Toon posts:

Wat te doen met een 486?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een ouwe 486 staan. Een echt beest in z'n tijd, maar da's 10 jaar geleden :)

Hij is te traag om als router te gebruiken, en daar heb ik toch geen ruimte voor. Ik ben ook niet van plan om 'm in V&A te zetten, maar toch wil ik wel weten wat zoiets nog waard is. Dan kan ik 'm voor een duppie verpatsen aan een hobbyist of naar Polen verschepen oid.

486 DX33
ISA mobo
130 Mb Seagate
4 Mb RAM
1 Mb VGA
14" VGA
PC speaker
Joystick poort
Keyboard + 3-toets muis
2 x COM + 1 x LPT

Zeer brute machine dus in '91 8-)

Dus : wat doe ik er mee / wat is het waard?

'n geeltje of 2? :D

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Met monitor... wow, ik heb zo'n ding gezien bij de boekelier voor 100 piek. Jammer dat ik geen vervoer had op dat moment >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Zo veel nog? :)

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb ook zoiets, die gebruik ik als Dedicated Transport Tycoon Deluxe bak :)

Verwijderd

Aan een school geven, die zijn er blij mee en niet meer zeuren!

Verwijderd

Topicstarter
Niet meer zeuren????

En elke school in NL wil niks onder een dikke Pentium hebben tegenwoordig.

• Ronald
  • Nu online
Inderdaad, hebben al een jaar een (vrij brakke...door de zaad ide controller) Am5x68 133 die door een school afgedankt is omdat het geen pentium was.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Er is een groot verschil tussen willen en een blik in de beurs.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou èm kunnen gebruiken om er een beetje DOS prutsels op te proberen. Doe ik soms ook wel. Dan heb je gewoon de neiging om weer ff lekker te klooien in DOS.

Anders misschien gebruiken om euh. }:O proxy op te draaien :?

• Ronald
  • Nu online
Probeer er een linux op te zetten.
(das best een uitdaging, barebone Linuxfromscratch met gestripte binaries en zonder kernel tree is 180MB)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• stok
  • Niet online
Of virusjes uitproberen :+
Kan ook wel lollig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er wel leuk mee DOSsen maar ik heb er de ruimte niet meer voor. Vandaar :)

• Ronald
  • Nu online
:9~ Dedicated Transport Tycoon bak!!! :9~

Das een idee :) of dedicated ICQ doos

(barebone linux bak dus met geen frutsels als compilers enzo (lfs is een barebone, maar vrij werkbaar systeem met GCC)

• stok
  • Niet online
Probeer er brute koel mods mee uit.
Voorbeeld: mobo in bak olie (zie hier)

Of gooi èm ut raam uit :+ (iets minder ontwikkelde actie maar wel leuk)
Neem je "de val" op met een camera. Maak je er een DivX van. Kun je gebruiken als faq. (hoe je pc NIET te behandelen :+ )

• Ronald
  • Nu online
Probleem daarmee is dat een 486 niet genoeg hitte maakt om zo'n olie opstelling echt te testen. Ja de bak blijft draaien ;)
Uit raam gooien is ook weer zo extreem ;)

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

iGadget

Wowsers!

Hoezo te traag als router... wij hebben hier tijden een 486SX-33 met 8 MB gehad, draaide prima als router onder linux. 2 Ethernet kaartjes erin, en gaan. Momenteel is die bak trouwens een dedicated DHCP server en die taak doettie nog beter :+

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Plak er een Pentium-III sticker op, poets hem op, zet hem in een nieuwe doos, en verkoop hem aan een sukkel.

Verwijderd

whoa ik koop em dan :P

uhm ik heb een 486 dx 4 100Mhz ooit gekocht voor fl 10,- , en die doet et nog mooi :D

32 MB ram,sound blaster 16 Gold,trident kaartje :) , 15" SVGA monitor 800x600 16 bits kleuren, en winME draait dr op :D

Verwijderd

Misschien dedicted slotjes machine >:)

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op vrijdag 08 juni 2001 11:56 schreef victorb het volgende:
Misschien dedicted slotjes machine >:)
Ik denk niet dat een 486 Hlpsk kan bijhouden hoor ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 11:30 schreef MuNKeY het volgende:

uhm ik heb een 486 dx 4 100Mhz ooit gekocht voor fl 10,- , en die doet et nog mooi :D

32 MB ram,sound blaster 16 Gold,trident kaartje :) , 15" SVGA monitor 800x600 16 bits kleuren, en winME draait dr op :D
hoe krijg je dat voor elkaar, winME checkt of je proc >149 mhz is....

