Nieuwe IDen voor "Brute Koel Mod"

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:02

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Zoals de vaste bezoekers hier weten stond hier een tijd terug een aantal posts van mij onder de naam "Brute Koel Mod".

Even voor de duidelijkheid, het ging hier om een PC waarvan het MOBO geheel in de zonnebloemolie lag. Hierdoor was het mogelijk om het dingetje op kamertemperatuur te krijgen > of eerder: schuurtemperatuur (ca 15C) >:) .

Nu draaite het systeem een weekje of 2 toen het plotseling dood was :? . Na een tijd speculeren over de oorzaak bleek het een kwestie van stofdeeltjes te zijn (of ander spul dat uit de lucht komt dwarrelen). Aangezien onze olie in contact was met de buitenlucht om z'n warmte kwijt te kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.zvdk.nl/kalizec/pics/Pic00036.jpg hier een pic voor degene die het niet geloven 8-) .

Nu zijn we dus op het id gekomen om de olie te koelen door middel van het systeem van een oude koelkast c.q. vriezer. Maar nu zitten we dus nog steeds met het probleem van stof e.d. Heeft iemand hier enig id hoe we een filter kunnen maken van eigen huis/tuin/keuken stuff :? ??? Het filter moet net als bij aquaria ruimte bieden voor een grote hoeveelheid stof, dus niet 1 kousje waar je olie doorheen laat lopen of iets dergelijks |:(

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dan een vriezer/koelkast niet is berekend op een actieve warmtebron.

Als het dus geen koelkast is die redelijk snel de temperatuur bruut naar beneden kan krijgen (maar waar heeft een normale koelkast dat nou voor nodig), kan ik me goed voorstellen dat ie het gewoon niet trekt.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
gemiddelde warmteproductie van proc ligt toch rond de 50/60 W? volgens mij trekt een koelsysteempje dat met gemak hoor. ;)

edit:

waarom zou ik anders met simpele luchtkoeling dat ding op kamertemp krijgen :?

• brid
  • Laatst online: 08-05 11:06

brid

Onze excuses voor het ongemak

Misschien kun je een TShirt kappot knippen en over je bak doen of als olie filter gebruiken.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Nikel
  • Niet online
Je zou zoiets natuurlijk op kunnen zoeken in de datasheet van een koelkast oid. Maar je zult er idd ook wel vanzelf achter komen of het wel of niet werkt :).

Als ik aan de achterkant van m'n kast voel hoe warm de lucht is die er uit komt lijkt me niet dat een koelkast die warmte kwijt kan raken. Maar jullie hebben daar natuurlijk een iets zuiniger proc :).

• Nikel
  • Niet online
edit:

waarom zou ik anders met simpele luchtkoeling dat ding op kamertemp krijgen :?
Dat is natuurlijk heel iets anders. Je hebt bij wijze van spreken alle lucht in de hele kamer beschikbaar om je pc te koelen. In een koelkast echter moet echt alle energie die je pc maakt door het koelsysteem afgevoerd worden. Dat is wat anders dan wanneer een best krachtige luchtstroom die energie af moet voeren.

Verwijderd

Wat was er nou dood dan? De computer of wat anders ofzo?
Van stofdeeltjes in je olie gaat je pc toch nie kanpot :?

• Nikel
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 14:14 schreef killerbolt het volgende:
Jawel, want daardoor gaat de olie stroom geleiden, en dat is natuurlijk funest.

Verwijderd

Haal bij de autoonderdelenhandelaar (scrabble punten!) een oliefilter, deksel op de bak, koelribben op de zijkant van de bak en met een grote ventilator de lucht een hint geven. ;)

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:12 schreef Nikel het volgende:
Je zou zoiets natuurlijk op kunnen zoeken in de datasheet van een koelkast oid. Maar je zult er idd ook wel vanzelf achter komen of het wel of niet werkt :).
het zal iig lager uitkomen als kamertemp en daar gaat het immers om.
Als ik aan de achterkant van m'n kast voel hoe warm de lucht is die er uit komt lijkt me niet dat een koelkast die warmte kwijt kan raken. Maar jullie hebben daar natuurlijk een iets zuiniger proc :).
uhm, bedoel je dan niet de lucht die uit je voeding komt???

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:14 schreef killerbolt het volgende:
van stof op zich niet nee, maar in de olie dreven verschillende stukjes vuil, die maakte contact tussen 2 pinnetjes waardoor een elektrolyse ontstond.

