Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met website in IE

Pagina: 1
Acties:

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 19:37
dag heren,

mijn oom en tante hebben een klein tentenverhuur bedrijfje en er is mij gevraagd een website te maken.
echter ben ik hier ook geen pro in, maar gewoon een simpel websitetje lukt me meestal wel.

echter heb ik de site nu bijna af alleen ik blijf problemen houden met IE versie 8 en lager.
er doet zich dan een error voor waar ik dus niet uit kom. ik heb stad en land al afgezocht maar niks kunnen vinden.

dus ik hoop dat er hier een genie zit die me wat inzicht kan geven, want ik ben bang dat ik anders opnieuw moet beginne.

het probleem doet zich voor op de pagina:
http://www.tentenverhuurblokdijk.nl/producten/tenten.html
en eigenlijk bij alles wat onder de categorie producten valt. bij de rest van de site zijn er geen problemen.

de error die er verschijnt:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/35/6x03.png

ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zit een beetje met me handen in me haar.

bij voorbaat dank _/-\o_

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Klinkt als [jQuery] werkt niet in IE8 of lager*, welke je met de zoekfunctie overigens ook had kunnen vinden ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 14-01-2014 14:12 ]

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Hij gebruikt 1.8.1

Het probleem zit hier
code:
1
(this.nodeType===1||this.nodeType===11)&&this.appendChild(a)

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Denniz0229
Caelorum schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:11:
Klinkt als [jQuery] werkt niet in IE8 of lager*, welke je met de zoekfunctie overigens ook had kunnen vinden ;)
topic inderdaad gezien, maar gezien het daar over versies e.d. gaat was dat zo ver ik kennis heb niet op mijn error van toepassing.
Steevo_S schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:13:
Hij gebruikt 1.8.1

Het probleem zit hier
code:
1
(this.nodeType===1||this.nodeType===11)&&this.appendChild(a)
heb je ook enig idee hoe ik moet/kan aanpassen zodat het wel werkt?
simpelweg die regel verwijderen lijkt me niet zo handig.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

jquery geeft niet zomaar een error in IE8, dus er gaat iets anders mis ergens. Probeer eerst eens wat dingen weg te halen (scripts) om te kijken of de error verdwijnt.

En anders even een losse testcase waar we de error kunnen bekijken, want nu is het beetje koffiedik kijken.

edit: ah linkje staat in de startpost :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 14-01-2014 14:26 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-11 19:52
Installeer anders Jquery Easy, die lost vaak een aantal problemen met conflicten al op.

• MrRoco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-01-2018
Loop eerst alle jQuery call door, verwijder om de beurt 1.
Tot de error weg is, dan weet je in ieder geval waar die zit.

Tevens wel handig om te vermelden waarvoor je het wilt gebruiken :)
Dan kunnen we iets gerichter kijken.

Een obstakel is geen einde maar een sprong naar het nieuwe.

• Denniz0229
misschien handig om te vermelden;
zoals gezegd ben ik geen pro in het bouwen van websites.
ik heb dan ook puur de layout e.d. gemaakt. de jquery wordt automatisch gegenereerd.
normaal maak ik altijd sites met joomla, maar dit keer heb ik het via ''artisteer'' gedaan.
(ik weet het, heel erg noob :+ ) maar dit werkte lekker snel, gezien er niet teveel uur in mocht gaan zitten.

dus als iemand een oplossing heeft in voor mij begrijp bare taal? :9
anders zit er niks anders op als omzetten naar joomla denk ik :(

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-11 19:52
Persoonlijk zou ik als je geen winkelwagen en dat soort meuk moet gebruiken dan een wordpress nemen dat is nog is makkelijk.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Idd, gebruik die Artisteer niet. Zijn we eindelijk van MS Frontpage af, komen dergelijke programma's voor de dag :)

Ik raad je ook aan een Wordpress installatie te doen, met bijvoorbeeld een theme van themeforest (of een willekeurige andere website). Komt een stuk beter over.

Als je oom en tante tenten willen verhuren, is de website misschien belangrijker dan ze nu denken. Er zijn -althans in deze regio- legio verhuurbedrijven. Dus mijn eerste keus zou zijn een professional (dit klinkt duurder dan het is) in te huren, maar ik begrijp dat dat geen optie is.

