Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter

Lenovo Thinkpad 8

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qU7aqJmEp7tJLwHJfT3XcK3a/full.jpg

Algemene informatie

Tijdens de CES van 2014 heeft Lenovo de Thinkpad 8 gepresenteerd. Dit is een zeer uitgebreid 8,3 inch tablet met een full HD scherm en een snellere Intel Atom Bay Trail processor dan die in concurrenten van dit formaat.
De release staat voor eind januari, al is nog onbekend wanneer deze naar Nederland zal komen. De goedkoopste en enige versie op dit moment die te koop is, is de 64GB versie voor 429 dollar.
Op de CES werd ook gesproken over een 32GB versie, al is hier op de site van Lenovo nooit sprake geweest. Een 128GB versie zou nog wel moeten komen, de prijs daarvan is nog onbekend.

Specificaties

Van de officiele website:
Processor: Intel Z3770-Quad Core 2.4Ghz
Operating System: Windows 8.1
Display: 1920x1200, 8,3 inch, Direct Bonded 10 Finger Touch Screen
Graphics:
Intel HD Graphics (Gen7), DX 11, OCL 1.1 & Open GL 3.2, HDCP 1.4/2.1
Intel GFX with Burst Technology, Full HW acceleration, FHD 1080P@60
Memory: 2 GB SDRAM, LPDDR3-1067
Webcam: 2.0MP - 720P with mute function
Storage: eMMC4.51, 64GB/128GB
Audio: HD audio w/WaveRT, DSP, MS LYNC certified
Battery: Up to 8 hours
Camera:
Front: 2 MP (HD1080p)
Rear: 8MP (HD1080p) w/ Auto Focus and Flash
Dimensions: (L x B x D) 224 x 132mm x 8.9mm
WIMAX / WIFI: Foxconn M.2 1216 802.11abgn (Broadcom BCM43241 with PA/LNA) 2x2, All Models, WIDi Support
Weight: 435+/- gram
I/O (Input / Output ports):
1 x USB 3.0 (1 with AOU)
Foxconn M.2 1216 802.11abgn (Broadcom BCM43241 with PA/LNA) 2x2, All Models WIDi Support
Micro HDMI 1.4a
MicroSD Slot
MicroSIM (Available on WWAN models only)

Accessoires

De Thinkpad 8 krijgt een heel aantal accessoires, nog niet alle informatie is bekend over de accessoires op dit moment, echter zal ik dit updaten zodra deze informatie bekend is.

Quickshot Cover: De cover bestaat uit een zacht maar stevig materiaal om je tablet te beschermen. In deze hoes zitten diverse magneten om enerzijds de cover op zijn plaats te houden en anderzijds met de tablet te communiceren wat die moet doen. Met dichtklappen gaat het scherm uit en met openklappen gaat deze aan. De cover zet zich magnetisch aan de behuizing vast.
Verder wat uniek aan deze cover is, is dat er in de hoek een stukje zit die je apart kan omklappen, wanneer de cover aan de achterkant zit en je klapt die hoekje om, dan komt de camera tevoorschijn en wordt de camera applicatie gestart.
De cover kan verder nog functioneren als stand.
Prijs is nog onbekend.

Thinkpad Onelink Pro Dock: Lenovo heeft een dock gemaakt die gebruikt kan worden door alle(?) Thinkpad modellen. Wanneer je de tablet hierop aansluit krijg je een heel aantal aansluitingen zoals 4x USB3.0, 2x USB2.0, Display port, DVI port en een ethernet port. Hierdoor heb je ook de mogelijkheid om 2 monitoren aan te sluiten. Tevens verkoopt Lenovo ook nog een goedkopere dock met 2 USB3 porten minder en een HDMI aansluiting ipv de display port en DVI.
Prijs voor de Pro Dock is 180 dollar, de goedkopere dock is 120 dollar.

Keyboard dock: Er wordt veelvuldig gesproken over een keyboard dock, ik heb op het moment van schrijven hier verder nog geen concrete informatie over gevonden.

Andere accessoires: Lenovo biedt verder nog een protective case met stand aan, een screen protector met anti-glare, en een privacy filter waardoor andere mensen niet op je scherm kunnen kijken.

Foto's en video's

De cover met het omklap gedeelte voor de camera
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mTv3ASbCysYeW5Tbjq2cfiEr/full.jpg

Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aMc7Rp9RuA1c0Qo0Ij2HEZO2/full.jpg

Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ge1riB1mXepUlDRda0ZFnsC/full.jpg

Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZRWtcPDJ5UMfrQkpA9wSV5Oi/full.jpg

Thinkpad Onelink Pro Dock
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sTYE1IAX88lRiNAjbLjgvCgG/full.jpg

Hands on previews inclusief gebruik met de Pro Dock

Mijn eerste topic, dus feedback is welkom. Zal deze later updaten met reviews e.d. wanneer die uit is.

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 29-01-2014 17:50 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Zelf was ik dus al een tijdje opzoek naar een tablet die mij de nachten zou door helpen. Ik hoeft dan vrijwel niets uit te voeren (wacht dienst in de psychiatrie), wat mij de ruimte geeft om lekker mijn ding te doen.
Op dit moment neem ik dan ook mijn inmiddels ruim 4 jaar oude netbook mee, en mijn Surface RT. Echter mijn netbook is gewoon simpelweg niet snel genoeg meer, zeker ook niet voor een beetje gamen.

