebben?

[afbeelding]

Vind dat iedereen wel overdreven klaagt over iTunes. Geen problemen met verschillende ROMs, maar een simpel programma als iTunes is een brug te ver.
Bedoel het icoon bij de tijd.

Afbeeldingslocatie: http://cdn8.staztic.com/app/a/413/413335/quick-volume-settings-826870-3-s-307x512.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch maar besloten om voor de Nexus 5 te gaan. Het is achteraf te zot voor woorden om het dubbele te betalen voor een telefoon met minder functionaliteit. Zojuist nog even met een 5sje gespeeld en 650 euro voor zo'n 'simpel' OS gaat me toch wat te ver. Woensdag maar even naar de mediamarkt om de Nexus 5 tijdens de btw actie op te pikken. Nu maar hopen dat de Nexus 5 na verloop van tijd niet langzamer/laggy worden.

Hartelijk dank voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Begrijpelijke keuze en waarschijnlijk ook de meest verstandige met de eisen die je stelt. Qua android toestellen zou ik persoonlijk ook voor de Nexus 5 kiezen. Een betere prijs/kwaliteit kan je in mijn ogen niet hebben op dit moment.

Alvast veel plezier van je nieuwe Nexus!

En om het topic compleet te maken: welke kleur en opslag gaat het worden? ;)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360851

Ik weet niet precies hoe goed de DAC in de Nexus 5 is maar als ik die van de Nexus 4 als referentie gebruik om te vergelijken met de Iphone 4/5 is het een significant verschil. Zeker als je beide telefoons via audio jack aansluit op een versterker klinkt zo´n iphone veel minder dof, is de bass veel strakker en het hoog veel helderder.
Als je een goeie hoofdtelefoon hebt ga je dat verschil zeker horen, dus mocht je geluidskwaliteit van je telefoon heel erg belangrijk vinden zou ik de iphone aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:25
http://www.anandtech.com/...e-audio-quality-testing/5

Mij nexus 5 bromt ook op de geluidsuitgang als die aan een niet originele lader hangt (750mAh Blackberry lader)
Voor de rest zit het wel snor met de geluidskwaliteit, minder als een 5s maar dat hoor ik toch niet met de cheape headsets die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 368035 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:45:
Toch maar besloten om voor de Nexus 5 te gaan. Het is achteraf te zot voor woorden om het dubbele te betalen voor een telefoon met minder functionaliteit. Zojuist nog even met een 5sje gespeeld en 650 euro voor zo'n 'simpel' OS gaat me toch wat te ver. Woensdag maar even naar de mediamarkt om de Nexus 5 tijdens de btw actie op te pikken. Nu maar hopen dat de Nexus 5 na verloop van tijd niet langzamer/laggy worden.

Hartelijk dank voor jullie input!
Een Nexus 5 word niet trager na verloop van tijd, dat was een probleem dat zich vrijwel alleen op de SGS2 en de eerste Nexus 7 afspeelde. Had te maken met het geheugen en met TRIM dat niet ondersteund werd. Nu zou dat opgelost moeten zijn.

Goede keuze overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als 'iPhone liefhebber' denk ik ook dat je een verstandige keus hebt gemaakt. Het is dat ik mijn telefoon kreeg anders had ik ook geen 5S genomen. Een telefoon is gewoon geen € 800 (want 32GB) waard :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeareX schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:33:
Begrijpelijke keuze en waarschijnlijk ook de meest verstandige met de eisen die je stelt. Qua android toestellen zou ik persoonlijk ook voor de Nexus 5 kiezen. Een betere prijs/kwaliteit kan je in mijn ogen niet hebben op dit moment.

Alvast veel plezier van je nieuwe Nexus!

En om het topic compleet te maken: welke kleur en opslag gaat het worden? ;)
Zwart en 16 gig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote
AndRo555 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 01:05:
http://www.anandtech.com/...e-audio-quality-testing/5

Mij nexus 5 bromt ook op de geluidsuitgang als die aan een niet originele lader hangt (750mAh Blackberry lader)
Voor de rest zit het wel snor met de geluidskwaliteit, minder als een 5s maar dat hoor ik toch niet met de cheape headsets die ik gebruik.
]svennoow schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:47:
Ik weet niet precies hoe goed de DAC in de Nexus 5 is maar als ik die van de Nexus 4 als referentie gebruik om te vergelijken met de Iphone 4/5 is het een significant verschil. Zeker als je beide telefoons via audio jack aansluit op een versterker klinkt zo´n iphone veel minder dof, is de bass veel strakker en het hoog veel helderder.
Als je een goeie hoofdtelefoon hebt ga je dat verschil zeker horen, dus mocht je geluidskwaliteit van je telefoon heel erg belangrijk vinden zou ik de iphone aanraden.

