Toon posts:

GTX 780 Tri sli voor een hogere resolutie.3440 x 1440

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een grotere monitor aan te schaffen met een resolutie van 3440 x 1440 (21:9) als deze monitor uit is in Europa. Nu denk ik dat ik wel een 3e gtx780 nodig ben voor deze resolutie want ik zit nu met 2 gtx780's op 2560x1080 (21:9) en daar voor was ik zeker een 2e gtx780 voor nodig.
Nu zit ik met een aantel vragen wat betreft een 3e GTX780 waar ik erg goedkoop aan kan komen
en deze dan ook wil gaan kopen volgende week. Het is vooral bedoeld om heel veel op te gamen maar natuurlijk worden er ook films op gekeken want dat is een en al plezier om films te zien in cinema scoop verhouding.

-Is de schaling vandaag de dag goed genoeg met een Nvidia 3-way sli.

-Heb ik nog genoeg aan 3gb videogeheugen want met sommige games haal ik al 2200mb maar dan heb ik wel maximale AA instellingen aan.

-Zijn er meer dingen met 3way sli waar ik op moet letten?

Mijn systeem kan het verder makkelijk aan. Heb de coolermaster realpower M1000 special voor dit soort opstellingen. Verder heb ik een Asus rampage 4 formula x79 moederbord speciaal voor meerdere videokaarten.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-02 14:26
Volgens mij heb je daar helemaal geen 3 780's voor nodig. Denk eerder dat de 3 GB geheugen op die kaarten de bottleneck gaan vormen op dergelijk resoluties.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Joenino schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:01:
Volgens mij heb je daar helemaal geen 3 780's voor nodig. Denk eerder dat de 3 GB geheugen op die kaarten de bottleneck gaan vormen op dergelijk resoluties.
Dit. Je kan nog zoveel 780's erin proppen maar dat is niet wat je nodig hebt. Je moet meer geheugen en een bredere geheugenbus hebben. Je had met andere woorden dus beter kunnen gaan voor een 290 of een 290x.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Of je zet je aa op 2x? Verschil zie je op die reso toch niet/nauwelijks (over het algemeen doe ik naarmate de reso hoger wordt de AA omlaag)

Verwijderd

Topicstarter
Joenino schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:01:
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:03:
[...]

Dit. Je kan nog zoveel 780's erin proppen maar dat is niet wat je nodig hebt. Je moet meer geheugen en een bredere geheugenbus hebben. Je had met andere woorden dus beter kunnen gaan voor een 290 of een 290x.
toen ik mijn 2 gtx780's had wist ik niet dat er een 290x uit zou komen en dat er een groter scherm dan mijn eigen 2560x1080 uit zou komen.

AA wil ik op zich zo laag zetten dat ik rond de 2800mb uit kom, heeft dan een 3e kaart geen nut om meer fps te halen met ultra settings zonder AA of max 2xAA?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 16:49 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Ik heb 1 enkele GTX 780 op een 2560* 1440 monitor en ik kan alle games op full/ultra spelen. Ok, BF4 is qua framerate kantje boord (zit nu op de 40 frames), maar in alle overige games zit ik al snel aan de 100fps.

Waarom jij dus 2 keer een 780 nodig hebt is mij een raadsel. En 3 stuks lijkt mij helemaal overbodig.

Maargoed, ik weet niet wat jij met je pc doet. Dus vertel, wat speel je en hoeveel frames haal je nu?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ChojinZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:07:
Ik heb 1 enkele GTX 780 op een 2560* 1440 monitor en ik kan alle games op full/ultra spelen. Ok, BF4 is qua framerate kantje boord (zit nu op de 40 frames), maar in alle overige games zit ik al snel aan de 100fps.

Waarom jij dus 2 keer een 780 nodig hebt is mij een raadsel. En 3 stuks lijkt mij helemaal overbodig.

Maargoed, ik weet niet wat jij met je pc doet. Dus vertel, wat speel je en hoeveel frames haal je nu?
Helemaal eens.

Ik raad overigens aan je 2x 780 te slijten in de v&a/marktplaats. De r9 290(X) zijn gemaakt voor dit soort resoluties.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:07:

Voor mij is het een must om geen drops onder de 75 fps te krijgen met de wat zwaardere games zoals crysis 3 bf4 farcry 3 enzv, ik ben een veeleisende gamer want ik speel op 75hz/fps en dan wil ik daar zo min mogelijk onder komen en dat ging niet lukken met 1 gtx780 zoals in bf4 bijvoorbeeld, crysis 3 en farcry 3.
Stef602 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:09:
[...]

Helemaal eens.

Ik raad overigens aan je 2x 780 te slijten in de v&a/marktplaats. De r9 290(X) zijn gemaakt voor dit soort resoluties.
4k reviews laten zien dat je wel wat opschiet met een 2e gtx780 en deze resolutie is nog een pak lager.
Ik zie geen nut om dan mijn 2 gtx780's te gaan verkopen en dan nog eens bij betalen voor 2 hd290x kaarten. Ik zou het graag willen maar dat word me allemaal met elkaar te duur.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 16:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:12:
[...]

Voor mij is het een must om geen drops onder de 75 fps te krijgen met de wat zwaardere games zoals crysis 3 bf4 farcry 3 enzv, ik ben een veeleisende gamer want ik speel op 75hz/fps en dan wil ik daar zo min mogelijk onder komen en dat ging niet lukken met 1 gtx780 zoals in bf4 bijvoorbeeld, crysis 3 en farcry 3.

[...]

4k reviews laten zien dat je wel wat opschiet met een 2e gtx780 en deze resolutie is nog een pak lager.
De 290 of 290x is in dit geval gewoon een stuk betere deal en als je je 780's kwijt raakt hoef je waarschijnlijk erg weinig bij te betalen. Ik zou het gewoon wat simpeler doen en twee 290's halen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:15:
[...]

