Het organiseren van een LAN party, wie doet er mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.043 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 20:58
Dag Tweakers,

Laat ik mijzelf eerst even voorstellen:
Ik ben Bram van der Linden, ik woon in de mooie noordelijke stad Groningen en ben ondernemer. Ik ben al vanaf erg jonge leeftijd altijd met pc's bezig geweest en daar ben ik niet mee gestopt. Inmiddels een aantal opleidingen achter de rug waaronder ICT Netwerkbeheer Niv.4 & Business, IT & Management.

Het heeft me altijd geboeid, LAN-Party's.. maar dan vooral het technische gedeelte, al die kabels, een backbone, glasvezel en de enorme hoeveelheid aan benodigde stroom. Het lijkt mij een leuke uitdaging om een LAN-Party te organiseren op grote schaal. Maarja, doe dat maar eens alléén.

Mijn vraag is, zijn er hier mensen te vinden die deze uitdaging aan willen gaan, om samen met mij en anderen een onvergetelijke LAN party te organiseren?

Maar wat moet je kunnen?, Volgens mij heb je iedergeval een paar mensen nodig die dieper verstand van hebben van netwerken en infrastructuur. Ook iemand met verstand van stroom (krachtstroom aanwezig) en paddestoelen e.d. En natuurlijk mensen die compo's organiseren, mensen die deelnemers verwelkomen en mensen die deelnemers helpen als er problemen zijn.

Naast al deze kennis is er natuurlijk van allerlei hardware nodig, zoals switches (ik heb zelf nog 3 x 48 poort gbit switch met glas uplinks(managed), en 2 x 24 poort met glas (unmanaged)) maar natuurlijk ook servers, bekabeling (heb ook nog wel wat glas liggen, niet genoeg) stekkerdozen, servers , etc, etc, etc. Voor de deelnemers moeten er natuurlijk stoelen en tafels geregeld worden.

Ik heb volgens mij een geschikte locatie gevonden en de eigenaar vind het een leuke uitdaging en is bereid hier zeker aan mee te werken. Het is een enorme sporthal, met drie grote speel(veld)hallen, een kantine met cafeteria (horeca vergunningen e.d. aanwezig) en een uitgebreide keuken. ook is er geen tekort aan eventuele slaap ruimte en toilettaire voorzieningen.

Dit is lang niet alles, maar juist daar voor zoek ik gemotiveerde mensen die dit samen met mij gaan op pakken!

Modbreak:Nu zonder gezeur van de modjes

[ Voor 197% gewijzigd door Gropah op 14-01-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
Als ik niet helemaal onder in limburg woonde had ik meegedaan, Ik weet wel hoe je routers enzo moet opzetten maar dat is me echt te ver weg..

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Hay :)

euuuhm, vat dit niet op als een "vervelende" opmerking, maar bij een LAN party is er wel wat meer nodig dan apparatuur enzo :P

Je hebt ook een goed orginisatorisch vermogen nodig, tafels en stoelen bestellen voor huur etc. etc.

Ik weet zo niet WAAR het gehouden word (heb het vluchtig doorgelezen) maar als het in de omgeving van Friesland/Groningen is dan wil ik mij wel aanmelden bij de technische dienst :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:29

BrammT

The one and only!

Ikwil afhankelijk van de locatie best een bijdrage leveren in de organisatie.

Het gamen zelf boeit me niet (meer)zo...

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
TecHHeaD schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:44:
Hay :)

euuuhm, vat dit niet op als een "vervelende" opmerking, maar bij een LAN party is er wel wat meer nodig dan apparatuur enzo :P

Je hebt ook een goed orginisatorisch vermogen nodig, tafels en stoelen bestellen voor huur etc. etc.

Ik weet zo niet WAAR het gehouden word (heb het vluchtig doorgelezen) maar als het in de omgeving van Friesland/Groningen is dan wil ik mij wel aanmelden bij de technische dienst :7
Hoi TecHHeaD,

Bedankt voor je reactie! Tafels en stoelen e.d. staan ook in het verhaal vermeld. Ik heb begrepen van de pand eigenaar dat er ook een heel aantal tafels en stoelen intern beschikbaar zijn, dus wellicht bespaard dat weer extra werk en kan dat intern worden geregeld. De bedoeling is dat er een concreet plan komt, de locatie is ongeveer 10 KM van Groningen vandaan.

Ik maak komende week een gesloten forum aan, en een teamspeak server waarin ik contact met iedereen wil gaan houden en waar we een eerste gesprek kunnen voeren. Alle hulp is welkom!
BrammT schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:52:
Ikwil afhankelijk van de locatie best een bijdrage leveren in de organisatie.

Het gamen zelf boeit me niet (meer)zo...
Hey BrammT,

jij ook bedankt voor de reactie, het is dus in Groningen. Is dat voor jou dichtbij genoeg?

[ Voor 13% gewijzigd door Bramzie op 12-01-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Vanwege het achtergrond verhaal en de intensie's zien wij dit op het moment als spam/werving. Daarom gaat het topic nu dicht en wordt in info uit de topic start gehaald. Als de TS denkt dat we hier verkeerd in zitten, dan kan hij een DM sturen naar alle mods van de spielerij met uitleg waarom wij dit verkeerd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Na overleg, zowel intern als met de TS, hebben we besloten het topic weer open te gooien, mits het niet commercieel is en blijft. We wensen iedereen veel plezier met het organiseren.

En nu op persoonlijke titel:

Tof! Ik zit zelf al een tijdje in een commissie die 2x per jaar een LAN organiseert en momenteel ben ik bezig om met een groep een LAN op te zetten voor IT studenten en Young Professionals. Hierdoor heb ik het te druk om zelf mee te helpen aan deze LAN, maar voor tips etc ben ik zeker bereikbaar en ik zal ook mee blijven lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Hoi Bramzie,

Lijkt mij wel leuk om hierbij te helpen.
Ik heb niet echt veel verstand van netwerken op het basis gedeelte na.
Ik zou best willen helpen met compo's organiseren en mensen helpen als er problemen zijn.
Maar mijn vraag is dan ook als je helpt mag je dan alsnog zelf meedoen?

Mvg,

Wambam.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
Wat misschien leuker is om verschillende systemen te nemen. Niet iedereen zit meer achter een PC met hardcore hardware :)

Misschien dat je een veld met alleen PC's misschien zelf PC's regelen je kan PC's huren en daar een aantal games op de kop tikken door uitgevers aan te schrijven.
een veld met XBOX consoles en PS consoles :)

Dan sluit je de console gamers niet uit :) wat ook weer een groter poubliek aantrekt?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Erg leuk idee ;) Ook ik ben evt. bereid te helpen !

