Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 12:41

Quan Vu

Hoi

securitymayo schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:09:
[...]

hoe heb je de installatie van w8.1 gedaan? niet via usb?

driver slipstreamen heeft denk ik weinig zin, bedenk ik me net, want het zal wel niet werken zonder dat windows al is geinstalleerd.
Nee, in Windows zelf de iso geopend en setup.exe uitgevoerd. Dat was achteraf gezien niet zo slim..

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 22:28
Quan Vu schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:27:
[...]

Ik kan nu helemaal niks met de tablet. Met -Volume toets kan je in recovery modus komen maar ook daar kan je niks zonder muis en toetsenbord. Via ebay maar USB OTG kabel besteld.
mocht je in de buurt van almere of hoevelaken wonen/komen, mag je mijn otg kabel wel lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
Ik heb de Thinkpad 8 vandaag binnen gekregen. B)

Ik heb tot nu toe (sinds november 2013) de Dell Venue 8 Pro gehad. Vergeleken met de 8 Pro is deze Thinkpad 8 een fijnere tablet. Veel mooier scherm en ook net iets sneller, iets agieler.

Het scherm is een tikkie groter (breder) dan die van de 8 Pro. Groter zou ik 'm niet willen want dan haal ik in landscape mode bepaalde toetsen in het midden van t toetsenbord niet meer met mn duimen.

Maar vooral het scherm vind ik erg mooi, een enorme vooruitgang tov de 8 Pro. Vergelijkbaar toen de 1e retina iPads uitkwamen.

De prijs van 212 euro inclusief verzendkosten bij Cyberport.de is natuurlijk een giller.
Voor dat bedrag vind je geen andere tablet op dit niveau.

Kwam qua timing ook goed uit, ik was net op zoek naar een opvolger van de 8 Pro en hoopte dat Dell met een opvolger van de 8 Pro zou komen met een 1080 scherm, maar helaas bleef het enkel bij een iets snellere processor.

Zat te twijfelen om een iPad air 2 te halen, maar ook die tablet kan (net als mn iPad 4) geen 1080p films spelen vanaf mn nas. Met een windows tablet en vlc player is dat geen enkel probleem. Een nieuwe iPad viel dus af.

Ben er erg happy met deze Lenovo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
ben er ook blij mee. Hij bevalt echt super!
schermgrootte valt mij niet tegen en een heerlijk handzaam formaat.

nog een tip voor degene die nog geen usb3 otg kabel hebben... mocht je wel een micro usb otg kabel hebben, deze past ook in de usb3 ingang (de brede kant) . of otg werkt, heb ik nog niet getest.

wel kan je de tablet opladen met een gewone micro usb kabel (getest met oplader van mn htc m8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

securitymayo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:39:
[...]

mocht je in de buurt van almere of hoevelaken wonen/komen, mag je mijn otg kabel wel lenen...
Bedankt voor je aanbod. Ik heb je pm ook gelezen. Mijn micro usb 2.0 otg kabel van ebay kwam snel binnen zodat ik met een toetsenbord windows kon installeren. Echter was ik zo stom om alle geheime partities te verwijderen (waren er ongeveer 4) omdat deze samen 13GB in beslag namen en ik geen recovery partitie nodig acht. Nu start ie niet meer op... RMA aanvraag ingediend bij Lenovo via website en nu afwachten en hopen dat ze hem repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Quan Vu schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 02:15:
[...]

Bedankt voor je aanbod. Ik heb je pm ook gelezen. Mijn micro usb 2.0 otg kabel van ebay kwam snel binnen zodat ik met een toetsenbord windows kon installeren. Echter was ik zo stom om alle geheime partities te verwijderen (waren er ongeveer 4) omdat deze samen 13GB in beslag namen en ik geen recovery partitie nodig acht. Nu start ie niet meer op... RMA aanvraag ingediend bij Lenovo via website en nu afwachten en hopen dat ze hem repareren.
Pfff meen je niet... Wilde ze ook gaan verwijderen, maar gelukkig nog niet gedaan.
Denk dat ik dan alleen die recoverypartitie van 9gb ga verwijderen en die andere 2 laat staan (was 1 van 1000mb en 1 van 250 mb ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

securitymayo schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:24:
[...]

Pfff meen je niet... Wilde ze ook gaan verwijderen, maar gelukkig nog niet gedaan.
Denk dat ik dan alleen die recoverypartitie van 9gb ga verwijderen en die andere 2 laat staan (was 1 van 1000mb en 1 van 250 mb ofzo)
Ah, ik telde nog twee extra. Via Partition Master zag ik nog een van 1000mb en een van 100 mb. Blijkbaar werd nog eentje gebruikt door de bios en die had ik niet moeten verwijderen. Echt super stom. Hopelijk kan het via Lenovo Nederland gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Maar doen jullie dit enkel om de NL of Engelse taal te krijgen?
Want die is gewoon via Windows instelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Quan Vu schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:02:
[...]