De 290 of 290x is in dit geval gewoon een stuk betere deal en als je je 780's kwijt raakt hoef je waarschijnlijk erg weinig bij te betalen. Ik zou het gewoon wat simpeler doen en twee 290's halen.
Ik haal zowat de zelfde prestatie nu met 2 gtx780's dus het lijkt me helemaal niet logisch om deze te moeten verkopen en dan 3 hd 290's te moeten gaan kopen. Ik ben dan goedkoper af met een 3e gtx780 want ik ben minimaal wel 3 kaarten nodig qua gpu power voor ultra present.

• ChojinZ
[...]

[...]

Ik zie geen nut om dan mijn 2 gtx780's te gaan verkopen en dan nog eens bij betalen voor 2 hd290x kaarten. Ik zou het graag willen maar dat word me allemaal met elkaar te duur.
Duidelijk.
Bij BF4 en Crysis kom je dan net iets te weinig kwa GPU power. Far Cry3 moet echter geen probleem zijn mits je AA op max 4 zet (hoger dan dat heeft toch geen zin op een 2560*1440 scherm) en je kaart overclocked. Ik zit namelijk zelf ook al op 75FPS met geen enkele drop onder de 70. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Dit word toch lastiger dan ik eigenlijk dacht want ik weet nog niet wat een 3e kaart gaat doen op de hogere resoluties. Nu wee tik wel wat en 2e kaart gaat doen en dat zie je hier onder ook en dat ziet er in mijn ogen veelbelovend uit
http://www.guru3d.com/art...li_geforce_review,23.html

Ik zit ook vast aan nvidia want ik gebruik bepaalde opties die alleen maar met nvidia mogelijk zijn zoals de h.264 hardware encoder en natuurlijk physx want daar komen nog altijd mooie games voor uit in de toekomst en speel verder ook nog physx games. En gezien mijn eisen hoog zijn qua grafische opties wil ik alles aan kunnen zetten dus ook physx en fur, HBAO+ en via nvidia inspectors/control ambient occlusion.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 16:45 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:50
3 * GTX680 gehad en daarna 2 * GTX690 (voor een mooie prijs gekocht/verkocht)
Dit met een 30" 2560*160

In TRI-SLI zaten de kaarten te dicht op elkaar wat resulteerde in meer geluid dan mij lief was.

Tevens is de schaling van 2 naar 3 minimaal en van 3 naar 4 nog minder. (Uitzonderingen daar gelaten)

Nu 2 Overgeclockte Titanen en dat werkt toch een stuk prettiger; minder driver issues, in real life minstens zo snel als de GTX690's en ze werken in stilte.

Ik raad TRI-SLI af maar mocht je er toch voor gaan let er dan op dat je genoeg uitbreidigs sloten vrij hebt in je kast! Het zou jammer zijn als je er op het laatste moment achter komt dat de 3e kaart niet past.

Neem deze review eens door. (Titan vs GTX780 presteren vrijwel gelijk)
NVIDIA GeForce GTX TITAN SLI & Tri-SLI

[ Voor 12% gewijzigd door Zanac-ex op 24-01-2014 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelukkig genoeg sloten dus dat gaat wel passen maar nu blijkt de schaling helemaal niet zo geweldig te zijn volgens jou en dat vind ik erg jammer. Zal dat niet anders zijn met 3gtx 780's?

Warmte heb ik ook nog niet over nagedacht, dat betekend of terug klokkende kaarten of heel veel fanspeed gebruiken, dat laatste pas ik voor dus ik denk dat het dan geen tri sli word.

Misschien is het dan toch beter om te kijken tot hoe ver ik het red met 2 gtx780 op 3440x1440 want die zijn heerlijk stil omdat ik veel ruimte in mijn kast heb en de kaarten ver van elkaar af staan.

Ik ga zeker weten wel voor die monitor want 34" vind ik wel fijn voor films kijken en dan ook nog eens op zo'n hoge resolutie ips scherm dat kan alleen maar beter zijn dan wat ik nu heb.

Stel ik red het niet met ultra instellingen dan kan ik beter wachten op een nieuwe generatie maxwell gpu's dan maar een half jaartje op high spellen zonder AA of FXAA want ik denk dat het al een genot word om te gamen met high met 3440x1440.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:44:
Ik heb gelukkig genoeg sloten dus dat gaat wel passen maar nu blijkt de schaling helemaal niet zo geweldig te zijn volgens jou en dat vind ik erg jammer. Zal dat niet anders zijn met 3gtx 780's?

Warmte heb ik ook nog niet over nagedacht, dat betekend of terug klokkende kaarten of heel veel fanspeed gebruiken, dat laatste pas ik voor dus ik denk dat het dan geen tri sli word.

Misschien is het dan toch beter om te kijken tot hoe ver ik het red met 2 gtx780 op 3440x1440 want die zijn heerlijk stil omdat ik veel ruimte in mijn kast heb en de kaarten ver van elkaar af staan.

Ik ga zeker weten wel voor die monitor want 34" vind ik wel fijn voor films kijken en dan ook nog eens op zo'n hoge resolutie ips scherm dat kan alleen maar beter zijn dan wat ik nu heb.

Stel ik red het niet met ultra instellingen dan kan ik beter wachten op een nieuwe generatie maxwell gpu's dan maar een half jaartje op high spellen zonder AA of FXAA want ik denk dat het al een genot word om te gamen met high met 3440x1440.
En wat er boven je gezegd word dan, 2x een Titan? Dan heb je het geheugen en de bandbreedte die je nodig hebt op die resolutie.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:31
Heb je gezien wat die kosten?
Dan is 2x 290X sneller en je houdt 700 euro in je zak

Verwijderd

mitsumark schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:01:
Heb je gezien wat die kosten?
Dan is 2x 290X sneller en je houdt 700 euro in je zak
Dat weet ik, maar die 290x'en wil hij blijkbaar niet. Dan is aan de Nvidia-kant een Titan het beste alternatief.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:09:
[...]

