Tweedehands Macbook Pro opnieuw instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-01-2019
Ik heb een Macbook Pro van iemand overgenomen. Geheel legaal met aankoop facturen etc.
Nu zit ik met de volgende vragen.
Hoe kan ik de naam stelling van de Mac wijzigen in mijn naam ipv die van de vorige eigenaar.
Tweede vraag is hoe ik zijn dropbox account van het systeem kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 11:28
Ik neig zelf naar het opnieuw installeren van het besturingssysteem. Dit kan gemakkelijk door bij het opstarten de knop 'Option' ingedrukt te houden en dan te kiezen voor OS X Recovery.

Welk besturingssysteem draait op dit moment op de MacBook? Mocht dit namelijk nog een oude versie van OS X zijn, zou het ook raadzaam zijn te herinstalleren met de nieuwste versie (OS X 10.9).

Mocht je toch liever verder gaan met de huidige installatie, op de website van Dropbox vind je hoe je hem verwijderd. En zo wijzig je de gebruikersnaam van Mac OS X.

[ Voor 24% gewijzigd door Spixo op 19-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik had als vorige eigenaar de laptop al helemaal schoon opgeleverd. Ik zou niet willen dat iemand in mijn dropbox account kan zitten wroeten.
Een herinstalleren lijkt mij de beste oplossing inderdaad.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 15:39
Ik moet er niet aan denk dat ik mijn laptop zou verkopen met al mijn data daarop. Zit meer dan genoeg belangrijke data op die ik me niet kan veroorloven dat iemand anders daar beschikking over heeft.

Maar idd alt(option) toets indrukken bij het opstarten. Een modernere MacBook kan zelfs al via deze truuk de laatste OSX van internet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
er staat OS X 10.9.1 op geinstalleerd
Als ik dat doe verdwijnt dan ook de nu aanwezige word voor Mac versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
kneus18 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:49:
er staat OS X 10.9.1 op geinstalleerd
Als ik dat doe verdwijnt dan ook de nu aanwezige word voor Mac versie?
Ja, de Mac is dan weer helemaal leeg. Dus alle geïnstalleerde programma's zijn eraf, inclusief Microsoft Office for Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Ik zou je sowieso adviseren om een laptop leeg te halen nadat je 'm hebt overgenomen van iemand anders. Hoewel het risico bij een mac iets kleiner is dan bij een windows, weet je nooit of de vorige eigenaar altijd blind op OK en NEXT drukte bij alle installaties.. Weet je nooit wat voor loggertjes en geintjes erop KUNNEN zitten. Zelf installeren is ten eerste, persoonlijker, ten tweede, veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 07:09
Leeghalen is ook mijn advies. Dat is bij een Mac een fluitje van een cent.

Tevens is er een trucje om gratis de nieuwe iWork op te halen via de App Store. Het is een bug/exploit, maar dit is iets wat ik zelf doe bij alle nieuwe OS-X installaties. Weet niet of het helemaal legaal is om hier te melden.

[ Voor 9% gewijzigd door merauder op 21-01-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 16:57

Joran

<3 natalee

Bedoel je misschien deze truuk?
Gratis iWork en Aperture voor iedereen.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
Heb bezig middels het ingedrukt houden van de option knop op mijn Macbook te voorzien van de nieuwe software en dan gelijk de gegevens van de vorige eigenaar kwijt te raken.
Dan lukt niet want ik krijg de melding dat er een ander apple ID aan deze Macbook hangt.
Hoe kan ik dit veranderen / oplossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
Dan moet je even contact opnemen met de koper en vragen of hij via iCloud (via de website) zijn MacBook kan loskoppen van zijn Apple ID. Alleen dan kan je zelf er mee aan de slag.