( Zie mijn Direct Message )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
Gropah schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:29:
[modbreak]Na overleg, zowel intern als met de TS, hebben we besloten het topic weer open te gooien, mits het niet commercieel is en blijft. We wensen iedereen veel plezier met het organiseren.[/]

En nu op persoonlijke titel:

Tof! Ik zit zelf al een tijdje in een commissie die 2x per jaar een LAN organiseert en momenteel ben ik bezig om met een groep een LAN op te zetten voor IT studenten en Young Professionals. Hierdoor heb ik het te druk om zelf mee te helpen aan deze LAN, maar voor tips etc ben ik zeker bereikbaar en ik zal ook mee blijven lezen
Het heeft even geduurd maar als nog bedankt voor het weer open gooien van het topic, die hulplijn hou ik graag open!
To_Tall schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:42:
Wat misschien leuker is om verschillende systemen te nemen. Niet iedereen zit meer achter een PC met hardcore hardware :)

Misschien dat je een veld met alleen PC's misschien zelf PC's regelen je kan PC's huren en daar een aantal games op de kop tikken door uitgevers aan te schrijven.

Dan sluit je de console gamers niet uit :) wat ook weer een groter poubliek aantrekt?
PC's regelen zou ik natuurlijk te gek vinden! maar ik denk wel dat het erg moeilijk is iemand te vinden die bereid is pc's te leveren... en ja, nu met die consoles, daar had ik nog niet aan gedacht ;-) misschien leuk om een paar banken neer te zetten en een console "lounge" te doen..
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:10:
Erg leuk idee ;) Ook ik ben evt. bereid te helpen !

( Zie mijn Direct Message )
ik ga nu checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Goedendag,
Hier nog iemand die wel wil meehelpen met diverse ondersteunende zaken. ;) De basiskennis is ook hier wel aanwezig.

Zelf pc's gaan huren + software aanschaffen lijkt mij alleen rendabel als je al weet dat je meerdere keren zoiets gaat organiseren. Anders lekker ieder een eigen pc mee laten nemen.

Een console lounge gedeelte + een gewone lounge gedeelte (kantine?) zou wel tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

To_Tall schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:42:

Waarom zou je PCs gaan huren? Ik heb nog nooit op een lan gezien dat iemand een PC wilde huren. Hooguit dat er een keer wat geleend werd in het geval van defecte hardware.
En voor consoles geldt eigenlijk hetzelfde.

Ik denk dat je je als organisatie gigantisch veel ellende op je dak haalt door dit ook nog te willen regelen. Laat bezoekers dit gewoon zelf doen.

Wat ik nog een beetje mis in het verhaal van de TS. de catering en de slaapruimte. Ik heb lanparties gezien waarbij compo's, netwerk en alles prima was, maar er geen of nauwelijks slaapruimte. En tijdens een weekend lannen zit je echt niet te wachten om op je keyboard in slaap te vallen (ik niet iig, zeker niet als ik ook nog naar huis moet rijden daarna, dan wil ik iig wel wat uurtjes slaap hebben gehad).

Catering komt ook meer bij kijken dan je denkt, zeker als het wat groter wordt. Want je wilt mensen ook weer niet uren laten wachten op hun avondeten, omdat je 200 man moet voeren vanuit 1 klein frietpannetje.
Grote kans dat catering al aanwezig is in je locatie, dan kun je daar een prima deal mee sluiten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
wambamNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:07:
Hoi Bramzie,

Lijkt mij wel leuk om hierbij te helpen.
Ik heb niet echt veel verstand van netwerken op het basis gedeelte na.
Ik zou best willen helpen met compo's organiseren en mensen helpen als er problemen zijn.
Maar mijn vraag is dan ook als je helpt mag je dan alsnog zelf meedoen?

Mvg,

Wambam.
Natuurlijk mag je zelf mee doen! tussen de taken door uiteraard ;-)
darkkingll schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:27:
Goedendag,
Hier nog iemand die wel wil meehelpen met diverse ondersteunende zaken. ;) De basiskennis is ook hier wel aanwezig.

Zelf pc's gaan huren + software aanschaffen lijkt mij alleen rendabel als je al weet dat je meerdere keren zoiets gaat organiseren. Anders lekker ieder een eigen pc mee laten nemen.

Een console lounge gedeelte + een gewone lounge gedeelte (kantine?) zou wel tof zijn.
huren/aanschaffen is niet echt een optie.. alléén als iemand de boel wil sponsoren oid.. het is namelijk non profit.. je hulp is uiteraard zeer welkom! komende week stel ik voor een skype of teamspeak gesprek te doen om hersenspinsels de vrije loop te laten!
TERW_DAN schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Waarom zou je PCs gaan huren? Ik heb nog nooit op een lan gezien dat iemand een PC wilde huren. Hooguit dat er een keer wat geleend werd in het geval van defecte hardware.
En voor consoles geldt eigenlijk hetzelfde.

Ik denk dat je je als organisatie gigantisch veel ellende op je dak haalt door dit ook nog te willen regelen. Laat bezoekers dit gewoon zelf doen.

Wat ik nog een beetje mis in het verhaal van de TS. de catering en de slaapruimte. Ik heb lanparties gezien waarbij compo's, netwerk en alles prima was, maar er geen of nauwelijks slaapruimte. En tijdens een weekend lannen zit je echt niet te wachten om op je keyboard in slaap te vallen (ik niet iig, zeker niet als ik ook nog naar huis moet rijden daarna, dan wil ik iig wel wat uurtjes slaap hebben gehad).

Catering komt ook meer bij kijken dan je denkt, zeker als het wat groter wordt. Want je wilt mensen ook weer niet uren laten wachten op hun avondeten, omdat je 200 man moet voeren vanuit 1 klein frietpannetje.
Grote kans dat catering al aanwezig is in je locatie, dan kun je daar een prima deal mee sluiten natuurlijk.
Beste Terw_dan, bedankt voor je reactie. huren lijkt me ook geen goed idee.. de sporthal heeft drie speelvelden, mijn idee was één voor de "lan" ruimte, en één voor de slaapruimte.. de catering is inpandig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Erg leuk idee! Jammer dat ik nog bezig ben met me rijbewijs en Groningen 250+ km verder lig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bramzie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:07:
Beste Terw_dan, bedankt voor je reactie. huren lijkt me ook geen goed idee.. de sporthal heeft drie speelvelden, mijn idee was één voor de "lan" ruimte, en één voor de slaapruimte.. de catering is inpandig :-)
Een goede vuistregel is bij een normale indeling van een lanzaal (dus niet extreem veel ruimte tussen tafels zoals bij sommige lans wel is) dat je slaapzaal net zo groot moet zijn als de lanzaal.
Dus als je 2 velden hebt die je daarvoor kunt gebruiken die ongeveer even groot zijn zit je wel goed.