Dat weet ik, maar die 290x'en wil hij blijkbaar niet. Dan is aan de Nvidia-kant een Titan het beste alternatief.
Veel té duur voor wat je krijgt en totaal buiten proportie. Ik zou de 2x 780 verkopen voor 375 ps in de pricewatch/marktplaats
en voor die prijs 2x 290 kopen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:57:
[...]

En wat er boven je gezegd word dan, 2x een Titan? Dan heb je het geheugen en de bandbreedte die je nodig hebt op die resolutie.
Klopt maar dan moet ik veel extra betalen. Beetje jammer dat nvidia altijd van die extreme prijzen gebruikt zo had ik liever gezien dat de titan goedkoper is dan de 290x want die prijs is de titan niet waard en de 290x is die prijs dubbel en dwars waard. Nu komt er ook nog een titan black met alles ingeschakeld wat mogelijk i met de gk110 maar dan betaal je gewoon duizend euro voor maar 1 kaart.

Het scherm is er nog niet. Misschien is het dan een beter idee om te kijken want ik kan halen met wat ik nu heb en als ik niet genoeg fps haal zit ik wel even uit tot de nieuwe generatie videokaarten komen want de videokaarten van nu van nu vind ik maar mager scoren op de hogere resoluties en dat geldt vooral voor nivdia kaarten, of je moet er 4 naast elkaar willen en maar met een paar games goed kunnen schalen.
Stef602 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:33:
[...]

Veel té duur voor wat je krijgt en totaal buiten proportie. Ik zou de 2x 780 verkopen voor 375 ps in de pricewatch/marktplaats
en voor die prijs 2x 290 kopen
AMD is helaas geen optie, niet omdat de kaarten niet snel genoeg zijn maar ik moet dan te veel inleveren, allemaal dingen die niet op AMD kaarten draaien waar ik veel gebruik van maak.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 18:42 ]

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:37:
[...]
Misschien is het dan een beter idee om te kijken want ik kan halen met wat ik nu heb en als ik niet genoeg fps haal zit ik wel even uit tot de nieuwe generatie videokaarten komen
Lijkt me verstandig :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:37:
AMD is helaas geen optie, niet omdat de kaarten niet snel genoeg zijn maar ik moet dan te veel inleveren, allemaal dingen die niet op AMD kaarten draaien waar ik veel gebruik van maak.
Mag ik weten wat? Gewoon uit interesse

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
[...]
Dit is wel een beetje een aparte reactie. Je vraagt om advies, en eigenlijk zegt iedereen, en dat bevestig je zelf ook, dat die 3GB VRAM je bottleneck zal zijn. Dat klopt ook gewoon. Maar je gaat alsnog door op hetzelfde pad en schrijft de enige échte passende oplossing af omdat die te duur is; terwijl je waarschijnlijk bij verkoop van die 2 780's en het aankopen van 2 290x's veel goedkoper uit bent dan het kopen van een 3e 780 die eigenlijk al niet best zal schalen (Tri-SLI tov 2 kaarten is een groot verschil in schaling, zeg 80% voor dual tegen 50-60% voor triple) en jouw probleem helemaal niet oplost, eigenlijk niet eens 'aanpakt'. Want je blijft met 3GB gedeeld VRAM zitten.

My two cents.

PS. beste advies is wellicht, naast de optie 290x, even te wachten op Maxwell chips want die kunnen met meer VRAM overweg, naar het schijnt. Duurt nog wel eventjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Vayra op 24-01-2014 20:41 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:10
Gewoon bij 2x 780 blijven, op die resolutie heb je niet veel AA nodig wat helpt met performance.

• ChojinZ
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:44:

Waarschijnlijk is het inderdaad verstandiger om eerst te kijken wat de dual setup doet. Mocht het later niet aan je eisen voldoen dan kan je alsnog je setup aanpassen. Waarschijnlijk ben je dan ook minder geld kwijt. ;)

Maar op welke monitor zit jij te wachten? En welk scherm heb je nu? Houd er wel rekening mee dan een high-res IPS scherm ook wat nadelen kan hebben.
-Inputlag
-Max 60hz.
-Ghosting

Nu is dit zeker niet altijd het geval. Maar een scherm wat al deze nadelen niet heeft en 3440*1440 als resolutie heeft komt er naar mijn weten voorlopig nog niet (ben zelf ook al een tijdje opzoek dus ik weet wel ongeveer wat er te krijgen is 8) ).

Met jouw setup en eisen zou ik eerder naar een 27" koreaans schermpje kijken:
Koreaanse IPS monitors

Verwijderd

Topicstarter
Vayra schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:35:
[...]

Dit is wel een beetje een aparte reactie. Je vraagt om advies, en eigenlijk zegt iedereen, en dat bevestig je zelf ook, dat die 3GB VRAM je bottleneck zal zijn. Dat klopt ook gewoon. Maar je gaat alsnog door op hetzelfde pad en schrijft de enige échte passende oplossing af omdat die te duur is; terwijl je waarschijnlijk bij verkoop van die 2 780's en het aankopen van 2 290x's veel goedkoper uit bent dan het kopen van een 3e 780 die eigenlijk al niet best zal schalen (Tri-SLI tov 2 kaarten is een groot verschil in schaling, zeg 80% voor dual tegen 50-60% voor triple) en jouw probleem helemaal niet oplost, eigenlijk niet eens 'aanpakt'. Want je blijft met 3GB gedeeld VRAM zitten.

My two cents.

