Ik heb de Thinkpad 8 vandaag binnen gekregen.
Ik heb tot nu toe (sinds november 2013) de Dell Venue 8 Pro gehad. Vergeleken met de 8 Pro is deze Thinkpad 8 een fijnere tablet. Veel mooier scherm en ook net iets sneller, iets agieler.
Het scherm is een tikkie groter (breder) dan die van de 8 Pro. Groter zou ik 'm niet willen want dan haal ik in landscape mode bepaalde toetsen in het midden van t toetsenbord niet meer met mn duimen.
Maar vooral het scherm vind ik erg mooi, een enorme vooruitgang tov de 8 Pro. Vergelijkbaar toen de 1e retina iPads uitkwamen.
De prijs van 212 euro inclusief verzendkosten bij Cyberport.de is natuurlijk een giller.
Voor dat bedrag vind je geen andere tablet op dit niveau.
Kwam qua timing ook goed uit, ik was net op zoek naar een opvolger van de 8 Pro en hoopte dat Dell met een opvolger van de 8 Pro zou komen met een 1080 scherm, maar helaas bleef het enkel bij een iets snellere processor.
Zat te twijfelen om een iPad air 2 te halen, maar ook die tablet kan (net als mn iPad 4) geen 1080p films spelen vanaf mn nas. Met een windows tablet en vlc player is dat geen enkel probleem. Een nieuwe iPad viel dus af.
Ben er erg happy met deze Lenovo!