De Bay Trail tablets trokken mij wel, helaas heeft niet iedere 8 inch een HDMI aansluiting, dus terwijl ik druk zocht naar welke tablet dan het beste was, werd deze aangekondigd. Met alle aansluitingen, strak design, een snellere Bay Trail en ook een 1920x1200 scherm, kwam deze direct bovenaan mijn lijstje. Nu is het dan ook vooral een kwestie van wanneer die uitkomt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:50
Deze staat ook hoog aan mijn lijstje, zat eerst te kijken naar de dell venue pro 8 maar helaas had die geen hdmi aansluiting. Niet dat ik het echt nodig heb, maar met een kleine op komst is het altijd leuk om de tablet op een tv aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubone!
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 13:17
Ik heb deze ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik had eerst m'n oog op de Miix 2 (8inch) laten vallen.
Maar een tablet met full hd en hdmi is dan toch een stuk aantrekkelijker. En zo te zien valt het prijs verschil ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij staat deze in het viezier.. Al ben ik ook erg nieuwsgierig naar de Asus Vivotab note 8 met wacom scherm.

Volgens http://www.techzine.nl/ni...-8-met-windows-8-1-a.html zou de tablet volgende maand moeten komen vanaf €459,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al bekend of deze ook een wacom digitizer gaat krijgen?

Daarom neig ik naar de Asus. Zo ja, dan zou de Lenovo de voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
459 euro?

Beetje jammer dat hij alsnog zo duur wordt (als de prijs klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heeft geen digitizer,. vandaar dat ik ook neig naar de asus, maar ik vraag me af hoeveel je de pen zal gebruiken op een 8inch scherm.

Persoonlijk vind ik €459,- voor een 8inch meer dan full hd tablet met 64GB opslag niet echt heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De asus is zowiezo een no go. Lees dat die geen GPS en geen SD kaart slot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen SD is inderdaad een no go, voor de HDMI aansluiting zou je de toshiba encore nog kunnen overwegen.

Ik hoop dat de Thinkpad 8 net als de Miix 2 ook gewoon bij bijvoorbeeld BCC in de winkel komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ryatzu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:40:
Deze staat ook hoog aan mijn lijstje, zat eerst te kijken naar de dell venue pro 8 maar helaas had die geen hdmi aansluiting. Niet dat ik het echt nodig heb, maar met een kleine op komst is het altijd leuk om de tablet op een tv aan te sluiten.
Wat ik al zei, ik vind het nogal een belangrijk punt voor mijzelf, daarnaast vind ik het eigenlijk ook wel raar wanneer ze dit niet hebben. Juist dit soort tablets bieden zoveel mogelijkheden met een volwaardige W8, dus wanneer je die HDMI niet geeft, zet je een gigantische limitatie op de mogelijkheden.

Dell gebruikt natuurlijk wel de draadloze techniek WiDi, maarja de meeste schermen die in gebruik zijn hebben dit niet.
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:55:
Deze heeft geen digitizer,. vandaar dat ik ook neig naar de asus, maar ik vraag me af hoeveel je de pen zal gebruiken op een 8inch scherm.

Persoonlijk vind ik €459,- voor een 8inch meer dan full hd tablet met 64GB opslag niet echt heel duur.
Zelf zou ik zo'n pen wel willen hebben, mijn Surface RT is 10 inch, maar daar is de desktop modus toch niet prettig, met zo'n pen dit wel weer goed bruikbaar zijn.
Ryatzu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:34:
De asus is zowiezo een no go. Lees dat die geen GPS en geen SD kaart slot heeft.
Meerdere bronnen zeggen dat deze wel een MicroSD slot en GPS heeft.
Asus heeft zelf in ieder geval de MicroSD op hun pagina staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Benjamin- schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Wat ik al zei, ik vind het nogal een belangrijk punt voor mijzelf, daarnaast vind ik het eigenlijk ook wel raar wanneer ze dit niet hebben. Juist dit soort tablets bieden zoveel mogelijkheden met een volwaardige W8, dus wanneer je die HDMI niet geeft, zet je een gigantische limitatie op de mogelijkheden.

Dell gebruikt natuurlijk wel de draadloze techniek WiDi, maarja de meeste schermen die in gebruik zijn hebben dit niet.

[...]

Zelf zou ik zo'n pen wel willen hebben, mijn Surface RT is 10 inch, maar daar is de desktop modus toch niet prettig, met zo'n pen dit wel weer goed bruikbaar zijn.

[...]

Meerdere bronnen zeggen dat deze wel een MicroSD slot en GPS heeft.
Asus heeft zelf in ieder geval de MicroSD op hun pagina staan.
In dat geval ook een goed alternatief. Tegenwoordig heb je ook WiDi adapters, schijnt goed te werken.
Ach nog even afwachten totdat de echte goede vergelijkingen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Het is zeker wel interessant en hoeft niet direct een obstakel te zijn, maar het voegt wel weer de nodige kosten aan de prijs toe en je hebt weer het nodige extra wat je moet meenemen wil je het elders gebruiken. Tevens ondersteunt deze ook WiDi, dus op dat gebied heeft deze hier geen minpunt.

Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal wat je wilt en hoe je het gaat gebruiken, zelf vind ik wel dat een microhdmi een must voor W8 tablets, die ene port voegt zoveel functionaliteit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zelf heb ik de miix 2 gekocht omdat ik niet kon wachten op de thinkpad 8 maar ook omdat:
- ik toch denk dat de prijs hoger dan 459 gaat liggen
- 1920bij1200 is leuk maar op 8'' en ik wil veel desktop gebruiken.. veel te klein en scaling werkt nu eenmaal nog niet zo lekker in windows
- ontdekte miracast en krijg volgende week mijn hdmi ontvanger bonnen dus kan vertellen hoe dat werkt
- met usb otg kan je laden en keyboard en muis aansluiten werkt als een trein

heb nu dus al een super sneller windows tablet/desktop om mij eens te verdiepen in win apps development, tenslotte zit voor die 349 die ik nu betaald heb (64gb) ook een volledige windows licentie bij :)

maar ik ben als nog super benieuwd naar deze thinkpad, dan kan deze naarmijn vriendin want het blijft een ontdekking dat windows op een tablet werkt echt super!! 't krijt in nl niet de aandacht die het verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik kan maar 1 bron vinden van die 459 euro, gezien de dollar prijs 399 is, verwacht ik eerder gewoon 399 euro. Wel zou kunnen zijn dat dit andere versies zijn. Naast de opslag heb je ook nog is met of zonder sim kaartslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Maar ik heb op andere fora ook 599usd genoemd zien worden..
En aangezien de Lenovo prijs voor de Miix 2 nu 299 usd voor 32gb en 339 usd voor 64gb is kan ik mij niet voorstellen dat ze 128gb met zo'n resolutie en snellere cpu en hdmi out etc.. voor 399 eruit gooien :P

