Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Hoi, ik heb al eerder een topic geopend over Lenovo en was er toen uit. Helaas moest het geld dringend ergens anders aan besteed worden en zit ik nu -een aantal maanden verder met een nieuwe zak centen- opnieuw met de vraag: welke en waarom ook alweer?
Belangrijk is duurzaamheid, multitasken, redelijke tot goede snelheid, wat opslagcapaciteit, fotootjes bewerken en kleine filmpjes maken. Niet belangrijk is gewicht, uiterlijk, spelletjes, gadgets en
Ik ben aan het customizen geslagen en kom dan op de volgende mogelijkheden...

Ik had toen uitgezocht een:
Lenovo Thinkpad edge E540 a 709 euro met Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
E540 Intel graphics
8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM) of 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
;w -----geen idee welk geheugen beter is??? De eerste of tweede???-------
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
micro hard drive 16GB M.2_SSD
6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0

Nu komt daarbij een
Lenovo S440 Ultrabook a 713 euro met 4th Gen Intel Core i5-4200U Processor (3MB Cache, up to 2.60GHz)
AMD Radeon HD 8670M Graphics 2GB
micro hard drive16GB NGFF Memory
;w -----wat is dit??? Hetzelfde als SSD??--------
4 Cell Lithium Battery 46WH
Intel Wireless-N 7260 2X2 BGN+BT

Wil iemand hier alvast zijn/haar licht over laten schijnen? Ondertussen kijk ik nog even bij de Lenovo site voor meer vergelijkingen. Dank jullie wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Dan zou ik voor het tweede model kiezen, hybride SSD-HDD constructie en losse videokaart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Waarom? Of beter gevraagd, wil je het me uitleggen? Want laptop 1 is toch ook hybride door de toevoeging van micro hard drive 16GB M.2_SSD? Of is de tweede laptop MHD beter? Uitgebreider? Sneller?
Die videokaart, waardoor weet je dat die los is? En is de videokaart uit nr. 1 niet uitgebreid genoeg voor wat ik wil (nogmaals, ik ben geen gamer, dus voor mij is het al snel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Femmie010 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:54:
Waarom? Of beter gevraagd, wil je het me uitleggen? Want laptop 1 is toch ook hybride door de toevoeging van micro hard drive 16GB M.2_SSD? Of is de tweede laptop MHD beter? Uitgebreider? Sneller?
Die videokaart, waardoor weet je dat die los is? En is de videokaart uit nr. 1 niet uitgebreid genoeg voor wat ik wil (nogmaals, ik ben geen gamer, dus voor mij is het al snel goed).
Sorry overheen gelezen, beiden laptops zijn identiek.

8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM) of 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM

De laptop heeft 2 DIMM sloten voor geheugen, in de eerste configuratie beiden bezet in de tweede configuratie is een bezet. Echter het voordelen van beide bezetten met identiek geheugen is het voordeel van dual channel.

Voor 4 euro meer zou ik kiezen voor een dedicated videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Termi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:57:
[...]

