Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTML-site (laten) bewerken zonder de code te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een website voor mijn ouders. Ik heb al een opzetje gemaakt, maar stuitte op een probleem: ze weten niets van HTML af. Als er dus iets aangepast/bijgewerkt moet worden, dan moet ik dat doen of ik moet ze in de HTML-code laten rommelen. Dat laatste was ik niet van plan, omdat ze er niks van snappen en ik niet wil dat ze in de code gaan schrijven en editen en de boel in de war schoppen.

Mijn vraag is dus hoe ik de website kan bijwerken (tekst veranderen/toevoegen, afbeeldingen & bestanden toevoegen) zonder in de HTML-code te hoeven?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CMS gebruiken. Kies er maar 1 uit: Wikipedia: List of content management systems

[ Voor 84% gewijzigd door RaZ op 13-01-2014 20:36 ]

Ey!! Macarena \o/

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik denk dat het verstandigste is dat je een website voor je ouders bouwt in Wordpress, dat systeem is niet al te moeilijk te begrijpen, wordt goed ondersteund en zijn veel extensies e.d. voor.

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 09:13
De nederlandse variant van wordpress is hier te vinden:

http://nl.wordpress.org/

Je hebt dan wel een hoster nodig die PHP en MySQL ondersteunt. Als alternatief zou je ook nog naar Joomla of Drupal kunnen kijken. Dat zijn ook veelgebruikte CMS'en. Echter, die hebben meer mogelijkheden (en zijn dus ook wat minder eenvoudig) dan wordpress. (en hebben ook PHP en MySQL nodig trouwens)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
1 account, 1 topic is wel voldoende ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij