• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10-2025
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een 780tihttp://tweakers.net/price...igabyte-gv-n78toc-3g.html
En vroeg mij af of anderen dezelfde problemen zijn tegengekomen met dezelfde kaart.

Het probleem is dat hij op willekeurige momenten in spelletjes stopt te werken.

Warframe: Beeld staat even stil en schiet naar de desktop met een melding van windows dat het stuurprogramma stopte met werken en dat hij herstart is.

World of Tanks: Het lijkt dan op enorme lag (ping gaat ook omhoog) waar hij soms ingame weer zichzelf hersteld of ook een stilstaand beeld weergeeft. Maar ditmaal moet ik zelf WoT dan afsluiten via de taskmanager (reageert niet meer). Geen melding van windows over het stuurprogramma. Kleine kanttekening: de performance lijkt minder dan met mijn voorganger, de 7970.

Battlefield 4: Niet lang gespeeld nog met deze kaart.. Geen problemen dusver.

Total War Rome 2: Ook nog niet heel lang speeld (net gehaald met steamsales <3 ). Hier ook nog geen problemen.

Ik heb de problemen met de laatste non-beta drivers, maar ook met de laatste beta-drivers ervaren.

Met speedfan heb ik de temperaturen bijgehouden in een log file. De hoogst gemeten temp was 84 graden in Battlefield 4. 74 voor WoT en 66 voor Warframe. Temperatuur lijkt hier dus niet het probleem.

3D Mark Firestrike geeft een respectabele score van 10734.

In Chrome had ik het probleem dat alle videos die ik erin afspeelde een klein hikje hadden om de zoveel seconden. Ik had dit niet met Explorer. In chrome bij de plugins (about:plugins) had ik de Nvidia 3D Vision nogwattes uitgeschakeld en toen liepen alle videos weer soepel.

Nvidia Shadowplay: Ik was benieuwd hoe dat werkte en zette het eens aan. Beeld zwart. Computer compleet vast. Moest vervolgens na een reboot de drivers opnieuw installeren want volgens de nvidia control center was er geen beeldscherm op een nvidia gpu aangesloten :o . Wellicht had ik het niet aan moeten zetten terwijl WoT nog draaide, desalniettemin geen fijne ervaring :N .

Specs:

Intel Core i7 3930K
Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
Samsung Syncmaster S27A850D Zwart (ik speel op 2560x1440)
be quiet! Darkpower Pro P8 750W
Asus Sabertooth X79
Plextor PX 256M3 256GB

Mocht er iemand nog een idee hebben waar dit aan zou kunnen liggen hoor ik dat graag :) Wellicht is het een kwestie van de volgende drivers afwachten. Bedankt voor de aandacht iig :)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:32

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je de AMD drivers volledig verwijderd, dus via DriverSweeper? Zo niet, doe dat voor zowel de AMD als de nVidia-driver en installeer je nVidia driver opnieuw.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 23:58
Geen problemen ermee!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

World of Tanks is cpu limited, daar haal je inderdaad geen hogere fps dat is normaal.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Esumontere schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:06:
Heb je de AMD drivers volledig verwijderd, dus via DriverSweeper? Zo niet, doe dat voor zowel de AMD als de nVidia-driver en installeer je nVidia driver opnieuw.
Dit werkt vaak prima: DDU (Display Driver Uninstaller) ->>http://www.wagnardmobile.com/DDU/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Lapti
Bedankt voor de antwoorden allen!

Ik zag dat driversweeper nu tegenwoorden door Teexy software wordt gedaan, en dat het Driver fusion heet...... Die sla ik denk ik over.

Ik zal vanavond eens mn huidige driver uninstallen. Die DDU eroverheen gooien en dan weer de driver installeren.

Het resultaat zal ik uiteraard posten.

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Dat is niet het probleem. Ik heb hetzelfde probleem en het ligt aan de NVIDIA drivers. Ik ben ook een oplossing aan het zoeken, maar die is er niet.