Verwijderd

ahaaa, zo....denkal

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:27 schreef J.A.M.F. het volgende:
Haal bij de autoonderdelenhandelaar (scrabble punten!) een oliefilter, deksel op de bak, koelribben op de zijkant van de bak en met een grote ventilator de lucht een hint geven. ;)
eerst FF complimenten voor je sig!
maarum, zo'n oliefilter, wat gaat me dat kosten, het was nl. de bodoeling dat ik zelf zo'n filter zou maken om de kosten zo laag mogelijk te houden. Tot nu toe hebben we alleen 15 lite olie zelf gekocht ;) . Iemand enig id of ik zoiets dus ook zelf kan maken??

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Afzuigerkapfilter? bij de blokker te koop voor +/- geen drol!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:42 schreef Razorfist het volgende:
Afzuigerkapfilter? bij de blokker te koop voor +/- geen drol!
hoe fijn zijn die?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 06 juni 2001 14:27 schreef J.A.M.F. het volgende:
Ik denk eerder een hydrauliek filter (duur grapje zo'n bypass setje). Deksel is idd nuttig. Koelribben op een glazen bak hebben volgens mij niet zoveel nut.
Maar een plaat er op met een grote 220 fan met een filter van speakerstof, een papierfilter of een afzuigkapfilter kan wel werken.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Waarom moet er eigenlijk nog een filter op?
De olie hoeft nu niet meer in aanraking te staan met de buitenlucht om af te koelen.
Dus dan maak je toch gewoon mooi een gesloten systeem?

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:46 schreef PsyFlux het volgende:
Waarom moet er eigenlijk nog een filter op?
De olie hoeft nu niet meer in aanraking te staan met de buitenlucht om af te koelen.
Dus dan maak je toch gewoon mooi een gesloten systeem?
tja.. dat dachten wij ook, maar 100% dicht krijg je het toch nooit en we hebben geen zin om nog es een mobo aan op te offeren (aangezien we er nog maar 2 te gaan hebben). :'(

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
ok, even een schemaatje om alles duidelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/th.hulskamp/schema.gif

de olie wordt dus door de pomp aangezogen, door het filter gepompt en dan weer terug de bak in gepompt. Heeft iemand dus enig id hoe ik dat filter zou kunnen maken???

Verwijderd

Ik dacht dat je al gewaarschuwd was voor vuil e.d. in je olie!!!
niet echt briljant om hem open te laten staan |:(
Maar toch een mooie poging en 2 weken resultaat!! jammer dattie nou stuk is,....

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 15:14 schreef daNpy het volgende:
Ik dacht dat je al gewaarschuwd was voor vuil e.d. in je olie!!!
niet echt briljant om hem open te laten staan |:(
we waren toendertijd veel meer gefocused op water, niet denkend aan het fenomeen "stof" e.d. >>> al doende leert men, maar ik zoek dus nu naar een oplossing!!!

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Maak de bak dicht en een lucht gat, daarover een pantykous met een autoluchtfilter. Voor de aan en afvoer van de olie kan je een fijn oliefilter gebruiken ook van een auto.
Dan filter je de meeste stof uit je systeem. Dit is alleen maar uitstel van executie. De olie zou uiteindelijk toch vervuilen en de hele handel zal weer doorfikken. Vervuiling kan zijn dat er deeltjes van je mobo los weken.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Waarom geen dicht systeem? Grote plexiglas plaat erbovenop, gaten voor uitgaande slangen, koelribben in de olie die door de plaat steken en bovenop koud geblazen worden.. zou de verhuisbaarheid ook wat vergroten.

* Bene vind dit nog steeds een ph4+ concept!

Verwijderd

Naarmate olie reageert met vocht en stikstof/zwaveloxides uit de lucht neemt de geleiding toe. Daar doe je niet veel aan, behalve luchtdicht afsluiten.

Voor stofdeeltjes e.d. zou ik toch voor een oliefilter gaan. Eventueel een papierfilter. Maar geen panty/swiffer/T-shirt/handdoek/whatever. Dat filtert niet goed genoeg.