PS. beste advies is wellicht, naast de optie 290x, even te wachten op Maxwell chips want die kunnen met meer VRAM overweg, naar het schijnt. Duurt nog wel eventjes.
Daar heb je gelijk in want ik meende dat een 3e gtx780 wel eens van toepassing zou kunnen zijn maar nu blijkt dat het niet veel toe zal voegen behalve meer lawaai. Om dan wel alles te moeten verkopen nu en dan nieuwe kaarten kopen zoals de 290x wat geen optie is of de gtx780 titan wat dan helemaal te duur word lijkt me dan ook geen goede oplossing. Stel ik verkop de 2 gtx780's en daar voor krijg ik nog 375 euro voor per stuk dan kan ik als nog niet goedkoop aan 2 Titan komen die nog gemiddeld 700 euro kosten. Het is dat ik afhankelijk ben van nvidia anders kon ik wel heel makkelijk 2 hd290(x) kopen want die zijn wel te doen qua prijs wan daar hoef ik dan geen 700 euro vor bij te leggen.
Stef602 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:23:
[...]

Mag ik weten wat? Gewoon uit interesse
Shadowplay waar ik bijna dagelijks gebruik van maakt en in mindere mate physx waar ik ook nog steeds gebruik van maak, zoals The witcher 3 en nu Batman AO.
ChojinZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:30:
[...]

Waarschijnlijk is het inderdaad verstandiger om eerst te kijken wat de dual setup doet. Mocht het later niet aan je eisen voldoen dan kan je alsnog je setup aanpassen. Waarschijnlijk ben je dan ook minder geld kwijt. ;)

Maar op welke monitor zit jij te wachten? En welk scherm heb je nu? Houd er wel rekening mee dan een high-res IPS scherm ook wat nadelen kan hebben.
-Inputlag
-Max 60hz.
-Ghosting

Nu is dit zeker niet altijd het geval. Maar een scherm wat al deze nadelen niet heeft en 3440*1440 als resolutie heeft komt er naar mijn weten voorlopig nog niet (ben zelf ook al een tijdje opzoek dus ik weet wel ongeveer wat er te krijgen is 8) ).

Met jouw setup en eisen zou ik eerder naar een 27" koreaans schermpje kijken:
Koreaanse IPS monitors
Ik heb zelf het kleinere model de(LG EA93 2560X1080) van het scherm wat ik graag wil hebben en dat is de LG UM95, die is al aangekondigd maar nog niet uit helaas. Dit scherm zou voor een prijs van 1000 dollar te koop zijn en dat vind ik niet te duur voor zo'n groot scherm met zo'n hoge resolutie ips scherm
http://www.guru3d.com/new...(model_um95)_monitor.html

Het is mijn bedoeling om bij 21:9 verhouding te blijven maar dan wel met een groter scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 11:19 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

hoe zijn de PCIE bussen bedraad op de Rampage IV?
Ik zou daar eerder een bottleneck verwachten dan op de VRAM.

Ook moeten de kaarten wel passen qua afmeting. Of is de afstand tussen elke PCIe-sleuf hetzelfde?

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:18:
hoe zijn de PCIE bussen bedraad op de Rampage IV?
Ik zou daar eerder een bottleneck verwachten dan op de VRAM.

Ook moeten de kaarten wel passen qua afmeting. Of is de afstand tussen elke PCIe-sleuf hetzelfde?
Het is een 4 way bord met 40 pcie lanes en het zit zo in elkaar dat je 3 way sli of cf zonder problemen er
op kwijt kan.

Onder de rode knop aan de rechterkant zit een pcie switch en voor 3 wag sli of cf moet je de kaarten in slot 1,2,3 doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/2011/asus_rampage_iv_formula_tpu.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom in eens op het idee om downsampling te proberen om te kijken of mijn kaarten dat ook kunnen trekken of heeft dat niet het zelfde effect? Ik moet dan de resolutie van 3440x1440 toepassen geloof ik?
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=509076

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 20:12
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:00:
[...]

[...]

Shadowplay waar ik bijna dagelijks gebruik van maakt en in mindere mate physx waar ik ook nog steeds gebruik van maak, zoals The witcher 3 en nu Batman AO.
In jouw geval zou ik lekker bij 2x 780 blijven, en gewoon AA uitschakelen of op 2x zetten.
Het toevoegen van een 3e 780 kost je meer dan het uiteindelijk oplevert.
Of inderdaad verkopen en 290's kopen.

Op AMD kan je twouwens ook full HD opnemen zonder FPS verlies gezien de GCN ook h264 ondersteund.
Het werkt inderdaad niet zo makkelijk als bij Shadowplay maar goed.
En als je met Witcher 3 doelt op de die demo met die wolven etc, waarschijnlijk komt dat ook naar AMD omdat Nvidia HairWorks DirectCompute gebruikt ipv CUDA.
http://physxinfo.com/news...hair-simulation-solution/

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf ook bij mijn gtx780's mede omdat ik net met downsampeling naar 3440x1440 nog redelijk battlefield 4 kan spelen OP ultra en 4xMSAA.

Verder bedoelde ik met de Witcher 3 meer de physx die de game krijgt maar als physx niet zo veel toevoegt zoals in Batman AO dan hoef ik het ook niet. Fur is meer het haar alleen maar dat werkt ook op AMD gelukkig. Het gaat trouwens om PhysX based destruction.
http://www.worldsfactory....ps-with-physx-destruction

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:00
Ik zou lekker je 780's houden, je hebt een systeem waar sommige mensen alleen maar van kunnen dromen ;). Lekker die 3440x1440 monitor aanschaffen en de AA net iets lager zetten, en meer dan 60fps heeft toch geen nut op die monitor (tenminste, als je LG's UM95 bedoelt). Zodra in de tweede helft van het jaar de GPU's op TSMC's 20nm procedé verschijnen samen met de nieuwe architecturen van Nvidia (Maxwell) en AMD (Pirates Islands) wordt het weer leuk in GPU land, en kan je overwegen up te daten.