Ik kan niet eens meer spelen, zodra ik een spel opstart: poef. beeld op zwart en een harde reset. Zolang ik geen games opstart is er geen probleem.

https://forums.geforce.co...ssue-after-driver-update/

http://www.dedoimedo.com/computers/nvidia-freezes.html

Maar dit is dus echt een serieus probleem. Enige dat schijnt te helpen is om terug te stappen naar drivers voor versie 314.22... dat is van maart dit jaar. Ronduit belachelijk dus.

Maar ik zit nu dus met een i7 3820, gtx780 en ik kan er niets mee...

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 23:58
Ik draai nu op driver 331.82, geen problemen hoor!

Alle games draaien hier vlot (Crysis op max, ...)

• Galeton
Dragunov schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:19:
Ik draai nu op driver 331.82, geen problemen hoor!

Alle games draaien hier vlot (Crysis op max, ...)
Niet iedereen heeft de problemen en sommige erger dan anderen
ze hebben geen idee wat het probleem is en als je ze eenmaal hebt ben je de lul...

Ik had ook geen problemen met oudere drivers, maar blijkbaar is dit al een probleem vanaf 314. nog iets, en die driver is van maart! Dus in bijna 9 maanden nog geen oplossing of überhaupt oorzaak.

update: Net gezocht naar oudere drivers. 314.22 schijnt het probleem niet te hebben, maar die support alle graka's tot de Titan, dus geen 7 serie verder. Mocht je echter een oudere graka hebben: ik zou zeggen probeer terug te schakelen naar 314.22.

Voor de 7 serie heb ik net de 320.49 geprobeerd en die werkt ook niet!

[ Voor 22% gewijzigd door Galeton op 30-12-2013 17:45 ]

• Galeton
Ok, sorry voor de nieuwe post maar ik heb een fix!!!

Allereerst moet ik vermelden dat om dit te laten werken, ik terug ben gegaan naar windows 7. That's right, NVIDIA heeft me geforceerd om mn hele pc opnieuw te installeren!

Stap twee was om driver 314.22 te downloaden en uit te pakken met winrar (kan ook 7zip oid uiteraard). Vanuit die driver mijn GTX 780 manueel aan het inf bestand toegevoegd en daarna die driver geïnstalleerd.

Alles werkt nu weer, maar het heeft me 5 uur gekost om dit probleem op te lossen. Ik koop een 650e kaart van NVIDIA om vervolgens 5 uur lang hun eigen software te omzeilen die ervoor gemaakt zou moeten zijn om juist geen problemen te hebben.

Afijn: volg deze link en voeg volgens de stappen uit dat bericht je 7 serie Nvidia kaart toe aan de driver die je hier kunt downloaden.

• Lapti
Hmmmmmm. Ik zal die optie ook eens proberen alhoewel mijn problemen nogal anders zijn dan die van jou.
Afgezien van shadowplay hoef ik mijn pc niet opnieuw te starten.

Wat ik nu heb gedaan is mn driver uninstalled, veilige modus in, die DDU gedaan voor nvidia, herstart naar weer veilige modus, nog een keer DDU voor AMD gedaan. Daarna weer gewoon windows in en de laatste driver geinstalleerd. Helaas kwam ik nog wel hetzelfde probleem als eerst tegen.

Dit keer heb ik gewoon eens wat langer gewacht om te kijken wat er zou gebeuren (in WoT). Ik heb een screenshot gemaakt van wat er uitziet als artifacts.... wat niet zo fijn zou zijn want volgens mij is het dan een hardware probleem. Het lijkt mij toch meer op iets van rare texture flikkering want ik zie het in dit geval alleen op de vloer van het spel.

http://img853.imageshack.us/img853/8474/fgbi.jpg

Dat grijze vlakje vlakbij mijn lijk verschijnt knipperend overal op de vloer. Dan weer even zwart beeld, dan weer even een freeze, en dan weer dat geknipper. Terug in de garage was er geen probleem. Nog een potje gestart en gelijk vanaf het begin hetzelfde probleem. Kon nog met moeite terug naar de garage.