• Snurp

Snurp

aka NICO

Je moet de Olie nog wel koelen. Of je doet dat binnen de bak met luchtkoeling (en bijpassende filters) of door de olie aftekoelen. Jawel, er zijn oliekoelradiatoren voor auto's. Zet die er tussen met een paar leuke fans en je hebt een luchtdicht olie koel systeem.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 15:46 schreef Snurp het volgende:
Maak de bak dicht en een lucht gat, daarover een pantykous met een autoluchtfilter. Voor de aan en afvoer van de olie kan je een fijn oliefilter gebruiken ook van een auto.
Dan filter je de meeste stof uit je systeem. Dit is alleen maar uitstel van executie. De olie zou uiteindelijk toch vervuilen en de hele handel zal weer doorfikken. Vervuiling kan zijn dat er deeltjes van je mobo los weken.
dat losweken is idd een groot probleem, volgende keer is het mischien ook verstandig om het mobo eerst schoon te maken met zonnebloemolie.

Verwijderd

Misschien is het mogelijk voor een ander type olie te kiezen... Iets van synthetische motor olie... Ik doe maar een gooi. Verder zou je kunnen kiezen om je kast af te dichten en voor een overdruk te zorgen.. laat een lucht reiniger (die de lucht voor 99% filtert) de lucht in de kast blazen, zo krijgt stof nauwelijks kans... Verder wel een "Coole" mod :)

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 16:13 schreef PeterT het volgende:
Misschien is het mogelijk voor een ander type olie te kiezen... Iets van synthetische motor olie... Ik doe maar een gooi. Verder zou je kunnen kiezen om je kast af te dichten en voor een overdruk te zorgen.. laat een lucht reiniger (die de lucht voor 99% filtert) de lucht in de kast blazen, zo krijgt stof nauwelijks kans... Verder wel een "Coole" mod :)
tja.. die olie waar je het over hebt is helaas niet bruikbaar > fl 4000 p/l !!!

Verwijderd

je kan ten eerste ook al een panty over de bak trekken (wel strak iig!) deze houdt (een groot deel van) het stof buiten en kan makkelijk de warmte afvoeren....

Verwijderd

volsynthetische motorolie kost ca. Fl 20,- p/l. Neem dan 0W60, die is lekker dun :)

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 16:35 schreef DaBit het volgende:
volsynthetische motorolie kost ca. Fl 20,- p/l. Neem dan 0W60, die is lekker dun :)
uhm.. en dat spul geleidt geen elektriciteit?? en is vloeibaar bij -15? en tast m'n mobo niet aan??

Verwijderd

Fluorinert? Halelujah! })

Lastig aan te komen, niet geleidend, beetje prijzich, koelbaar tot -xxx. Je van het!

Zie:
http://www.octools.com/articles/submersion2/submersion2.html , alleen een beetje overkill. 8-)

Verwijderd

Ik gooi ook synthetische olie in me dieseltje. hehe loopt ie beter >:)
Maar ik vraag me idd af of dat niet schadelijker is voor je mobootje als slaolie

Verwijderd

Motorolie geleid geen stroom, is bij -15 nog vloeibaar (en die 0W60 is dan nog lekker dun).

niet-synthetische olie tast wel in geringe mate plastic en rubber aan, ik denk dat synthetische olieen daar minder last van hebben. Maar slaolie/zonnebloemolie/olijfolie/whatever tast ook sommige plastics aan, dus wat dat betreft is er weinig verschil.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 17:28 schreef J.A.M.F. het volgende:
Fluorinert? Halelujah! })

Lastig aan te komen, niet geleidend, beetje prijzich, koelbaar tot -xxx. Je van het!

Zie:
http://www.octools.com/articles/submersion2/submersion2.html , alleen een beetje overkill. 8-)
fluorinert wordt stroperig rond de -20 (begin van ijsvorming)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 11:06

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Synthetische olie is beter geschikt dan welke plantaardige olie dan ook. Wat iedereen lijkt te vergeten is dat olie ook door zuurstof bederft. Het oxideert( wordt ranzig). Dat gaat wel langzaam, maar het gebeurt toch. De viskositeit neemt toe, er ontstaan allerlei bijprodukten (geleiding).

Je zal op zoek moeten naar een niet reagerende (inerte) vloeistof. Fluor is er dus een.

Leuke lamp, overigens !!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 20:29 schreef Smallblock het volgende:
Synthetische olie is beter geschikt dan welke plantaardige olie dan ook. Wat iedereen lijkt te vergeten is dat olie ook door zuurstof bederft. Het oxideert( wordt ranzig). Dat gaat wel langzaam, maar het gebeurt toch. De viskositeit neemt toe, er ontstaan allerlei bijprodukten (geleiding).

Je zal op zoek moeten naar een niet reagerende (inerte) vloeistof. Fluor is er dus een.
tja.. daar was ik dus al bang voor... snik :'(
naja.. ik ga het in ieder geval nog proberen, mischien is het een ID om een bepaalde hoeveelheid olie naar verloop van tijd te verhitten tot 200C ofzo.. zodat alle bijproducten eruit worden gekookt???