Ah, ik telde nog twee extra. Via Partition Master zag ik nog een van 1000mb en een van 100 mb. Blijkbaar werd nog eentje gebruikt door de bios en die had ik niet moeten verwijderen. Echt super stom. Hopelijk kan het via Lenovo Nederland gerepareerd worden.
ja je had er 4 in totaal.
47,xx gb voor windows
1000mb recovery
260mb efi systeem (die had niet verwijderd mogen worden denk ik)
8,97gb recovery

hoop het ook voor je!
heb je hem al opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
deBennie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:02:
Maar doen jullie dit enkel om de NL of Engelse taal te krijgen?
Want die is gewoon via Windows instelbaar...
ik heb gewoon win 8,1 pro 32bit geinstalleerd en de drivers via de lenovo website opgezocht en deze op dezelfde stick geplaatst, zonder problemen.

ik bleef namelijk her en der duitse benamingen zien.

hoe is de office installatie bij jou gegaan? kon je hier Nederlands kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoeveel blijft er normaal als je hem koopt over van de 64gb aan opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
je windowspartitie is 47,xx gb
Windows neemt een kleine 10gb in na updates
Heb nog 32gb vrij,na alle updates met de volgende programma's geinstalleerd
gewone programmas:
office home&student
7zip
aimp
chrome
vlc

Windows 8 store apps:
one note
adobe touch
box
dropbox
ebay
funda
kpn itv
onedrive
VLC
nes, snes, gba en gbc emulators met wat games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Is het mogelijk de herstelpartitie van 9gb te verwijderen? Je kan toch gewoon Windows installeren vanaf een usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Als je de posts van Quan Vu leest, kan dat niet zomaar!
Zijn tablet startte namelijk helemaal niet meer op.

Als tip, zorg dat je een otg kabel hebt, touchscreen werkt namelijk niet tijdens de installatie.

Check ook pagina 4, daar staat de meeste info

[ Voor 10% gewijzigd door securitymayo op 04-12-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Al is de acuucapaciteit wat matigjes, lijkt het me nog steeds een interessant apparaat, de prijzen van dit zijn nog wel enigszins redelijk. Tenminste voor de 32-bit modellen, en dat is voor mij dan toch wel het minpuntje dat me afhoudt van het kopen van zo'n tablet. Ik heb het niet kunnen vinden (en het zal wel niet), maar is er inmiddels ook een 64-bit UEFI voor de pre-20BN003-modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Hij bevalt mij nog steeds prima!
Ik heb nog geen EUFI kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

begintmeta schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:10:
Al is de acuucapaciteit wat matigjes, lijkt het me nog steeds een interessant apparaat, de prijzen van dit zijn nog wel enigszins redelijk. Tenminste voor de 32-bit modellen, en dat is voor mij dan toch wel het minpuntje dat me afhoudt van het kopen van zo'n tablet. Ik heb het niet kunnen vinden (en het zal wel niet), maar is er inmiddels ook een 64-bit UEFI voor de pre-20BN003-modellen?
Helaas niet :( Supermooi tablet, alleen vind ik de accu duur best matig in vergelijking met de lenovo Mixx2 die ik hiervoor had. Maargoed gebruik hem vooral thuis, dus dat is best prima.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 09:28
Ik las op het Asus T100 formum een oplossing het battery drain probleem in suspend. Dat is een issue met alle baytrail tablets lijkt het, ook met deze nieuwere modellen. Een "feature" van windows 8.1 is dat de tablet gewoon wakker blijft in standby, InstantGo heet dat en je kan het niet uit zetten. Het scherm gaat uit, maar hij blijft actief en de volgende morgen is de batterij leeg.

Ik wil graag de aan uit knop instellen als hibernate. De volgende workaround voor gevonden voor de Asus T100: http://www.transformerfor...d-close-power-button.html Ik geloof dat dit gewoon een register aanpassing is, zou dit ook werken op de Thinkpad 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Binscow schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:54:
Is het mogelijk de herstelpartitie van 9gb te verwijderen? Je kan toch gewoon Windows installeren vanaf een usb stick?
Ik heb een windows recovery backup gemaakt op usb aan het einde van het proces krijg je de keus om 9gb te wissen en dus toe te voegen aan je c drive, ik heb nu 56,8gb beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

meneer deff schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:16:
[...]