En als er plek is in de catering om gewoon even te 'hangen' is dat ook wel relaxed. Lang niet iedereen zit de hele dag achter z;n PC. Sterker nog, tegenwoordig zit ik op lanparties ongeveer net zoveel achter bord en kaartspellen als achter m'n PC :P

En idd balen dat Groningen zover weg is, anders was ik misschien ook wel van de partij geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 16-01-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
TERW_DAN schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:03:
[...]

Een goede vuistregel is bij een normale indeling van een lanzaal (dus niet extreem veel ruimte tussen tafels zoals bij sommige lans wel is) dat je slaapzaal net zo groot moet zijn als de lanzaal.
Dus als je 2 velden hebt die je daarvoor kunt gebruiken die ongeveer even groot zijn zit je wel goed.

En als er plek is in de catering om gewoon even te 'hangen' is dat ook wel relaxed. Lang niet iedereen zit de hele dag achter z;n PC. Sterker nog, tegenwoordig zit ik op lanparties ongeveer net zoveel achter bord en kaartspellen als achter m'n PC :P

En idd balen dat Groningen zover weg is, anders was ik misschien ook wel van de partij geweest.
er zit een grote rookruimte en "kantine" bij (is eigenlijk meer een bar) met keuken. worden zelfs spare ribs, en allerlei andere dingen geserveerd. in de bar/kantine is ruimte voor zo'n 80 man.. de slaapzaal zou dan net zo groot zijn als de lanzaal dus opzich een hele mooie locatie.. tevens twee grote schermen met beamers in de kantine, één in de rookruimte en één in de niet rookruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zit het wat locatie denk ik wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
De locatie klinkt in elk geval super inderdaad! Doordeweeks zit ik wel met stage, maar laat het maar horen wanneer enz. Zal ik even Teamspeak/Skype onder het stof vandaan halen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:10

BoGu5

hmmmz

Een tip voor de locatie: neem in ieder geval even contact op met de gemeente en brandweer. Je mag niet zomaar overal zoveel man laten slapen.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
darkkingll schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:13:
De locatie klinkt in elk geval super inderdaad! Doordeweeks zit ik wel met stage, maar laat het maar horen wanneer enz. Zal ik even Teamspeak/Skype onder het stof vandaan halen.. ;)
Heb het hele weekend op de markt gestaan, zal vandaag even een TS servertje opzetten..
BoGu5 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:29:
Een tip voor de locatie: neem in ieder geval even contact op met de gemeente en brandweer. Je mag niet zomaar overal zoveel man laten slapen.
Ik heb al een Principeverzoek gedaan bij de gemeente.. doorlooptijd is 8 week maar naar wat ik heb gehoord moet het geen probleem zijn. genoeg nooduitgangen e.d. ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Heb je al een datum in gedachte? Dit voorjaar, zomer, na-jaar, 2015?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het ingewikkelste gedeelte van een lan-party organiseren is tegenwoordig om bezoekers te trekken :)

Lanparty is een beetje minder aan het worden :)
Zeker als je nog geen naam hebt in "de scene" zou ik klein beginnen.
Er zijn maar weinig (geen?) nieuwe lans meer geweest in de afgelopen jaren die meteen 80 man trokken.
Of ik zou ze iig niet weten
Overigens is een locatie met eigen catering meestal GEEN pluspunt. Omdat die dan ook willen dat alle drank en snacks door hun verkocht worden, en bezoekers daarom zelf geen drank/eten mee mogen nemen. Iets wat normaal wel gebeurt, en je heel veel gezeik gaat opleveren. Bespreek dat dus even goed van te voren.

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 20-01-2014 16:32 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ligt er een beetje aan hoe de catering geregeld is.
Helemaal geen eigen drank/eten meenemen is voor mij reden om een lan gewoon links te laten liggen.

Bij veel lanparties waar ik kom zie je dat ze geen problemen maken van eigen eten en drinken. Ik heb nog niemand een vetkei mee zien nemen naar een lanparty om z'n eigen friet te gaan bakken (afgezien dan van Campzone). Dus dat wordt sowieso wel bij de catering gehaald.

Maar het is wel een puntje dat je inderdaad even in de gaten moet houden. Meestal is hier een prima tussenweg in te vinden voor de bezoekers en de catering. Ligt er ook aan of je als lanorganistie zelf de catering draait, of dat dit gedaan wordt door de pandeigenaar/uitbater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik ben misschien niet zo heel handig met de techniek achter een LAN-party, maar ik ben wel vaardig in het verlenen van technical support. Om technische problemen te verhelpen bij de spelers (en die gaan er absoluut zijn) heb je toch wel een Support crew nodig. Mocht daar vraag naar zijn, wil ik me daar best beschikbaar voor stellen.

Daarnaast ben ik ook bereid het een en het ander aan competities te organiseren. Maar hier ook innovatief omgaan met de voortgang hiervan (denk aan real time de scores en uitslagen op internet zetten, als spectator streamen naar twitch.tv en het maken van wedstrijd highlights).

Laat het maar weten of je het wat vind! Ik ben ten minste enthousiast! d:)b

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
Om de boel een beetje betaalbaar te houden is het belangrijk om sponsoren te vinden.
Bijvoorbeeld voor de prijzen van compo's. Maar je kan ook korting proberen te krijgen op dingen die je moet huren in ruil voor reclame.

Heel belangrijk is de stroom.
Je zegt dat er krachtstroom en paddestoelen aanwezig zijn. Maar hoeveel Amp heb je dan?
Ik ben nog nooit op een LAN geweest die op de stroomvoorziening van het gebouw zat aangesloten. Je moet rekenen op een 500W per bezoeken, en dan moet het licht ook nog aan.

Je netwerk mist nog een backbone. Maar ik neem aan dat je dat wist.

Daarnaast is het tegenwoordig belangrijk om een dikke internet verbinding te hebben. En een goede manier om ervoor te zorgen dat die niet dichtgetrokken wordt door 1 iemand die bittorrent aanslingert.
Veel moderne games hebben namelijk geen LAN-multiplayer mode meer. En een aantal games start niet eens meer op zonder internetverbinding.