Verwijderd

Je kan die bak in een fab zetten ;)

of een dichtsysteem maken en dan de lucht eruit zuigen. (vaccuum).
Dan de olie rondpompen.

Moet wel werken, vet idee trouwens (olie is vet/greasy) ;)

mrK

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 12:50 schreef MrK het volgende:
wat is een fab?

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 12:50 schreef MrK het volgende:

of een dichtsysteem maken en dan de lucht eruit zuigen. (vaccuum).
Dan de olie rondpompen.

Moet wel werken, vet idee trouwens (olie is vet/greasy) ;)

mrK
Als je vaccuum gaat trekken .. wordt de vloeistof dan niet rapper warm ?! (just asking hoor :) )

Verwijderd

Nope.

'k zou toch een synthetische olie nemen ipv een plantaardige. Dan heb je tenminste consistente kwaliteit, dunnere olie die ook dun blijft bij lage temps, en betere vochtbestendigheid.

Verwijderd

Fluorinert FC-87 heeft bij -54graden een viscositeit van 1.84 en is gietbaar vanaf
-100 graden en kookt bij 30. zie:
http://www.3m.com/market/industrial/fluids/fluoprop.html

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik bij de ALDI 15w40 motorolie kopen voor 20 pieken per 5 liter. Geleidt geloof ik niet.

Als je dan toch van plan was een pompsysteem te maken, waarom:
1) sluit je je bak dan niet af met een deksel,

2) laat de olie via een rubber slangetje (vb. luchtslangetje voor aquarium, 1 piek per meter ofzo) BUITEN de bak circuleren. Als je daar een paar lussen in legt, koelt dit toch genoeg?

Als je toch een koelkast wilt slopen, bedenk dan een constructie waarbij je het slangetje over dat koelplaatje van de binnenkant van de koelkast laat lopen.

Verwijderd

15W40 is veel te dik voor dit doel...

Verwijderd

Daar hebbie misschien gelijk in.
Nou ja, een andere oliesoort met lage viscositeit. Lijnzaadolie is weliswaar plantaardig, maar dun.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:45
en koelvloeistof uit de auto?

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 14:42 schreef --TranSie-- het volgende:

[..]

Als je vaccuum gaat trekken .. wordt de vloeistof dan niet rapper warm ?! (just asking hoor :) )
Ja idd, vaccuum isoleert.

Daarom moet je je olie ook gaan koelen.

Een een fab is een 'fabriek' waar ze chips bakken. Dit is eeeeerrrrrrggg stofvrij.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:44

aKra

Intentionally left blank.

Hmm... Ik zit ineens te denken...

Koop 'n lijmpistool, maak 'n plastic bakje om de proc heen, lijm die helemaal vast, en laat daar dan de olie in stromen, de proc moet namelijk gekoeld worden, de rest niet perse...

Je kan eventueel nog de proc aan de zijkanten helemaal vastlijmen, zodat ie niet aan de binnenkant olie krijgt...

Misschien nog steeds filteren jah... Maar, dan komen we weer terug, hoe.

Intentionally left blank.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
yep... hoe...
niemand schijnt het te weten :(

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Neem een mooie vierkante bak. Leg daarin dat mobo en giet er olie in. Als hij bijna vol is, lijm je er een grote plaat op (Plexiglas ofzo) en vul je hem aan totdat het vol is (door een gat dan). Dat gat kan je gebruiken om er een slang in te doen. Die slang gaat naar een oliekoeler en pomp. Dus er komen 2 gaten in die plexiglas plaat. 1 Prob: Die slangen, oliekoeler en pomp bevatten lucht, dus die moeten ook gevuld zijn als ze aangesloten worden.

Verwijderd

Als je motorolie wilt gebruiken moet je natuurlijk wel eerst eventjes een niet geleidende lak over je mobo/ insteekkaarten spuiten. Voor die geleidbaarheid... MULTIMETER!!!!!!!!!! Nou en denk maar na hoe je die -15 graden kunt testen.*D

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 20:50 schreef supersook het volgende:
yep... hoe...
niemand schijnt het te weten :(
Jawel, zorg dat er vacuum is zodat er geen stof in je olie kan komen, en koel dan je olie.