De laptop heeft 2 DIMM sloten voor geheugen, in de eerste configuratie beiden bezet in de tweede configuratie is een bezet. Echter het voordelen van beide bezetten met identiek geheugen is het voordeel van dual channel.
Aha...euh :? Nu praat je Arabisch voor mij he, ik neem maar gewoon de specs van de site over. Wil niet zeggen dat ik snap waar ze (en jij) het over hebt haha.
De voordelen van beide bezetten = een dual channel?? Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Na nog even beter gelezen te hebben en het te vertalen naar simpel nederlands:
Bedoel je dat in de eerste laptop er geen uitbreidingsmogelijkheden zijn voor extra geheugen (omdat alle sloten bezet zijn) en dat de tweede laptop nog uit te breiden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:51
Hij bedoelt dat wanneer er 2 geheugensloten gebruikt worden, het geheugen sneller kan werken. Het geheugen is dan wel uitbreidbaar door een setje van 2 DIMM reepjes van 8GB per stuk. Meer dan 8GB geheugen heb je alleen nodig bij geheugenintensieve taken.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
@Treative, ok, dankjewel voor je heldere uitleg. Het is dus gewoon beter om beide sloten te gebruiken. Met andere woorden, als ik moet kiezen voor de eerste of tweede geheugen variant, dan kan ik beter de eerste variant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 13:50
Ik zou trouwens de eerste laptop nemen. Die is voor jou beter. Aan die aparte videokaart waar het over gaat zal je niks hebben.
Ik zou nog even wat veranderen bij het customizen:
Kies voor een full hd scherm (te vinden bij display geloof ik, wordt aangeduid als FHD)
(misschien) accu upgrade
Kies voor het 2 DIMM geheugen, want meer dan 8 GB zal je niet nodig hebben. (ik zie nu net dat je dat ook geconcludeerd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
@Jorn, dankje voor het meedenken. Binnen de gestelde prijs is dit (E540 15.6WHD, NW AG Black) de display die ze bieden. Deze heeft anti glare (in de winkel gezien dat dit heeeeel prettig is!).
Voor betere opties (E540 15.6WFHD, NW AG Black) moet ik al zo'n 44 euro bijbetalen en dat vind ik waarschijnlijk de moeite niet.
Wat denk jij dat het voordeel is van Full HD ten opzichte van de meerprijs? Ga ik dat heel erg merken of missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Nu ik toch bezig ben met de specificaties van de eerste laptop (Lenovo thinkpad edge serie E540):
Ik kan -naast de touch pad die er standaard op zit- kiezen uit twee soorten pointing devices. Zoeken op google en hun eigen site levert me helaas geen informatie op. Ik weet dan ook niet wat beter is te kiezen. Iemand enig idee?

A--> E540 UltraNav without FPR PC
B--> E540 UltraNav with FPR PC

Ook de accu biedt twee opties. Is accu B zoveel beter dat het 12 euro extra waard is?
A--> 6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+
B--> 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+ (deze kost 12 euro meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Of je het gaat missen als je het niet neemt durf ik niet te zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat je niet meer terug wil als je er wel voor kiest. Je door de hogere resolutie meer ruimte op je scherm. Dat is met name handig bij multitasken. Ook verwacht ik dat het erg fijn zal zijn bij fotobewerking en full hd schermen zijn over het algemeen van betere kwaliteit dan gewone hd schermen.
Full hd heeft trouwens 2 keer zoveel pixels.

Finger Print Reader (ik kon het ook niet vinden op google, maar laatst bracht iemand op het forum mij het licht), aangezien de prijs hetzelfde is zou ik het wel nemen. Ik heb het ook op mijn laptop en hoewel ik vroeger de meerwaarde niet zag in zo'n ding ben ik er nu heel gelukkig mee.

Met de Accu upgrade zou je 30% langer met je accu moeten doen. Als je om de accuduur geeft zeker het geld waard, als je laptop toch vooral aan het kabeltje hangt kun je je geld beter op zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Full HD is prettiger omdat er meer op je scherm past (hogere resolutie). Ik zou dat geld er wel voor over hebben, maar dat is persoonlijk. Of je het heel erg gaat merken? ligt eraan wat je nu gewend ben, als je het nu al heb, zal je het merken, heb je het nu nog niet, zal je er waarschijnlijk ook geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
De reden dat deze laptop een van de goedkoopste is met een full hd scherm is de reden dat deze laptop hier heel veel wordt aangeraden.
Ik zou als je geld op zak wil houden eerder op andere dingen besparen. Zo heb je volgens mij niet echt een core i5 nodig en kun je net zo goed een i3 nemen en geld besparen.

edit:
iets vergelijkbaars met Acer Aspire V3-571G? Je vorige topic
De e540 is de opvolger van de laptop die daar is aanbevolen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jornv op 17-01-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
AHA een F(inger)P(rint)R(eader) 8)7

Wat fijn dat er zoiets als tweakers bestaat _/-\o_

Ok, dat wordt dus vingers printen en iris scannen. Ik had al ergens gelezen dat het lekker snel werkt tov inlogcodes etc. En kost idd niks extra's.
Voor 12 euro extra ga ik dan ook maar die duurdere accu nemen. Zal fijn zijn in de zomer en buiten werken.