Ik zou verder dan even als je de recovery partitie opstart naar schijfhulpprogramma gaan om daar je harde schijf eerst te formatteren (onder kopjes wissen). Al vorens het besturingssysteem opnieuw te installeren. Dit zorgt ervoor dat je echt alle gebruikersinfo verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
Kun je dit wat preciezer aangeven. Heb hem net aan de lijn gehad maar hij komt er niet uit.
Alvast bedankt,👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
Net opnieuw geïnstalleerd. Alleen blijft de naam van de vorige eigenaar in het systeem staan en heb ik nergens de mogelijkheid gehad deze te verwijderen of te veranderen.
Iemand nog suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:43

Zalmanman

So long,

Kan je een 2e account (admin, jouw naam) aanmaken en via die weg het oude account verwijderen?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
Het oude account is al verwijdert. Zou nu alleen nog graag zien dat ik de naam van de Macbook kan veranderen in die van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Timvanh schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:39:
Ik zou verder dan even als je de recovery partitie opstart naar schijfhulpprogramma gaan om daar je harde schijf eerst te formatteren (onder kopjes wissen). Al vorens het besturingssysteem opnieuw te installeren. Dit zorgt ervoor dat je echt alle gebruikersinfo verwijderd.
Heb je deze stap ook uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:23
Wat je ook kan doen is een OSX boot usb maken :) link!!

Hiermee kan je de hdd van je macbook wissen, en een complete frisse install doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

kneus18 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 08:18:
Het oude account is al verwijdert. Zou nu alleen nog graag zien dat ik de naam van de Macbook kan veranderen in die van mij?
Ga naar Systeemvoorkeuren en Delen.
Daar kan je je Mac naam veranderen.
Kypo schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:53:
Wat je ook kan doen is een OSX boot usb maken :) link!!

Hiermee kan je de hdd van je macbook wissen, en een complete frisse install doen ;)
Dit is tegenwoordig toch niet meer nodig, gewoon opstarten met optie key en via netwerk opnieuw installeren dan haalt hij zelf de nieuwste versie op. Ook handig als je een oudere versie OS CD's hebt maar de nieuwste versie wilt installeren.

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 26-01-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Bel Apple, daar zijn ze voor.

Het probleem is dat je serienummer, Apple ID en Mac OS X autorisatie gekoppeld zijn.

- Maak een eigen AppleID aan, haal daar gratis 10.9 mee op
- Ga naar Recovery
- Herinstalleer met je eigen AppleID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884293

Ik heb mijn pc naar fabrieksinstellingen gezet maar toen ging het mis ik heb nu een knipperend vraagteken in beeld.
Ik had snowlepard. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Opstarten van de installatie dvd, in het menu kiezen voor Hulpprogramma's en daar de harde schijf wissen.

Daarna verder gaan met de installatie. Dat is de truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884293

Ah dank je maar ik heb geen originele software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:22
Anoniem: 884293 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:37:
Ik heb mijn pc naar fabrieksinstellingen gezet maar toen ging het mis ik heb nu een knipperend vraagteken in beeld.
Ik had snowlepard. Help!
Als de Mac niet opstart

Als de Mac opstart met een knipperend vraagteken maar niet verder gaat met opstarten, probeert u deze stappen.
  1. Schakel de Mac uit door de aan/uit-knop een paar seconden ingedrukt te houden.
  2. Druk eenmaal op de aan/uit-knop om de Mac opnieuw in te schakelen. Druk onmiddellijk op de toetsen Command en R en houd deze toetsen ingedrukt om de Mac op te starten vanaf macOS Recovery. Houd deze twee toetsen ingedrukt totdat u het Apple logo of een wereldbol ziet.
  3. Als hierom wordt gevraagd, selecteert u een wifinetwerk om verbinding te maken met internet als onderdeel van het opstarten.
  4. Wanneer het venster 'macOS-hulpprogramma's' wordt weergegeven, selecteert u 'Opstartschijf' in het Apple-menu.
  5. Selecteer de opstartschijf en klik op 'Herstart'.
Als uw opstartschijf niet wordt weergegeven in het venster 'Opstartschijf selecteren', sluit u het venster en probeert u de volgende methoden uit dit artikel.

Geen idee waar u woont, maar mocht bovenstaande niet werken kan vast iemand u helpen met een USB-stick door daar even een recente OSX/macOS versie op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 884293 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:37:
Ik had snowlepard. Help!
Het is niet echt de bedoeling om een ruim 3 jaar oud topic omhoog te schoppen, zeker als het niet relevant is. Dit topic gaat op slot.

Je mag een nieuw topic openen, maar neem eerst Het algemeen beleid en met name de quickstart door. Om je het beste te helpen is het handig om zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn. Je hoeft absoluut geen expert te zijn, maar het helpt als je precies vermeldt wat het probleem is, wat de specificaties van je computer zijn (zie identify model), hoe het zo gekomen is, wat je gedaan hebt, waar je naar gezocht hebt om het op te lossen, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.