Update: Warframe gestart en ging even een stukje soepel, na 10 seconden de crash, ditmaal geen melding van windows dat de driver stopte met werken.
Het ziet ernaar uit dat ik zelf nu toch een reboot moet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lapti op 30-12-2013 21:55 ]

• Galeton
Lapti schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:48:
Hmmmmmm. Ik zal die optie ook eens proberen alhoewel mijn problemen nogal anders zijn dan die van jou.
Afgezien van shadowplay hoef ik mijn pc niet opnieuw te starten.

Wat ik nu heb gedaan is mn driver uninstalled, veilige modus in, die DDU gedaan voor nvidia, herstart naar weer veilige modus, nog een keer DDU voor AMD gedaan. Daarna weer gewoon windows in en de laatste driver geinstalleerd. Helaas kwam ik nog wel hetzelfde probleem als eerst tegen.

Dit keer heb ik gewoon eens wat langer gewacht om te kijken wat er zou gebeuren (in WoT). Ik heb een screenshot gemaakt van wat er uitziet als artifacts.... wat niet zo fijn zou zijn want volgens mij is het dan een hardware probleem. Het lijkt mij toch meer op iets van rare texture flikkering want ik zie het in dit geval alleen op de vloer van het spel.

http://img853.imageshack.us/img853/8474/fgbi.jpg

Dat grijze vlakje vlakbij mijn lijk verschijnt knipperend overal op de vloer. Dan weer even zwart beeld, dan weer even een freeze, en dan weer dat geknipper. Terug in de garage was er geen probleem. Nog een potje gestart en gelijk vanaf het begin hetzelfde probleem. Kon nog met moeite terug naar de garage.

Update: Warframe gestart en ging even een stukje soepel, na 10 seconden de crash, ditmaal geen melding van windows dat de driver stopte met werken.
Het ziet ernaar uit dat ik zelf nu toch een reboot moet doen.
Artifacts zijn over het algemeen een hardware probleem dacht ik! Maar dat weet ik niet zeker.
In ieder geval zijn er heel veel gevallen bekend met ditzelfde probleem: het begint met korte freezes in spellen en grafische zaken (soms zelfs in chrome browser) en na een tijdje een crash met ofwel een BSOD, ofwel een forced close en restart ofwel een volledige reset omdat niets meer herstelt kan worden/kan worden weergegeven.
Zie hier voor meerdere soortgelijke meldingen: https://forums.geforce.co...ssue-after-driver-update/

En bij mij begon het ook als af en toe een freeze, maar dat werd steeds erger tot het punt waar ik niet eens een spel kon opstarten zonder een crash!

• Lapti
Toch even geen herstart gedaan en een battle in Rome 2 probleemloos kunnen doen. Daarna warframe weer gedaan en ook daar geen enkel probleem. Vreemde zaak blijft het.

Jij hebt ondertussen nog 0 problemen sinds die fix gehad? Het klinkt meer en meer als iets hardware matigs, zeker als je zegt dat het steeds erger werd........

• Galeton
0 problemen meer sinds deze fix. Daarnaast durf ik mijn handen in het vuur te steken dat het geen hardware matig probleem is omdat nadat ik de drivers had gedeïnstalleerd ik met de monitor drivers van microsoft spellen kon starten, horrible horrible FPS uiteraard, maar geen enkel probleem verder.

Daarbij was het zo dat onder stress er nog altijd geen problemen waren (ik heb Maya wat onzin laten renderen om mn kaart te belasten: geen probleem), het was enkel met spellen die gestart werden waar dit probleem zich voordeed.

En deze fix lijkt dit alles te bevestigen.

• Lapti
Bedankt voor al je informatie :)

Ik heb er vanavond en morgen geen tijd meer voor om het uit te proberen. Wellicht heb ik op nieuwjaarsdag even tijd.

Zodra ik het heb geprobeerd laat ik hier even weten of het voor mij ook een fix was.