[ Voor 28% gewijzigd door RocketKoen op 20-01-2014 17:04 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
Oggy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:22:
Heb je al een datum in gedachte? Dit voorjaar, zomer, na-jaar, 2015?
Datum heb ik nog niet echt over nagedacht, het leek mij eerst belangrijk alles op een rijtje te zetten en te kijken of er genoeg animo is om zoiets te organiseren.. wellicht dat we met iedereen die mee helpt met het organiseren samen zoiets kunnen besluiten.. en natuurlijk in overleg met de eigenaar van het pand zodat het niets of niet veel hoefd te kosten ;-)
heuveltje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:28:
Het ingewikkelste gedeelte van een lan-party organiseren is tegenwoordig om bezoekers te trekken :)

Lanparty is een beetje minder aan het worden :)
Zeker als je nog geen naam hebt in "de scene" zou ik klein beginnen.
Er zijn maar weinig (geen?) nieuwe lans meer geweest in de afgelopen jaren die meteen 80 man trokken.
Of ik zou ze iig niet weten
Overigens is een locatie met eigen catering meestal GEEN pluspunt. Omdat die dan ook willen dat alle drank en snacks door hun verkocht worden, en bezoekers daarom zelf geen drank/eten mee mogen nemen. Iets wat normaal wel gebeurt, en je heel veel gezeik gaat opleveren. Bespreek dat dus even goed van te voren.
De bezoekers, ja, dat is inderdaad een puntje.. toch hoopte ik op wat tweakers die zin hebben in een ouderwets lan weekendje ;-) qua catering betrefd denk ik niet dat het een probleem is. de eigenaar van het pand is erg flexibel. daarnaast heb ik ook nog een locatie mogelijkheid gevonden in Zuidlaren, een dorp dicht bij Groningen. het is een verlaten evenementen complex, in beheer door een kennis van mijn moeder. ook daar genoeg stroom aanwezig.
TERW_DAN schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:49:
Dat ligt er een beetje aan hoe de catering geregeld is.
Helemaal geen eigen drank/eten meenemen is voor mij reden om een lan gewoon links te laten liggen.

Bij veel lanparties waar ik kom zie je dat ze geen problemen maken van eigen eten en drinken. Ik heb nog niemand een vetkei mee zien nemen naar een lanparty om z'n eigen friet te gaan bakken (afgezien dan van Campzone). Dus dat wordt sowieso wel bij de catering gehaald.

Maar het is wel een puntje dat je inderdaad even in de gaten moet houden. Meestal is hier een prima tussenweg in te vinden voor de bezoekers en de catering. Ligt er ook aan of je als lanorganistie zelf de catering draait, of dat dit gedaan wordt door de pandeigenaar/uitbater.
het idee can de catering was om dit gedeelt te doen, deels pandeigenaar met eventueel personeel en/of door ons zelf :-)
IIsnickerII schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:59:
Ik ben misschien niet zo heel handig met de techniek achter een LAN-party, maar ik ben wel vaardig in het verlenen van technical support. Om technische problemen te verhelpen bij de spelers (en die gaan er absoluut zijn) heb je toch wel een Support crew nodig. Mocht daar vraag naar zijn, wil ik me daar best beschikbaar voor stellen.

Daarnaast ben ik ook bereid het een en het ander aan competities te organiseren. Maar hier ook innovatief omgaan met de voortgang hiervan (denk aan real time de scores en uitslagen op internet zetten, als spectator streamen naar twitch.tv en het maken van wedstrijd highlights).

Laat het maar weten of je het wat vind! Ik ben ten minste enthousiast! d:)b
we hebben zeker een support crew nodig! alle hulp is natuurlijk welkom! ik hou je op de hoogte
RocketKoen schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:00:
Om de boel een beetje betaalbaar te houden is het belangrijk om sponsoren te vinden.
Bijvoorbeeld voor de prijzen van compo's. Maar je kan ook korting proberen te krijgen op dingen die je moet huren in ruil voor reclame.

Heel belangrijk is de stroom.
Je zegt dat er krachtstroom en paddestoelen aanwezig zijn. Maar hoeveel Amp heb je dan?
Ik ben nog nooit op een LAN geweest die op de stroomvoorziening van het gebouw zat aangesloten. Je moet rekenen op een 500W per bezoeken, en dan moet het licht ook nog aan.

Je netwerk mist nog een backbone. Maar ik neem aan dat je dat wist.

Daarnaast is het tegenwoordig belangrijk om een dikke internet verbinding te hebben. En een goede manier om ervoor te zorgen dat die niet dichtgetrokken wordt door 1 iemand die bittorrent aanslingert.
Veel moderne games hebben namelijk geen LAN-multiplayer mode meer. En een aantal games start niet eens meer op zonder internetverbinding.
Heb je tips qua sponsors? wellicht dat we iemand nodig hebben met de juiste communicatie skills voor het aanschrijven van bedrijven.. en de backbone mist inderdaad nog ;-) Er is trouwens een glasvezel aansluiting beschikbaar, op dit moment 100/100 maar te upgraden naar 500/500.. volgens mij is het KPNGlasvezel..

Algemene update: ik ga nu bezig om een teamspeak 3 servertje op te zetten, post de gegevens zo hier in het topic. wellicht dat we een moment kunnen pakken om even te kletsen over ideen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sponsoren zijn leuk als extra, maar op zich niet strikt noodzakelijk als je zelf al de netwerkapparatuur hebt en wat aanverwante zaken. Als je een locatie hebt met tafels en stoelen scheelt dat ook weer apart huren.

Zeker als je een kleine lan bent dan zijn compoprijzen niet strikt noodzakelijk, al zal het wel helpen om wat bezoekers te krijgen.
Het grootste nadeel is dat je heel lastig sponsoring kan krijgen voor een lanparty, zeker met een onbekende naam. Ik ben zelf (deels) de sponsoring aan het regelen voor een van Nederlands oudste lanorganistaties, en het is dat ik wat mensen ken her en der zodat ik wat geregeld kan krijgen. Maar de meeste bedrijven hebben niet heel veel budget, en dan sponsoren ze liever iets als Campzone of The Party, omdat ze dan weten dat ze een behoorlijk bezoekersaantal hebben (beide zitten geloof ik nog steeds in de buurt van de 1000 bezoekers).

Het ligt er ook een beetje aan wat je met je lan wilt bereiken. Gaat het een lan worden waar veel competities gedraaid worden voor de echte gamers. Of wordt het een lan om lekker te relaxen, en maakt het gamen niet zo heel veel uit? In geval van het eerste zul je wel iets van sponsoring moeten hebben, in het tweede geval zal het de bezoekers niet zo gek veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
Teamspeak 3 server is online.. (hopen dat port forwarding door twee routers is gelukt)

IP: 82.72.47.37
Poort: 9987

Mocht het niet gelukt zijn zet ik morgen op de zaak even een TS servertje op.. (deel hier internet met de buren)
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:41:
Sponsoren zijn leuk als extra, maar op zich niet strikt noodzakelijk als je zelf al de netwerkapparatuur hebt en wat aanverwante zaken. Als je een locatie hebt met tafels en stoelen scheelt dat ook weer apart huren.