Edit: http://forum.xda-develope...hp?p=47593101&postcount=1 nog makkelijker
[/quote]

Op headfi is men redelijk positief over de geluidskwaliteit. Tevens zit er geen ruis op de ingang (hiss)(http://www.head-fi.org/t/688977/nexus-5-sound-quality/45)
Mijn Sennheiser IE80s zijn redelijk gevoelig IEMs dus heel kieskeurig qua bron zijn ze gelukkig niet.
Men klaagt wel over het relatief lage volume maar hier valt denk ik wel mee te leven. Als het te zacht is schijn je dmv een andere kernel het volume alsnog omhoog te kunnen krikken. En anders komt Google vast nog wel met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb mn nexus binnen! Wat mij direct opviel is hoe snel hij is, zelfs nog sneller dan een iphone. Bouwkwaliteit is ook niks op aan te merken. Er zijn modellen in de omloop met loszittende knoppen en een uitstekende simtray maar daar heeft de mijne geen last van. Het enige probleem is dat het scherm lichtelijk gelig is. Dit schijn op te kunnen lossen dmv een custom kernel en een app ergens op xda het scherm te recalibreren. Dit zal ik komend weekend maar even uitproberen. Het volume van de koptelefoonuitgang is ook luid genoeg en de geluidskwaliteit is erg clean met een strak klinkend laag en goede ruimtelijke plaatsing.
Al met al ben ik dus redelijk tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Moet je toch weer rommelen met een custom ROM :+

Ik neem aan dat je anders niet zomaar even een andere kernel kan laden?

[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 30-01-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee dan moet je root krijgen etc. en dan krijg je ook geen standaard updates van Android meer dus blijft het tweaken met custom roms. Ik zou die Nexus gewoon terugsturen want je wilde juist geen gekloot meer met allerlei tweaks.

Niet dat bij Apple alle toestellen perfecte schermen hadden bij introductie maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kan vrij eenvoudig doorgaans zonder dit soort aanpassingen het kleurprofiel wijzigen, bij m'n S3 zat dat er standaard ingebakken. Als de gebrekkige calibratie echt een probleem is zou je ook uiteraard gewoon garantie kunnen claimen.

Overigens, aan de twee heren hierboven: het is een nexus. Het is zeker geen geklooi, eerder een kwestie van vijf minuten werk.

TS: Blij dat je blij bent, de Nexus5 heeft inderdaad een uitstekende DAC, dezelfde eigenlijk die in de recente iOS devices zit. De snelheid is inderdaad een stuk hoger; techniek ligt een stapje voor. Apple is juist meer in de "complexe" instructiesets gaan zitten zonder de kern CPU en EMMC (flash geheugen) snelheid aan te passen, en ze zitten natuurlijk vast aan erg aparte connectortjes. Elk model telefoon heeft helaas altijd wat gebrekkige toestellen er tussen, er was een hele reeks Samsung's met een bezel die niet helemaal naadloos was, en er waren een hele hoop "pre-scratched" iPhone 5's en 5S-en op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Valt 100 punten mee. Had de klus binnen 5 minuten geklaard. Een custom kernel kun je gewoon over de stockrom heen flashen. Ben achteraf nu helemaal blij dat ik geen 5s heb gedaan. De nexus is in het meeste wat ie doet sneller dan de 5s. Nu ik er zojuist een nieuw calibratieprofiel overeen heb gedraaid is het scherm er ook stukken op vooruit gegaan (beter contrast, wit is weer echt wit etc). Ongeveer gelijkwaardig (misschien wel beter) dan de 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 11:43
Ben een keer van een iphone 4 naar een sgs2 gegaan. Wist niet hoe snel ik terug moest :)

Het blijft een persoonlijk iets!

En btw, itunes is helemaal niet zo slecht. Je moet haar gewoon begrijpen :)
Als je haar eenmaal begrijpt is ze zeer lief en mee werkend :)

Succes met je nieuwe telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door oyay op 30-01-2014 21:30 ]

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Umbrah schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:27:
Overigens, aan de twee heren hierboven: het is een nexus. Het is zeker geen geklooi, eerder een kwestie van vijf minuten werk.

TS: Blij dat je blij bent, de Nexus5 heeft inderdaad een uitstekende DAC, dezelfde eigenlijk die in de recente iOS devices zit. De snelheid is inderdaad een stuk hoger; techniek ligt een stapje voor. Apple is juist meer in de "complexe" instructiesets gaan zitten zonder de kern CPU en EMMC (flash geheugen) snelheid aan te passen, en ze zitten natuurlijk vast aan erg aparte connectortjes. Elk model telefoon heeft helaas altijd wat gebrekkige toestellen er tussen, er was een hele reeks Samsung's met een bezel die niet helemaal naadloos was, en er waren een hele hoop "pre-scratched" iPhone 5's en 5S-en op de markt...
Ik weet hoe het werkt bij een Nexus, heb er zelf ook een. Waar het mij om gaat is dat je toch weer van de standaard af moet wijken om het naar wens te krijgen. Als je geluk hebt werkt het zo prima, met een beetje pech is die kernel niet stabiel en krijg je reboots, hangers of battery drains en begint het feest weer opnieuw.

Overigens ben ik wel benieuwd waar je die 'stap voor techniek' op baseert want puur specs zeggen helemaal niets. Apple presteert het om bloedsnelle iPhones te lanceren met nog niet half de specs van de nieuwste Android toestellen en staat zo ongeveer altijd bovenaan de benchmarks, waarbij de batterijduur ook nog een stuk beter is (ok, scherm is kleiner). Voor mijn gevoel zit de afstemming hardware-software bij Apple veel beter in sync.

De discussie wat beter is hoeft wat mij betreft niet gevoerd te worden, het gaat er om wat iemand zelf belangrijk vindt. Ikzelf had dezelfde wensen als TS en ben voor een iPhone 5 gegaan en vond het, na 3 jaar Android, weer een verademing om alles standaard te moeten houden. Had ik weer tijd over voor andere hobby's ;)

Als je overigens zelf het toestel moet kopen dan is de Nexus 5 natuurlijk veel interessanter dan de 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Case closed :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.