Tri-SLI geeft niet erg veel performance winst tegenover Dual-SLI, dus dat is af te raden. Als je toch voor de tweede helft van 2014 een update wilt: In februari komt Nvidia met een dual GPU kaart, de GTX 790 met 10GB GDDR5 geheugen (dus 5GB per GPU). AMD zal ook nog wel met een vergelijkbare kaart komen. Neem daar een of twee van en je hebt een beest van een systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik wil voor dat scherm gaan en hopelijk klokt dat scherm ook richting de 75hz. Ik merk ook dat de gtx780 sli nog net genoeg is voor die resolutie want bf4 is de zwaarste game op het moment als het gaat om de hoeveelheid geheugen wat gebruikt word en dat gebruik ligt op 2600mb/3440x1440 ultra present dat is wel heel nice. Als ik dit zo na ga is de gtx780 sli juist perfect voor resoluties tussen 2560x1080 en 4k.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 15:13 ]

• ChojinZ
Met jou setup vind ik het toch vreemd dat je niet voor een 120Hz scherm gaat.
Voor gaming (fast FPS) : 120Hz TN > 60Hz IPS.

Verwijderd

Topicstarter
Is meer keuzes maken omdat je ze niet alle twee kunt hebben ;) Of op een hogere resolutie gamen met een cinema scoop verhouding of een kleiner scherm met 120/144 hz. Dan heb ik persoonlijk liever een groter scherm met een hogere resolutie want ik vind de gameplay al heerlijk op 75hz/fps. De ervaring van 120hz/fps heb ik helaas niet maar ik denk dat de stap naar een hogere resolutie en groter scherm indrukwekkender is.

• mitsumark
Sowieso ziet niet iedereen het verschil tussen 60Hz en 120Hz.
TN panelen in eyefinity is een no-go, zeker met zulke grote schermen.
Daarnaast zijn blijkbaar de game prestaties op een 120Hz scherm niet beter dan op een 60Hz scherm, de verbetering zit dus eigenlijk alleen in het gevoel (tussen de oren).

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:46:
Is meer keuzes maken omdat je ze niet alle twee kunt hebben ;) Of op een hogere resolutie gamen met een cinema scoop verhouding of een kleiner scherm met 120/144 hz. Dan heb ik persoonlijk liever een groter scherm met een hogere resolutie want ik vind de gameplay al heerlijk op 75hz/fps. De ervaring van 120hz/fps heb ik helaas niet maar ik denk dat de stap naar een hogere resolutie en groter scherm indrukwekkender is.
Dat is een persoonlijke keuze en die moet ieder voor zichzelf maken. :)
Ikzelf zou het zo niet doen, maargoed... persoonlijke keuze!
mitsumark schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:53:

Daarnaast zijn blijkbaar de game prestaties op een 120Hz scherm niet beter dan op een 60Hz scherm, de verbetering zit dus eigenlijk alleen in het gevoel (tussen de oren).
Sorry, maar dat is grote onzin:
http://nl.hardware.info/t...aming-wat-is-het-verschil
http://www.digitaltrends....-120hz-or-240-hz-monitor/

• mitsumark
Heb je het hele filmpje gezien? (vanaf 13min) Dat bewijst dus exact mijn standpunt (en daar heb ik mijn info ook vandaan).
Iets wat voor games belangrijk kan zijn is inputlag, maar dit staat deels los van het aantal Hz.
Ja, de maximale inputlag is gehalveerd, maar dat betekent niet dat 60Hz schermen altijd een slechtere inputlag hebben.
Ik denk overigens ook niet dat die 8ms verschil het verschil tussen leven en dood zal betekenen wanneer je reactietijd 150-300ms is.
De overige voordelen die genoemd worden kun je als subjectief bestempelen.
Het ziet er dus (voor de meeste mensen) beter uit vanwege minder motion blur en tearing, maar dat is dus nog steeds een gevoel, het zal de game prestaties niet verbeteren.

Ik denk dat je bij eenzelfde besteedbaar bedrag beter voor betere beeldkwaliteit kunt gaan in de vorm van pixel density / kijkhoeken (bij eyefinity) / kleurweergave.

[ Voor 58% gewijzigd door mitsumark op 27-01-2014 23:36 ]

• ChojinZ
mitsumark schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:21:
[...]

Heb je het hele filmpje gezien? (vanaf 13min) Dat bewijst dus exact mijn standpunt (en daar heb ik mijn info ook vandaan).

[...]

Iets wat voor games belangrijk kan zijn is inputlag, maar dit staat deels los van het aantal Hz.
Ja, de maximale inputlag is gehalveerd, maar dat betekent niet dat 60Hz schermen altijd een slechtere inputlag hebben.
Ik denk overigens ook niet dat die 8ms verschil het verschil tussen leven en dood zal betekenen wanneer je reactietijd 150-300ms is.
De overige voordelen die genoemd worden kun je als subjectief bestempelen.
Het ziet er dus (voor de meeste mensen) beter uit vanwege minder motion blur en tearing, maar dat is dus nog steeds een gevoel, het zal de game prestaties niet verbeteren.

Ik denk dat je bij eenzelfde besteedbaar bedrag beter voor betere beeldkwaliteit kunt gaan in de vorm van pixel density / kijkhoeken (bij eyefinity) / kleurweergave.
Ze geven ook aan dat dat de minst wetenschappelijke test is die ze hebben uitgevoerd en dat je eigenlijk geen waarde moet hechten aan de test.
Feit blijft wel dat mensen het positief ervaren en wel degelijk wat merken.

Daarnaast, en dat wordt nergens genoemd in de links die ik heb geplaatst, merk je het verschil tussen 60 fps en 120 fps wat gewoon soepeler aanvoelt en lekkerder speelt.

Toen ik nog een 60Hz scherm gebruikte was ik ook erg sceptisch maar sinds ik ben overgestapt moet ik eerlijk toegeven: Je merkt het verschil wel. En ik ben niet de enige. Dit topic zit vol met mensen die hetzelfde ervaren:
Koreaanse IPS monitors

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dan meer in g-sync maar toch heb ik veel liever een groot IPS scherm want ik vind ze nog snel zat op 60hz. Ik vond het al een hele verbetering om van een 60hz TN paneel van 28 inch over te gaan naar een 2560x1080 21:9 29 inch IPS.