• 0siris
  • Laatst online: 17-08 02:11
dedicated DNS server
dedicated tetrinet server
dedicated DHCP server
dedicated printer server

mogelijkheden zat

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op een 486 kan je Second Reality, een ultiem vette demo van de Future Crew, draaien.

Op een Pentium krijg je hem helaas niet aan de gang, en het is dan ook al jaren geleden dat ik die demo gezien heb :'( .

Verder zou ik dat ding gewoon aanhouden als DOS-bak. Er zijn wel meer klassieke games die niet willen draaien op Win-dozen.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 02:54 schreef HlpDsK het volgende:
Ik kan er wel leuk mee DOSsen maar ik heb er de ruimte niet meer voor. Vandaar :)
Nieuw bureau kopen 8-)

/me heeft een groot bureau, met 2 compu's eronder en 2 monitoren erboven op: 1 DOS-bak, en 1 Win-doos.

• deadinspace
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Hij is te traag om als router te gebruiken
Lul niet, dat kan een 386 nog.
das best een uitdaging, barebone Linuxfromscratch met gestripte binaries en zonder kernel tree is 180MB
180 meg? hoe kom je in hemelsnaam aan dat getal... als je echt voor barebone en stripped down gaat, zit je zo onder de 40 meg. Mijn gateway (en dat ding is dus masquing gateway aka NAT, firewall, mailserver, ssh-server, dhcp-server, DNS-server, file-server, ftp server en http server) heeft een install van 100 MB, op een 486 met 16meg ram... en dat ding staat uit zijn neus te eten. (toegegeven, met zoveel services zou 4 MB ram wel erg krap worden)

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik ben ook zo'n spaarder, en heb dus nog letterlijk een stapel P75's staan en nog zeker 5 andere P1 machines. Maar een 486 gaat me echt te ver nu, daar heb ik er net 2 van weggemieterd. Wel eerst de HD's en het geheugen eruit gehaald uiteraard, je weet nooit.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:25

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 08 juni 2001 11:30 schreef MuNKeY het volgende:

Vind dit een beetje sterk verhaal, Me vereist minimaal een pI150Mhz...

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
Met 4 mb RAM kom ik gewoon niet ver. En ik ga er echt geen geld aan uitgeven voor meer RAM.

• anthonov
  • Laatst online: 09-10-2023
Op vrijdag 08 juni 2001 14:30 schreef deadinspace het volgende:

180 meg? hoe kom je in hemelsnaam aan dat getal... als je echt voor barebone en stripped down gaat, zit je zo onder de 40 meg. Mijn gateway (en dat ding is dus masquing gateway aka NAT, firewall, mailserver, ssh-server, dhcp-server, DNS-server, file-server, ftp server en http server) heeft een install van 100 MB, op een 486 met 16meg ram... en dat ding staat uit zijn neus te eten. (toegegeven, met zoveel services zou 4 MB ram wel erg krap worden)
Hier idem. Hier een 486DX40 met 16mb intern als gateway. Iets minder services maar dan ook iets minder dan 100mb gebruikt.
Als je echt kaal wilt installen moet je vooral Debian proberen. Mijn favoriete serverdistro.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Diskless xterm! Doet mijn dx33 ook.. werkt geweldig :) (als je er vanaf wil.. ik kan nog wel een tweede terminal gebruiken, mits ie een beetje in een mooie kast zit)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

MS-DOS 5 en Windows 3.1 erop, Wordperfect 5.1 installeren, Wolfenstein 3D en er dan nostalgisch naar gaan zitten staren.

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op vrijdag 08 juni 2001 12:05 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

hoe krijg je dat voor elkaar, winME checkt of je proc >149 mhz is....
Op vrijdag 08 juni 2001 17:18 schreef pier het volgende:

[..]

