Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar ik ben opzoek naar een geluidskaart.
Ik heb een 1 op mijn moederbord, zowel voor als achter.

Maar die voorop stuur alleen het rechter kanaal uit over zowel de linker als het rechter kanaal.

En eigenlijk zoek ik ook een kaart, waarbij je makkelijk dingen kan aanpassen, bij sommige games, hoor je bepaalde dingen niet omdat de interne kaart als surround gezien wordt en omdat ik 9 van de 10 keer met een hoofdtelefoon op zit is dat wel storend.

Tot slot moet ik nu elke keer achter pc klimmen om de stekkertjes van de speakers en hoofdtelefoon om te wisselen

Dus eigenlijk wil ik gewoon een geluidskaart met de meerdere uitgangen die je simpel aan of uit kunt zetten.

De geluidskwaliteit moet wel goed zijn.

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 20:41
Wat is je budget?

• Zomaar iemand
  • Niet online
25 euro ofzo? Of slaat dat helemaal nergens op?

Ik vind het budget niet heel belangrijk, als ik maar gewoon lekker muziek kan luisteren. Ik zit bijna 10 uur per dag achter de pc.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dus je wil gewoon speakers en hoofdtelefoon gelijk gebruiken? Ik zou dan eerst eens knutselen met die front panel connector die niet werkt, zitten de stekkertjes wel correct aangesloten op het moederbord (intern)?
Het surround verhaal zou daarmee ook gewoon moeten werken.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dat heb ik al gedaan, maar het stuurt vanaf het moederbord het signaal goed door en gaat mis in het stekkertje van de kast.

Ik geef dan liever wat geld uit voor een geluidskaart dan dat ik een uur aan het puzzelen ben om dat kabeltje anders te maken. Vooral omdat ik begreep dat ze niet heel duur zijn.
Bovendien wordt de kwaliteit van het geluid vast ook wel een stuk beter.

Ik heb niet veel keus met het aansluiten van de stekker. er zijn maar 2 mogelijkheden.

Ik wil de speakers en hoofdtelefoon tegelijk aansluiten en software matig kunnen kiezen welke van de twee aangestuurd wordt.

De aansluitingen van de ingebouwde geluidskaart kunnen niet anders ingedeeld worden dan standaard 5.1.

Ik heb de ASRock AMD A75 A75 PRO4

[ Voor 7% gewijzigd door Zomaar iemand op 16-01-2014 01:59 ]

• wagenveld
  • Niet online
Makkelijkste keuze lijkt me, hier de hoofdtelefoon op en in Windows van geluidskaart veranderen wanneer je wilt schakelen naar de speakers onboard?
pricewatch: Asus Xonar U3

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nou ik zou liever iets onboard hebben met 2 uitgangen.

• wagenveld
  • Niet online
Als ik zo eens rondkijk dan werken de meeste kaarten net zo als je onboard chipset. Auto sensing jacks zitten alleen op de front panel connector terwijl de normale connectors vaste toewijzingen hebben.
Wellicht kan iemand anders een suggestie doen waar dat wel kan.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30
Als het probleem in de kast zit en niet in het moederbord, is een nieuwe kast dan een optie?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Zomaar iemand
  • Niet online
Een geluidskaart is toch goedkoper?

En is de kwaliteit van het geluid op een aparte kaart niet beter dan zo'n ding op het moederbord?

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:20
J.S. Coolen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:43:
Een geluidskaart is toch goedkoper?

En is de kwaliteit van het geluid op een aparte kaart niet beter dan zo'n ding op het moederbord?
Dat ligt er volgens mij aan of je ook een degelijke headset of iets dergelijks hebt. Als je gebruikt maakt van een low-budget headset ( no offence ) dan zul je waarschijnlijk niet veel merken van zo'n geluidskaart. Tegenwoordig zijn die on-board chips zeer degelijk, en worden de geluidskaarten alleen door echte audiofielen gebruikt.

• Zomaar iemand
  • Niet online
mijn hoofdtelefoon is wel echt een hele goede, we gebruiken ze ook bij mijn bedrijf voor geluidsproducties.

Maar de kwaliteit van het geluid is natuurlijk zo goed/slecht als de zwakste schakel.

Ik vind persoonlijk de onboard geluidskaart niet heel goed. Het klinkt een beetje plat en af en toe wat blikkerig.
Ik krijg er met de eq weinig verbetering in.
De geluidsbron zelf is bijna altijd een cd.

Vroeger kon je in de cdrom direct een hoofdtelefoon steken, maar dat kan helaas niet meer.

• wagenveld
  • Niet online
Dan blijf ik toch bij mijn eerdere suggestie, speciaal voor de hoofdtelefoon een USB dingetje scoren:
http://techreport.com/rev...xonar-u3-usb-audio-device
Voor 25 euro zal een interne geluidskaart gelijkaardig presteren met je onboard. Een Realtek ALC892 is een van de betere onboard chips.

Wat voor hoofdtelefoon is het precies? Wat is de impedantie?