Zeker als je een kleine lan bent dan zijn compoprijzen niet strikt noodzakelijk, al zal het wel helpen om wat bezoekers te krijgen.
Het grootste nadeel is dat je heel lastig sponsoring kan krijgen voor een lanparty, zeker met een onbekende naam. Ik ben zelf (deels) de sponsoring aan het regelen voor een van Nederlands oudste lanorganistaties, en het is dat ik wat mensen ken her en der zodat ik wat geregeld kan krijgen. Maar de meeste bedrijven hebben niet heel veel budget, en dan sponsoren ze liever iets als Campzone of The Party, omdat ze dan weten dat ze een behoorlijk bezoekersaantal hebben (beide zitten geloof ik nog steeds in de buurt van de 1000 bezoekers).

Het ligt er ook een beetje aan wat je met je lan wilt bereiken. Gaat het een lan worden waar veel competities gedraaid worden voor de echte gamers. Of wordt het een lan om lekker te relaxen, en maakt het gamen niet zo heel veel uit? In geval van het eerste zul je wel iets van sponsoring moeten hebben, in het tweede geval zal het de bezoekers niet zo gek veel uitmaken.
Eigenlijk was mijn idee, gewoon, lekker relaxt. doen waar je zin in hebt :-)

[ Voor 75% gewijzigd door Bramzie op 21-01-2014 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik heb een druk dagrooster vandaag, maar ik zal proberen vanavond eens een kijkje te nemen op TS.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21

Luukwa

o/

Ik denk dat als je dit goed op papier zet je een hoop sponsors kunt regelen.
Denk bijvoorbeeld aan:
- Gamepc.nl
- Gamecomputers.nl
- ROG (asus)
- CoolerMaster
Gewoon even een goed en duidelijk plan voorleggen en zeggen wat je wilt.
Misschien de hele boel livestreamen?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk (ik weet) dat dat echt tegen gaat vallen, zeker als je volledige competities gesponsord wilt hebben (dus 1e, 2e, en 3e prijs). Je zult misschien wel ergens iets los kunnen krijgen, maar ga er vanuit dat als je verder onbekend bent, je aanvraag bij de rest van de sponsoraanvragen op een grote hoop terecht komt.

Het hangt ook erg af van hoe groot de lan is (dat zie ik in de TS niet terug). Als het een evenement gaat worden van een paar 100 man, dan is sponsoring nog wel te doen, maar sponsors waar ik contact mee heb zeggen vaak, minstens 500 man, daaronder is het voor ons niet echt interessant. En 500 man als eerste lan... ik denk dat dat behoorlijk wat hooi is op je voirk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Dan is de grote vraag, hoe verkrijg je publiciteit. Naarmate je publiciteit hebt, kun je inschatten hoeveel animo er is voor de party, en kun je wellicht aan sponsoren komen.

Ik wil in ieder geval helpen met technisch support van de spelers, en het verzamelen van filmmateriaal voor een stream/rapportage/aftermovie. Natuurlijk zijn dit ook pas interessante zaken wanneer het bezoekersaantal hoger is, dus dit moeten we voorlopig even in ons achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Je zal ook rekening moeten houden met aansprakelijkheid en verzekeringen. Je zit met een hoop mensen bij elkaar op een dure plek met een hoop dure spullen, er is altijd het risico dat er iets kapot gaat. Zelf wel eens te maken gehad met een deur die iets te hard opengegooid werd en een gesmolten paddestoel, die grapjes kostte ons (de organisatie) uiteindelijk een paar honderd euro.

Wij hebben dat uiteindelijk opgelost door vanuit een stichting te werken (waardoor we niet meer persoonlijk aansprakelijk waren) en sloten een evenementenverzekering af.

Onze stichting is op dit moment in de slaap-stand omdat we geen tijd meer hebben voor de organisatie, maar als je serieuze plannen hebt voor de toekomst en de stichting zou willen overnemen.. kijk even hier:
*knip*.

We deden het allemaal omdat we het leuk vonden en werkten dus ook non-profit maar er zit nog wel wat geld in de stichting om een bescheiden start te kunnen maken.

[ Voor 1% gewijzigd door Chaoss op 10-03-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

AllesIsVoorbij schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:21:
Je zal ook rekening moeten houden met aansprakelijkheid en verzekeringen. Je zit met een hoop mensen bij elkaar op een dure plek met een hoop dure spullen, er is altijd het risico dat er iets kapot gaat. Zelf wel eens te maken gehad met een deur die iets te hard opengegooid werd en een gesmolten paddestoel, die grapjes kostte ons (de organisatie) uiteindelijk een paar honderd euro.

Wij hebben dat uiteindelijk opgelost door vanuit een stichting te werken (waardoor we niet meer persoonlijk aansprakelijk waren) en sloten een evenementenverzekering af.

Onze stichting is op dit moment in de slaap-stand omdat we geen tijd meer hebben voor de organisatie, maar als je serieuze plannen hebt voor de toekomst en de stichting zou willen overnemen.. kijk even hier:
http://divinelan.nl/.

We deden het allemaal omdat we het leuk vonden en werkten dus ook non-profit maar er zit nog wel wat geld in de stichting om een bescheiden start te kunnen maken.
Als hier een paar organisatoren tussen zitten die al meer ervaring hebben met het hosten van LAN party's kan dat natuurlijk alleen maar voordelig uitpakken. Goeie tip! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
ik heb zelf jaarlijks of 2x per jaar een lan party en ik denk dat ik dus wel aardig wat man kan mee nemen naar de lan maar dit heeft dan ook te maken met datum en of mensen zin hebben ja/nee
verder doe ik zelf nu een ict beheerder opleiding niveau 4 aan het alfa college in groningen dus locatie is voor mij ideaal zit in mijn 2e jaar dus ik kan de mensen wel iets helpen opzich mocht je daar nog mensen voor nodig hebben. ik heb een vriend die is electriecien dus die zou de stroom kunnen bekijken e.d. verder is mijn laptop wel aardig sterk en dus zou ik ook kunnen recorden/streamen

maar het hangt inderdaad volledig van het animo af wat voor soort mensen er komen hoelang het duurt en vooral wanneer het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Douwsky schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:40:
ik heb zelf jaarlijks of 2x per jaar een lan party en ik denk dat ik dus wel aardig wat man kan mee nemen naar de lan maar dit heeft dan ook te maken met datum en of mensen zin hebben ja/nee
verder doe ik zelf nu een ict beheerder opleiding niveau 4 aan het alfa college in groningen dus locatie is voor mij ideaal zit in mijn 2e jaar dus ik kan de mensen wel iets helpen opzich mocht je daar nog mensen voor nodig hebben. ik heb een vriend die is electriecien dus die zou de stroom kunnen bekijken e.d. verder is mijn laptop wel aardig sterk en dus zou ik ook kunnen recorden/streamen

maar het hangt inderdaad volledig van het animo af wat voor soort mensen er komen hoelang het duurt en vooral wanneer het is
Voor recording kan ik het beste een normale desktop pc aanraden vanwege de desktop hardware. Met een laptop opnemen gaat gigantisch in de kwaliteit drukken, en ben je meestal aan het opnemen in 1366x768. Een laptop is verder wel gewoon voldoende voor editing, hoewel het bij een pc wel meestal wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik weet nog een aantal jaar terug op onze LAN party's, de hele nacht door met een spiegel in het midden om ons wakker te houden blijft leuk :)