Vind dit een beetje sterk verhaal, Me vereist minimaal een pI150Mhz...
Er is een ongedocumenteerde switch (setup /nogwat) die die test uitschakeld.
Ik heb het ook op een p133 gehad.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Ik heb nog 2 486 staan met bij mekaar 64mb aan geheugen.
en 4 giegabyte

Dat kan toch wel mooi als MP3 database werken??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 19:17 schreef jordyb het volgende:
Ik heb nog 2 486 staan met bij mekaar 64mb aan geheugen.
en 4 giegabyte

Dat kan toch wel mooi als MP3 database werken??
486 DX4/100 en dan nog moet je winamp zonder fratsen draaien.

• AzzKickah
  • Laatst online: 19-08 15:32

AzzKickah

06-CENSORED

GA CASEMODDEN MET DAT KUTDING MAN! Das leuk om daar op dat ouwe ding uit te proberen.

En anders geef je m aan je moeder als plantenbak. :P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Gewoon verkopen voor 3 geeltjes als ie toch in de wegstaat.. Dan heeft een Dos/virus/router geen zin, want je kan 'm nergens plaatsen..

SLOTJUH >:) hehehe ;)

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Op vrijdag 08 juni 2001 19:02 schreef Sir Abarth het volgende:

[..]

[..]

Er is een ongedocumenteerde switch (setup /nogwat) die die test uitschakeld.
Ik heb het ook op een p133 gehad.
setup/nm (zal wel voor no minimum staan ;) )

Workstation

• JJJ
  • Laatst online: 20:42

JJJ

hmm,

* JJJ wil anders wel 486 hebben :P

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
test pc voor een waterkoeling en dan zou lekkend wel het mooiste zijn want hij moet blijkbaar toch weg >:)

• Bene
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

D'r zijn nog twee dingen nuttig uit die bak:
1) De ventilator uit de voeding
2) Alle losse jumpertjes van het moederbord

Van de kast kun je op een regenachtige dag nog een alarmwekker / aquarium / CDbak / designer prullenmand / hippe speaker / krukje maken.

* Bene heeft van een 486 mobo nog een klokje geklust wat nu in het compuhok aan de muur hangt.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 19:45 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

486 DX4/100 en dan nog moet je winamp zonder fratsen draaien.
Dat zei ik niet. Ik zei een database geen playcenter.

Verwijderd

Een internetverbinding verdeler is te doen onder Linux.

MP3-share automaat, waar de lan mp3 beluistert

als zitplaats gebruiken, 3 tot 5 desktops is goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jumpers zat. Een stuk of 30. Van een partij ISA 1 Mbit NIC's en 40 Mb dubbelhoge Seagate's af gesloopt :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 08 juni 2001 18:39 schreef anthonov het volgende:

[..]

Hier idem. Hier een 486DX40 met 16mb intern als gateway. Iets minder services maar dan ook iets minder dan 100mb gebruikt.
Als je echt kaal wilt installen moet je vooral Debian proberen. Mijn favoriete serverdistro.
Het is ook debian (potato) :)

Ik draai trouwens ook debian (sid) op mijn desktops :z

Verwijderd

kapot slaan dan hebbie er nog wa lol aan

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op vrijdag 08 juni 2001 20:25 schreef BusMastah het volgende:

[..]

setup/nm (zal wel voor no minimum staan ;) )
Juist, dat is um :)

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 18:36 schreef HlpDsK het volgende:
Met 4 mb RAM kom ik gewoon niet ver. En ik ga er echt geen geld aan uitgeven voor meer RAM.
ddr geheugen is nu wel errug goedkoop hoor! >:) oja dat past niet :P

Verwijderd

40 Mb dubbelhoge Seagate's af gesloopt :)
aaaaaaaaah :( die heb ik een hele stapel ligge in hdd racks dan wel voor mijn 386xs met dos 5.0 , 6.2 , DOS6.2+Windows 3.0 , DOS6.2+Win3.1 , DOS6.2+3.11 en Windows CHICAGO oja en mijn zelf onfworpen OSje TXC-DOS

Verwijderd

Heb je de A.V.R. al geprobeerd? >:)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:16