Wellicht komt er een met de 1200x800 display en 64gb die 399 is?
En dan de premium 128GB met hoge resolutie voor 599usd, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Uiteraard is 399 voor het instapmodel, echter zal deze gewoon dezelfde resolutie e.d. hebben, de verschillen zitten in de grote van de opslag en wel of niet sim slot.
399 is verder keer op keer weer benoemd door Lenovo, tevens ook van hun press release "ThinkPad 8 convertible tablet configure to order models start at $399"

[ Voor 9% gewijzigd door Benjamin- op 22-01-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CT schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:06:
Maar ik heb op andere fora ook 599usd genoemd zien worden..
En aangezien de Lenovo prijs voor de Miix 2 nu 299 usd voor 32gb en 339 usd voor 64gb is kan ik mij niet voorstellen dat ze 128gb met zo'n resolutie en snellere cpu en hdmi out etc.. voor 399 eruit gooien :P

Wellicht komt er een met de 1200x800 display en 64gb die 399 is?
En dan de premium 128GB met hoge resolutie voor 599usd, zoiets.
Als de Miix 2 64GB voor 339 USD verkocht wordt en deze in NL €349,- kost.

Zou de Thinkpad 8 64GB die voor 399 USD wordt aangekondigd in NL ergens tussen de €409,- en €429 moeten gaan kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:55:

juist op een kleiner scherm is een pen heel makkelijk. Ik zit ook naar deze te kijken, maar die pen van de asus is voor mij voorlopig nog een beter verkooppunt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Wailing_Banshee schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:53:
[...]

juist op een kleiner scherm is een pen heel makkelijk. Ik zit ook naar deze te kijken, maar die pen van de asus is voor mij voorlopig nog een beter verkooppunt...
Zo'n pen vind ik tegenwoordig wel een must met zulke schermen.
Heb een ipad mini retina die ik vanavond verkoop. Ik heb al vaak genoeg gehad dat ik iets niet kon aanklikken met me vingers (omdat het te klein was of klikte mis).

Maarja de lenovo thinkpad 8 is kwa performance op papier wel sneller (stuk sneller).
Jammer dat ze aan de voorkant groot het logo plakken. Ze hadden beter een logo kunnen maken die klein en strak is zoals (LNO of LV OF LNV) /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag de prijs van deze tablet toevallig tegengekomen op een webshop:

http://www.campuspoint.de/lenovo-thinkpad-8-20bn001rge.html

Daar staat hij 599 euro voor de 128 GB versie.

Na wat onderzoek heb ik een belgische webshop gevonden waar de 64 en 128 GB versie opstaat:
  • 552.63 euro voor de 64 GB versie
  • 652.33 euro voor de 128 GB versie
Een nederlandse webshop met de tablet prijs heb ik jammer genoeg niet gevonden.

Op het eerste zicht valt die 599 euro voor de 128 GB versie nog wel mee.

Ik ben benieuwd naar de eerste reviews :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik €599,- echt te duur.. Ik vraag me ook af of dit de werkelijke prijs zal zijn.
Ze hebben meermaals aangegeven dat de introductieprijs van deze tablet $399,- zou zijn (voor 64GB model).
dat zou omgerekend naar de nederlandse prijs max €450,- mogen zijn.

ten opzichte van de Miix 2 8" bied hij een hogere resolutie een iets snellere processor en een hdmi poort. de 64GB Miix 2 kost €349,- maar of dat meer dan €150,- extra waard is.

Ik hoop in ieder geval dat die prijs niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het bevestigd wel mijn vermoeden. Ze zetten de tablet dan ook 'hoger' neer en de concurrentie reken ook ongeveer deze prijs. En ze concureren hun miix lijn weg voor een te lage prijs.
Die 399 klonk al te mooi om waar te zijn en dan is dat vaak ook zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Hij is simpelweg nog niet uit, zelfs op de officiele site kan je hem nog niet bestellen en een release date in Nederland heb ik nog niet kunnen vinden. Ik vind die prijzen dan ook totaal niet relevant en wacht liever totdat Lenovo wel zich hierover uitspreekt.

Verder vind ik 599 ook veel te duur, dan zijn er zowel goedkopere tablets als duurdere die ik dan aantrekkelijker vind, zelfs een Surface Pro voor 600 euro vind ik dan nog interessanter, wel een stuk zwaarder, minder lange accu enz, maar wel de wacom pen, krachtigere hardware enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
In Australie is de Thinkpad 8 sinds vandaag leverbaar voor 549 dollar, omgerekend dus 353,85 euro ( 64gb model ). Zal mij benieuwen of wij hem voor onder de 400 euro krijgen. Hopelijk wel ;) Maar ik verwacht eerder iets tussen de 450 en 500 euro...

http://shopap.lenovo.com/...ID=auow_pub_hh1_thinkpad8

[ Voor 8% gewijzigd door Justinovitch op 28-01-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Oeh nou dat zou een mooie prijs zijn! Hopelijk komt hij snel in onze webshop :)
Helaas geen knop op onze website om je op te geven voor notificaties:
http://shop.lenovo.com/nl/en/tablets/thinkpad/thinkpad-8/

