Nieuwe AP, Powerline?

Pagina: 1
Acties:

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:22

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben op de eerste etage een slecht tot matig signaal, wat er regelmatig uitklapt. waarbij iemand tot de suggestie kwam; een WiFi repeater. De horror verhalen had ik daar al over gehoord, dus dat werd hem niet.

Nu heb ik een tweede router kunnen bemachtigen (een Netgear WNR834Bv2) en ik ben die van plan om als AP neer te zetten naast de PC zodat we op de eerste verdieping en zolder een wat betere verbinding krijgen.

Kabels trekken is opzich geen probleem, maar toch handig als het zonder alle moeite kan. Powerline lijkt dé oplossing hiervoor. Even gezocht, en voor max 35 euro komt deze TP-Link eruit. Wij hebben zelf een 60 Mb/s verbinding, die misschien ooit nog eens upgrade krijgt naar 120 Mb/s

Wat nu de setup is:
Thomson TWG870U(begane grond) >>> alle apparaten in huis

Wat ik voor ogen zie:
Thomson TWG870U(begane grond) >>> Powerline >>> Netgear WNR834Bv2(eerste verdieping en zolder)

Nu is mijn vraag; gaat dit allemaal werken? Ik weet hoe ik een AP in moet stellen, want daar zijn genoeg dingen over te vinden. Mijn vraag is of Powerline eigenlijk zo wel werkt. Ik weet wat Powerline iets langzamer is dan kabel, maar dat neem ik dan maar voor lief. Op beide plaatsen is er een gewoon stopcontact beschikbaar

Alvast sorry als ik iets over het hoofd heb gezien, iets fout heb gezegd, want ik ben totaal niet thuis in de wereld van internet, wel in die van computers.
Kenny

denk ik dan...

Verwijderd

Hallo,

Dit gaat gewoon werken. Die powerline is 500mbps. In welke mate je die 500mbps binnen krijgt is echter de vraag aangezien dit afhankelijk is van afstand en stroomnet.
Wij hebben er hier ook een en die heeft een verbinding van rond de 160mbps. Echter is de afstand wel heel lang tussen adapter en adapter.

Ik kan je dus aanraden om alleen zo een powerline te gebruiken als de afstand niet te groot is.
Ook is de delay beetje hoger en schommelt deze, wel goed te gebruiken natuurlijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Powerline werkt, maar die 500 Mbit is marketing en die 160Mbit is full duplex gerekend en haal je ook niet. Als je 85 Mbit structureel kunt halen over powerline mag je in je handjes klappen. Ik haalde die 85 Mbit, maar dat is in een gloednieuw huis met goede bekabeling en binnen 1 groep. Moet je over meerdere groepen dan is powerline meestel fingers crossed qua snelheid.

Als je een kabel kunt trekken: doen! Heb heb veel meel plezier van en je haalt er Gbit over dus qua snelheid heb je ook niks meer te klagen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Kabel trekken kan gewoon, maar dat moet natuurlijk netjes weggewerkt worden, vloer eruit, meten hoelang de afstand is...
En over de afstand met Powerline, schat dat de router op ongeveer 30-40 meter weg gaat staan van de hoofdrouter, dat is geen probleem hoop ik?

Huis is al redelijk oud, al kan ik niet zeggen hoeveel groepen wij hebben. Zal morgen wel even vragen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

denk ik dan...

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
KennyPlox schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:30:

Kabel trekken kan gewoon, maar dat moet natuurlijk netjes weggewerkt worden, vloer eruit, meten hoelang de afstand is...
En over de afstand met Powerline, schat dat de router op ongeveer 30-40 meter weg gaat staan van de hoofdrouter, dat is geen probleem hoop ik?

Huis is al redelijk oud, al kan ik niet zeggen hoeveel groepen wij hebben. Zal morgen wel even vragen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Als je kabels kan trekken, dan zou ik dat zeker doen - ook al kost het wat werk - maar zeker als je nog lang(er) blijft wonen in dit huis. Je hebt namelijk betere garantie voor je netwerk snelheid en met name de stabiliteit is beter. Niet alleen de afstand met Powerlines en in welke groep deze zit is belangrijk, maar ook welke apparatuur er op aangesloten zit. Trek je veel stroom, gaan de prestaties ook achteruit.

Plus 30-40m naar de router is veel! Kan zelfs al tricky worden met een netwerkkabel als je GBit aansluiting wilt hebben. Goede kabel nemen dus, minstens CAT5e.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Jolke schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:20:
[...]
Plus 30-40m naar de router is veel! Kan zelfs al tricky worden met een netwerkkabel als je GBit aansluiting wilt hebben. Goede kabel nemen dus, minstens CAT5e.
En even opletten wat je koopt: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels. In dit topic staan diverse winkels genoemd waar je veilig kunt kopen. Of waar je op moet letten als je bij een eigen/andere leverancier besteld.

Maar inderdaad: bedraad indien ook maar enigsinds mogelijk.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 09:55
Nu haal je met powerline adapters 100mbit als je geluk hebt, maar volgens mij heeft deze router maar 100mbit poorten, dus dat maakt dan ook niet meer uit. Tevens haal je dan over je wifi (300n) maar zo'n 80mbit als je er naast staat.

Oftewel, gaat het alleen om wat wifi op de verdieping, dan volstaat zo'n powerline adapter ook prima.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
sharkzor schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:42:
Nu haal je met powerline adapters 100mbit als je geluk hebt, maar volgens mij heeft deze router maar 100mbit poorten, dus dat maakt dan ook niet meer uit. Tevens haal je dan over je wifi (300n) maar zo'n 80mbit als je er naast staat.

Oftewel, gaat het alleen om wat wifi op de verdieping, dan volstaat zo'n powerline adapter ook prima.
Het lijkt me - op de lange duur - sowieso prettig om een kabel 'boven' te hebben liggen; dan kan je makkelijker besluiten daar nog een vaste PC neer te zetten, of een NAS... maar goed, het is de keuze aan TS.

Euhm... overigens... TS?

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Sorry voor late reactie!

Denk dat het toch maar kabel gaat worden dan, kun je toch makkelijk bij de lokale PC boer halen neem ik aan? Heb het topic van de slechte Cat kabels even doorgelezen, weet in ieder geval dat ik dat merk niet moet nemen dan. Wordt maar even werken, maar ach, als ik zo de argumenten hoor van jullie dan is het het best waard.

Allemaal heel erg bedankt!

Edit: zoiets zou toch geschikt zijn voor mijn doel?

[ Voor 18% gewijzigd door KennyPlox op 15-01-2014 12:57 ]

denk ik dan...

Verwijderd

KennyPlox schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:42:
Sorry voor late reactie!

Denk dat het toch maar kabel gaat worden dan, kun je toch makkelijk bij de lokale PC boer halen neem ik aan? Heb het topic van de slechte Cat kabels even doorgelezen, weet in ieder geval dat ik dat merk niet moet nemen dan. Wordt maar even werken, maar ach, als ik zo de argumenten hoor van jullie dan is het het best waard.

Allemaal heel erg bedankt!

Edit: zoiets zou toch geschikt zijn voor mijn doel?
Die kabel is perfect. 100% koper en AWG24. Hier haal je gigabit mee.

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:28:
[...]

Die kabel is perfect. 100% koper en AWG24. Hier haal je gigabit mee.
Ben wel zo dom geweest om juist geen patchkabel uit te zoeken.
Deze maar beter nemen dan.

Topic kan wat mij betreft dicht, nogmaals heel erg bedankt allen!

denk ik dan...

Pagina: 1