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Livecrew011 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:13:
Ik weet nog een aantal jaar terug op onze LAN party's, de hele nacht door met een spiegel in het midden om ons wakker te houden blijft leuk :)
Waarvoor was die spiegel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik kan hier bij de studievereniging ook wel wat promo'en voor de LAN, maar ik zou toch echt aanraden om:

- een planning te maken (maak dingen concreet, anders blijft het hangen. Kies ook een GO/NOGO moment)
- Bezoekersaantallen te bepalen (minimum, maximum etc, hoeveel kan de locatie aan)

Dit zorgt voor veel duidelijkheid voor iedereen. Het geeft aan wat voor faciliteiten je moet treffen en of sponsoring mogelijk is etc.

Daarnaast zou ik bij een eerste lan ook niet meteen all out willen gaan, dit lukt gewoon niet. Er zullen altijd dingen anders gaan als verwacht. Met ervaring kun je dit voor een deel opvangen, maar doordat het een nieuwe groep is, zal het toch altijd weer net iets anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik zou ook gewoon klein beginnen. Daarnaast heb ik ook een beetje het idee dat een lanparty nu niet meer zo populair als het vroeger was. Misschien kan je je onderscheiden het minder massaal op te zetten en te kiezen voor comfort met bijvoorbeeld veel slaapruimte en een grote gezelligheidsarea. Zo kan je misschien de nu wat oudere lan-gangers van vroeger trekken ;) Vervolgens competities in échte lan-games zoals UT2004 en Warcraft 3 liggen dan ook voor de hand :P

[ Voor 4% gewijzigd door -Tim- op 21-01-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:40

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

mocht je vragen hebben mbt competities (en de achterliggende regels) dan kan je mij een PB'tje sturen ;)

Update:
Binnenkort gaan we verschillende regelementen uitgeven via onze site, alleen op dit moment kan ik ze alleen direct via mail verspreiden.

[ Voor 44% gewijzigd door Mortum op 21-01-2014 14:26 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Je kan ongeveer je animo checken door een website/facebook aan te maken voor de lan party met een counter erop (bijv. opgeven via de website of lid worden van de facebook) dit kan echter alleen als je al een maximum hebt voor het aantal mensen.
Qua bezoekers kan ik ook nog wel wat mensen in mijn omgeving warm laten lopen voor een lan party die waarschijnlijk wel willen komen dan.
Competities kan je beter naar kijken als je de rest hebt geregeld wat een idee is is om prioriteiten te stellen waardoor je een betere structuur kan hebben.
hier op een voorbeeld van een auto:
Zeg maar wat heb je nodig om een auto te laten rijden? dat zijn: Banden, Wielen en een stuur.
Wat zou het makkelijker/beter maken? dat zijn: een buitenkant, airbags en remmen.
Wat zou leuk zijn? dat zijn: minder uitstoot, hogere top speed en makkelijker te besturen.
Wat is eigenlijk gimmicks? dat zijn: navigatie, radio en body kits.
ik hoop dat ik duidelijk ben hierin ;)

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Dat is een hele goede gedachte! Daarnaast kun je misschien nederlandse gaming communities direct benaderen en ze uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

kijk ook bij bestaande evenementen ;)
vaak hebben die ook een fora waar ook de goede en slechte punten van dat evenement (of de afzonderlijke edities) op worden besproken.

Dan kan je gelijk van "andermans fout" leren.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Hi leuk idee.
heb het ook ooit gedaan.
Megalan1 ooit bij vrienden begonnen Thuis BNC netwerk en toen zo verder gegaan.
Doe het met wat vrienden nog steeds. 1 keer per jaar in een Centerparks of zo.
Let op gaat niet om het aantal menden die komen maar dat de mensen die komen het naar hun zin hebben. Waar voor hun geld.
Als het te groot wordt is het niet meer persoonlijk en dan heb je groepjes die alleen met elkaar optrekken en alles samen doen. Eilandjes .
Interactie is ook leuk. beetje rondlopen kennis maken met andere.
Zijn een hoop val kuilen maar je komt er wel uit.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
Zo! kom net thuis, wat een reacties! Ik denk dat het handig is om een soort database of lijst te maken waarin alle punten kunnen worden opgenomen en waarin kan worden vastgelegd wat iedereen kan en wil doen.. ik ben vanavond grotendeels op de teamspeak te vinden, mochten jullie zin hebben nodig ik jullie uit om even te joinen :-)
AllesIsVoorbij schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:21:

http://divinelan.nl/.

Hoe zou dit in zijn werk gaan? het overnemen van zo'n stichting?
RocketKoen schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:00:
knip.....
Je moet rekenen op een 500W per bezoeken, en dan moet het licht ook nog aan.
knip.....
500W lijkt me een beetje overkill, ik mine op het moment cryptocoins met high end systemen (videokaarten) en die systemen gebruiken met twee 280x kaarten ongeveer 600 Watt op full load (incl systeem)... er van uit gaande dat er ook mensen met laptops komen en dat mensen meestal geen twee 280X kaarten hebben denk ik dat 400W ruim voldoende is..

correct me if i'm wrong..

p.s. wat gebruikt een LCD eigenlijk gemiddeld? die LED monitoren zijn natuurlijk super zuinig.

[ Voor 81% gewijzigd door Bramzie op 21-01-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Een LCD scherm verschilt gemiddeld ongeveer van 20W-40W. Maar dat ligt ook aan de grootte van het scherm. Maar ik ga hier dan ook uit van een gemiddelde schermgrootte.

Laptops zijn inderdaad steeds populairder bij LAN-Party's, en ik zie niet in waarom ook niet! Een degelijke laptop draait games prima, en het neemt weinig ruimte in beslag, en bovenal: verbruikt weinig stroom!

EDIT: Wattages iets breder genomen

[ Voor 5% gewijzigd door IIsnickerII op 22-01-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Hier zeker interesse! Woon zelf in Friesland en dus weekends altijd beschikbaar.

Ik heb zelf ook wel nalopen denken over zulke dingen maar nooit de stap genomen. Ik zal graag mee doen!
Geen/weinig ervaring van netwerken e.d. maar kan vast en zeker met andere dingen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Hortz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:10:
Hier zeker interesse! Woon zelf in Friesland en dus weekends altijd beschikbaar.