GeeBee

Oddball

Zet er een geluidskaartje in, en koppel 'm aan je stereo. DOSMP3 speler erop en draaien maar.
130MB is toch nog weer 2 uur muziek... :)

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04

frapex

got r00t

mijn eerste idee was wegdonderen 8-)
maar dat kan ik zelf ook niet, omdat ik nog steeds (werkende) onderdelen heb staan van moederbord + AMD K5-133 (x86)(wel een 486, maar ondersteund per ongeluk 586 instructies :P) + video + controllerkaart + netwerkkaart(en).. eerder was dit kistje mn server voor het internet. maar toen ik een beetje wilde gaan routen... nou dat ging FOUT :) internetsharing ok (zolang het met behulp van linux gebeurd) maar routen? dacht ut nie ;)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
als je teweinig ruimte heb, inzagen die kast.

heb ik ook gedaan, vroeger vond ik big-towers cool..... o.a. omdat ze zo groot zijn, beetje een Amerikaanse instelling, heb het nu liever klein.

OKay, dit is een beetje overdreven maar toch, zou ik doen als ik jouw was en je hem nog wilt gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://home-1.worldonline.nl/~martinlm/images/RIMG0001.JPG
2 cdrom spelers hoog, breedte is standaard, en iets dieper dan de lengte van 1 cdrom speler. .... HEHEH, probeer je dat maar eens voor testellen. >:) (heb wel een paar keer me klauwen opengehaalt)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

stand alone Mp3 speler? :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

er zijn eigenlijk al zoveel topic's overgeweest dus je had de search kunnen gebruiken hlpdsk

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op zaterdag 09 juni 2001 11:16 schreef HermeS het volgende:
als je teweinig ruimte heb, inzagen die kast.

heb ik ook gedaan, vroeger vond ik big-towers cool..... o.a. omdat ze zo groot zijn, beetje een Amerikaanse instelling, heb het nu liever klein.

OKay, dit is een beetje overdreven maar toch, zou ik doen als ik jouw was en je hem nog wilt gebruiken :)

[afbeelding]
2 cdrom spelers hoog, breedte is standaard, en iets dieper dan de lengte van 1 cdrom speler. .... HEHEH, probeer je dat maar eens voor testellen. >:) (heb wel een paar keer me klauwen opengehaalt)
Brute ergonomische muis :9~

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:08

Potatoman

koniwa

Maak een sleutelhanger van de processor :)
Hang het moederbord aan de muur
Gebruik de monitor als tweede monitor (samen met vid kaart misschien?) en zet er standaard je }:O en weetikveelwat op.
TB+muis is altijd handig (in dit geval is TB toetsenbord en niet thunderbird :P )
Ram kan je mooi in de koelkast leggen ofzo...

The cyclographing developer

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ram kan je mooi in de koelkast leggen ofzo...
LOL !....Wat moet het in de koelkast ?? :9

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Voor al diegenen die voorstellen dat apparaat als MP3speler te gebruiken: Dat trekt een DX-33 bij lange na niet.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
gewoon win95 met direct x 8 installeren, ergens nog aan genoeg geheugen komen en benchmarken met 3dmark :P

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 09:16 schreef GeeBee het volgende:
Zet er een geluidskaartje in, en koppel 'm aan je stereo. DOSMP3 speler erop en draaien maar.
130MB is toch nog weer 2 uur muziek... :)
Ja hoor .. op 33 Mhz .. :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 02:08 schreef HlpDsK het volgende:
Hij is te traag om als router te gebruiken
mmmm, heb jij zo'n snelle internetverbinding?

Ik zou zeggen. Pleur er eens Debian op met een custom 2.4.5 kernel, die is lekker vlot.

Als ie te traag is voor routen kun je er natuurlijk altijd een ICQ of een ander chat proggie op draaien. Een servertje is ook altijd wel leuk (mail, ftp, http, ssh, dns)

Als klooi bakkie's zijn 486 cool :)

• Laurent
  • Niet online
Er kan natuurlijk Windows 3.11 op :)

Of kijk of je er linux op kan krijgen.

