[Win7] vanaf USB installeren Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Beste tweakers,

De laptop die ik hiervoor gebruik is de MSI CR650 met Win7 Home Premium 32 bit.
Omdat het schijfje van Windows 7 Ultimate 64 bit bij mijn ouders ligt en ik daar een week niet kom probeer ik om dit op een pc te installeren via een usb.

ik krijg het niet voor elkaar om een Win7 Ultimate 64 bit ISO file op mijn Transcend 16GB te krijgen.
Na wat gegoogled te hebben kwam ik erachter dat ik Windows 7 USB DVD Download Tool moest gebruiken, dus ik braaf downloaden en installeren en proberen, maar dikke foutmelding: ik moet het ISO file en de USB checken of het wel de juiste was. Weet toch echt zeker dat ik het goede bestand en goed usb heb te pakken.

Nu ging ik verder googlen, bleek dat bij een 32 bit systeem je het bestandje bootsect.exe in de map van de Download Tool moet zetten. Ik braaf doen, zelfde foutmelding weer.

Toen heb ik geprobeerd dit ISO file op mijn laatste lege dvd-r te branden, maar dat is op de een of andere rare manier fout gegaan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Probeer Rufus eens..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Gedowload en is nu bezig. Ziet er nu al belovend uit, nog geen foutmelding in ieder geval. :)

Ik zal zo nog even posten of die het ook doet met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:46
Dit is echt super simpel en kan gewoon met windows diskpart:

Manual staat hier: http://www.groovypost.com...-card-or-usb-flash-drive/

Gewoon in DOS je disk bootable maken en dan de iso mounten en files kopieren. Thats it :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Okee, volgende probleem.

Ik heb de usb als enige boot 'platform' (ben even de officiele naam kwijt) ingesteld en geboot, blijkt dus dat ik een HDD heb met een Windows 7 erop, maar van een ander, tevens laatste, setje die ik recentelijk verkocht heb. Kwam ik achter doordat ik het scherm 'Opstartherstel - Normaal booten' kreeg. Ik dus opstartherstel geprobeerd, maar kan natuurlijk niet omdat er andere drivers op staan, bij normaal booten kreeg ik een bsod.

Schijfje van Win98SE gevonden, dacht dat ik via daar wel de HDD kon formatteren, maar lukte niet want de pc wou het schijfje maar niet pakken.

Hoe moet ik met alleen maar de bios nou een HDD formatteren? Of kan dit gewoon niet...? :( Ik heb erop gegoogled maar kon niks zinnigs vinden. Het enige waar ik over beschik is mijn laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door Vistiaantje op 19-01-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:46
HDD formateren kan met de opties tijdens windows 7 install. Dan kan je kiezen voor upgrade of nieuwe install => nieuwe install. Daarna kun je schijf kiezen en staat er ergens schijfopties. Kun je partities verwijderen of formateren ;).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
DP Kunst schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:05:
HDD formateren kan met de opties tijdens windows 7 install. Dan kan je kiezen voor upgrade of nieuwe install => nieuwe install. Daarna kun je schijf kiezen en staat er ergens schijfopties. Kun je partities verwijderen of formateren ;).
Ja precies, dat weet ik ook, daarom heb ik het ook via het win98 schijfje geprobeerd.
Maar als ik dus boot vanaf mijn Win7 USB dan komt dat scherm met 'opstartherstel - normaal booten' en niet het installeren van Win7 waar ik op gehoopt had.

Dus op de een of andere manier moet ik die hdd geformatteerd krijgen wil ik in dat 'schijfbeheer' menu komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eh, nee.

Je boot momenteel gewoon niet eens van je externe medium.

a) heb je een legale RTM ISO van Windows 7? (maak een md5 en sha1 sum en post die ff)

b) heb je de normale manier met diskpart en copy/paste al gedaan?

c) heb je in je BIOS/UEFI Secure Boot uitgezet?

d) heb je in je BIOS/UEFI de USB Stick als 1e boot device geselecteerd?

e) heb je met de boot-key (meestal F8 of F12, maar altijd een er tussen in) handmatig geprobeerd te booten vanaf USB?

En als laatste: zit er een LED op je USB stick en knippert die bij het opstarten wel?

[ Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 19-01-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Ik weet niet hoe het kan, maar na 3 keer opnieuw opstarten en alle drie de keren de settings in de bios goed te zetten en elke keer te proberen te booten vanaf USB doet ie het nu ein-de-lijk. :)

Ga er dus ook vanuit dat het maken van de boot USB ook gelukt is, daarvoor dank RaZ.
En natuurlijk al de anderen die mij van advies voorzien hebben!!

[ Voor 58% gewijzigd door Vistiaantje op 20-01-2014 15:21 ]

Pagina: 1