• Snurp

Snurp

aka NICO

Dat is dus nu de vraag hoe koel je de olie nu.
laat je het in een afgedichte bak wordt de olie te warm. Laat je het uit de bak stromen om te koelen, dan wordt de olie vies en gaat geleiden. Dus weer terug bij af.
Een dom idee voor deze late avond: kan je de olie niet met water koelen??? laat de olie vanuit de afgesloten ruimte stomen door een radiator. Deze plaats je in een andere bak met stromend water, doormiddel van een pomp ofzo. Dit water mag gaan smerig worden en geleiden. Het maak immers geen direct contact met de olie. Die olie koelt af an kan weer terug de vaccumbak in.
Je kan de radatior ook in een koelkast plaatsen en daar de olie aflaten koelen.

Misschien kan je hier wat mee of kan het verder worden uitgewerkt/verbeterd. Maar dit is wel een wat andere kijk op de situatie (misschien wel omslachtig maar zeker bruut :D )

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 01:22 schreef Snurp een heel verhaal
Hoeft niet eens de olie door water te leiden. Gewoon door een radiator met fan. Lijkt me dat dat ook werkt.

Alleen, er bestaat de kans dat de leidingen en/of de radiator stukje metaal gaan afgeven :?
Krijg je alsnog vervuiling

• Snurp

Snurp

aka NICO

In de autoracelarij heb je van die olie koelers. Lijkt mij dat die er geschikt voor zijn.
Met een fan werkt zeker, maar maakt ook weer lawaai.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 12:19 schreef Snurp het volgende:
In de autoracelarij heb je van die olie koelers. Lijkt mij dat die er geschikt voor zijn.
Met een fan werkt zeker, maar maakt ook weer lawaai.
nah.. hij staat toch in de schuur als Linux Server... >:) niemand heeft last van het lawaai

• Snurp

Snurp

aka NICO

Probeer het uit

Verwijderd

Waarom zo moelijk doen? Je kan toch gewoon vn die filterdoek gebruiken van een afzuigkap. Lekker goedkoop en werkt prima.

Gewoon je computer en oliebak afdekken, en het probleem is weg.

Ps. Zonnebloemolie blijf ik afraden, je moet gewoon syntetische motorolie gebruiken. Alle 'natuurlijke' olieen, zoals zonnebloemolie, olijfolie etc., gaan verouderen, lees bacterieen kweken en die bacterien stoten afvalstoffen af die schadelijk kunnen zijn!!!!

Ik heb nl. het gevoel dat niet het stof het probleem is, mits het geen metaaldeeltjes zijn, maar gewoon de bacterieen, die natuurlijk goed vermenigvuldigen bij opwarming!!!!

Toch blijf ik in deze oplossing geloven! >:)

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 08:54 schreef John_Hoek het volgende:
Waarom zo moelijk doen? Je kan toch gewoon vn die filterdoek gebruiken van een afzuigkap. Lekker goedkoop en werkt prima.

Gewoon je computer en oliebak afdekken, en het probleem is weg.

Ps. Zonnebloemolie blijf ik afraden, je moet gewoon syntetische motorolie gebruiken. Alle 'natuurlijke' olieen, zoals zonnebloemolie, olijfolie etc., gaan verouderen, lees bacterieen kweken en die bacterien stoten afvalstoffen af die schadelijk kunnen zijn!!!!

Ik heb nl. het gevoel dat niet het stof het probleem is, mits het geen metaaldeeltjes zijn, maar gewoon de bacterieen, die natuurlijk goed vermenigvuldigen bij opwarming!!!!

Toch blijf ik in deze oplossing geloven! >:)
aan welke synthetische olie had je gedacht dan??

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

ik heb wel een idee om je olie te koelen,
je kan geen waterkoeling installatie gebruiken om je olie rond te pompen. Dat gaat denk ik niet lukken. maar wat misschien is de olie koelen door een 40mm fan in een buis te maken en de buis (vierkant en van koper, die gebogen is) en daar op het hoogste punt (net boven de olie) een peltier maken. Deze kan je WEL koelen met een waterkoeling systeem.

Ok vrij nutteloos omdat je dan net zogoed meteen waterkoeling erop kan maken.

• TUNER
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2020

TUNER

Zo is't maar net.

Op woensdag 27 juni 2001 20:27 schreef supersook het volgende:

[..]

aan welke synthetische olie had je gedacht dan??
Castrol! = De beste.
En dan wel Castrol RS Racing dat is DE sh*t >:) en geloof TUNER: dat spul is super! :)

Ben en blijf een tuner natuurlijk...

....You're just Furious 'cause your car isn't Fast

Pagina: 1