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

kan je niet perfect het spel Stunts spelen op een 486 :P

btw ik wil altijd nog wel een kleuren 14" aannemen voor me macintosh.

of anderz pleur je er nu alles op wat er toen ook opstond :?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Stunts rulez op die 486 .. dat heb ik echt veel gespeeld :)

Linux wil ik niet aan beginnen. Als klooibakkie is het leuk, maar alles wat ik daarmee kan, kan ik ook in VMware draaien, en dan met veel meer mem en Mhz.

Het is meer ruimtegebrek. Ik wil wel klooien, maar ik moet 'm eigenlijk kwijt helaas. Dus wat is zo'n ding waard en wie heeft er nog wat aan vandaag de dag ..

Verwijderd

[b]
Dan kan ik 'm voor een duppie verpatsen aan een hobbyist of naar Polen verschepen oid.
In Polen moeten zie der ook nie meer hebben hoor, wat denk je, dat ze daar neig achterstaan? :?
Bah nee, ze zitten daar even ver ( bwa, mhz og 200 achter) maar dat kost er voor die gasten en meisjes (njammie... O+ ) verrekt veel geld...

• Optical
  • Laatst online: 02-06-2025
Hmmm ...

Of je zet er LRP op ....

de specs van t bakkie zijn eigenlijk iets te min maar goed ... past wel op n 1.44 flop :)

http://lrp.c0wz.com/

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• om3ega
  • Laatst online: 23:06
Ga er mee Packet-Radio doen :) en start je eigen BBS (www.f6fbb.org) en anders gewoon bij het oud vuil neer zetten , dan ben je hem ook zo kwijt. ;)

• Ronald
  • Nu online
Op vrijdag 08 juni 2001 14:30 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Lul niet, dat kan een 386 nog.
[..]

Vrij simpel. dit is niet een barebone linux, maar een barebone linuxfromscratch. (check www.linuxfromscratch.org) er zit dus GCC en vanalles bij. Als je echt barebone gaat kun je uit de voeten met een floppy (coyotelinux etc)

• Ronald
  • Nu online
Op zondag 10 juni 2001 02:40 schreef deadinspace het volgende:
Voor al diegenen die voorstellen dat apparaat als MP3speler te gebruiken: Dat trekt een DX-33 bij lange na niet.
xmms is anders lomp efficient... <4% cpu op mijn p200. (tegen 25% van winamp) (dus xmms draaien in de fake X server (die dus geen beeld geeft))

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 05:19 schreef HlpDsK het volgende:
Linux wil ik niet aan beginnen. Als klooibakkie is het leuk, maar alles wat ik daarmee kan, kan ik ook in VMware draaien, en dan met veel meer mem en Mhz.
Maar daarom draait het dus echt niet fijner. De virtuele grafische kaart is niet zo geschikt voor console werk (hoewel je natuurlijk virtueel kunt telnetten of met OpenSSH kunt inloggen) En in een virtuele machine heb je ook niet echt veel aan Mailserver enzo.

Ik zou als router+firewall inzetten. Er vervolgens OpenSSH, portsentry, centericq, ftp, dns, http en mailserver, wget en prozilla erop, mc uiteraard, samba domaincontroller.

Voor @home-router is die iig snel genoeg:) Voor casema abbonees is een 386 snel zat. :P

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Phoeee HlpDsK!

ik had toen een nog bruter aparaat! :P

486 DX66 met 8 meg ram en een 212 meg harde schijf :)

zou dit trouwens voldoen als kabelrouter met linux denk je? :?

was eigenlijk het verschil tussen inet sharing en een router?

en een firewall erop? trekt hij dat?

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 14:09 schreef GraasGast het volgende:
486 DX66 met 8 meg ram en een 212 meg harde schijf :)

zou dit trouwens voldoen als kabelrouter met linux denk je? :?
Ja, makkelijk, daar kun je nog heel wat meer servers op zetten.
was eigenlijk het verschil tussen inet sharing en een router?
sharing zoals in windows zit is bagger.
en een firewall erop? trekt hij dat?
ja, het zit in de kernel ingebakken dus werkt zeer efficient. Je kunt er zelfs active firewall opzetten.