Ik heb een windows recovery backup gemaakt op usb aan het einde van het proces krijg je de keus om 9gb te wissen en dus toe te voegen aan je c drive, ik heb nu 56,8gb beschikbaar.
Hier idem :) Iemand al manieren gevonden om de accuduur te verbeteren. Vooral als ik de tablet niet gebruik blijft hij snel leeglopen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
MaDLiVe schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Hier idem :) Iemand al manieren gevonden om de accuduur te verbeteren. Vooral als ik de tablet niet gebruik blijft hij snel leeglopen.
Ik heb een snelkoppeling gemaakt op het bureaublad die mijn tablet in hibernate zet.
C:\Windows\System32\cmd.exe /k shutdown /h staat in de snelkoppeling

Verder ben ik nog opzoek naar een leuk spel wat je met alleen je tablet kunt spelen dus zonder extra toestenbord of muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
FIFA 15? Weet niet of je dat leuk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
securitymayo schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:46:
FIFA 15? Weet niet of je dat leuk vind?
Kun je dit zonder toetsenbord spelen? Dus alleen met de tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Ja die staat in de store van Windows! Fifa 15 ultimate team. Gewoon zoeken op fifa 15 is voldoende. Is een gratis spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Ik heb nu Armed geïnstalleerd is ook wel een leuk spel, alleen vind ik dat je met de spellen uit de store elke keer wordt uitgelokt om extra's te kopen met echt geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie deze in de Pricewatch nu bij 1 winkel voor EUR 410,- staan, terwijl hij overal pas vanaf EUR 740,- te verkrijgen is. Wel een goede deal dus lijkt me? Of mis ik iets?

En dan Windows 10 er over 2 dagen op zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:44:
Ik zie deze in de Pricewatch nu bij 1 winkel voor EUR 410,- staan, terwijl hij overal pas vanaf EUR 740,- te verkrijgen is. Wel een goede deal dus lijkt me? Of mis ik iets?

Zeer goeie deal, mooie tablet, alleen de accu duur was mij gewoon te marginaal en niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:44:

De Lenovo ThinkPad 8,3" FHD 2gb, wi-fi, 64 gb?
Ik zie 'm vanaf 300 euro in de pricewatch, bij orange zelfs voor 205 euro.
http://store.orange.com/n...wi-fi-64gb-win-81-280615/

Of bedoel je een andere tablet?

[ Voor 9% gewijzigd door deBennie op 30-07-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:24:
[...]

De Lenovo ThinkPad 8,3" FHD 2gb, wi-fi, 64 gb?
Ik zie 'm vanaf 300 euro in de pricewatch, bij orange zelfs voor 205 euro.
http://store.orange.com/n...wi-fi-64gb-win-81-280615/

Of bedoel je een andere tablet?
Ik bedoelde deze: pricewatch: Lenovo ThinkPad 8 4G/LTE (Atom Z3795) 128GB Zwart
Die heeft 4GB, 128GB en 4G. Maar ik zie nu dat die bij Orange € 384,99 kost, dus nog goedkoper. ;)
Maar 205 euro is wel heel goedkoop. Wel 2GB minder. Via HDMI zou dat ook een HTPC kunnen zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:55:
[...]
Zeer goeie deal, mooie tablet, alleen de accu duur was mij gewoon te marginaal en niet meer van deze tijd.
Zou die accuduur beter kunnen worden met Windows 10 erop? Of is het gewoon een brakke accu? Ik dacht dat het meer een softwaregebrek was, dat ie niet goed in de slaapstand ging ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Moeilijk te zeggen, ik heb hem gehad tot maart ergens. Gisteren even gekeken maar in de tussentijd zijn er geen nieuwe drivers uitgekomen. Betwijfel of het beter is geworden. Windows 10 laat een kleine winst zien in accuduur voor sommige mobiele apparaten (5-7%) maar verschilt erg per apparaat. Het grootste probleem was inderdaad het idle verbruik.

[ Voor 8% gewijzigd door MaDLiVe op 30-07-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46
Ik heb nog een exemplaar op de kop getikt, tot nu toe erg tevreden mee. De niet zo heel spectaculaire accuduur zit ik niet zo mee, en dat leeglopen terwijl je hem niet gebruikt ervaar ik tot nu toe niet zo (ik geloof dat de accu 4% omlaag was op een nacht tijd).
Maar heeft iemand wellicht suggesties voor een hoes, cover of een mapje of zo waar hij goed in past? De officiele quickshot cover kan ik niet echt ergens vinden en de meeste andere dingen zien er niet uit alsof ze goed gaan passen...

edit: Mocht nog iemand anders met dezelfde vraag zitten, bij amazon.co.uk hebben ze wel meerdere hoesjes specifiek voor deze tablet. Ik heb net deze besteld: http://www.amazon.co.uk/d...e_385721_37986871_TE_item
Ik ben van plan nog een review van de tablet te maken (ook al zal hij wel niet lang meer te krijgen zijn) en daar zal ik mijn ervaringen met het hoesje ook even bij noemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Finraziel op 26-11-2015 20:16 ]

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1 2 Laatste