EDIT:

Ik heb de "fix" nog niet uitgevoerd. Ik wou eerst nog even iets proberen. Namelijk chrome afsluiten voordat ik ga gamen. Ik heb sindsdien geen crashes meer gehad....... Heel veel uren heb ik er nog niet inzitten maar ik kon mij herinneren dat dit wel vaker problemen oplevert. Zeker als je een tab open hebt met een videoplayer erin.

To be continued....

[ Voor 43% gewijzigd door Lapti op 05-01-2014 22:55 ]

• Lapti
Maar weer even een update.

Vandaag weer een crash gehad dus maar de 314 drivers met inf modding fix vandaag uitgevoerd. So far so good nog geen crashes maar goed afgelopen weekend met de laatste beta drivers ook geen crashes met meerdere uren spelen.

Score met firestrike is nu 7840 :/ Wel grappig om te zien dat die drivers zoveel verschil maken. Niet dat dat verassend is met een oude driver die niet eens weet wat een 780 ti is, maar goed.

Zal weer wat posten als ik na het komend weekend (meer speeluurtjes) geen crashes heb gehad. Bij de eerste crash zal ik het uiteraard gelijk even melden >:)

• Galeton
Nou, niet om slecht nieuws te brengen, maar ik heb de crashes dus wel weer gehad... Ook met die 314 driver. Omdat ik toen echt op zoek ben gegaan naar oorzaken, heb ik het volgende allemaal geprobeerd:
  1. Systeem herstel
  2. Anti-virus
  3. Malware scanner
  4. DxDiag
  5. Driver cleaner en herinstallatie van de volgende Nvidia drivers: 314.22, 320.18, 320.49, 327.23, 331.58, 331.65, 331.82, 331.93
  6. Herinstallatie windows
  7. SSD formateren en herinstallatie
  8. Alles wat ik maar kon vinden aan updates voor alle drivers, firmware, programma's etc. geupdate
  9. Alles reseated (inclusief andere pcie sloten geprobeerd)
  10. Power settings aangepast
  11. Furmark stress test (instant crash)
  12. Manueel fan snelheid aangepast met evga precision x
  13. Linpack stress test
  14. Video Memory test
  15. MemTest86
Niets leek te helpen of gaf fouten aan behalve dus de Furmark die direct crashte. Omdat ik dus toch weer aan hardware probleem begon te denken ben ik met mijn kaart naar een maat gegaan en daar werkte alles perfect, 0 errors. Die dacht dat het dan wellicht mijn voeding was, of mijn moederbord.
Omdat ik voeding niet kon testen heb ik eerst de kaart in een ander PCIE slot gezet, drivers opnieuw geïnstalleerd en sindsdien nog geen crashes gehad... Maar even afwachten of dat zo blijft.

Als het zo blijft, dan mag ik concluderen dat het mijn pcie slot op het mobo is, maar crasht ie opnieuw dan blijft vrijwel alleen de voeding over...

Keep you posted

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:32

Esumontere

Floep, banaan.

Hoe weet je zeker dat het niet je videokaart zelf is?

• Galeton
Als je het over mij hebt: ik heb mijn graka in een ander systeem geplaatst en daar Furmark stress test laten lopen en Crysis 2 en ARMA3 op volle toeren gedraaid zonder ook maar enige problemen. Het was enkel in mijn eigen systeem dat grafisch belastende programma's mijn pc crashte.

Omdat de software geen fouten geeft en de graka in een ander systeem wel goed werkt, blijft stroomvoorziening over... Als de voeding rot is dan zou die namelijk eruit knallen als er meer stroom naar mn kaart wordt gestuurd. Als ik me niet vergis levert een pcie slot ook nog iets van 75 watt, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Afijn, omdat mijn kaart vooralsnog in een ander pcie slot niet moeilijk doet, lijkt de PSU af te vallen en blijft het pcie slot over!