Verwijderd

Een heel groot voordeel van een 486 als router/server vergeleken met bijvoorbeeld een pentium enzo, is ook dat een 486 veel minder stroom vreet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 08:20 schreef om3ega het volgende:
Ga er mee Packet-Radio doen :) en start je eigen BBS (www.f6fbb.org) en anders gewoon bij het oud vuil neer zetten , dan ben je hem ook zo kwijt. ;)
Hij is al een tijd gebruik voor packet radio hier .. niet door mij trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Die 486 heeft dus maar 4 mb .. dus daar draait niet gek veel op.

Verder .. ik heb er dus de ruimte eigenlijk niet voor. Ik kan nergens een router kwijt. Puur ruimtegebrek.

Alleen hij is te oud om nog nuttig te zijn, behalve voor de hobbyis. En die ken ik verder geen.
Maar een goed werkende PC weggooien kan ik niet over m'n hart verkrijgen.

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

turbo pascal 7.0 draait zonder problemen op een 486 bij pentuim begint hij al moeilijk te doen :(
misschien turbo pascal opzetten lpt poort aansturen en als je hem opblaast dan heb je niet zoveel pech

experimenteer pc'tje van maken

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees allemaal goede ideeën waar dat ding voor gebruikt kan worden .. maar probeer aub te snappen dat ik de ruimte niet heb voor dat ding. Hij moet weg dus. En dan het liefst met een nuttige bestemming.

Dat bedoel ik ei'k met dit topic.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

dedicated loderunner bak ;)

McFraGG de gekste !!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

pacman erop en aan een klein kind geven...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 14:38 schreef bolk het volgende:
pacman erop en aan een klein kind geven...
Da's een idee. Maar geen kleine kinder in de familie meer, en verder rennen alle kleine kinderen huilend weg bij mij :+

Verwijderd

Heb hier staan:
486DX50 in minitower (mooie) met 16mb, 1 mb VLB et4000 en 500 mb hd (maxtor).

ruilen tegen een leuk scsi kastje of schijf :)

Zie V&A...

edit:
heb ook nog wel twee ISA netwerkkaarten (realtek 8029 denk ik)

Verwijderd

Gewoon oude games op zetten en aan kleine kinderen geven of experimenteer apparaat om rare hardware te testen zoals rekenmachine communicatie hardware en andere.

• AlexAuto
  • Laatst online: 23:46

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op zondag 10 juni 2001 14:40 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Da's een idee. Maar geen kleine kinder in de familie meer, en verder rennen alle kleine kinderen huilend weg bij mij :+
Ja precies!

Gewoon een spelletjesbak van maken voor kleine kinderen die zich even willen uitleven op de computer.

Eenvoudig menu'tje installeren (Dosshell), misschien Windows 3.1x voor het grafische werk, Pacman en natuurlijk Stunts op dat ding >:) . Ook een leuk spel : SuperKarts :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zo geen kleine kinderen .. en die willen tegenwoordig alleen maar grafisch georiënteerd spelen ..

En vage hardware heb ik ook niet.

Hij moet dus het huis uit. Alleen mijn voorkeur gaat dus niet uit van de stort ..

• Destruction
  • Laatst online: 23:25

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 10 juni 2001 14:22 schreef HlpDsK het volgende:
Die 486 heeft dus maar 4 mb .. dus daar draait niet gek veel op.

Verder .. ik heb er dus de ruimte eigenlijk niet voor. Ik kan nergens een router kwijt. Puur ruimtegebrek.

Alleen hij is te oud om nog nuttig te zijn, behalve voor de hobbyis. En die ken ik verder geen.
Maar een goed werkende PC weggooien kan ik niet over m'n hart verkrijgen.
Zit ie in een mini-tower ?

zet je er linux op, laat je hem booten, rop je alles eraf ( monitor,toetsenbord,muis,ed. ) en zet je hem in je klerenkast ofzo. :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

in een bier krat bouwen net als mij >:)

http://www.hardwareforum.nl/showthread.php?threadid=9004

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 14:29 schreef HlpDsK het volgende:
Ik lees allemaal goede ideeën waar dat ding voor gebruikt kan worden .. maar probeer aub te snappen dat ik de ruimte niet heb voor dat ding. Hij moet weg dus. En dan het liefst met een nuttige bestemming.

basisschool?
opvangtehuizen?

