Ik ben bezig om een pc samen te stellen om als kassa systeem te functioneren. De software (untill) draait gewoon op windows en alle apparatuur (bon printer, touchscreen etc) kunnen gewoon op windows worden aangesloten.
Ik wou eerst voor een HP RP5800 POS pc gaan maar deze zijn toch vrij prijzig. Maar aan de andere kant zijn ze wel gemaakt om als kassa te dienen dus om lang aan te staan en dat ze betrouwbaar zijn. Om de kosten te drukken (ik heb 3 kassa's nodig) heb ik besloten om dit projectje zelf aan te pakken.
Dat gezegd hebbende, neig ik naar een mini ITX systeem. Dit uiteraard ivm het formaat, tenslotte moet het geheel ergens onder de toonbank komen. Qua hardware twijfel ik nog behoorlijk, hieronder een aantal speerpunten/wensen:
- Compact
- Stil (erg belangrijk)
- Energie zuinig
- Mobo moet een 25-pins parallel poort hebben (dit ivm de bonprinter)
- CPU moet wel power hebben, dit om de software aan te sturen maar ook om o.a. spotify en teamviewer tegelijkertijd te kunnen draaien
- 24/7 build
Ik heb hieruit zelf de volgende onderdelen gekozen:
Behuizing: LC-Power LC-1320mi
CPU: Intel Core i5 3350P Boxed
Mobo: Gigabyte GA-H61N-D2V
CPU koeling: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile
SSD: Samsung 840 EVO 120GB
RAM: Crucial Ballistix 8GB
Wat vinden jullie hiervan? Wat zijn zouden jullie aanpassingen zijn?
Ik wou eerst voor een HP RP5800 POS pc gaan maar deze zijn toch vrij prijzig. Maar aan de andere kant zijn ze wel gemaakt om als kassa te dienen dus om lang aan te staan en dat ze betrouwbaar zijn. Om de kosten te drukken (ik heb 3 kassa's nodig) heb ik besloten om dit projectje zelf aan te pakken.
Dat gezegd hebbende, neig ik naar een mini ITX systeem. Dit uiteraard ivm het formaat, tenslotte moet het geheel ergens onder de toonbank komen. Qua hardware twijfel ik nog behoorlijk, hieronder een aantal speerpunten/wensen:
- Compact
- Stil (erg belangrijk)
- Energie zuinig
- Mobo moet een 25-pins parallel poort hebben (dit ivm de bonprinter)
- CPU moet wel power hebben, dit om de software aan te sturen maar ook om o.a. spotify en teamviewer tegelijkertijd te kunnen draaien
- 24/7 build
Ik heb hieruit zelf de volgende onderdelen gekozen:
Behuizing: LC-Power LC-1320mi
CPU: Intel Core i5 3350P Boxed
Mobo: Gigabyte GA-H61N-D2V
CPU koeling: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile
SSD: Samsung 840 EVO 120GB
RAM: Crucial Ballistix 8GB
Wat vinden jullie hiervan? Wat zijn zouden jullie aanpassingen zijn?