Ik ben van plan mijn huidige desktop PC die 24/7 aan staat een stuk zuiniger te maken zonder al te veel moeten inboeten aan prestaties. Mijn huidige processor is een AMD Athlon 7750 Black Edition met een TDP van 95 Watt en ik draai Windows 7 64 bit als OS. De PC wordt met name gebruikt als downloadmachine en streaming server voor videobestanden. Daarnaast zo nu en dan ook als thuiswerkplek met standaard office gebruik.
Het doel is om in mijn PC alleen moederbord, CPU en geheugen te vervangen, de rest voldoet nog.
Nu heb ik in de pricewatch al gefilterd op processors met een max TDP van 35 Watt en kom bijvoorbeeld de
pricewatch: Intel Core i3 4130T Boxed als interessante optie tegen.
Vóórdat ik de componenten ga aanschaffen zou ik graag willen weten of een dergelijke zuinige processor beter presteert dan mijn inmiddels >5 jaar oude Athlon 7750 en of de keuze van moederbord en geheugen ook nog veel bij kunnen dragen aan energiebesparing.
Het doel is om in mijn PC alleen moederbord, CPU en geheugen te vervangen, de rest voldoet nog.
Nu heb ik in de pricewatch al gefilterd op processors met een max TDP van 35 Watt en kom bijvoorbeeld de
pricewatch: Intel Core i3 4130T Boxed als interessante optie tegen.
Vóórdat ik de componenten ga aanschaffen zou ik graag willen weten of een dergelijke zuinige processor beter presteert dan mijn inmiddels >5 jaar oude Athlon 7750 en of de keuze van moederbord en geheugen ook nog veel bij kunnen dragen aan energiebesparing.