Tja FHD, ik mis het inderdaad niet. Ik werk nu op een 10 jaar oud beestje en dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van HD. Laat staan FHD. Wat ik me nu altijd afvraag over dat veel op 1 scherm krijgen, ik moet het zien om te begrijpen denk ik, maar je kunt toch niet meer lezen of zien dan je ogen kunnen onderscheiden?
Erg fijn dat je blijkbaar veel op je scherm kunt proppen, maar daar wordt het toch allemaal kleiner van? Het formaat (inch) van je display neemt immers niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Het is lastig uit te leggen, maar op een lage resolutie scherm op 15 inch worden dingen behoorlijk groot. Ook zijn objecten (bijvoorbeeld een icoontje of een letter) die kleiner zijn, maar wel uit evenveel pixels bestaan een stuk beter leesbaar dan objecten die kleiner zijn en ook uit minder pixels bestaan.
En zelfs als dingen te klein worden, dan kan je altijd nog instellen in windows dat alles een tikkeltje groter wordt (ik heb zelf full hd op 15 inch en ik heb 125% ingesteld) en toch blijft alles mooi scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
Het wordt inderdaad allemaal wat kleiner, maar als je gewoon normale ogen heb merk je daar niets van.

Edit: Zie dat voor de tweede keer al iemand sneller is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Maxustiti op 17-01-2014 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Min of meer klopt dat wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Ok, ik begrijp de uitleg. Denk niet dat ik het ga missen. Ik val ondertussen om van de slaap :O , dus zoek mijn bed maar op. Ik paste even de specs hieronder (voor mezelf), zodat ik het morgen allemaal weer makkelijk erbij kan pakken (heb inmiddels ook een dealer gevonden en handel liever met een fysieke winkel. Morgen even achteraan bellen)

Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Windows 8 64
E540 15.6WHD, NW AG Black
E540 Intel
8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
E540 UltraNav with FPR PC
Micro Hard Drive 16GB M.2_SSD
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
No Mobile Broadband support
1 Year Depot or Carry-in

voor de prijs van Euro 721,23

;w :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
Geen micro hd erbij? Sowieso zou ik voor een volwaardige SSD gaan, is de beste upgrade die je kan doen (heel veel performance winst), en als je eenmaal een SSD heb, wil je niet meer anders.

Edit: Zie net dat die er wel tussen staat, overheen gelezen. :X

[ Voor 16% gewijzigd door Maxustiti op 17-01-2014 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 19:20
Vergeet je hierbij niet de 7% kortingscode '' aff1nl '' als je op de lenovo site bestelt, scheelt toch weer its (bij bestellen in het vakje 'e-coupon' invullen :P) Dan zou ik echt een full hd paneel er bij doen. Werkt zoals gezegd veel fijner! Gewoon doen en je zult er geen spijt van hebben. (en kost je dan sowieso niets met die korting er af, volgens mij ben je dan nog steeds goedkoper uit jap scheelt je dan nog steeds een 10tje :P )

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 17-01-2014 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
Zie ook vorige bericht van TS, hij zij wil hem graag bij een fysieke winkel bestellen, denk ook niet dat je dan de kortingscode kan gebruiken.