Ik heb zelf ook wel nalopen denken over zulke dingen maar nooit de stap genomen. Ik zal graag mee doen!
Geen/weinig ervaring van netwerken e.d. maar kan vast en zeker met andere dingen helpen
Gefeliciteerd met je verjaardag :)F

Heb je wellicht verstand van het oplossen van softwarematige en simpele hardwarematige problemen? In dat geval kun je misschien assisteren bij de technical support crew. Ik hoop daar zelf ook deel van uit te gaan maken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
Bedankt! Ik voel me weer een stuk volwassener dit jaar :9

Van computers zelf weet ik vrij veel. Voor de hele familie ben ik ook altijd bezig om alle problemen op te lossen/upgraden/vervangen. Of het software of hardware is, ik kom er altijd wel uit

Al met al, computers slopen problemen oplossen, geen probleem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
indeed ook ik zou eventueelbij support crew kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Hortz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:58:
Al met al, computers slopen problemen oplossen, geen probleem 8)
Je kunt geen computers fixen zonder een aantal gesloopt te hebben ;)
Story of my life :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Hoe zou dit in zijn werk gaan? het overnemen van zo'n stichting?
Het huidige bestuur stelt een nieuw bestuur vast, geven deze wijziging van bestuur door aan de KvK en daarna zouden we de rekening nog over moeten zetten.

Een aantal van ons wil misschien nog wel aanblijven als bestuur en voornamelijk in een adviserende rol actief blijven dus het zou kunnen dat we jou en eventuele andere geinteresseerden alleen toevoegen. Maar goed alles in overleg, eerst maar is kijken of er animo is om serieus als organisatie verder te gaan met een aantal mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik kan wel aanraden om te organiseren vanuit een stichting of vereniging. Het maakt verzekeringen mogelijk en mocht er wat fout gaan, dan is de stichting/vereniging verantwoordelijk en niet 1 specifiek persoon (mits geen wanbestuur) waardoor het makkelijker en beter op te vangen is.

Hangt natuurlijk ook een beetje af van je bezoekersaantallen. Minder dan 20 is prima te doen zonder, maar uitgaande van huren van externe locatie ed waar toch al snel meer dan 50 man komen zou ik het zeker overwegen. Desnoods als commissie onderdeel van een vereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En als je nog niet gelijk de stap wilt nemen om een stichting op te zetten of over te nemen, dan kun je ook altijd kijken of het leuk is voor ~20 man iets te organiseren. een beetje een uit de kluiten gewassen thuislan zeg maar. Dan weet je een beetje hoe het gaat.

Op het moment dat je echt een lan op gaat zetten voor bezoekers is het wel handig dit te doen vanuit een stichting of iets, zoals hierboven al aangegeven. Al is het maar om gezeik te voorkomen.

Maar natuurlijk is iets wat AllesIsVoorbij aanbiedt wel een mooie kans, zeker als er daar nog mensren inzitten die je willen helpen. Dan kun je op zich wel gelijk lekker groot.

Om een idee te krijgen, hoeveel mensen zit je aan te denken voor je eerst lan? 20, 50, 100 of misschien nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
Bedankt voor alle leuke, meedenkende reacties! de ruimte is bij uitstek geschikt voor een lan party met toch wel een redelijk aantal deelnemers (er kunnen wel 400 man in die zaal, dat hoefd natuurlijk niet maar qua ruimte kan het). hoe meer ik er mee bezig ben hoe meer zin ik er in krijg om de lan te organiseren, vooral als we dat met een aantal gemotiveerde mensen kunnen doen die daar allemaal plezier in hebben. (niet veer gereageerd afgelopen dagen, erg veel aan het werk geweest). Ik weet niet of het iedereen schikt maar is het niet handig om maandag (ik sta het hele weekend op de markt) avond eens te verzamelen op de teamspeak server met iedereen die serieus mee wil doen, om het één en ander te bespreken? wellicht dat we dan ook even mail adressen kunnen uitwisselen en een dropbox map kunnen sharen. Ik stel voor komende maandag, de 27e om 20:00 uur. mochten jullie niet kunnen, of een betere tijd/dag in gedachten hebben kan dat natuurlijk ook! het zou ook super zijn als iemand met ervaring m.b.t. een stichting en lan party's aanwezig is om ons in de goeie richting te duwen. excuses voor de opbouw van dit bericht, ik heb er een werkdag van 12 uur op zitten en moet nodig mijn nest in ;-) volgende keer let ik beter op mijn spelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Top, net even Teamspeak ingesteld en ik ga mijn best doen om er maandag bij te zijn.
Als ik dit weekend tijd heb zal ik alvast na gaan denken over wat er allemaal precies nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

meeting helaas moeten missen, kan iemand een update geven? :)

Misschien kan ik anders van de week nog op die TS inloggen om zelf ff te babbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
ik heb helaas gister avond niet de TS meeting kunnen bijwonen zou iemand mij kunnen bij praten of anders vanmiddag kunnen praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister konden van onze stichting helaas ook geen mensen aanwezig zijn.
Als je nog een keer wilt babbelen, laat het even weten. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
Ik kon ook niet aanwezig zijn, spijtig genoeg! Andere datum / tijd al gereed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ik heb in ieder geval al even gepromoot. Er is nu sowieso 1 persoon die naar de lan wilt, de ander misschien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
[offtopic] Waar was nou in godsnaam die eerder genoemde spiegel voor ? Toch niet voor... :+ [\offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

ik heb misschien een klein team aan jongens die zelf een LAN willen organiseren in de omgeving Alkmaar.

Om ze een beetje ervaring te geven is het misschien wel een goed idee als jullie kunnen samenwerken?

[/Randombrainfart]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mortum schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:15:
ik heb misschien een klein team aan jongens die zelf een LAN willen organiseren in de omgeving Alkmaar.

Om ze een beetje ervaring te geven is het misschien wel een goed idee als jullie kunnen samenwerken?

[/Randombrainfart]
Kijk das mooi dichtbij ! Gaarne meer info ( desnoods via DM ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Het is de bedoeling om dit jaar in Alkmaar een kleine LAN te organiseren in HAL25
enkele struikelblokken waar we nog tegenaanlopen:

Internet verbinding (de hal heeft geen kabel of glas, enkel ADSL)
vrijwilligers
en "Awareness" (de groep zit een beetje in slaapstand aangezien er een paar onlangs voor het eerst "ouders" zijn geworden, dus er wordt op dit moment even niets gedaan)

De LAN [072Gaming] :

Podium + geluid
2 mini bioscopen (containers met daarin geluidsinstallatie en Beamer, ook in te richten voor bijv. guitar hero compo)
2500m² vloeroppervlakte lan
2 Relax area's
tafelruimte zonder problemen voor 50 man
Uitbreidbaar (zelf tafels/stoelen huren) tot 400 man
Slaapruimte (deelt wel dezelfde zaal als LAN)

Extra gegevens:
hemelsbreed 500m van NS Alkmaar
Zeer makkelijk te bereiken locatie.
(Nog in onderhandeling met beheerder: Gratis parkeren)

Let wel: Ik ben niet de organisator van deze LAN (tenminste, niet meer, aangezien ik onlangs een andere functie heb aangenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Hoewel het tof is dat er zoveel lans worden georganiseerd, zou ik graag willen dat jullie het via DM verder zetten. Dit topic is bedoeld voor de LAN in de omgeving Groningen.