(moet je hem natuurlijk niet zonder software afleveren, want dan hebben ze er weinig aan. Verder moet je er uiteraard geen illegale software opzetten.

Welicht FreeDOS of linux? met een aantal spelletjes?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

of een waterdichte bak

zonnebloemolie erin(geleid niet)

en overclocken naar de 3 gig :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Bij ons op school gebruikt men nog 486 om breedband te surfen :( , zo brakke video dat t.net de raarste kleurtjes heeft 16kleuren.
Er zullen veel scholen tevreden zijn met je 486.

Je zet er dingen als Mortal Kombat, Raptor, Doom, Quake op en de kleine kinderen (<12jaar) zijn er verzot op. Echte verslaving!

• arjandijk162
  • Laatst online: 18-08 20:25
Als router installeren en de internetverbinding doortrekken naar de buurman, kosten samen delen, levert tie toch nog geld op

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 14:45 schreef HlpDsK het volgende:
Hij moet dus het huis uit. Alleen mijn voorkeur gaat dus niet uit van de stort ..
Als je in dit topic kijkt zijn er genoeg mensen die hem willen :)

• arjandijk162
  • Laatst online: 18-08 20:25
Voor zo'n pc heb ik 4 jaar geleden nog 450,- betaald, met 512 kb en cyrex proc.

Verwijderd

gebruik 'm inderdaad als DOS bak.
ik heb hier ook nog een 486 staan waar ik af en toe een klassiek spelletje op speel die niet meer draaien op win bakken.
oude adventures zoals monkey island enzo draaien perfect op zo'n bak.
dat waren pas eens spellen

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 02:40 schreef deadinspace het volgende:
een hardware-mp3-player ervan maken, dan trekt ie het wel! beschrijvin terug te vinden in de CT 7-8/99

• marteltor
  • Laatst online: 22:01
heeft iemand van jullie op zo een 486 internet?
Ik heb namelijk nog zo een 486 op 25 mhz en 4 mb ram.

En ik heb het spel Stunts nooit gespeeld...is het illegaal als ik aan 1 van jullie vraag of ik hem gemaild kan krijgen?

• marteltor
Op zondag 10 juni 2001 14:42 schreef mousehouse het volgende:
Heb hier staan:
486DX50 in minitower (mooie) met 16mb, 1 mb VLB et4000 en 500 mb hd (maxtor).

ruilen tegen een leuk scsi kastje of schijf :)

Zie V&A...

edit:
heb ook nog wel twee ISA netwerkkaarten (realtek 8029 denk ik)
tegen een gewone 120 mb schijf ook goed? :+

• marteltor
Op zondag 10 juni 2001 14:29 schreef HlpDsK het volgende:

geef maar aan mij. Ik moet nog een sharer hebben voor inet,
en mijn 486 dx 25 is denk ik te sloom..

Verwijderd

moet je er freesco opzetten, dan trekt ie het wel.
Werkt lekker makkelijk, downloaden, vanuit windows floppy aanmaken, en je OS is klaar. Nu alleen nog configgen, en alles loopt.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54

Metzie

Nyaano !

Een vriendin van mij heb een 485 sx25, met een 270mb harddisk en 24mb ram.
Daar staat windows 95, opera en icq op, werkt perfect. Internetten gaat een beetje traag maar goed, icq gaat zelfs perfect, supersnel.

Mischien kan je je buurmeisje blij maken met die bak. Stelletje abondongames erop, quake, doom, grand prix 1 :) . Oh, warcraft1 en dune 2 werken ook perfect op een 486 :P

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op zondag 10 juni 2001 18:15 schreef marteltor het volgende:
heeft iemand van jullie op zo een 486 internet?
Ik heb namelijk nog zo een 486 op 25 mhz en 4 mb ram.

En ik heb het spel Stunts nooit gespeeld...is het illegaal als ik aan 1 van jullie vraag of ik hem gemaild kan krijgen?
Ja, maar check je mail zo even ;)

oja ik had internet op een 486 DX2 66 met 16 MB en dat draaide prima
een SX 25 zou ik nu toch wel afdanken denk ik..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.