[ Voor 45% gewijzigd door Ryatzu op 28-01-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik ben er nog steeds niet uit of het nou deze wordt, of de Asus Note 8... Ik zou graag eens reviews willen zien die deze twee tablets met elkaar vergelijken!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
De Amerikanen kunnen hem nu ook bestellen via Lenovo. De prijs? 429 dollar voor 64gb en de 128gb versie kost 140 dollar meer. 314 euro gaat het nooit worden voor ons, maar het blijft wel onder de 400 euro mag ik nu hopen anders word je als Europeaan echt genaaid qua prijs. En dat zal vast wel weer gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Justinovitch schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:27:
De Amerikanen kunnen hem nu ook bestellen via Lenovo. De prijs? 429 dollar voor 64gb en de 128gb versie kost 140 dollar meer. 314 euro gaat het nooit worden voor ons, maar het blijft wel onder de 400 euro mag ik nu hopen anders word je als Europeaan echt genaaid qua prijs. En dat zal vast wel weer gebeuren :(
314 euro + 21% BTW minimaal. Dus ik schat tussen de 380 en 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:40:
[...]

314 euro + 21% BTW minimaal. Dus ik schat tussen de 380 en 400 euro.
Ik hoop het, want dan neem ik hem zeker. Vooral als de concurrentie rond de 350 euro blijft met 64gb ( hun eigen Lenovo Miix2 8 / Toshiba Encore / Dell Venue 8 Pro / Acer W4 ). Dit toestel heeft dan superieure specs voor '' maar '' 50 euro meer. ( 1080p scherm, hdmi, betere cpu ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zit op die pagina van Lenovo te kijken, maar ik zie daar 549 dollar voor 64Gb staan... en de 128Gb voor 649 dollar....

Dus dat is 400 euro + 21% BTW. Dus tussen de 480 en 500 euro voor 64Gb.

Never mind, verkeerde dollars...

[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 29-01-2014 11:02 . Reden: Wel goed lezen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:55:
[...]

Ik zit op die pagina van Lenovo te kijken, maar ik zie daar 549 dollar voor 64Gb staan... en de 128Gb voor 649 dollar....

Kijk je wel op de US site? en niet op de Australische?
de $549,- op de Australische site is al inclusief belastingen. das omgerekend €353,- belasting zal zeker niet niet gelijk zijn, maar boven de €450,- lijkt me onwaarschijnlijk.. anders worden we simpelweg getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:55:
[...]

Zit je toevallig niet op de Australische Lenovo pagina? Hier is hij namelijk toch echt 429 dollar http://shop.lenovo.com/us/en/tablets/thinkpad/thinkpad-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Kijk je wel op de US site? en niet op de Australische?
de $549,- op de Australische site is al inclusief belastingen. das omgerekend €353,- belasting zal zeker niet niet gelijk zijn, maar boven de €450,- lijkt me onwaarschijnlijk.. anders worden we simpelweg getild.
Whoops... je hebt gelijk... dat was de Australische site...

Never mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Je had ook mijn link kunnen gebruiken hoor, die stond er al sinds het begin. ;)

Maar even de prijs toegevoegd.

Vraag me wel af of er nog wel een 32GB versie gaat komen, op de site heeft het niet gestaan, het is wel tegen de mensen op de CES gezegd, maarja dat kan gewoon iets zijn geweest dat ze weer hebben laten vallen.

Geen idee trouwens of ik deze zelf nu nog wel haal, je hebt straks de Media Markt aanbiedingen waarbij als het goed is de Surface Pro (1) voor 495 euro te krijgen is met 128GB, deze is wel minder handzaam enz maar biedt mij wel alles wat ik nodig heb, voor die prijs voor een 128GB en een stuk meer performance, is dat dan weer aantrekkelijker dan het gewicht en accuduur van deze, simpelweg omdat ik deze altijd al hoofdzakelijk wilde om aan te sluiten op een monitor.

Ik zal de ontwikkelingen van deze tablet sowieso nog wel blijven volgen en zal de TS aanpassen wanneer er reviews enz zijn. Als er iemand straks is die flink aan de slag wilt met een uitgebreidere TS, dan hoor ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb toch gekozen om niet de surface te nemen. Dit omdat ik alleen maar verhalen over overhitting en slechte batterij hoor. Daarom wacht ik liever op de lenovo of de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
De accu is ook slecht (of beter gezegd het verbruik), maarja ik ga hem toch gebruiken om te gamen, dus iedere tablet die ik gebruik moet aan de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb ook naar de Surface gekeken, maar ik wil gewoonweg geen 10" tablet. Hoe goed hij verder ook moge zijn...

En dus komen er nu ineens twee tablets achter elkaar uit die ik eigenlijk beide wel zou willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:31
Dit is toch wel DE tablet waar ik naar uitkijk. Perfecte formaat en ziet er nog eens mooi uit ook. Komt ook met een enorm handige cover en dock! Ik hoop alleen dat alles wat ik ga doen met die dock, ook zonder problemen zal werken.

De planning is als volgt:

1 of 2 schermen extra, beiden full HD
1 usb Muis
1 usb toetsenbord
1 usb geluidskaart (voor 5.1 signaal naar mijn boxen)
1 usb harde schijf
1 usb stick
1 micro SD
1 LAN kabel (hopelijk gigabit?)

Ik hoop dat die micro USB3 poort dat allemaal zal trekken? Iemand die hier meer over weet over hoeveel apparaten je tegelijk kan gebruiken over dat Thinkpad onelink Pro dock?

En natuurlijk handig dat je alles kan afkoppelen door gewoon die éne microUSB kabel eruit te trekken. Hopelijk gaat dat ook probleemloos O-)

Ik ben zelfs aan het denken mijn Lenovo Ideapad y500 SLI gewoon te verkopen en voor deze tablet met alles erop en eraan te gaan. SLI staat 99% uit en gamen doe ik sporadisch eens. En dan nog geen recente games. Al vrees ik dat de stap van een Core i7 naar Bay Trail wel serieus achterwaards is. En zo eMMC geheugen is naar wat ik lees ook niet al te snel?