Edit: Zij inderdaad, excuses. Laten we zeggen dat het al erg laat was. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Maxustiti op 17-01-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 19:20
Ik zeg daarbij dus ook 'als' er besteld wordt bij lenovo zelf. Kan zomaar een voordeel bieden dat TS het kan overwegen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door MusicAddict op 17-01-2014 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanf
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heb zelf ook de E540 bij Lenovo besteld (voor een collega). De i3 versie met Full HD upgrade en WiFi-ac kaartje. Voor 587 euro een haswell processor, full hd en een 7200rpm schijf is erg goed. Levertijd is 1 a 2 weken. Zal mijn ervaring delen als ik hem ontvangen heb.
Zie echter wel wat zorgelijke berichten op Lenovo forum dat verschillende mensen de laptop niet meer geboot krijgen. Zie:

http://forums.lenovo.com/...issue/td-p/1326979/page/3
&
https://forums.lenovo.com...-einschalten/td-p/1391831

Een tweaker met deze laptop die hands-on ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Heb vanmorgen gereageerd, maar ik zie mijn bericht nergens?

Dealer(s) leveren niet aan particulieren helaas. Ben dus gaan bestellen (spannend!).
Wilde je even laten weten dat ik je kortingscode gebruikt heb MusicAddict! Dankjewel, scheelde bijna 50 euro en heb inderdaad maar een FHD scherm besteld :*)

MeneerBrownie, hij is een zij ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Oei, klinkt niet goed Sebastiaan. Er wordt geschreven dat er slechte moederborden worden gebruikt en kennelijk zijn er velen met hetzelfde probleem. En Lenovo onthoudt zich van commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanf
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Femmie010 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:23:
Oei, klinkt niet goed Sebastiaan. Er wordt geschreven dat er slechte moederborden worden gebruikt en kennelijk zijn er velen met hetzelfde probleem. En Lenovo onthoudt zich van commentaar.
Klinkt inderdaad niet goed, maar je moet er wel rekening mee houden dat mensen die een probleem hebben eerder op fora en internet schrijven dan mensen die niks te klagen hebben... Laat je niet meteen te veel afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Bovendien heb je garantie. Bij elk model komen problemen voor dus als je een willekeurig ander model koopt zul je de kans op een defect exemplaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Begrijp ik. Je kunt altijd een maandagmorgen model treffen. Maar aangezien ik Lenovo nogal ondoorzichtig vind qua aanspreekpunt en afwikkelingen van klachten, weet ik niet goed waar ik hier aan begin. Dat vind ik dan toch echt een nadeel als er geen fysieke dealer aanwezig is. Maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 08:05
sebastiaanf schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:22:
Heb zelf ook de E540 bij Lenovo besteld (voor een collega). De i3 versie met Full HD upgrade en WiFi-ac kaartje. Voor 587 euro een haswell processor, full hd en een 7200rpm schijf is erg goed. Levertijd is 1 a 2 weken. Zal mijn ervaring delen als ik hem ontvangen heb.
Zie echter wel wat zorgelijke berichten op Lenovo forum dat verschillende mensen de laptop niet meer geboot krijgen. Zie:

http://forums.lenovo.com/...issue/td-p/1326979/page/3
&
https://forums.lenovo.com...-einschalten/td-p/1391831

Een tweaker met deze laptop die hands-on ervaring heeft?
Mijn broertje heeft de e540 met de 7260 ac modem upgrade en heeft daar problemen mee. Wifi verbinding valt voortdurend uit. Ik heb er nog niet zelf naar gekeken maar het schijnt een bekende driver issue te zijn. Maar booten lijkt geen probleem te zijn bij hem.

Ik heb zelf de s440 en het zijn echt hele andere laptops hoewel de specs op elkaar lijken. De s440 is een lekker licht machientje en werkt ondanks langzamere processor en ontbreken van m.2 ssd (die bouw ik in als er 256gb versies beschikbaar komen) erg snel en soepel. De e540 is natuurlijk een grotere laptop (want 15 inch) maar hij is ook echt een stuk dikker, lomper en zwaarder dan de s440. Maar wel een groter en mooier scherm (als FHD) en een toetsenbord (erg fijn bij Lenovo) met apart numpad.

