hallo allemaal.
ik heb de volgende hardware liggen:
5x een 3TB Seagate 7200rpm schijf
1x een 200GB laptop HDD
prima stille voeding, kast etc.
8GB Mushkin 1.35 volt 12800 DDR3 geheugen
Asus E35 M1-i (https://www.asus.com/Motherboards/E35M1I/#specifications)
ik heb ook nog een Microsoft Windows Home Server 2011 64Bit NL 1pk NL, 64-Bit DVD met bijbehorende licentie.
Nu is mijn plan als nolgt:
ik wil graag in de meterkast deze PC ophangen, als centrale opslagplaatst van alle data voor onze
laptop (Windows 7 starter)
mijn computer (Windows 8.1)
mijn vrouw's computer (Windows 7)
media Center PC (windows 7)
mijn hobby PC (Windows 7)
als het kan op onze Lumia (of desnoods Android) telefoons.
wat is handig, en hoe richt ik het in? Gewoon Die server-CD gebruiken om een installatie op die 2,5" te zetten, en dan de overige 5 HDD's in een RAID 6 configuratie laten draaien?
Kan dat überhaupt? ondersteunt dit moederbord dat, en wordt het nog steeds mogelijk om vanaf dit setje dan een FullHD MKV te streamen?
vanuit meterkast (waar ninternet binnenkomt) gaat het meteen door een router die de server met Gigabit met alle andere computer verbindt.
ik heb de volgende hardware liggen:
5x een 3TB Seagate 7200rpm schijf
1x een 200GB laptop HDD
prima stille voeding, kast etc.
8GB Mushkin 1.35 volt 12800 DDR3 geheugen
Asus E35 M1-i (https://www.asus.com/Motherboards/E35M1I/#specifications)
ik heb ook nog een Microsoft Windows Home Server 2011 64Bit NL 1pk NL, 64-Bit DVD met bijbehorende licentie.
Nu is mijn plan als nolgt:
ik wil graag in de meterkast deze PC ophangen, als centrale opslagplaatst van alle data voor onze
laptop (Windows 7 starter)
mijn computer (Windows 8.1)
mijn vrouw's computer (Windows 7)
media Center PC (windows 7)
mijn hobby PC (Windows 7)
als het kan op onze Lumia (of desnoods Android) telefoons.
wat is handig, en hoe richt ik het in? Gewoon Die server-CD gebruiken om een installatie op die 2,5" te zetten, en dan de overige 5 HDD's in een RAID 6 configuratie laten draaien?
Kan dat überhaupt? ondersteunt dit moederbord dat, en wordt het nog steeds mogelijk om vanaf dit setje dan een FullHD MKV te streamen?
vanuit meterkast (waar ninternet binnenkomt) gaat het meteen door een router die de server met Gigabit met alle andere computer verbindt.