Nuja, voor wat ik doe: Surfen, muziek, mozilla met veeeel tabs en films + officetaken. De processor zou het toch perfect moeten aankunnen. 2gb RAM lijkt mij dan weer zo krap. Ik zou eigenlijk zo'n ding moeten kunnen lenen voor een week en zien hoe het vlot :o

EDIT:

Als ik hem samenstel op de US lenovo website met 128gb eMMC & smartcover kom ik uit op 604$, wat zo'n 450Euro is. (ik neem aan zonder hun BTW?). Dus ik schat dat ding hier te zien voor 600Euro. Die dock schat ik zo'n 199euro extra (way overpriced om eerlijk te zijn) Ben ik in totaal 800euro kwijt aan een tablet. Dat lijkt mij eerlijk gezegd teveel van het goede.

Het was trouwens 140$ extra voor van 64gb naar 128gb te gaan. Ook best prijzig.

[ Voor 52% gewijzigd door Unrealiac op 31-01-2014 18:15 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Hopelijk weten we binnenkort meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Unrealiac schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:59:
Als ik hem samenstel op de US lenovo website met 128gb eMMC & smartcover kom ik uit op 604$, wat zo'n 450Euro is. (ik neem aan zonder hun BTW?). Dus ik schat dat ding hier te zien voor 600Euro. Die dock schat ik zo'n 199euro extra (way overpriced om eerlijk te zijn) Ben ik in totaal 800euro kwijt aan een tablet. Dat lijkt mij eerlijk gezegd teveel van het goede.

Het was trouwens 140$ extra voor van 64gb naar 128gb te gaan. Ook best prijzig.
Als je voor een externe schijf gaat, dan is 128GB natuurlijk niet nodig. Verder zijn die docks inderdaad erg prijzig, je kan wel kijken naar andere docks, echter zal je niet veel goedkoper zijn en Lenovo maakt wel mooie docks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Benjamin- schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:10:
[...]

Als je voor een externe schijf gaat, dan is 128GB natuurlijk niet nodig. Verder zijn die docks inderdaad erg prijzig, je kan wel kijken naar andere docks, echter zal je niet veel goedkoper zijn en Lenovo maakt wel mooie docks.
Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar mijn C schijf nu, me alles erop geinstalleerd is ook 128gb me programmas en is momenteel 80gb gebruikt. Bij 128gb zit ik safe en moet ik ook niet kijken naar hoeveel ik nog vrij heb. Ook als ik ergens naartoe ga, kan ik meer data meenemen zonder dat ik die externe schijf moet gaan meesleuren.

Ik wacht nog wel een uitgebreide review af voor ik dit product in huis haal. Ik heb geen zin/geld voor kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
MicroSD helpt daar natuurlijk ook, dus dan kan je nog steeds 128GB bij elkaar krijgen. Maargoed dat is natuurlijk aan jou.

Wachten op reviews is altijd handig, ik heb even gezocht, maar op een paar korte user reviews na, is er nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Ik zit erg te twijfelen tussen de ASUS T100 en deze tablet. Vooralsnog denk ik dat ik beter voor de ASUS T100 kan kiezen, alleen de resolutie is dan voornamelijk een stukje lager maar ik zie dat niet echt als een groot nadeel op deze schermformaten. Zijn er andere grote verschillen? Buiten dat deze een toetsenbord mist, dat ervaar ik niet als iets positiefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De cpu lijkt mij toch ook wel een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Het verschil in processor is niet noemenswaardig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
De resolutie is zeker wel een flink verschil hier, 1920x1200 op 8,3 inch vs 1366x768 op 10,1 inch. Verder is de Bay Trail in deze zo'n 700mhz sneller.

De vraag is echter of deze voor jou uitmaken? De CPU snelheid is natuurlijk altijd welkom, maar dit is dan ook alleen de CPU snelheid, van wat ik heb begrepen heeft dit geen invloed op de GPU, dus wil jij CPU intensieve taken doen, dan mis je het, wil je gewoon een beetje browsen, een spelletje doen enz, dan maakt het weer niet uit.

Verder heeft de T100 natuurlijk een aantal pluspunten, schermgrote (al is dit uiteraard niet altijd een plus), toetsenbord dock en de prijs. Tevens zou de accuduur als het goed is ook langer moeten zijn.

Al met al zit het hem toch in wat je ermee wilt doen, de meeste Bay Trail tablets zijn goed, simpelweg omdat de chip erg goed is, verder is het gewoon afwegingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Bedankt Benjamin, nu zie ik het verschil. Ik had de base snelheid vergeleken en niet de turbo snelheid. Al heb ik nu ook gevonden dat de Z3740 inderdaad zuiniger is. Wel jammer zo'n verschil, ik zou graag de T100 hebben, zeker met hogere resolutie en Z3770. Nu denk ik dat ik als nog voor de T100 ga omdat hij gewoon makkelijk is, met het toetsenbord er bij. Even een flash spelletje openen, RDP openen. Extern scherm er aan.

Moeilijk! Twee producten die eigenlijk gecombineerd zouden moeten worden, een Lenus T8 misschien?

Edit: Begrijp eigenlijk niet dat ASUS voor een meerprijs van $5 de Z3770 er niet in heeft gezet. Desnoods bereken je $10 door naar de klant en noem je het de T120 :9

[ Voor 13% gewijzigd door Red-Front op 03-02-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Tja ik vind het vaak ook onzin hoeveel modellen er wel niet zijn, maarja het zij zo. :P

Uiteindelijk zal er vast wel een snellere Transformer komen, maar ik verwacht dat pas met de nieuwe serie Atoms. Voorlopig is er nog zat interesse in de T100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Voor de andere producten van Lenovo is het meestal de dollar prijs in euro's. In dit geval 429 euro dus. 399 euro lijkt mij een mooie prijs, 50 euro meer dan de miix 2 8 inch voor het scherm + hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Laatst online: 07:22

Hero

Duck power!

