Welke (merk) nas

Pagina: 1
Acties:

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-02 17:28
Omdat ik er genoeg van heb om iedere keer een computer aan te moeten laten staan voor het downloaden en gedoe met bestanden kopieren wil ik graag een nas aanschaffen.Ik wil de nas vor het volgende gebruiken;

ongeveer 3 films per week downloaden via nieuwsgroepen (soms een bluray)
blurays en mkv's streamen naar een dune mediaplayer
NAS moet benaderbaar zijn vanaf andere locatie

Geen hele bijzondere eisen maar ik twijfel tussen drie nassen

Netgear 102 (heeft nzbget, is goedkoop en een beter werkende interface dan voorheen
Synology 213j (bijna zelfde hardware, betere interface maar duurder
Synology 214, voldoet zeker maar is stuk duurder met misschien te veel voor wat ik wil

ik vraag me af of 213j en de netgear voldoende capaciteit hebben om bijv. te downloaden en te streamen tegelijkertijd

Misschien dat iemand met meer verstand van deze materie mij kan helpen met mijn vragen en de keuze :)

• rened80
Niemand die hierover iets wil zeggen?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
Downloaden via nieuwsgroepen is erg zwaar, een Synology is hier zeker geschikt voor mits je een krachtiger model pakt of erg geduldig bent

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 19:36

Sneek

Tweaker

Hallo,

Ik heb er niet erg veel verstand van maar ben enige tijd geleden wel enorm geholpen door een andere Tweaker (50Miles) in mijn topic: Geschikte NAS voor gebruik met Boxee gezocht

Mij is de Synology DS213J aangeraden en deze heb ik ook meteen gekocht. Ik heb hier tot de dag van vandaag geen spijt van gehad en de NAS doet alles wat ik er mee wil doen, Tevens ben ik door de NAS ook nieuwe manieren van downloaden gaan ondekken (zoals je al aangaf nieuwsgroepen).

Ik stream dagelijks films (700MB "YIFY" bestanden t/m 10GB blu-rays) en ik ben nog nooit tegen capaciteit problemen aangelopen, zo nu en dan moet de film een paar seconden bufferen maar dit is denk ik meer te wijten aan de afspeelbox (Boxee).

Succes met je keuze.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-02 17:53
Zyxel heeft ook mooie producten voor een goede prijs.

Toch zou ik je aanbevelen net even die paar tientjes meer neer te tellen voor een synology of een qnap, je weet gewoon dat je dan voor de komende 5jaar zit gebakken qua updaten x13 serie nog 4 jaar.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:02

bonyuri

Investigator!

Ik gebruik al een hele tijd een QNAP TS210 die dus al flink "verouderd" is.
Downloaden met NZBGet gaat gewoon met mijn maximale snelheid van 6.0mb/s

Repairen en uitpakken gaat inderdaad wat langzaam, maar wat maakt dat uit, gebeurt toch vaak 's nachts.

Verder stream ik 1080p naar 2 Raspberry Pi's, wat uiteraard gewoon soepel gaat, daar hoeft de NAS weinig voor te doen :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• rened80
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik de koop even moet uitstellen en voor de ds214 ga. Deze is ook wat duurder maar inderdaad ook beter. Ik wil niet beperkt worden in het kijken en downloaden via nieuwsgroepen tegelijkertijd.

Nu maar hopen dat er niet snel een downloadverbod komt :9~
Pagina: 1