Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Zeldzame laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Mijn eerste post hier!

Heb laatst op een rommelmarkt een oude laptop van Toshiba gekocht (T1900).
Nu vraag ik me af of iemand iets meer weet over oude laptops en de eventuele waarde ervan.
Kan er heel weinig over vinden op verschillende marktplaatsen dus vraag ik me af of deze laptop echt zo zeldzaam is of dat het ook onder een ander type nummer uitgebracht is?Kwam er hier 1 tegen.Verder kan ik er geen vinden,behalve een kapotte op Ebay.Ik hoop dat iemand er iets meer over weet.

Groeten Leon.

http://www.gumtree.pl/cp-...-kolekcjonerski-504314286

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik zou er gemakshalve vanuit gaan dat het niets waard is. Qua functionaliteit zwaar achterhaald en het lijkt mij absoluut geen verzamelobject zoals de eerste Apple Pc. De reden dat je er zo weinig vind heeft voornamelijk te maken met de 2 redenen die ik net aanhaal.

Ps. Dat iets zeldzaam is houd niet automatisch is dan iets ook waardevol is.

[ Voor 13% gewijzigd door Switchie op 19-01-2014 15:00 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem ook eens een kijkje in Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Over het algemeen, het is oude zooi, leuk voor de nostalgie om er 5 euro aan uit te geven, maar het is niet alsof dit geld waard is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt!
Ik verwacht ook niet dat het heel veel waard is maar ben gewoon benieuwd.De meeste oude dingen die ik koop zijn in overvloed te vinden op internet.Vind het vreemd dat deze zo weinig te koop is.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:06:
Ok bedankt!
Ik verwacht ook niet dat het heel veel waard is maar ben gewoon benieuwd.De meeste oude dingen die ik koop zijn in overvloed te vinden op internet.Vind het vreemd dat deze zo weinig te koop is.
Laptop bestaat uit tientallen componenten. Zodra er 1 defect is, is het niet rendabel om deze te vervangen/repareren en verdwijnt het gehele apparaat op de vuilstort.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Zonde eigenlijk.Vind het juist leuk omdat het zo oud is.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33

two

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:31:
Zonde eigenlijk.Vind het juist leuk omdat het zo oud is.
Daarom vraag je je ook af wat de waarde is van zo'n ding :9

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ja,dat is toch niet zo gek?Ik koop die dingen niet omdat ik er winst op wil maken maar omdat ik het leuk vind.Omdat ik het vrijwel nergens kan vinden op marktplaatsen ben ik benieuwd of het zeldzaam is en of het een waarde heeft.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:21

Emiel1984

Made in NL

Spullen met nostalgische waarde, kunstobjecten en dergelijke kunnen na verloop van tijd iets waard worden. Over het algemeen worden objecten die in groot volume werden\worden geproduceerd niet veel geld waard. Dat is tenminste mijn visie ;) ...

[LTS][MTS][HTS]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Desalniettemin blijft het wel leuk en interessant oude zaken te conserveren voor het nageslacht. Alleen al zodat je straks aan je kleinkinderen kunt laten zien hoe belachelijk wij nog werkten met een "laptop". :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Dat is met bijvoorbeeld met sommige oude auto's niet het geval.Maar ook die oude Atari spelcomputers en spellen hebben toch een bepaalde waarde.Al is het niet veel.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen financiële waarde, maar wel cultureel en historisch. Zo ontstaan er ook tentoonstellingen en musea over game consoles in de breedste zin van het woord van de afgelopen 25 jaar. Super leuk, maar dan moet het wel bewaard worden!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vind ik het ook leuk om die dingen te kopen op rommelmarkten.Die oude spelletjes zijn erg leuk om te spelen.Alleen die muziekjes al...
Pagina: 1