Bij notebooksbilliger.de is ie nu te koop met levertijd van 2-4 werkdagen. Prijs is € 439, maar je kunt € 50 retour krijgen door te bestellen met de code TABLET50. 390 euro lijkt mij geen slechte deal!

Hmm, alleen verzending naar Duitsland en Oostenrijk... Dat is jammer.

[ Voor 15% gewijzigd door Hero op 05-02-2014 15:37 ]

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubone!
Hero schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:16:
Bij notebooksbilliger.de is ie nu te koop met levertijd van 2-4 werkdagen. Prijs is € 439, maar je kunt € 50 retour krijgen door te bestellen met de code TABLET50. 390 euro lijkt mij geen slechte deal!

Hmm, alleen verzending naar Duitsland en Oostenrijk... Dat is jammer.
Alleen levering in Duitsland en Oostenrijk als ik het zo zie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
En geen smart cover en er komen nog verzendkosten bij. Ik wacht wel tot Amazon hem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc3llos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 09:46
Ik ben ook geïntereseerd in deze tablet; mooi licht formaat, mooie specs en volledig Windows 8.1.

Op de US Lenovo webshop is de Thinkpad 8 nu al verlaagd $379, nu ben ik wel benieuwd wat de prijs hier in Nederland gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de US site staat dat de verzending pas de 27e is, en op de AUS site staat ook dat het meer dan 4 weken duurt. Dan zal het vast nog wel meer dan een maand duren voordat dat ding überhaupt in Europa bestelbaar is. :(

Qua beschikbaarheid van de Windows Tablets gaat het wel bedroevend, de t100 is amper leverbaar. Microsoft's eigen tablets zijn slecht leverbaar. Zo wordt het natuurlijk nooit een succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet een prijs offerte van een belgische leverancier binnen van de 2 modellen:
  • Voor de 64GB versie (20BN002DMB): 460 euro zonder btw
  • Voor de 128GB versie (20BN001RMB): 545 euro zonder btw
Levering zou in laatste week van februari zijn of eerste week van maart.

Ik hoop wel dat de prijs nog lichtjes gaat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Dat zou wel bizar hoog zijn, doe daar 19% op en je zit op zo'n 550 euro voor de 64GB. Dan moet die niet lichtjes dalen, maar heel flink dalen. Want ook al is deze sneller, mooier, hogere resolutie enz dan concurrenten, zijn die concurrenten wel 200-250 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hun eigen Miix2 met 64Gb is 350 euro. Ik denk niet dat ze deze nieuwere met dezelfde prijs zullen verkopen... Het lijkt mij meer dat die ex btw prijzen inc prijzen zijn... (zou veel logischer zijn).

ik heb in ieder geval de Asus besteld en hoop hem tussen een en twee weken in huis te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook niet dat het kan kloppen, Anders zouden we in 'Europa' flink opgelicht worden door Lenovo.. in de US kost hij gewoon zoals vooraf aangegeven $399,- (excl btw) Dan kun je nooit op ~€550,- in Europa komen.

Mocht hij over de €450,- (incl btw) voor het instap model gaan dan is mijn interesse weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:24:
Hun eigen Miix2 met 64Gb is 350 euro. Ik denk niet dat ze deze nieuwere met dezelfde prijs zullen verkopen... Het lijkt mij meer dat die ex btw prijzen inc prijzen zijn... (zou veel logischer zijn).

ik heb in ieder geval de Asus besteld en hoop hem tussen een en twee weken in huis te hebben...
Jammer dat de prijs hoog ligt, welke Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:18:
Ik heb zonet een prijs offerte van een belgische leverancier binnen van de 2 modellen:
  • Voor de 64GB versie (20BN002DMB): 460 euro zonder btw
  • Voor de 128GB versie (20BN001RMB): 545 euro zonder btw
Levering zou in laatste week van februari zijn of eerste week van maart.

Ik hoop wel dat de prijs nog lichtjes gaat dalen.
Zoals ik eerder al zei komen de prijzen uit een offerte (van een officiële Lenovo verdeler).
Normaal moet de prijs dan wel kloppen denk ik zo 8)7

Ik merk zelf wel af en toe dat bij sommige producten de prijs voor dat ze verkrijgbaar zijn, hoger is dan wanneer de producten effectief in de winkel liggen (bijvoorbeeld pre-order van smartphones).

We zullen het allemaal binnen een paar weken wel zien zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ryatzu schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:23:
[...]

Jammer dat de prijs hoog ligt, welke Asus?
Asus Vivotab Note 8.

(http://www.asus.com/Table...SUS_VivoTab_Note_8_M80TA/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Waar heb je deze besteld dan? Aangezien hij volgens mij nog niet uit is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bij http://www.computeruniverse.net/

Verwachte binnenkomst datum 21 februari (In ieder geval voor mijn bestelling, hij staat nu op 1-2 weken levertijd). De eerste batch was net uitverkocht toen we besloten hem te bestellen (natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die asus is ook wel interessant :)

Een mogelijke verklaring voor de prijs van ruim €500,- is ook dat het apparaat met Windows 8.1 Pro is uitgerust bij deze resellers. Dan komt er in de US ook $100,- bij.. dan zou het wel kloppen.

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Kijk, tablets als dit maken het wel heel interessant om niet voor Android te kiezen. Toch meer functionaliteit voor een prima prijs. 399 dollar is omgerekend 291 euro :)

Alleen nu heb ik op mijn desktop een ssd met een i7 processor, maar daar vind ik die modern UI apps soms best traag starten. Zal dat trager zijn op een Atom processor of valt het wel mee?

[ Voor 36% gewijzigd door Ursamajor op 14-02-2014 10:16 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als de BIOS het toelaat om een andere OS te installeren. Dan kan je altijd nog kiezen voor android x86 of Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ursamajor schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:15:
Kijk, tablets als dit maken het wel heel interessant om niet voor Android te kiezen. Toch meer functionaliteit voor een prima prijs. 399 dollar is omgerekend 291 euro :)
+21% BTW = 352 euro.... Je moet altijd BTW toevoegen aan dollar prijzen tenzij dit heel expliciet staat aangegeven dat het niet hoeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Naja, dan nog is het een hele mooie prijs voor wat je krijgt!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 02:23
De thinkpad 8 staat momenteel op centralpoint
http://www.centralpoint.n...t-20bn002dnx-num-2833386/
Helaas voor niet voor een leuke prijs € 542,08 incl. btw.
Er staat wel bij:
Verwachte voorraad datum: zaterdag 08 maart 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

encryped schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:05:
De thinkpad 8 staat momenteel op centralpoint
http://www.centralpoint.n...t-20bn002dnx-num-2833386/
Helaas voor niet voor een leuke prijs € 542,08 incl. btw.
Er staat wel bij:
Verwachte voorraad datum: zaterdag 08 maart 2014
Hier staat ook weer Windows 8.1 Pro op. Dit zou $100,- op de prijs erbij doen in tegenstelling tot Windows 8.1. (volgens de USA website dan)

Ik hoop dat er hier dan ook normale 8.1. varianten komen, die zouden dan rond de €425,- moeten gaat kosten.

Volgens Lenovo Nederland op facebook zouden de tablets vanaf begin maart verkrijgbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonGraff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2023
Zou iemand me kunnen vertellen waarom je op een dergelijke tablet Windows 8.1 Pro nodig zou hebben?

Ik kijk erg uit naar deze tablet en ben met name in de "normale" 8.1 versie geinteresseerd, wellicht wel met 128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiger888
  • Laatst online: 02-02-2023
In Duitsland wordt ook de versie met Windows 8.1 Pro verkocht, en is de prijs €420 excl. verzendingskosten.
http://www.cyberport.de/l...-1-pro-1H02-226_1530.html

Zou wel raar zijn als het hier zoveel duurder zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik vrees dat dit weer zo'n ding gaat zijn waarbij je de accessoires die je erbij wilt bijna nooit gaat tegenkomen. (Cover en usb docking).

http://www.computerworld.com/slideshow/detail/70173#slide2 Al zie ik hier dat je die docking makkelijk ergens anders kan bestellen en best universeel is?

[ Voor 36% gewijzigd door Unrealiac op 17-02-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubone!
4 Launch heeft m nu ook in de shop staan
https://www.4launch.nl/sh...YALg#p-4-productid-345959

volgens de site wel snel leverbaar 1-5 dagen, maar wel weer met windows pro dus vrij prijzig.
Ook staat de 128 gb versie er.

Als er een niet pro versie naar nederland komt voor 100 euro minder zou dat toch wel een goede prijs zijn voor dit apparaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Xubone! op 01-03-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:22
Moet binnenkort weer naar de VS voor werk dus ik hoop hem voor 399 dollar ergens te kunnen krijgen tegen die tijd. Jammer dat de Nederlandse prijzen zo hoog zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
YouTube: Lenovo ThinkPad 8 review (english) - TabTec

Deze review is best interessant. Er wordt veel uitgelegd over het gebruik van de Thinkpad 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0":
Relevant voor dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 29-10-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
Ik heb een Lenevo Thinkpad 8 besteld. Via Cyberport.de voor 212 euro inclusief verzendkosten.
Hij gaat m'n Dell Venue 8 Pro vervangen.
Pluspunten tov de 8 Pro zijn het scherm, de grotere opslag en de processor. Ben vooral heel benieuwd naar het scherm! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik heb er ook 1 gebesteld keek zelfs naar chinese tablet met een hogere resolutie.
Ze verkopen hem ook refurbushed voor nog eens 20euro minder.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkbite01
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Weet er iemand of die tablets uit Duitsland ook de Duitse versie van windows 8.1 hebben of is dit instelbaar naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Taal is gewoon instelbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 22:28
iemand m al binnen?
Bij mij ligt ie in Krefeld nu.
Hoop hem morgen dan binnen te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
31/10/2014, 17:27 uur, AMSTERDAM
De zending heeft verlaten het pakket centrum.

Lijkt me een beetje laat voor bezorging nog vandaag...
Bovendien kunnen ze de tijd niet voorspellen, dus ik denk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Ik heb hem ondertussen binnen.
Bij het installeren van de taalpakketten is nog van alles in het Duits.
De office installatie heb ik nog niet gedaan, want deze begint ook in het Duits.

Nu proberen een NL w8.1 iso te installeren.

Oja, bespaar je de moeite om een 64bit versie te installeren. Dit lukt niet, i.v.m. de 32bit uefi bios.
De 64bit bios die op de website van lenovo staat, is niet te installeren.