Ik zelf ga meer het pad op van meer breedte want dat geeft voor mij nog de meeste impressie. En als er schermen uit komen zonder bezel word het helemaal leuk.

• mitsumark
ChojinZ schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Ze geven ook aan dat dat de minst wetenschappelijke test is die ze hebben uitgevoerd en dat je eigenlijk geen waarde moet hechten aan de test.
Feit blijft wel dat mensen het positief ervaren en wel degelijk wat merken.

Daarnaast, en dat wordt nergens genoemd in de links die ik heb geplaatst, merk je het verschil tussen 60 fps en 120 fps wat gewoon soepeler aanvoelt en lekkerder speelt.

Toen ik nog een 60Hz scherm gebruikte was ik ook erg sceptisch maar sinds ik ben overgestapt moet ik eerlijk toegeven: Je merkt het verschil wel. En ik ben niet de enige. Dit topic zit vol met mensen die hetzelfde ervaren:
Koreaanse IPS monitors
Ik vind dat deel van de test niet minder wetenschappelijk dan de rest, het blijkt vrij duidelijk dat de helft beter presteert op het 60Hz systeem en de helft beter op het 120Hz systeem. Oftewel: het maakt niet uit.

Ik geef ook toe dat 120Hz voor de meeste mensen een beter gevoel geeft / lekkerder speelt, maar daar blijft het bij.

Ik denk dat wanneer je een 1080p en 1440p systeem naast elkaar zet dat een nog groter percentage zegt dat het 1440p een beter gevoel geeft, dus dat lijkt me een verstandiger investering.
En wellicht dat een hogere resolutie (meer zicht) wel een betere game performance geeft ook nog (maar dat moet dan getest worden).

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 28-01-2014 12:47 ]

• DoubleYouPee
ChojinZ schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Koreaanse IPS monitors
Dat zal best.
Maar ik heb er geen €1000+ (2x GPU + scherm) voor over om 120fps@120hz te spelen ipv 60fps@60hz.

• ChojinZ
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Dat zal best.
Maar ik heb er geen €1000+ (2x GPU + scherm) voor over om 120fps@120hz te spelen ipv 60fps@60hz.
Maar jij bent dan ook niet de topicstarter. ;) Die heeft namelijk wel een flink budget die hij aan een leuke setup wil uitgeven.
Het spreekt toch voor zich dat dit niet voor iedereen is weggelegd? :/

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

ChojinZ schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Maar jij bent dan ook niet de topicstarter. ;) Die heeft namelijk wel een flink budget die hij aan een leuke setup wil uitgeven.
offtopic:
Er zit een verschil tussen het budget hebben en het er voor over hebben ;)

• ChojinZ
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:36:
[...]

offtopic:
Er zit een verschil tussen het budget hebben en het er voor over hebben ;)

Misschien was ik niet helemaal duidelijk maar ook dat spreekt voor zich. :>

• DoubleYouPee
ChojinZ schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Klopt, ik zeg alleen dat ik best geloof dat er verschil in zit.
Alleen €1000 is veel te veel verschil naar mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Nu we toch oftopic gaan, ik heb mijn systeem niet in één keer gekocht dat was onmogelijk en in één klap te veel geld. Beetje bij beetje upgraden en op de duur zit er dan best veel geld in als je alles terug rekent maar het word mogelijk gemaakt omdat ik mijn systeem in gedeeltes upgrade.

De volgende upgrade word eerst het scherm en later zie ik wel weer verder. Ik wilde eerst wel een extra gtx780 toevoegen omdat het kan maar ik heb er niet veel vertrouwen in gezien de scaling en warmte.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net nog even zitten testen, maar vooral bij GPU zware games gaan mijn kaarten het moeilijk krijgen zoals in crysis 3 op 3440x1440. Dus ook de GPU moet het bij kunnen benen omdat je meer op het scherm te zien krijgt?

Maar battlefield 4 op max settings is weer geen probleem te wel deze game wel meer geheugen weg eet.
YouTube: Battlefield 4 3440x1440 Ultra present

Edit

Dit topic is niet bedoeld voor een wel waar niet waar gesprek over 120 hz dat is voor mij niet van toepassing ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 10:39 ]

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
mitsumark schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:45:
[...]

Ik vind dat deel van de test niet minder wetenschappelijk dan de rest, het blijkt vrij duidelijk dat de helft beter presteert op het 60Hz systeem en de helft beter op het 120Hz systeem. Oftewel: het maakt niet uit.

Ik geef ook toe dat 120Hz voor de meeste mensen een beter gevoel geeft / lekkerder speelt, maar daar blijft het bij.

Ik denk dat wanneer je een 1080p en 1440p systeem naast elkaar zet dat een nog groter percentage zegt dat het 1440p een beter gevoel geeft, dus dat lijkt me een verstandiger investering.
En wellicht dat een hogere resolutie (meer zicht) wel een betere game performance geeft ook nog (maar dat moet dan getest worden).
Dat is al getest door de hele game scene. Resolutie zo laag mogelijk zodat je alles (wel minder) groter ziet.

• ChojinZ
dylanvana schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:32:
[...]

Dat is al getest door de hele game scene. Resolutie zo laag mogelijk zodat je alles (wel minder) groter ziet.
Dat was vroeger, toen de gemiddelde max. resolutie 1280*1024 was en men in spellen de FOV niet kon aanpassen.
Met de high-res schermen van nu, icm FOV instellingen, betwijfel ik of dat nog wel zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Metro LL met 2xSSAA werkt nog maar net redelijk soepel. Voor Metro LL moet ik dus de SSAA uitzetten maar dat is niet zo'n probleem want ik zie amper tot geen verschil op3440x1440. Wederom voor 3440x1440 gpu power te kort met 2xSSAA. 2560x1080 gemiddeld 70 fps 3440x1440 gemiddeld 50 fps.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 12:26 ]

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ik heb zelf nu een msi gtx 770 lightning in de pc zitten met 3x 27" monitor en speel alleen maar iracing en merk soms dat hij het toch niet helemaal kan bolwerken, nu wil ik of er een 770 bij gaan plaatsen of kan ik beter voor de r290 gaan?