Als ik ergens fout redeneer, roep even! Want dan zou ik namelijk door moeten zoeken naar andere oplossingen!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Wat nog wel even de moeite waard kan zijn als je wil vaststellen dat je kaart zelf niet de boosdoener is:

- Probeer in EVGA Precision X eens om K-Boost te forceren (die optie vind je onder Voltage) en kijk wat er gebeurt, draait het, doe dan eens een stress testje vanuit Precision X (let op: NIET in Furmark met geforceerde Kepler clock, en zet de K-Boost achteraf ook weer uit). Als je daar driver crashes krijgt, lockups of blackscreens, dan is de kans groot dat je kaart dus bij hogere clocks moeilijk gaat doen. Voor de duidelijkheid: de keplerboost moet gewoon altijd werken, dus is dit niet het geval lekker RMA'en die kaart.

- Andersom kun je het ook proberen: draai de kaart op stock clocks.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Galeton
- Probeer in EVGA Precision X eens om K-Boost te forceren (die optie vind je onder Voltage) en kijk wat er gebeurt, draait het, doe dan eens een stress testje vanuit Precision X (let op: NIET in Furmark met geforceerde Kepler clock, en zet de K-Boost achteraf ook weer uit). Als je daar driver crashes krijgt, lockups of blackscreens, dan is de kans groot dat je kaart dus bij hogere clocks moeilijk gaat doen. Voor de duidelijkheid: de keplerboost moet gewoon altijd werken, dus is dit niet het geval lekker RMA'en die kaart.
Brengt dit risico's met zich mee? Ik heb namelijk weinig zin om een rib uit mijn lijf qua prijs bloot te stellen aan verhoogde voltages met als gevolg dat de kaart zich zou kapot branden.
- Andersom kun je het ook proberen: draai de kaart op stock clocks.
Hoe zou ik dat moeten doen? Voor zover ik weet past mijn kaart zich automatisch aan, dus wat zou dan de standaard clock zijn?

• Lapti
De problemen van Galeton klinken wel heel erg anders dan wat ik heb. Bij mij is het maar sporadisch dat een spel crasht, nooit een harde reset nodig.
Net nog even furmark probleemloos een kwartiertje gedraaid. Temp van gpu werd max 83 graden.
Ik kijk het nog even aan met deze oude drivers.

• Galeton
Temp van gpu werd max 83 graden.
Dat is wel echt heul erg warm, zelfs in Furmark. Wat zijn je temperaturen ingame? Alles boven de 75 is eigenlijk onacceptabel!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:07
83 graden onder furmark vind ik niet heel abnormaal, moet ook geen enkel probleem zijn voor een videokaart.
http://www.techspot.com/r...tx-780-ti-ghz/page10.html

• Galeton
mitsumark schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:02:
83 graden onder furmark vind ik niet heel abnormaal, moet ook geen enkel probleem zijn voor een videokaart.
http://www.techspot.com/r...tx-780-ti-ghz/page10.html
Hmm, ik heb op Tom's Hardware destijds iets anders gelezen. Kepler kaarten zouden namelijk zelfs onder stress koeler moeten draaien (werd daar gezegd) en de 780 al helemaal omdat die voorzien is van heatsink en 3 actieve koelers. Maar het is natuurlijk wel een stress test...

Ik blijf echter bij mijn punt dat als je systeem constant rond de 80 graden zit bij stress (en dus ook gamen) dat het toch redelijk zuur kan aflopen op den duur. Mijn eigen kaart komt eigenlijk vrijwel nooit boven de 55 graden. Zal straks furmark eens een tijdje laten lopen

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-02 09:48
Galeton schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:16:
[...]

Dat is wel echt heul erg warm, zelfs in Furmark. Wat zijn je temperaturen ingame? Alles boven de 75 is eigenlijk onacceptabel!
Nee hoor, 780ti temperatuur mag 85 graden worden, met MSI Afterburner of eVGA Precission kan je dit nog verhogen (ten koste van extra geluid en een kortere levensduur).
Oftwel working as intended.

