Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[jQuery] werkt niet in IE8 of lager*

Pagina: 1
Acties:

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-11 16:58
Ha JQuery-Fans ;-)

Ik heb een website gemaakt met daarin een paar kleine javascript dingen zoals een slider. Alles werkt top, alleen als ik hem in IE8 en lager bekijkt werkt de javascript niet... Hij geeft aan dat er een probleem is met JQuery. Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar ik heb werkelijk geen idee wat dit kan zijn...

Dit is de website.

Kan iemand helpen? Thnks! :)

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Volgens de website van jQuery werkt versie 2.x niet met internet explorer 6, 7, 8.
Als je deze browsers wel wilt ondersteunen, zul je de 1.x versie moeten gebruiken van jQuery (die overigens precies dezelfde functies bied, alleen iets groter is qua formaat).

[ Voor 0% gewijzigd door Shineless op 09-01-2014 10:08 . Reden: Wijziging versie formaat ]

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-11 16:58
Ja hij doet het! thnks Shineless... Stom dat ik zoiets niet zelf door had 8)7

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
No problem,
Ik ben er zelf ook al eens tegenaan gelopen :+.

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

• Bauknecht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11 10:42
Wat je ook kan doen, is conditional comments gebruiken om de juiste versie in te laden voor IE:
<!--[if lte IE 8]>
   <script type="text/javascript" src="jquery_1.js"></script>
<!-- <![endif]-->
<!--[if gt IE 8]><!-- -->
   <script type="text/javascript" src="jquery_2.js"></script>
<!--<![endif]-->

Op die manier kan je op een "normale" manier werken, en indien nodig, fallbacks zoals jquery 1 inladen voor IE8.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is een reden dat je voor jQuery 2 of 1 gaat ;) Niet alle code is backwards compatible, dus alleen een CC voor jQuery is niet altijd voldoende :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

janvanrijswijk, jQuery probleem zegt niet zoveel, dus volgende keer graag een betere titel verzinnen. Daarnaast is het niet de bedoeling om maar een linkje naar je website te plempen in de hoop dat mensen je probleem oplossen.

Lees volgende keer ook Devschuur® Beleid even door voordat je weer een verlijkbaar topic opent.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Bauknecht schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:58:
Wat je ook kan doen, is conditional comments gebruiken om de juiste versie in te laden voor IE:
<!--[if lte IE 8]>
   <script type="text/javascript" src="jquery_1.js"></script>
<!-- <![endif]-->
<!--[if gt IE 8]><!-- -->
   <script type="text/javascript" src="jquery_2.js"></script>
<!--<![endif]-->

Op die manier kan je op een "normale" manier werken, en indien nodig, fallbacks zoals jquery 1 inladen voor IE8.
Zo ga je er vanuit dat alléén IE<=8 jQuery 1.x nodig heeft. Als later blijkt dat er nog andere oudere browsers zijn die ze hebben geditched, dan hang je.

Plus dat het nu meer werk is om te upgraden, en dubbel testwerk.

Daarbij, een condtional comment voor IE gebruiken is nog tot daaraan toe (ook al worden ze genegeerd door IE11, ongeacht de browsermode), maar een conditional comment voor ALLE andere browsers ook? Het is maar hopen dat al die browsers deze comment negeren zoals de bedoeling lijkt te zijn. Ik heb daar wel mijn twijfels over.

[ Voor 16% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-01-2014 13:09 ]

日本!🎌

Pagina: 1