• Zomaar iemand
  • Niet online
Senheiser HD600 300 Ohm

• wagenveld
  • Niet online
Ah OK, dat maakt het wel wat anders ja. Ga nog even voor je kijken want dan ben je meer gebaat bij een echte externe hoofdtelefoon versterker. Kan je budget nog wat strekken?

edit: zijn we weer. Voor een 300Ohm hoofdtelefoon moet je toch wel gaan kijken naar wat serieuze versterking. Interne kaart die dat kan:
pricewatch: Asus Xonar Essence STX

Heb je nog een RCA > tulp kabeltje nodig voor je speakers maar kun je die wel tegelijk aansluiten zo te zien. Boven je budget uiteraard.

Dan kun je nog extern gaan wat mijn voorkeur zou hebben. Een review:
http://www.head-fi.org/t/...otout-13-11-amps-compared

Deze is leuk en heeft geen probleem met 300Ohm:
http://www.head-fi.org/t/...-impression-final-thought

Deze is ook erg mooi maar weer wat duurder:
http://www.jdslabs.com/products/48/o2-odac-combo/

[ Voor 69% gewijzigd door wagenveld op 16-01-2014 17:07 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Jahoor, ik wil gewoon goed geluid. Daar heb ik wel wat voor over. (tenzij een losse cd speler uiteindelijk goedkoper wordt)

Verwijderd

De front panel jack op je kast kan stuk zijn. Wat voor kast heb je? Misschien is dat vervangen nog wel goedkoper.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het gaat om deze pc

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-3870K Black Edition€ 77,19€ 77,19
1ASRock AMD A75 A75 PRO4€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 94,80€ 94,80
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 39,95€ 39,95
1Sharkoon Vaya€ 28,53€ 28,53
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 85,40€ 85,40
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 73,35€ 73,35
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 44,95€ 44,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 111,32€ 111,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 555,49

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
2e hands x-fi extreme music (als het maar geen gamer is), is een prima kaart met goede geluidskwaliteit sluit je ook aan op front uitgangen en dan heb je veel beter geluid als nu voor een kleine prijs.

Nukezone FTW

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel ga ik die kaart eens opzoeken op marktplaats, bedankt!

• wagenveld
  • Niet online
De gelinkte Asus zou ik prefereren als het intern moet zijn, die specificeren tenminste dat je tot 600Ohm kan aansluiten zonder noemenswaardig verlies. Creative is nooit zo scheutig met specs. Dat gezegd hebbende zal het ongetwijfeld beter zijn dan onboard, het is gewoon een goede kaart.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maar die voorop stuur alleen het rechter kanaal uit over zowel de linker als het rechter kanaal.
Kun je de stekker er niet dieper instoppen ?
daar lijk het namelijk wel op een niet goed aangedrukte stekker, mischien zit er wat plastic in de weg
..

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 16-01-2014 19:47 ]

Iperf

• Zomaar iemand
  • Niet online
@fish, bedankt voor het idee, maar dat is het helaas niet.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Is er misschien nog een andere optie?

Ik kan op marktplaats de x-fi extreme music niet vinden. (ook niet hier op tweakers)

• wagenveld
  • Niet online
Ik neem aan dat mijn suggesties te duur zijn dan?
Een HD600 heeft voor 400-500 euro in de winkel gelegen. Je gaat ook niet een 1 liter 3 cilinder in een Bentley lepelen toch?

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry had je gewijzigde bericht niet eerder gezien.

Hoofdtelefoons kopen we niet in de winkels ;-), De prijs ligt ergens rond de 220 euro.
Zal inderdaad wel eens kijken naar de duurdere kaarten.

De eerste kaart is erg mooi, aantal uitgangen is alleen een beetje mager, maar ik zal eens kijken of we een verloopkabeltje hebben van 2 x tulp naar mini jack (ingang van mijn powered speakers)

Zou dit wat kunnen zijn?
pricewatch: Creative SoundBlaster Recon3D Fatal1ty Professional

Deze klinkt ook wel aardig:
pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD

[ Voor 150% gewijzigd door Zomaar iemand op 19-01-2014 02:52 ]

• wagenveld
  • Niet online
X-Fi zal hetzelfde zijn als die andere X-Fi denk ik zo. Die Recon3D heeft ook een hoofdtelefoon versterker net zoals de Asus die ik noemde. De doelgroep van de Creative is gaming terwijl de Asus zich duidelijk op muziek richt. Mijn voorkeur zou nog steeds de Asus zijn. Nogmaals, als het een interne kaart moet zijn.
Ik wil er wel nog een keer op wijzen dat een externe DAC+amp de voorkeur verdiend. Geen last van interferentie in de PC, meer kwaliteit voor je geld en meer power voor de hoofdtelefoon.

edit: Kijk ook even hier trouwens:
Het grote Headphones topic

En de eerder genoemde head-fi.org. Een beetje zelf onderzoek kan ook geen kwaad.

[ Voor 14% gewijzigd door wagenveld op 19-01-2014 13:25 ]

Pagina: 1