Ervaringen met FileVault

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:48
Aangezien ik de laatste tijd iets meer bezig ben met de beveiliging en veiligheid van mijn macbook ben ik benieuwd wie er FileVault gebruikt/heeft gebruikt en wat hier de ervaringen mee zijn.

Onlangs zag ik al ergens dat door FileVault een SSD van iemand was overleden(hoeft niet zo te zijn natuurlijk), dat afsluiten langzamer gaat en heb nog enkele negatieve zaken gelezen(bijvoorbeeld met het back-uppen met Time Machine, deze zou moeilijk gaan doen i.v.m. encryptie?). Echter ging het hier wel om oude(re) artikelen en het topic [FileVault] Ervaringen is al erg oud, evenals het topic wat daarin later is genoemd. Daar mag ik vast niet meer op reageren. Lijkt me dat er in de tussentijd wel veel zaken veranderd en verbeterd zijn.

Ik ben benieuwd of ik overtuigt kan worden voor het gebruik van FileVault.
satya schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:51:
Tot nu toe alleen gebruikt om te backupen en een enkel bestand terug te halen.

Je kunt filevault vergelijken met de manier waarop Win7/8 data veilig stelt als het bijvoorbeeld gaat over vorige versies van je documenten. Als je doorlopend de filevault er aan hebt zitten (ik doe het niet) kun je bijvoorbeeld een bestand van een uur of langer geleden terughalen.

Ook restoren van al je dat gaat uitstekend naar ik lees. Als je je mac wilt restoren haalt hij indien nodig de recovery software en het complete OS van het internet af. Daarna filevaut er aan, en je bent weer waar je gebleven was.

my 2 cents
Kan aan mij liggen hoor. Maar bedoel je niet Time Machine?

[ Voor 37% gewijzigd door Trezzahn op 21-01-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11

Je kunt filevault vergelijken met de manier waarop Win7/8 data veilig stelt als het bijvoorbeeld gaat over vorige versies van je documenten. Als je doorlopend de filevault er aan hebt zitten (ik doe het niet) kun je bijvoorbeeld een bestand van een uur of langer geleden terughalen.

Ook restoren van al je dat gaat uitstekend naar ik lees. Als je je mac wilt restoren haalt hij indien nodig de recovery software en het complete OS van het internet af. Daarna filevaut er aan, en je bent weer waar je gebleven was.

my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 17:02
Gebruik het al een flinke poos, eerst op een MBA, nu op een rMBP. Nooit problemen gehad, gebruik het ook voor mijn backup disk. Moet wel zeggen dat het encrypten van een 2TB externe harddisk extreem lang duurde, als in +/- 1 volle dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:27

Grin

Ride si sapis.

satya schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:51:

my 2 cents
FileVault != Time Machine

Gebruik het al jaren en op een latop vind ik het een must.
Een dergelijke encryptie maakt de zaken natuurlijk niet sneller voor het OS maar ik merk er vrijwel niks van. Ik heb FV2 draaien op al mijn Macs.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
Grin schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:55:
[...]

FileVault != Time Machine

Gebruik het al jaren en op een latop vind ik het een must.
Een dergelijke encryptie maakt de zaken natuurlijk niet sneller voor het OS maar ik merk er vrijwel niks van. Ik heb FV2 draaien op al mijn Macs.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:16

4POX

Everybody is wired

De intel cpu's van de afgelopen jaren hebben allemaal hardwarematige instructies voor de encryptie ingebouwd. Je gaat het nauwelijks merken.

Ik gebruik het standaard op mijn core2duo mac uit 2010. Ik lever 30MB/s per minuut in door filevault. Maar je laptop verliezen en hierdoor gegevens van klanten in verkeerde handen krijgen. Daar heb ik die 30MB/s verlies voor over.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1