Ik speel op 5760x1028

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Voor zulke resoluties wil je echt geen 770 hebben. Punt uit.

Duizenden benchmarks bewijzen dit ook.

Rare resolutie trouwens.

• bmwman
Rare antwoord ook trouwens.. :+
3x 27" draai je op deze resolutie hoor... voor het geval het je nog niet wist.

Er zijn duizenden die ook deze resolutie draaien... !

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nooit van gehoord, ach ja, weer wat geleerd :+

• bmwman
Je bent nooit te oud om te leren... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Indd, maar ik geloof dat de 4gb versie wel wat verder komt wat zo oud is de 770 ook weer niets, het is wel een gtx680 en die komt nog redelijk mee. Misschien hier en daar wel de instellingen een tandje langer zetten.

Ik zou er alleen een 2e naast zetten als je de 4gb versie hebt en anders zou ik overstappen op een 290 als je niet aan nvidia verbonden zit met bepaalde dingen.

Ik snap ook niet waarom mensen denken dat je niet met een nvidia kaart zoals de 770 op hogere resoluties kan spelen. Zoals dat van duizenden benchmark, doe liever gewoon wat onderzoek er na ipv zo maar roepen dat het niet kan en daar mee valse info verspreiden zo dat de onwetenden dat ook gaan denken.

Enige wat kan missen is geheugen te kort of gpu power te kort en dat heb je ook met een 290 als het gaat om gpu power waarom is het ook verstandiger om er minstens 2 gpu's voor te gebruiken ipv 1 gpu.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 11:08 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

bmwman schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:22:
Je bent nooit te oud om te leren... |:(
Bedoel je niet 1080?

iig, de 770 4GB is zo duur dat je net zo goed die extra $$$ kan neerleggen voor de 290.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 07-02-2014 11:13 ]

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:04:
Indd, maar ik geloof dat de 4gb versie wel wat verder komt wat zo oud is de 770 ook weer niets, het is wel een gtx680 en die komt nog redelijk mee. Misschien hier en daar wel de instellingen een tandje langer zetten.
Dat denk ik dus niet, ik kan nergens een bench vinden waar de 4gb versie verder komt dan de 2gb versie.
Deze kaart is ook ontworpen voor 2gb vram, vandaar ook een 256bit geheugenbus, welke eigenlijk gewoon te traag is om 4Gb te benutten.

Het is niet voor niks dat de 780/280x 384bit hebben en de 290(x)512bit

Verwijderd

Topicstarter
!mark schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:17:
[...]

Dat denk ik dus niet, ik kan nergens een bench vinden waar de 4gb versie verder komt dan de 2gb versie.
Deze kaart is ook ontworpen voor 2gb vram, vandaar ook een 256bit geheugenbus, welke eigenlijk gewoon te traag is om 4Gb te benutten.

Het is niet voor niks dat de 780/280x 384bit hebben en de 290(x)512bit
Nope 4gb kan gewoon goed benut worden op de gtx770, tel daar bij op ddr5 en de snelheid waar het mee word aangestuurd en de geheugen bus zelf natuurlijk. Deze kaarten kunnen theoretisch tot 3,75gb goed aansturen en daar is een berekening voor die hier eerder op tweakers ooit eens gemaakt is.

Het verschil is hier niet groot maar dat komt omdat de 2gb nog niet vol loopt om echt meer an 2 gb te benutten maar in sli zou de boost wel hoger zijn. Lees de conclusie maar eens.
http://alienbabeltech.com/main/gtx-770-4gb-vs-2gb-tested/3/
Thomg schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:12:
[...]

Bedoel je niet 1080?

iig, de 770 4GB is zo duur dat je net zo goed die extra $$$ kan neerleggen voor de 290.
Maar hij heeft al 1 gtx770 dus dat heeft geen zin om er nog een 290 naast te zetten, wat wel kan is die gtx770 verkopen en dan 1 290 terug kopen. Nooit een keer dat de meerpaijs van de 290 waard is dat is namelijk 100 euro meer dan de 4gb versie van de 770 dus als het om bang for bug gaat is de 7704gb de betere keuze heb je geld over voor een 290 dan is de 290 de betere optie. En als je bepaalde nvidia dingen wilt hebben en geld over is is de 780 de betere optie.
https://www.4launch.nl/sh...IfhvYnoubwCFUj4wgod0VcAJQ

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens bezig met test om te kijken of ik nog wel een 3e gtx790 haal. Het zou dan alleen voor bepaalde games gebruikt kunnen worden omdat die er wel goed mee schalen zols metro LL kan er goed gebruik van maken, crysis 3 ook maar die speel ik niet meer veel.

Als ik vsync uit zet heb ik in meto LL helaaas net geen 75fps vast op 3440x1440.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iu3ts4C4ZmA]

Maar goed Metro LL heeft geen optie om vsnce op 75hz in te stellen, nee die staat vast op 60hz helaas.

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Nope 4gb kan gewoon goed benut worden op de gtx770, tel daar bij op ddr5 en de snelheid waar het mee word aangestuurd en de geheugen bus zelf natuurlijk. Deze kaarten kunnen theoretisch tot 3,75gb goed aansturen en daar is een berekening voor die hier eerder op tweakers ooit eens gemaakt is.

