GTX780ti-3GB + GTX560TI-2GB freezes

Pagina: 1
Acties:

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:59
Dag Tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb al een tijdje een 780Ti in mijn PC zitten.
Als ik deze i.c.m. de 560Ti draai voor de PhysX dan gaat mijn PC op random momenten freezen. Hard reset is de enige oplossing. Ik krijg geen Windows BlueScreen of kan ook niets uit de logs halen.
Zodra ik bij manage de 560Ti uitzet dus dat alleen de 780ti wordt gebruikt krijg ik geen freezes.

Wie o wie weet het probleem en kan iemand mij ook vertellen of de 560ti mijn PC niet blokkeert voor de PhysX, dus dat die kaart eigenlijk te zwak is en mijn hele systeem langzamer in games laat lopen.

Ik hoor het nog van jullie.

Groet,

Daniël

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

Driverversies, temperaturen in de gaten houden, voedingsspanning te weinig? Dat zijn zomaar een paar kreten die bij mij naar boven komen.

Wellicht een handig idee om die 780Ti er even uit te halen, de 560Ti er in te stoppen en de boel eens flink te belasten.

Overigens, zijn er games die jij veel speelt, waar de physx engine daadwerkelijk gebruikt wordt? Eventueel is het overwegen om de 560Ti compleet weg te laten. Het lijstje physx games is niet al te groot, en de toegevoegde waarde is in mijn ogen vaak ver te zoeken. Bovendien zou zo'n 780Ti genoeg power moeten hebben om ook wat physx voor zijn rekening te nemen, maar dat is wellicht ter overweging.

-_-

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat is de rest van je systeem, voor hetzelfde geld zit je met een B-merk voeding die het niet trekt als beide kaarten actief zijn of heb je een bepaalde 12v lijn overbelast.

• Daniel.
Ik denk niet dat het met de componenten te maken heeft maar eerder een driver probleem. Ondanks dat ik dit nu al bijna 3 maanden heb is het nog steeds niet opgelost. Als dit niet snel wordt opgelost dan overweeg ik inderdaad om mijn 560Ti te verkopen of in een ander systeem te zetten want het is gewoon zonde als zo'n kaart die nog vrij goed presteert niets staat te doen.

Mijn Systeem is alsvolgt.

Intel 3820
Asus Rampage IV Extreme
Asus GTX780ti
MSI 560Ti2GB
Corsair AX1200
16GB 4x4 Corsair Vengeance
Samsung SSD 250GB
Samsung 500gb 2x Raid0

Ik denk niet dat het aan het systeem ligt gezien het allemaal kwaliteits producten zijn.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het zijn kwaliteitsproducten, maar ook die kunnen kapot gaan of gebreken vertonen. wat M2M zegt om de 780Ti er uit te halen en even enkel de 560Ti goed te stressen is een goed plan. zo sluit je uit de 560 hardwarematig geen defect heeft en dat hij wel gewoon werkt onder deze driver (wat uiteraard nog niet wil zeggen dat hij volgens jóuw bedoeling op deze driver functioneert)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

je hebt 3 maanden een probleem, doet er weinig zelf aan om te testen, vervolgens maak je een post en paar mensen zijn zo beleefd je te helpen, zomaar...

Vervolgens geef je een reactie dat het niet aan je hardware ligt, en discussieert er graag liever over dan wat te testen, wat meer een verkapte "kijk eens hoe vet me systeem niet is - post" is ,lijkt me dat je daar eens mee moet beginnen ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59
Is dit wellicht niet het bekende Nvidia probleem? met de gtx460 en 560 kaarten?
De driver hoger van 319.20 als ik me niet vergis, zorgt hiervoor.

• Daniel.
@sain onez
Wat ik heb geprobeerd is al bijna alles.

Ik heb beide kaarten al onafhankelijk getest en dat werkt wel correct.

Aan het antwoord van Pittie heb ik echt wat. Ik heb namelijk nog niemand anders kunnen vinden die dit probleem ook had en misschien was het gewoon een foute instelling of iets dergelijks.

Ik heb mijn drivers altijd up to date en een oudere driver gebruiken is helaas geen optie omdat anders de 780ti nog niet wordt ondersteund.

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10-2025
Kijk anders ook even in dit draadje: 780 ti perikelen

Ik heb mijn 780ti nu onder 314 drivers draaien met "driver modding". In een post van Galeton in dat draadje kun je de links vinden om dit voor elkaar te krijgen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

Had je hier al over nagedacht?:
M2M schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:12:
Overigens, zijn er games die jij veel speelt, waar de physx engine daadwerkelijk gebruikt wordt? Eventueel is het overwegen om de 560Ti compleet weg te laten. Het lijstje physx games is niet al te groot, en de toegevoegde waarde is in mijn ogen vaak ver te zoeken. Bovendien zou zo'n 780Ti genoeg power moeten hebben om ook wat physx voor zijn rekening te nemen, maar dat is wellicht ter overweging.
De vorige configuratie van mijn PC was namelijk een HD6870 van AMD in combinatie met een 8800GT van nvidia voor physx. Ook vrij weinig aan gehad, behoudens dat het een leuk WDDM1.1 lesje was voor me aangezien de hoeveelheid supported games vrij weinig zijn. Unreal tournament 3-based games kunnen er wat mee en nog een handje vol overige games.

-_-

Verwijderd

Misschien ook niet helemaal onhandig om te weten maar je kunt ook physx over je gtx780ti laten lopen want die kaart is daar sterk genoeg voor en het verbaast me niets dat die 560ti zelfs minder prestaties op gaat leveren. Ik zou er in ieder geval niet te veel moeite in steken.

• Daniel.
Ik heb hem er nu uitgehaald en kijken wat dat uithaalt. Waarschijnlijk zal ik er toch niet voor van werken gezien het toch behoorlijk krachtig is. Kijken of dit zonder die kaart betere prestaties oplevert. Driver downgraden heb ik geen zin in, want dat keldert behoorlijk in de prestaties. Wil jullie allemaal bedanken voor de snelle reacties en moeite ;)

Pagina: 1