Opstarten vanaf usb:
Bij opstarten, de volume + knop indrukken, dan krijg je een soort bios.
Daar de usb HDD als eerste boot device selecteren.
Opslaan, opnieuw opstarten en de setup wordt gestart.
Tip: ook een usb hub is handig, want het touchscreen werkt niet tijdens installatie. Je moet dus een usb keyboard aansluiten

[ Voor 54% gewijzigd door securitymayo op 03-11-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wanneer hebben jullie hem besteld dan?
Ik vorige week woensdag, mijn DHL status geeft nog steeds 'Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.' aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Vorige week woensdag in de avond.
Hierbij de statussen van DHL
Datum/Uhrzeit Ort Status
Do, 30.10.2014 15:02 Uhr Ottendorf-Okrilla, Deutschland Die Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
Do, 30.10.2014 19:04 Uhr -- Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
Fr, 31.10.2014 04:34 Uhr Krefeld, Deutschland Die Sendung wurde im Ziel-Paketzentrum bearbeitet.
Fr, 31.10.2014 16:57 Uhr AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
Fr, 31.10.2014 16:58 Uhr AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung hat das Paketzentrum verlassen.
Sa, 01.11.2014 04:18 Uhr AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
Sa, 01.11.2014 04:18 Uhr AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung ist im Zustell-Depot eingetroffen.
Mo, 03.11.2014 08:41 Uhr AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
Mo, 03.11.2014 12:43 Uhr Niederlande Die Sendung wurde erfolgreich zugestellt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wtf, dit is mijn enige status stap:
Status:
vom Fr, 31.10.2014 14:28
Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.

Next step The shipment will be transported to the parcel center of
Even in t Engels gezet.
Snotver, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Lijkt erop dat hij dus nog niet bij DHL is afgegeven, of DHL heeft hem nog niet in het pakketcentrum ingescand.

Zou een mail sturen naar Cyberport, met een printscreen van je DHL status.
Ook aangeven dat anderen hem al binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 12:41

Quan Vu

Hoi

Als ik het zo lees lijkt het pakket nog niet eens aangeboden te zijn door Cyberport. Ik zou hun een mailtje sturen of als je duits kan, even bellen als ik jou was.

Mijne is gelukkig vandaag veilig aangekomen. Donderdag besteld. Windows zit vol met Lenovo troep dus wil een kale Windows 8.1 versie op installeren maar ik zie geen mogelijkheid om in bios te komen en boot volgorde aan te passen. Hoe doen jullie het? In Windows zelf kan je ook installeren maar blijven altijd nog resten over.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Heb Cyberport inmiddels gemaild, eens kijken of ik morgen reactie krijg.

Kregen jullie ook na verloop van tijd een NL DHL tracktrace code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Quan Vu schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:20:
Als ik het zo lees lijkt het pakket nog niet eens aangeboden te zijn door Cyberport. Ik zou hun een mailtje sturen of als je duits kan, even bellen als ik jou was.

Mijne is gelukkig vandaag veilig aangekomen. Donderdag besteld. Windows zit vol met Lenovo troep dus wil een kale Windows 8.1 versie op installeren maar ik zie geen mogelijkheid om in bios te komen en boot volgorde aan te passen. Hoe doen jullie het? In Windows zelf kan je ook installeren maar blijven altijd nog resten over.
zie een paar posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
deBennie schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:36:
Heb Cyberport inmiddels gemaild, eens kijken of ik morgen reactie krijg.

Kregen jullie ook na verloop van tijd een NL DHL tracktrace code?
Nee, kon gewoon de tracking volgen via de website. Had dat stukje tekst ook gekopieerd van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

securitymayo schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:42:
[...]

Nee, kon gewoon de tracking volgen via de website. Had dat stukje tekst ook gekopieerd van de website.
Ah, had ik de wijziging van je post maar eerder gelezen. Heb Windows 8.1 32 bit geinstalleerd in Windows maar zit nu vast omdat touchscreen drivers niet geinstalleerd zijn en heb geen USB OTG kabel om muis en toetsenbord aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Quan Vu schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:44:
[...]

Ah, had ik de wijziging van je post maar eerder gelezen. Heb Windows 8.1 32 bit geinstalleerd in Windows maar zit nu vast omdat touchscreen drivers niet geinstalleerd zijn en heb geen USB OTG kabel om muis en toetsenbord aan te sluiten.
Sorry, wist niet dat je post al voor mijn wijziging was!

Daar liep ik ook al tegenaan idd! heb gelukkig wel een otg kabel en een usb hubje.

Via de lenovo website kan je wel de drivers downloaden.
Misschien kan je die in de bestaande iso/map verwerken/slipstreamen? (weet niet of het kan en hoe het moet)
Volgens mij zat hij in de volgende driver: gthm14ww

[ Voor 3% gewijzigd door securitymayo op 03-11-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

securitymayo schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:50:
[...]

Sorry, wist niet dat je post al voor mijn wijziging was!

Daar liep ik ook al tegenaan idd! heb gelukkig wel een otg kabel en een usb hubje.

Via de lenovo website kan je wel de drivers downloaden.
Misschien kan je die in de bestaande iso/map verwerken/slipstreamen? (weet niet of het kan en hoe het moet)
Volgens mij zat hij in de volgende driver: gthm14ww
Ik kan nu helemaal niks met de tablet. Met -Volume toets kan je in recovery modus komen maar ook daar kan je niks zonder muis en toetsenbord. Via ebay maar USB OTG kabel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Lol, kijk ik net weer naar de dhl status pagina, staat ie plotsklaps op:

Mon, 03.11.2014 20:47 h Neumark, Germany The international shipment has been processed in the parcel center of origin

Heel apart...

[ Voor 7% gewijzigd door deBennie op 03-11-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Quan Vu schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:27:
[...]

Ik kan nu helemaal niks met de tablet. Met -Volume toets kan je in recovery modus komen maar ook daar kan je niks zonder muis en toetsenbord. Via ebay maar USB OTG kabel besteld.
hoe heb je de installatie van w8.1 gedaan? niet via usb?

driver slipstreamen heeft denk ik weinig zin, bedenk ik me net, want het zal wel niet werken zonder dat windows al is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Je kan op de huidige install gewoon de taal veranderen, zo heb ik het wel gedaan.
Wel jammer dan van de 64GB een groot gedeelte niet eens te zien is door de hidden partitie.

Pagina: 1 2 Laatste