Bij normaal gebruik, dus geen power virus als Furmark, blijft de 780(Ti)/Titan daar ruim onder.
Mijn 2 * Titanen met Reference koeler heb ik van 80 naar 85 graden gezet met een +200MHz OC op de Boost.
Kaarten zitten gemiddeld zo op de 70 graden met een Boost naar 1.1GHz, Furmark voegt voor mij weinig toe behalve om het maximale stroom verbeuik te testen.

• Lapti
In battlefield 4 wordt hij ongeveer net zo warm als in furmark. Maar volgens mij is dat geen enkel probleem voor bijna elke GPU.

Furmark voegt idd niet heel veel toe. Maar het lijkt mij een mooie test om te kijken of het wellicht je voeding is.

• Lapti
Ik heb sinds ik die oude driver gebruik nog geen CTD's meegemaakt. Misschien dat ze nog komen, only time will tell.
Ik zag dat er overigens ook nieuwe drivers uit zijn gekomen.

• Galeton
Lapti schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:03:
Ik heb sinds ik die oude driver gebruik nog geen CTD's meegemaakt. Misschien dat ze nog komen, only time will tell.
Ik zag dat er overigens ook nieuwe drivers uit zijn gekomen.
Ik zou eerst even op de driver feedback thread op nvidia.com kijken of er nog altijd problemen zijn met TDR's voordat je gaat updaten. Het werkt nu, en waarom iets repareren dat werkt :)

Ik heb op totaal onverklaarbare wijze helemaal geen issues meer gehad (ook niet met nieuwe driver) sinds ik de kaart in een ander systeem heb gezet en daarna weer in mijn eigen... Met de mond vol tanden, en helemaal gerust ben ik er niet op, maar het werkt op dit moment weer!

• Lapti
Galeton schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:23:
[...]

Ik zou eerst even op de driver feedback thread op nvidia.com kijken of er nog altijd problemen zijn met TDR's voordat je gaat updaten. Het werkt nu, en waarom iets repareren dat werkt :)

Ik heb op totaal onverklaarbare wijze helemaal geen issues meer gehad (ook niet met nieuwe driver) sinds ik de kaart in een ander systeem heb gezet en daarna weer in mijn eigen... Met de mond vol tanden, en helemaal gerust ben ik er niet op, maar het werkt op dit moment weer!
Nou ik zal ook niet direct overstappen. Maar de performance is wel een stuk minder dan met de nieuwe drivers. Maar klagen hoef ik niet.
Ik zou ook nog de bios van mijn mobo kunnen updaten, maar ik kan geen release notes vinden op de asus site van bios updates. Ook niet na het downloaden van de update (in de zip zit alleen het bestand om te flashen, geen readme oid).

• Lapti
Nieuwste drivers (322.21) geven hetzelfde probleem helaas en nog steeds een lage score in firestrike (8866). Dus ik zit weer terug op 314.22

Verwijderd

Ik zou toch wat meer de prestaties van games af laten hangen. Mijn score is ook hoger met oudere drivers in firestrike maar sommige games kan ik niet spelen met die oudere drivers.
Ik kan wat games betreft de 332.21 aan raden.

• Lapti
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:54:
Ik zou toch wat meer de prestaties van games af laten hangen. Mijn score is ook hoger met oudere drivers in firestrike maar sommige games kan ik niet spelen met die oudere drivers.
Ik kan wat games betreft de 332.21 aan raden.
Nou mijn score is dus lager bij oudere drivers en lager bij de nieuwste. Hij was het hoogst met de vorige beta of non beta driver (diegene voor de 332.21). Alle drivers behalve de 314.22 geven bij mij CTD's, dus geen optie.

• Lapti
Op aanraden van Gigabyte heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd. Maar dat heeft het probleem niet verholpen :-(
Ik moet nu de kaart in een ander systeem testen. Ik heb geen ander systeem, iemand in Amsterdam die een 780ti in zijn systeem eens wil testen? O-)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Voeding kan kapot zijn heb het zelf al 3x meegemaakt..dan klapt de game er na 1 uur uit bijv.
Zelf denk ik dan eerder dat de videokaart zelf niet helemaal lekker werkt, maarja blijven pcs heh..... }:O

In het meest rare geval stoort een IRQ met je GPU irq.. oid.. kan allemaal trouwens nog ingewikkelder..

