Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probeer Comodo eraf te gooien doch..

Pagina: 1
Acties:
  • 1.131 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb Comodo gedowload om de pc op te schonen.
Comodo doet niet veel .

Bij het verwijderen blijkt dat Comodo zelf niet meer te verwijderen is omdat er een schrijfbeveiling op gezet is met speciale bevoegdheid van de MAKER EIGENAAR.

'..Speciale bevoegdheid...' .... daarbij denk je al snel aan nsa materiaal.

Mooi .....kan zelfs een gevraagd programma al niet meer verwijderen.

Total Commander blijft Comodo achter in program files en deleten is niet mogelijk.

Hoe verwijder ik die schrijfbeveiliging... het is mijn pc
Comodo doet niets als rommel achterlaten en waarschijnlijk meer....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 12:32 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:51
Was vrij makkelijk een topic over te vinden via Google: http://forums.comodo.com/...ix-problems-t58620.0.html

welke naar de uninstaller tool verwijst: http://forums.comodo.com/....html;msg511531#msg511531

[ Voor 31% gewijzigd door mhoogendam op 23-01-2014 12:34 ]

Verwijderd

Gezien de gebruikte Windows versie onduidelijk is, ga ik uit van XP.

Eigenaar worden van een bestand of een map in Windows XP
Eigenaar worden van een bestand of een map in Windows XP

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Modbreak:Dit stellen we niet op prijs

[ Voor 98% gewijzigd door iisschots op 23-01-2014 13:44 ]

Try SCE to Aux

Verwijderd

Topicstarter
Vista staat erop ...(..wat een ramp...)

Eigenaar worden van dit bestand in Vista gaat niet want het is een uitzondering.

D.w.z. ze hebben een ' speciale machtiging' en deze gaat boven de normale procedure ....uit.

Doch dank jullie..... ga met de google link verder en probeer.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 14:08 ]

Verwijderd

Als jouw gebruikersaccount administrator rechten heeft, wil ik wel weten wat voor mooie uitzondering dat bestand wel niet heeft.

Nog niet eerder meegemaakt.

En of het Vista of XP is, maakt voor het NTFS Permissie verhaal niets uit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:12:
Als jouw gebruikersaccount administrator rechten heeft, wil ik wel weten wat voor mooie uitzondering dat bestand wel niet heeft.

Nog niet eerder meegemaakt.
Het is in NTFS prima mogelijk om admin geen rechten te geven op een bestand. Gelukkig maar, admin heeft vaak helemaal geen toegang nodig tot mijn prive-bestanden ;)

Ze kunnen wel toegang verkrijgen, door eigenaarschap over te nemen en daarna de rechten te zetten. Dat staat ook in de WOS FAQ: Windows Clients - FAQ wat ook ongeveer zo werkt voor Vista etc.

Als ook eigenaar worden echt niet kan dan is er idd wel iets raars aan de hand, misschien goed om dan precies de genomen stappen te noemen (evt via screenshots, liever ook via tekst).

Edit: evt in de veilige modus proberen. Misschien dat Comodo zichzelf wat actief beschermt tegen juist malware die het er af zou proberen te gooien. Of zoiets. Maar de installer en zoektip van mhoogendam in "Probeer Comodo eraf te gooien doch.." is natuurlijk vast mooier dan handwerk.

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 23-01-2014 14:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
Ik heb het nog niet eerder gezien dat Comodo een speciale schrijfbeveiliging op de installatiemappen van de firewall of suite heeft gezet. Er staat een leesbeveiliging op de quarantainemap voor zover ik weet en ben tegengekomen (ik ben mod op de Comodo forums onder dezelfde nickname).

Probeer deze meer recente removal tool eens in Safe Mode te draaien. Hij komt van de Comodo Geekbuddies.

Voor een take ownership procedure kun je How to Take Ownership of a Item in Vista and Windows 7 van Windows Vista Forums volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 04-02-2014 21:14 . Reden: Heb de url voor de removal tool bijgewerkt ]

Verwijderd

Topicstarter
Andere vraag

AppData; een hele sliert van alles een beetje.
Kan ik die funktie niet uitschakelen .
Ik heb nooit App Data nodig en leef er al 15 jaar mee zonder....

