Aangezien ik de laatste tijd iets meer bezig ben met de beveiliging en veiligheid van mijn macbook ben ik benieuwd wie er FileVault gebruikt/heeft gebruikt en wat hier de ervaringen mee zijn.
Onlangs zag ik al ergens dat door FileVault een SSD van iemand was overleden(hoeft niet zo te zijn natuurlijk), dat afsluiten langzamer gaat en heb nog enkele negatieve zaken gelezen(bijvoorbeeld met het back-uppen met Time Machine, deze zou moeilijk gaan doen i.v.m. encryptie?). Echter ging het hier wel om oude(re) artikelen en het topic [FileVault] Ervaringen is al erg oud, evenals het topic wat daarin later is genoemd. Daar mag ik vast niet meer op reageren. Lijkt me dat er in de tussentijd wel veel zaken veranderd en verbeterd zijn.
Ik ben benieuwd of ik overtuigt kan worden voor het gebruik van FileVault.
Onlangs zag ik al ergens dat door FileVault een SSD van iemand was overleden(hoeft niet zo te zijn natuurlijk), dat afsluiten langzamer gaat en heb nog enkele negatieve zaken gelezen(bijvoorbeeld met het back-uppen met Time Machine, deze zou moeilijk gaan doen i.v.m. encryptie?). Echter ging het hier wel om oude(re) artikelen en het topic [FileVault] Ervaringen is al erg oud, evenals het topic wat daarin later is genoemd. Daar mag ik vast niet meer op reageren. Lijkt me dat er in de tussentijd wel veel zaken veranderd en verbeterd zijn.
Ik ben benieuwd of ik overtuigt kan worden voor het gebruik van FileVault.
Kan aan mij liggen hoor. Maar bedoel je niet Time Machine?satya schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:51:
Tot nu toe alleen gebruikt om te backupen en een enkel bestand terug te halen.
Je kunt filevault vergelijken met de manier waarop Win7/8 data veilig stelt als het bijvoorbeeld gaat over vorige versies van je documenten. Als je doorlopend de filevault er aan hebt zitten (ik doe het niet) kun je bijvoorbeeld een bestand van een uur of langer geleden terughalen.
Ook restoren van al je dat gaat uitstekend naar ik lees. Als je je mac wilt restoren haalt hij indien nodig de recovery software en het complete OS van het internet af. Daarna filevaut er aan, en je bent weer waar je gebleven was.
my 2 cents
[ Voor 37% gewijzigd door Trezzahn op 21-01-2014 21:20 ]