Ben btw zelf ook benieuwd naar wat er is besproken op de vergadering op TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Gropah schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:22:
[modbreak]Hoewel het tof is dat er zoveel lans worden georganiseerd, zou ik graag willen dat jullie het via DM verder zetten. Dit topic is bedoeld voor de LAN in de omgeving Groningen.[/]

Ben btw zelf ook benieuwd naar wat er is besproken op de vergadering op TS
Rede dat ik het openbaar zet en niet via DM omdat de puntjes boven aangegeven misschien ook ideeën zijn waar Bramzie misschien wat aan heeft ;)

En misschien is het een idee om de titel aan te passen naar:
"Het organiseren van een LAN party in omgeving Groningen, wie doet er mee?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ongeveer 20 min rijden van Groningen vandaan, en ik zou echt mee willen doen met de LAN party. Ik heb niet veel kennis van netwerken maar ik kan je wel helpen met de organiseren van comps. En mede-LAN'ers verwelkomen. Misschien zelfs reclame maken voor de LAN party.

Een paar vragen:
-Welke games worden gespeeld?
-Wanneer denk je de LAN party te doen?
-Hoeveel mensen wil je er uiteindelijk hebben?

Natuurlijk zou ik ook graag willen leren hoe je zo'n LAN aan de technische kant moet opzetten. En met de nodige uitleg zou ik graag een hulpkracht willen zijn!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 19:33 . Reden: moest nog ff wat erbij zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

Ik meld me wel aan als Gamer :p

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is deze lanparty eigenlijk al geweest of niet?

Events als deze vind ik op zich wel leuk, hoewel deze wel uit de buurt was, als het er erg interessant uitziet is een volgende editie wel leuk om naar uit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij dit dezelfde LAN is als de TS in gedachte had, is dit gewoon spam/werving

[ Voor 78% gewijzigd door Gropah op 03-01-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima graveyard topic dit! @Bramzie is er ooit nog iets van gekomen?

Ik ben afgelopen voorjaar nog op een LAN geweest met ~40 man, hartstikke gezellig maar volgens mij is de scene zo dood als een pier. De gemiddelde leeftijd was denk ik 30-35 en het was voor velen vooral een weerzien van oud bekende en een goed excuus om even van de vrouw+kids weg te zijn en een traytje halve liters weg te tikken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
Hey, wow! Ik was dit Topic al lang vergeten. De LAN is niet gerealiseerd, dit kwam deels door weinig animo, weinig ervaring en onderschatten van werkzaamheden. De wens is er nog wel altijd. Het lijkt me supervet om een keer iets te regelen. Twee keer per jaar heb ik een kleine LAN met een mannetje of 10 (allemaal vrienden) maar dat is natuurlijk totaal iets anders dan iets groots.

het LAN fenomeen is naar mijn idee ook een beetje verschoven, kleine LAN zie je niet meer zo veel. Alléén hele grote zoals The Party, Campzone etc. Het is denk ik moeilijk om je te onderscheiden in de "LAN-scene"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lanparties zijn inderdaad niet meer zoals vroeger. Dat zie ik zelf ook bij de LAN die ik organiseer samen met wat vrienden. Waar we 10 jaar geleden nog 200+ man in de zaal hadden zitten zijn dat er nu 60, waarvan een groot deel is wat toen ook kwam. De minimale leeftijd lijkt een beetje op 25 te liggen, terwijl er vroeger genoeg mensen van 16-20 zaten, die zie je nu een stuk minder op lanparties.

Er zijn een paar uitzonderingen, de hele grote lanparties zoals The Party en CampZone waar nog de nodige mensen komen, maar kleinere LANs zijn er gewoon een heel stuk minder en er zijn er ook al een heleboel verdwenen in de loop der tijd. Daarom is 't ook zo lastig om als nieuweling nog iets voor elkaar te krijgen. Bijna iedereen die nog naar kleine LAN's gaat doet dat op lanparties waar die al jaren komen, en nieuwe bezoekers zijn er gewoonweg niet zo veel meer als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzie
Heeft denk ik ook te maken met de internetsnelheden van nu, de always online games etc. een deel van de charme van zo'n lan was natuurlijk ook het sharen van "content"

*offtopic, ik ben wel benieuwd naar de lan die jij organiseert, wil best een keer langs komen ;-)
*edit, of helpen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Bramzie op 03-01-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feedback op moderatie kan hier: Feedback op moderatie binnen Spielerij, maar niet in dit topic

[ Voor 79% gewijzigd door Gropah op 04-01-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[quote]Bramzie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:18:
Heeft denk ik ook te maken met de internetsnelheden van nu, de always online games etc. een deel van de charme van zo'n lan was natuurlijk ook het sharen van "content"
[quote]

En thuis had je simpelweg gewoon niet de internetverbinding om online te gamen zoals we nu doen. Ook al was de snelheid wel te doen, het was gewoon belachelijk duur om in te bellen.

En eerlijk is eerlijk, hoeveel TB aan data ik wel niet overgepompt hebt via DC, da's echt niet meer te tellen. Terwijl ik afgelopen december wel geteld nog 2 mensen op de DChub aantrof op de LAN :P.
*offtopic, ik ben wel benieuwd naar de lan die jij organiseert, wil best een keer langs komen ;-)
*edit, of helpen :-)
De Lan die ik help organiseren is X-Life, 14-16 juni is de volgende. We zijn geloof ik (een van) de oudste nog bestaande LANorganisaties, waarbij er een heel groot verschil te zien is tussen nu en een jaar of 10 terug. Toen hadden we dus evenementen van 200 bezoekers, waren we 3 dagen aan het opbouwen en hadden we 20 man crew en vrijwilligers.
Nu zijn we een stuk kleiner (65 man), is de opbouw binnen een uurtje of 3 geregeld en merken we duidelijk de shift van alleen maar gamen en sharen naar mensen die gewoon voor de gezelligheid komen, en niet per se competatief gamen. Maar iedere editie is weer gezellig en trekt (bijna) volle zalen.

Als het je leuk lijkt, kom een keer langs. Kun je gelijk kijken hoe eea is opgezet bij ons, mocht je nog zelf een keer iets willen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Ik denk dat de nuttigheid van het topic al lang gepasseerd is. Hoe de huidige LAN scene is, is een interessante discussie, maar dat kan beter in een ander topic. Anyways, deze gaat dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.