Socket 775 koeler

Pagina: 1
Acties:

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:52
Voor mijn server case (Server case) ben ik opzoek naar een stille koeler, want de standaard intel koeler maakt te veel lawaai voor een 24/7 server op mijn kamer.

Mijn budget ligt tussen de 10 en 20 euro, omdat ik niet al teveel geld uit wil geven aan zoiets.
De cpu zal (denk ik) meestel idle draaien, aangezien deze nauwelijks nodig is voor een server (volgens mij).

Zelf uitgekomen op deze modellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1DeepCool Gamma Archer€ 7,36€ 7,36
1DeepCool GammaXX 300€ 17,20€ 17,20
1Gelid Solutions Silent Spirit Rev. 2€ 19,60€ 19,60
1Raijintek AIDOS€ 17,-€ 17,-
1Spire Kepler Rev.2€ 12,92€ 12,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 74,08

Welke hiervan heeft hiervan de beste prijs/geluid ratio?
Hebben jullie eventueel nog suggesties?

Alvast bedankt :)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ben momenteel met een reviewtje begonnen van:

pricewatch: Gelid Solutions Siberian

Is erg (praktisch geheel) stil in idle, en ook op volle toeren een flink stuk stiller dan stock. Zou wel even laten weten welke CPU je hebt, en welke taken hij uit gaat voeren, maar als een stock koeler replacement is de bovenstaande erg goed en goedkoop. Van jouw lijstje heb ik enkel de Aidos voorbij zien komen, en die is ook niet verkeerd, maar lijkt mij onnodig groter en duurder als je een cpu zelden zwaar belast.

• ProAce
Het is de Intel celeron d @2.8 GHz, ik ga hem gebruiken al HTML server, als download bak, game server (denk aan minecraft), en eventueel een mail server.

Die siberian zit er goed uit , maar vraag me af of deze stil genoeg is voor mijn gebruik , hoorde ergens anders dat het stiller was om een grote koelblok met fan, of zal dit niet veel verschillen

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een celeron D kan je met een groot koelblok gewoon passief koelen, dus ja, dat zou stiller zijn. Vraag is natuurlijk wat zo'n koelblok kost. Nogmaals ik heb de Siberian hier naast mij liggen, en dit ding is echt keurig stil (uiteraard met pwm op 100% ga je hem -iets- horen, maar dan nog valt het mee), en goedkopere oplossingen ga je niet vinden.

• ProAce
Denk dat ik daar idd voor ga, wel jammer dat er zo veel verzendkosten overheen komen.
En hij lijkt zo klein, maar dat zal de foto weer zijn (lijkt zoveel op de stock koeler xD)
Maar dat is natuurlijk niet van belang :)

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Mocht je het leuk vinden te lezen:

productreview: Gelid Solutions Siberian review door Foritain

Heb er ook een foto'tje naast de stock koeler bij gezet, toch wel een stukje forser.

Mbt verzendkosten, als je hem lost besteld inderdaad wel pittig (zou zelfs de moeite zijn te kijken of iets duurdere modellen toevallig geen gratis levering hebben). Maar gewoon met andere onderdelen mee bestellen wellicht? :)

• ProAce
pricewatch: DeepCool GammaXX 200
Deze kwam ik tegen voor dezelfde prijs als die kleine, en las hier ook goede reviews over.
De andere onderdelen ga ik bestellen rond week 8 ivm loon.
En deze zou ik graag eerder hebben ivm het draaiend krijgen van de server

• ProAce
Heb uiteindelijk bij de (enige) computer winkel in drachten de deepcool gamma archer voor €15 gehaald, dit om garantie, en persoonlijkere behandeling.

Ik zal hierover nog een review schrijven ;)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de Kesh is een prima winkeltje; alleen wat prijzig, heb er zelf ook al wel wat weg idd. over 't algemeen geldt bij fans dat bij dezelfde luchtverplaatsing een grotere fan minder herrie maakt (hij hoeft immers minder hard te draaien om dezelfde lucht te verplaatsen), en dat bij een CPU-koeler ook geldt hoe meer koelblok hoe kouder. daarom presteren tower-koelers over 't algemeen net wat beter.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• ProAce
heb hem al even aangehad als case fan, en hierbij maakt hij eigenlijk geen geluid, vanavond ga ik er fotos van maken en hem monteren en een review maken.

De Kesh is idd wel goed maar prijzig, wel jammer dat er niet meer pc winkels zijn hier, deze heeft een grote koeler en een vrij groot koelblok, wel is het contactoppervlak vrij klein doordat deze rond is.

• ProAce
Heb de koeler gemonteerd en kwam erachter dat deze max, en min op 1600 rpm draait, wat veel meer geluid maakt dan de stock koeler op idle, dus morgen maar weer terug brengen en dan eentje online bestellen, Dus nu opnieuw opzoek naar een goede koeler.

Nu dus wel eentje met een lage minimum rpm (voor het geluid, en max 20 euro, Wie o Wie kan mij helpen?

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:37

two

pricewatch: Gelid Solutions Siberian

Neem deze, min RPM is 900 en max 2200. :)

lang leve veenendaal waar afuture.nl zit *O*

[ Voor 4% gewijzigd door two op 15-01-2014 21:05 ]

Signature

• ProAce
Omdat ik nu voor zeker wil gaan, zou je hiervan misschien een geluidsopname van willen maken? Als hij op het laagst draait

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Dat wil ik wel doen, maar dan hoor je niets anders dan achtergrond of buiten geluiden ;)

• ProAce
Ook met een open kast (zie server case build)?
En word een oude celeron d 336 niet wat warmer dan zo'n nieuwe cpu?

Als je een opname zou willen maken met open kast, dan heel graag, geeft toch wat meer zekerheid voor dit budget

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik bedoel praktisch geen geluid met open case op min-rpm, zoals ik ook in de review ook aan gaf doe ik alles met open constructie. Je zal echt met je oor half in de koeler moeten zitten op minimale rpm om hem ook maar iets te horen. Dus geluidsopname, zelfs op 20cm o.i.d. zal je enkel achtergrond geluid laten horen.

• ProAce
Mooi word dat m

• ProAce
Zonet de koeler teruggebracht, en de pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo meegekregen voor 5 euro, deze zo maar is proberen (dit keer wel 4 pins)
Pagina: 1