Userreview door boosheid andere partij

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Mede-auteur:
  • jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023

jezzer

Beste mensen :)

Ik heb de afgelopen 2 weken 2x een DM naar de tweaker Jezzer gestuurd.
Hierop heeft hij tot nu toe nog geen enkele keer gereageerd.

Het ging hier om een MSI Z77 BigBang Mpower moederbord wat ik wilde overnemen.
Zoals ik al zei heeft hij tot nu toe nog steeds niet gereageerd op de DM's.
Ik heb hem hierom een negatieve userreview gegeven omdat hij simpelweg niet goed communiceert.

Vervolgens krijg ik dit verwijt naar m'n hoofd gegooid verwerkt in een mooie userreview met 3x 1 ster :) :

"Lijkt in zijn dromen biedingen te doen om vervolgens slechte recensies te geven omdat er IRL geen reactie wordt gegeven. Beetje jammer"

Dit vind ik echt een zeer kinderachtige actie van meneert Jezzer en ik wens ook dat deze userreview verwijdert word.

Dat ik een userreview plaats over hem omdat hij gebrekkig(niet!) reageert dat is dan zijn probleem, maar onterecht een userreview plaatsen zonder ook maar te communiceren mag niet volgens de regelementen van tweakers.net (toch?).

Anyways,ik zie jullie meningen wel tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een userreview is alleen op zijn plaats als er een poging tot concrete transactie is; dus dat je al ver bent in het overleg over de transactie, verzending en dergelijke. Communicatie is een tweerichtingsweg, je kan die niet beoordelen als communicatie nooit tot stand komt.

Dat het wellicht netjes is als mensen wel reageren is zeker een punt, maar nog altijd veel te weinig basis om een beoordeling op te stoelen. Bijvoorbeeld bij reactie via e-mail zijn mensen ook nog eens afhankelijk van een spamfilter.

Het gaat dus al fout op het moment dat jij een review plaatst terwijl er nooit reactie is geweest. Je kan mensen niet verplichten op een aanbod te reageren - wat allerlei redenen kan hebben. Sterker nog, ik zie helemaal niet dat je ooit een bericht hebt gestuurd...

Je leest bijvoorbeeld zelf ook blijkbaar niet de dingen waar je even geen zin in hebt; we hebben namelijk een hele duidelijke handleiding hoe om te gaan met beoordelingen en hoe zo'n topic er uit moet zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Bedankt voor je reactie Floppus, dat geeft me weer wat meer inzicht!

Ik stel voor dat de userreviews van beide kanten worden verwijderd, dan zou het helemaal eerlijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:42

InFamous

excommunicado

Zoals Floppus dus zei:
Je leest bijvoorbeeld zelf ook blijkbaar niet de dingen waar je even geen zin in hebt; we hebben namelijk een hele duidelijke handleiding hoe om te gaan met beoordelingen en hoe zo'n topic er uit moet zien.
Oftewel lees dit voordat je een topic opent over het aanpassen van user feedback: How to - V&A feedback laten aanpassen

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TecHHeaD schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:53:
Bedankt voor je reactie Floppus, dat geeft me weer wat meer inzicht!

Ik stel voor dat de userreviews van beide kanten worden verwijderd, dan zou het helemaal eerlijk zijn!
Is al beurt :) Ik ga even kijken of we misschien iets in het stappenplan kunnen aanpassen waardoor het al duidelijker vooraf filtert of de situatie zich leent voor een User Review.

Dit topic is gesloten.