Weer een nsa -entry waarschijnlijk >weg met die rommmel

Hoe schakel ik die funktie uit en blokkeer..?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
In AppData staat profielinformatie van geïnstalleerde programma's; denk instellingen, bestanden m.b.t. instellingen etc.

Als programma's niet meer geïnstalleerd zijn kun je eventueel achtergebleven bestanden in AppData verwijderen.

Het lijkt met sterk dat je 15 jaar zonder AppData en Documents and Settings mappen hebt geleefd. Dat kan alleen als al je programma's die je gebruikt portable versies zijn. Voor dingen als beveiligingsprogramma's gaat dat laatste niet lukken. Heeft niets met NSA te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Eric

Gezien dat ik moeite had met verwijderen Comodo: deze heeft zich op 3 manieren ingeschreven in bestanden program files via o.a GeekBudy Comodo...en een derde.

Ik verdenk ze nu omdat ze in via GeekBuddy Comodo en de 3de - Cis... bestand weg kan t me niet meer terughalen....?
-via programma verwijderen of wijzigen config.en onderdelen - niet verwijdert zijn nadat je dit heb aangeklikt.

Dat valt op. Ze worden geen van allen daardoor verwijderd.
Hoewel de patient- ik - denkt dat alles eraf is en daarmee nog 2 miljard windows gebruikers.Ook in veilige modus geen resultaat.
Ze hebben dus een schrijfbeveiliging ingebouwd welke zo een aantal windows onderdelen en opdrachten omzeilt d.w.z. erger ze laten je in de waan dat....
Met Total commander en Spyhunter komen dan hun hele sliert van hun aanwezige bestanden en files toch naar boven. Die gebruiken er weinigen

Kan meer zaken spelen: Comodo is door Nsa opgezet als site om je pc ' op te schonen en te beveiligen'
Dat ' beveiligen ' doet NSA dan wel voor je..
Lijkt dit wat te ver gezocht ..of...? En uiterst handig inspelen op de angst of ongerustheid welke leeft onder de burger.
Maak hem bang en n misbruikt vervolgens opgewekte angst opnieuw tegen hem . Dubbel portie- typerend NSA en usa -overheid

Het kan een handige en vrij envoudig truuk zijn om zo overal binnen te lopen onder het voorwendsel ' we beschermen de inhoud van....'

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 09:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zo 60 mensen gevraagd ; denk je dat als via config naar- bestanden wijzigen en verwijderen- gaat en een bestand verwijdert dit ook werkelijk verwijdert is..?

Ze kijken je aan met ogen groot als schoteltjes....natuurlijk.
Er is dus samenwerking tussen windows en hier Comodo om mensen alleen de indruk te geven doch gewoon door tegaan met jatten/spioneren.

Zonder windows zelf had dit nooit gekund.
Windows liegt dus en bezodemietert ..... als rutte obama bill en banken eu enz.

Dit is ook het bewijs dat windows heel goed weet wat het doet en laat en al die zielpootverhalen dat ze door de u.s.a.wet verplicht worden om -de jank jank media berichten- er een mooi vette leugen nog extra bovenop smeren.

Is er niet iets wat nog met mensen te maken heeft d.w.z (enigzins) te vertrouwen is..?
Windows stapelt leugen op leugen op leugen. Driemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 09:50 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:47

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:45:

Windows liegt dus en bezodemietert .....

....

Dit is ook het bewijs dat windows heel goed weet wat het doet

...

Windows stapelt leugen op leugen op leugen. Driemaal.
Windows = een persoon?

13:37

Verwijderd

Dus... op het moment dat je besluit een programma te installeren, vervolgens het er zelf niet goed af haalt, moet het wel door NSA komen? Goed, jij zegt het. Ik denk dat het probleem tussen je toetsenbord en de stoel zit.

Enfin, probeer anders eens een systeemherstel naar een punt waarop je de applicatie nog niet had geinstalleerd.

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:36:
Dus... op het moment dat je besluit een programma te installeren, vervolgens het er zelf niet goed af haalt, moet het wel door NSA komen? Goed, jij zegt het. Ik denk dat het probleem tussen je toetsenbord en de stoel zit.

Enfin, probeer anders eens een systeemherstel naar een punt waarop je de applicatie nog niet had geinstalleerd.
Dit.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Laten we hier maar mee ophouden :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.