Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

ASUS Z92M wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Ik zit op mijn stage met een probleem met een laptop. We hebben een ASUS Z92M ontvangen uit 2007. Deze wil niet meer starten, bij het indrukken van de power-button geeft de laptop enkele sec. (3 á 5 sec.) een groene LED dat hij gaat opstarten, maar slaat vervolgens weer af.

De oplader / accu kan niet foutief zijn, de LED die brand wanneer de laptop in de lader hangt brand gewoon. Ik heb ook geprobeerd zonder batterij de laptop op te starten, evenals de powerbutton 30 sec. tot 1 minuut indrukken zonder batterij en vervolgens weer booten (en alle varianten daarop).

Ik heb de laptop al uit elkaar gehaald, maar op een heatsink met veel stof na is er vrij weinig te zien waar iets mis zou kunnen zijn.

Iemand nog meer tips?

Rob Coenen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je hebt zo kaal mogelijk opgestart? Zo min mogelijk geheugen, dvd speler los, eventueel ook zonder HDD om te kijken of je dan in het BIOS kan komen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:12:
Je hebt zo kaal mogelijk opgestart? Zo min mogelijk geheugen, dvd speler los, eventueel ook zonder HDD om te kijken of je dan in het BIOS kan komen.
Done, niets. Wederom groene LED á 3 sec. wat gaat branden, en vervolgens gaat de PC weer uit. Scherm blijft ook zwart, ziet er ook niet uit alsof het display aan gezet wordt. Geen piepjes enz.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
Al een poging gedaan om zo kaal mogelijk te starten met geheugen er uit (of slechts 1 dimm in het geval je 2 mocht hebben) en zonder HDD?
Edit: nvm ^^

De Z92M is overigens identiek aan een Asus A6M die iets vaker voorkomt. Wellicht dat dat nog een optie is om naar te kijken voor mensen die hetzelfde euvel hebben. Verder komt deze laptop uit dezelfde serie als de A6T, Z92T, A6Tc en Z92Tc met eerste generatie dualcore AMD Turion processors. De *T en *Tc varianten hebben hoogstwaarschijnlijk (ondanks dat het gaat om de 7000 serie) last gehad van het slechte soldeersel van Nvidia: Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Misschien dat je Nvidia nForce 6150 chipset (mijn geheugen laat me toch niet in de steek?!) ook dat slechte soldeersel heeft en mogelijk met al het stof ook los is gekomen. Aangezien chipsets minder warm worden zal dat probleem zich minder voordoen. Echter, het komt allemaal uit dezelfde tijd...

Bij deze symptonen geef ik je weinig hoop helaas. Eventueel kun je nog de condensatoren op je moederbord checken, maar ik dnk dat die uit deze tijd al wel goed zijn (oude moederborden in desktops hebben daar ook veel problemen mee gehad). Anders wellicht de "oventruc" om alles weer goed vast te krijgen. Maar dat is een laatste redmiddel als de laptop verder niet meer reparabel blijkt te zijn.

Je kan ook eventueel in dit topic (en voorgaande delen) zoeken op de A6M en Z92M om te kijken of er mensen zijn geweest met hetzelfde probleem. Of mogelijk met een ander type, maar dan wordt het wel erg veel posts doorspitten... :X [Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 10

Dat ik net toevallig uit verveling CSL binnen kom wandelen vandaag 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 21-01-2014 21:22 ]