Het verschil is hier niet groot maar dat komt omdat de 2gb nog niet vol loopt om echt meer an 2 gb te benutten maar in sli zou de boost wel hoger zijn. Lees de conclusie maar eens.
http://alienbabeltech.com/main/gtx-770-4gb-vs-2gb-tested/3/
Op het moment dat de 4GB een verschil maakt ten opzichte van de 2GB versie is de veel goedkopere 7970 (of 280X) een stuk sneller.
http://www.legionhardware...eforce_gtx_680_4gb,6.html
De 770 heeft wel een iets hogere geheugen kloksnelheid dan de 680, maar zal niet opeens veel beter zijn.

Voor een paar tientjes meer heb je gewoon iets VEEL beters in de 290.

Verwijderd

Topicstarter
Jeps dat was iets wat miste met de gtx680 de snelheid was nog niet voel doende en kon daarom maar iets minder dan 4gb aanpreken maar in die test word er niet over de 2gb aangesproken dus die test zegt helemaal niets over de gtx680 4gb. De gtx 770 is wel weer een stuk sneller in sli dan de gtx770 2gb op 3 schemren als er over de 2gb verbruikt word. 10 tientjes meer is geen paar ;) Aleen als hij een gtx770 4gb heeft is de beste en goedkoopste oplossing om daar 1 bij naast te zetten anders verkopen en voor de gtx780 gaan als hij nvidia nodig is of 2 hd r9 290 tri-x als hij amd nodig is.
Maar dit is hiero niet de bedoeling laat hem maar een eigen topic aanmaken ;)

Iemand nog wat input wat mijn topic aan gaat?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 13:18 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:12:
Ik ben trouwens bezig met test om te kijken of ik nog wel een 3e gtx790 haal. Het zou dan alleen voor bepaalde games gebruikt kunnen worden omdat die er wel goed mee schalen zols metro LL kan er goed gebruik van maken,
Doe het nou niet!
Metro LL schaalt NIET boven 2 Kaarten.........

Ik heb recentelijk 1, 2, 3 en 4 GPU's in SLI getest en meer dan 2 GPU's brengt bar weinig.
Leuk voor benchmark's en koude winters but that is about it.

• bmwman
Ehhh.... 8)7 sry je hebt gelijk... 8)

Maar ik heb gisteravond om 23:45 nog een msi R9 290x gaming besteld en die is zojuist afgeleverd en zal hem vanavond plaatsen en kijken of deze beter uit de voeten kan met 5760x1080

Probleem met de gtx770 is toch wel de te lage fps in iracing, ook nadat ik alles op medium detail heb gezet en vsync heb uitgeschakeld heb ik nog vooral met de start wanneer er veel bewegende beelden zijn dat de beelden beginnen te laggen.

Ik wou er eerst een tweede bij gaan plaatsen maar zoals ik het lees hier en daar is vooral bij grotere resoluties het geheugen vaak ook een probleem, en mocht deze r9 290x niet voldoende zijn dan koop ik er nog 1 bij om dan in crossfire te plaatsen.

Ik zal mijn bevindingen plaatsen van de r9 290x

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:05:
Jeps dat was iets wat miste met de gtx680 de snelheid was nog niet voel doende en kon daarom maar iets minder dan 4gb aanpreken maar in die test word er niet over de 2gb aangesproken dus die test zegt helemaal niets over de gtx680 4gb. De gtx 770 is wel weer een stuk sneller in sli dan de gtx770 2gb op 3 schemren als er over de 2gb verbruikt word. 10 tientjes meer is geen paar ;) Aleen als hij een gtx770 4gb heeft is de beste en goedkoopste oplossing om daar 1 bij naast te zetten anders verkopen en voor de gtx780 gaan als hij nvidia nodig is of 2 hd r9 290 tri-x als hij amd nodig is.
Maar dit is hiero niet de bedoeling laat hem maar een eigen topic aanmaken ;)

Iemand nog wat input wat mijn topic aan gaat?
Er wordt wel meer dan 2GB aangesproken, want in sommige benches scoort de 4GB versie fors hoger dan de 2GB versie (maar wordt dan nog steeds afgetroeft door de 7970 GHz).

Met een paar tientjes verschil had ik het vooral over aanschafprijs: de 770 4GB kost 340-350 euro en de 290 met goede koeler kost 380-400.
Als je de 770 al hebt en moet verkopen zul je daar inderdaad 10 tientjes verlies op maken.

Sorry: ik had niet eens door dat we offtopic gingen :|
Ik hou gewoon van discussieren

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 07-02-2014 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen goed nieuws. Het scherm lijkt goedkoper dan verwacht.
nieuws: LG's 34"-monitor met 21:9-beeldverhouding gaat rond 860 euro kosten

Op zich mag hier wel een slotje op want ik blijf bij mijn huidige setup, dus geen 3e kaart of totaal andere kaarten want dat is niet nodig de komende tijd. En mocht het wel zo ver zijn dan is er weer een nieuwe generatie videokaarten die hopelijk interessanter zijn, met name Maxwell word dan de eerst volgende logische keuze omdat die nieuwe architectuur 50% zuiniger is en dus ook bij het zelfde verbruik van nu heel veel sneller kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu van plan om mijn aankoop te doen om dat de monitoren eindelijk verkrijgbaar zijn.
Maar wat zal ik nu doen en welke is beter voor het gamen?

Zo is er een nieuwe 34" met 2560x1080 en een nieuwe 34" met 3440x1440.
Ik wil eigenlijk het beste voor gamen en kan geen reviews vinden met een vergelijking tussen de schermen.

Verder heb ik zelf de LG EA93 dus qua snelheid is deze voor mij al voldoende allen is het scherm niet groot genoeg. Verder vraag ik me af of ik met een 34" nog verschil ga zien tussen de resoluties?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder aangegeven bij de kaarten die ik nu heb te blijven, ze doen het nog prima op 3440x1440 ik ga meer vooruit met Maxwell of AMD's tegenhanger op 20nm als die tenminste nog komen.
Het gaat me er nu meer of het ook waard is om voor 3440x1440 te gaan vergeleken met een zelfde scherm met 2560x1080.van 34" Ga je dat verschil wel goed genoeg zien.
Pagina: 1