Mn schoonvader heeft op dit moment een zeer verouderde pc staan (windows xp, pentium 4). Omdat hij telkens gefrustreerder raakt van de traagheid, heeft hij me gevraagd een voorstel te doen voor een nieuwe pc.
Hij heeft niet extreem hoge eisen, maar omdat hij waarschijnlijk weer lang met de nieuwe pc gaat doen, moet het geen goedkoop ding zijn. Een redelijk budget voor zijn wens leek mij tussen de 600 en 700 euro (alleen computer, zonder randapparatuur).
Zijn voornaamste bezigheden:
- internetten
- tekstverwerken
- klein beetje fotobewerken (Picasa)
Hij wil misschien in de toekomst ook wel een beetje videobewerken, maar dit is niet de hoofdzaak. Rondkijkend op dit forum ben ik tot de volgende setup gekomen:
Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden, en of jullie kunnen inschatten of alles zo een beetje goed op elkaar afgestemd is. Past alles trouwens in die kast?
Het belangrijkst vind ik zelf de processor, die moet gewoon van goede huize komen om wat jaren mee vooruit te kunnen. Daarnaast wilde mn schoonvader in elk geval een SSD.
Kortom het moet een pc worden waarmee je niet snel frustratie zult ervaren als je erachter zit.
Hij heeft niet extreem hoge eisen, maar omdat hij waarschijnlijk weer lang met de nieuwe pc gaat doen, moet het geen goedkoop ding zijn. Een redelijk budget voor zijn wens leek mij tussen de 600 en 700 euro (alleen computer, zonder randapparatuur).
Zijn voornaamste bezigheden:
- internetten
- tekstverwerken
- klein beetje fotobewerken (Picasa)
Hij wil misschien in de toekomst ook wel een beetje videobewerken, maar dit is niet de hoofdzaak. Rondkijkend op dit forum ben ik tot de volgende setup gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,- | € 168,- |
| 1 | ASRock Intel H81 H81M-HDS | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 310 | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU | € 69,55 | € 69,55 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 350W | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 118,04 | € 118,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 625,98 | |
Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden, en of jullie kunnen inschatten of alles zo een beetje goed op elkaar afgestemd is. Past alles trouwens in die kast?
Het belangrijkst vind ik zelf de processor, die moet gewoon van goede huize komen om wat jaren mee vooruit te kunnen. Daarnaast wilde mn schoonvader in elk geval een SSD.
Kortom het moet een pc worden waarmee je niet snel frustratie zult ervaren als je erachter zit.