Zet de prijzen wél online, dat is echt het enige wat ik wil weten als ik de site bezoek. Anders ga ik wel naar de concurrent. En check de AV nog eens, de foto's op de site zijn in conflict hiermee ;)

• Denniz0229
Mektheb schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:15:
Persoonlijk zou ik als je geen winkelwagen en dat soort meuk moet gebruiken dan een wordpress nemen dat is nog is makkelijk.
ik vind joomla prettiger als wordpress :)
Miyamoto schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:32:
Idd, gebruik die Artisteer niet. Zijn we eindelijk van MS Frontpage af, komen dergelijke programma's voor de dag :)

Ik raad je ook aan een Wordpress installatie te doen, met bijvoorbeeld een theme van themeforest (of een willekeurige andere website). Komt een stuk beter over.

Als je oom en tante tenten willen verhuren, is de website misschien belangrijker dan ze nu denken. Er zijn -althans in deze regio- legio verhuurbedrijven. Dus mijn eerste keus zou zijn een professional (dit klinkt duurder dan het is) in te huren, maar ik begrijp dat dat geen optie is.

Zet de prijzen wél online, dat is echt het enige wat ik wil weten als ik de site bezoek. Anders ga ik wel naar de concurrent. En check de AV nog eens, de foto's op de site zijn in conflict hiermee ;)
ik begrijp dat het niet optimaal is, maar om een simpele site met een paar pagina's te maken wel lekker simpel.

verder ga ik niet aan de wordpress, dan liever joomla.

het bedrijf bestaat al een jaar of 10. de oude site was een web 1.0 site en was dus aan vervanging toe.
ze staan niet hoog in google bij het zoeken en hebben het puur van mond op mond reclame, de site is eigenlijk meer een verplichting.

en prijzen online is niet aan mij, heb het al verteld, maar ze willen het niet.
en foto's in conflict met de AV :?

maar er is niemand die me kan helpen met die jquery? gezien dat toch de makkelijkste oplossing lijkt... :+

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

En de dames dan?
Denniz0229 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:19:
maar er is niemand die me kan helpen met die jquery? gezien dat toch de makkelijkste oplossing lijkt... :+
Niet de gemakkelijkste oplossing, maar wel de beste (afgezien van zooi als Artisteer mijden), is in dit geval zelf even de handen uit de mouwen steken en iets met de tips van MrRoco en Bosmonster doen. Wat was de uitkomst daarvan? Waarschijnlijk bewerk je een niet bestaand element of ongeldig attribuut. Ik kan het niet controleren, want je link geeft inmiddels een 404 (en daarom zijn losse testcases zo handig).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Denniz0229
8088 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:01:
[...]

En de dames dan?

[...]

Niet de gemakkelijkste oplossing, maar wel de beste (afgezien van zooi als Artisteer mijden), is in dit geval zelf even de handen uit de mouwen steken en iets met de tips van MrRoco en Bosmonster doen. Wat was de uitkomst daarvan? Waarschijnlijk bewerk je een niet bestaand element of ongeldig attribuut. Ik kan het niet controleren, want je link geeft inmiddels een 404 (en daarom zijn losse testcases zo handig).
inmiddels heb ik de site overgezet naar joomla :)

ging een stuk makkelijker als gedacht.

echter werken nu de afbeeldingen niet in IE8, echt een rampenbrowser is dat zeg.
maar ik ga eerst zelf wel op onderzoek voor ik daarvoor om hulp kom vragen :+

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Met Artisteer loop je tegen javascriptproblemen aan in IE8. Om die problemen te vermijden (in plaats van op te lossen) stap je over op Joomla. Nu worden de afbeeldingen die je met javascript op je pagina's toont niet getoond in IE8 en krijgt IE8 de schuld. What's next? Over naar WordPress? Ja, IE8 is een ramp, maar in dit geval niet de oorzaak van je probleem.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Denniz0229 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:33:
[...]
echter werken nu de afbeeldingen niet in IE8, echt een rampenbrowser is dat zeg.
IE8 is oud, ok. Maar dit ligt toch echt aan de rommel die Artisteer uitpoept.
Pagina: 1