Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ben op zoek naar een versterker om voornamelijk draadloos muziek mee af te spelen met een iPhone of iPad.. (Oa met spotify). Tevens wil ik er later meerdere speakers op aan sluiten en geluid van de tv via afspelen..

Ik heb mijn oog laten vallen op drie modellen..
Onkyo TX NR626
Pioneer VSX-923
Yamaha RX V773

Welk model raden jullie mij aan binnen deze prijscategorie?

Tevens wil ik twee boekenplank speakers aanschaffen voor een budget van rond de 200,- per stuk. Nu heb ik het merk KEF voorbij zien komen. Is dit een prima merk? Hoe zit het met verhouding watt in de versterker en de speakers?

Welk merk heeft prima speakers in deze categorie? Ik heb er helaas bar weinig verstand van, misschien kan iemand zijn visie hier op geven? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
Hoi,

Allereerst; ga langs bij je plaatselijk audio zaak. Zij kunnen je eerst verder helpen met wat voor geluid je zoek. Er zit namelijk erg veel verschil in speaker en versterkers.

Je hebt het over draadloos via spotify luisteren, Dan zou ik zelf voor airplay gaan, aangezien je een iphone/ipad hebt. Onkyo heeft geen airplay ondersteuning en afgezien van de prestaties is het met de spotify app via de onkyo best wel eens lastig om ''even'' snel een nummertje op te zetten. Onkyo is kwa prestaties prima. Met die andere merken heb ik weinig ervaring. Als je echt gericht bent op muziek, kijk eens naar de marantz 1604 of iets dergelijks. Marantz is voor mij echt top!

Ik heb zelf in het begin ook KEF boxen gehad, maar sindsdien ik mij beter heb voor laten lichten ben ik overgestapt op Monitor Audio. Maar dit is voor iedereen weer anders.

Tip: ga je dus voor laten lichten en vergelijk in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57
Betreffende vermogen, lees [FAQ] Audio eens door. Daar staat in hoe het een beetje werkt en waar je op moet letten. De samenvatting wil ik je ook best geven: niet op letten en kopen wat je fijn vindt klinken.

Verder een verhuizing van dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Edit:
Ik zie dat je receivers hebt van ~400 euro de stuk en dat bedrag ook voor speakers uit hebt getrokken. Ik zou zelf altijd meer geld in de speakers steken, daar haal je de meeste winst mee.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 19-01-2014 00:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.