Beste Tweakers,
Ik gebruik nu enkele jaren de AC Ryan Playon HD2 met een WD Green WD20EARX (geloof ik). Deze schijf is al lang en breed vol, dus zijn ondertussen de externe hdd (1tb) en hdd van m'n pc (1tb) ook aan het vollopen. Nou ben ik er een beetje klaar mee dat alle films, audio, foto's etc. her en der staan dus wil ik de overstap maken naar een NAS/server.
Nou is mijn oog gevallen op de HP Proliant Server. De vraag is alleen hoe kan ik deze nou zo efficiënt mogelijk inrichten qua opslag;
- ik zou graag maximaal 200 euro aan hdd's willen uitgeven;
- bij voorkeur de schijven in RAID5 opstelling;
- geen van de data die nu op de schijven staat verloren.
Ik kwam zelf op 2x 2TB schijven + mijn huidige 2TB schijf, echter heb ik dan het probleem om mijn data te kunnen behouden.
Of 2x 3TB schijven, maar hierbij kan geen RAID5.
Graag hoor ik of jullie advies hierover kunnen geven
Ik gebruik nu enkele jaren de AC Ryan Playon HD2 met een WD Green WD20EARX (geloof ik). Deze schijf is al lang en breed vol, dus zijn ondertussen de externe hdd (1tb) en hdd van m'n pc (1tb) ook aan het vollopen. Nou ben ik er een beetje klaar mee dat alle films, audio, foto's etc. her en der staan dus wil ik de overstap maken naar een NAS/server.
Nou is mijn oog gevallen op de HP Proliant Server. De vraag is alleen hoe kan ik deze nou zo efficiënt mogelijk inrichten qua opslag;
- ik zou graag maximaal 200 euro aan hdd's willen uitgeven;
- bij voorkeur de schijven in RAID5 opstelling;
- geen van de data die nu op de schijven staat verloren.
Ik kwam zelf op 2x 2TB schijven + mijn huidige 2TB schijf, echter heb ik dan het probleem om mijn data te kunnen behouden.
Of 2x 3TB schijven, maar hierbij kan geen RAID5.
Graag hoor ik of jullie advies hierover kunnen geven
[ Voor 14% gewijzigd door TwistedVision op 16-01-2014 21:36 ]