[ Voor 146% gewijzigd door A87 op 02-02-2014 18:58 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb dezelfde 780ti als de topicstarter, en heb ook vastlopers in WoT.
Ik heb op dit moment de 332.21 drivers draaien.
De vastlopers komen zeer onregelmatig voor, de ene dag kan ik de hele dag spelen zonder vastlopers, de andere keer komen ze al na een uur.
De vastlopers kenmerken zich door stotteren / haperingen in het spel, en later loopt het spel geheel vast (bevroren beeld) en geeft windows aan dat de videodrivers (of device ben nu niet helemaal zeker) stopped working.
Het beste wat ik dan kan doen is de pc opnieuw starten en dan gaat het weer enige tijd goed.

Mijn systeem:
MSI P55 GD85
Intel 875K (standaard nie ge OC'd)
8 GB geheugen
Coolermaster 1000w voeding
Samsung SSD's

Do as I say, don't do as I do.

• Lapti
Klinkt als bijna exact hetzelfde. Welke monitor gebruik je?

Verwijderd

Lapti schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:59:
[...]

Nou mijn score is dus lager bij oudere drivers en lager bij de nieuwste. Hij was het hoogst met de vorige beta of non beta driver (diegene voor de 332.21). Alle drivers behalve de 314.22 geven bij mij CTD's, dus geen optie.
Benchmarks scores zeggen niets zo heb ik met r334.xx drivers juist een betere performance in Metro LL, en crysis 3 en ik geloof een betere IQ in bf4.

• Lapti
De allerlaatste drivers gaven bij mij weer een 10700 score in Firstrike.

De spellen die ik de laatste tijd speel zijn ook niet zoveel eisend dat ik in de spellen zelf geen performance verschil opmerk.

Morgen ga ik helaas de kaart maar RMA sturen. Ik kan de kaart niet in een andere machine testen dus dan houd het een beetje op voor mij :'(

• Bart-01
Lapti schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:40:
Klinkt als bijna exact hetzelfde. Welke monitor gebruik je?
2x Dell U3014.

Laatste drivers van NVidia erop gezet, resultaat hetzelfde: soms een paar dagen zonder errors, en dan weer meerdere op een dag.

• Lapti
Ik had mijn kaart RMA gestuurd naar megekko en een week later heb ik een nieuwe opgestuurd gekregen (zonder gezeur en ook daadwerkelijk een ander serienummer).
Het hele weekend flink zitten gamen waaronder de games waar het probleem het meest voorkwam (warframe en world of tanks), en het probleem heeft zich vooralsnog niet voorgedaan. Het lijkt er tot nu toe op dat het dan toch echt aan de kaart lag, of dat het toch aan de drivers lag want het er is nu weer een nieuwere.

Nu weet ik niet of ze het hebben omgeruild om eventueel gezeur te vermijden, of omdat er ook echt iets met de kaart mis was. Hoe dan ook, so far so good :)

• Bart-01
Lapti schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:18:
Ik had mijn kaart RMA gestuurd naar megekko en een week later heb ik een nieuwe opgestuurd gekregen (zonder gezeur en ook daadwerkelijk een ander serienummer).
Het hele weekend flink zitten gamen waaronder de games waar het probleem het meest voorkwam (warframe en world of tanks), en het probleem heeft zich vooralsnog niet voorgedaan. Het lijkt er tot nu toe op dat het dan toch echt aan de kaart lag, of dat het toch aan de drivers lag want het er is nu weer een nieuwere.

Nu weet ik niet of ze het hebben omgeruild om eventueel gezeur te vermijden, of omdat er ook echt iets met de kaart mis was. Hoe dan ook, so far so good :)
En nog steeds alles stabiel ?

• Bart-01
Ik heb mijn kaart ook RMA gestuurd, echter na bijna 4 weken nog steeds niets retour ontvangen.

Pagina: 1