Ik heb ook een tijdje op die lenovo forums rondgehangen (ik had een driverprobleem met de videokaart waardoor de computer niet uit de slaapstand kwam) en het is opvallend hoe veel er mis kan gaan met schijnbaar hele normale dingen als wifi, slaapstanden, booten etc. Dan is het wel minder handig dat je niet even naar de winkel terug kan gaan of zelfs bellen is al lastig. Ik vind het tweaken met drivers en dergelijke wel leuk maar de gemiddelde consument zit daar minder op te wachten. Aan de andere kant: als het werkt heb je hele mooie computers voor relatief weinig geld. Dat is de afweging om te maken als je online koopt bij Lenovo (of Dell bv).

TS: veel plezier met je e540. Goede keus denk ik. :)

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Femmie010 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:48:
Begrijp ik. Je kunt altijd een maandagmorgen model treffen. Maar aangezien ik Lenovo nogal ondoorzichtig vind qua aanspreekpunt en afwikkelingen van klachten, weet ik niet goed waar ik hier aan begin. Dat vind ik dan toch echt een nadeel als er geen fysieke dealer aanwezig is. Maar goed, we zullen zien.
Afhandeling van garantie gevallen is prima op orde bij Lenovo. Ik had ooit eens een R500 met kapot scherm. Laptop 2e hands gekocht zonder bon ed. Adh van het serie nummer bleek er nog 2jr onsite garantie op te zitten, de volgende dag was er een monteur thuis om de laptop te fixen :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 21:03
Garantie kun je bij volgende stap ook aangeven. Kun je ook idd kiezen om monteur bij je langs te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Ik heb geen extra garantiepakket genomen. Dan wordt de laptop nog weer heel wat stukken duurder. Dus ik hoop maar dat de standaard 2 jaar garantie (1 jaar staat op hun site, maar dat geldt geloof ik niet in Nl.) genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
lucash schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:57:
Garantie kun je bij volgende stap ook aangeven. Kun je ook idd kiezen om monteur bij je langs te laten komen.
Ook met het standaard garantie pakket? Zou mooi zijn :lampje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 21:03
Volgens mij moet je mrt het standaard pakket de laptop naar Lenovo opsturen.

Je hebt 1 jaar garantie en na dat ene jaar moet je gaan aantonen dat t niet jouw fout is en dat is vrij onmogelijk, dus officieel heb je eigenlijk gewoon 1 jaar garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Navraag gedaan bij Lenovo NL via FB over het het power probleem van de E540, kreeg het volgende antwoord:
Er zijn bij Lenovo geen bekende issues met de E540, de issues die op het forum genoemd worden zijn incidenten. Mocht je met je E540 wat voor hardware issue dan ook hebben dan wordt dit onder garantie voor je opgelost.

Dus hopen dat het in de praktijk ook zo is.

Verder is het bij de standaard garantie van de E540 dat je hem moet opsturen naar Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
omhoog, ik heb deze laptop inmiddels een tijdje in gebruik, maar loop tegen problemen aan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
Femmie010 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 00:18:
omhoog, ik heb deze laptop inmiddels een tijdje in gebruik, maar loop tegen problemen aan... :?
En die zijn? Glazen bol is stuk ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femmie010
Hallo Ramon, ik heb inmiddels een nieuw topic hierover geopend http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1590926. Sorry voor de verwarring.

[ Voor 42% gewijzigd door Femmie010 op 15-05-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
lucash schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:17:
Volgens mij moet je mrt het standaard pakket de laptop naar Lenovo opsturen.

Je hebt 1 jaar garantie en na dat ene jaar moet je gaan aantonen dat t niet jouw fout is en dat is vrij onmogelijk, dus officieel heb je eigenlijk gewoon 1 jaar garantie ;)
je hebt in nederland gewoon de wettelijke bepalingen. Wat een fabrikant/retailer roept is allemaal leuk maar we hebben gewoon het consumentenrecht. Dan zou ik dus even kijken wat een redelijke gebruikstermijn is voor een laptop.

Ik ken de wettelijke bepalingen niet uit mijn hoofd maar ik kan me nog herinneren van een consumentenbond bericht dat we in nederland onze rechten als consumenten onvoldoende kennen en ons vaak laten afschepen door fabrikanten / retailers.
Pagina: 1