Hoeveel/Welk merk Cable Sleeve?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2022
Hey, ik ga binnenkort mijn eerste PC bouwen, en ik wil daar ook gaan sleeven. Alleen, hoeveel en wat voor merk sleeve moet ik hebben?

Dit zijn de parts die ik will gaan gebruiken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro H60 (2013 edition)€ 60,90€ 60,90
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 205,04€ 205,04
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,90€ 125,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 48,85€ 48,85
1Corsair Force LS 120GB€ 79,82€ 79,82
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9R€ 82,-€ 82,-
1Corsair CX600M€ 59,90€ 59,90
1Corsair Carbide 330R€ 73,10€ 73,10

Veder heb ik lopen kijken wat voor sleeve ik zou moeten gebruiken, ik vind de sleeves van MDPC het mooist, maar ook duur, en ik weet niet eens hoeveel ik nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 11:52
Ik zou gaan voor Teleios van E22, metertje of 40 moet genoeg zijn :). Je kunt het uiteraard uitmeten door je kabels op te meten keer het aantal pinnen per kabel, plus wat ruimte omdat je in het begin nog wel eens wat verknoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
Ok, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 11:52
Voorbeeldje van Teleios:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevindelange.com/stealthmk2/s2/S2E2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kevindelange.com/stealthmk2/s2/S2E4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
Ziet er goed uit.... Ik ga nog wel even veder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Teleios is even duur als mdpc-X, dus voor de prijs moet je het niet nemen.

Als je goedkoop wilt kan je het beste met gewoon paracord sleeven: http://www.paracord.nl/pa...MSsytn89rsCFW_MtAod5HUArg
Dit is veel soepeler dan mdpc-x of teleios, maar geeft dus ook minder stevigheid aan je draden.

Zelf ben ik nu bezig met mdpc-X sleeve, prima materiaal en veel ondersteuning vanuit de community erachter.

Voor de hoeveelheid: aantal draden * draadlengte + 5 meter , daarnaast heb je heatshrink nodig. Ik denk dat voor de eerste keer 4 meter toch wel is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
Goed, maarre zou Ik pre-cut heat shrink? En zou de combinatie van de kleuren rood-wit-zwart er goed uit zien met dr parts die Ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
Essoplerck schreef op zondag 12 januari 2014 @ 10:12:
Goed, maarre zou Ik pre-cut heat shrink? En zou de combinatie van de kleuren rood-wit-zwart er goed uit zien met dr parts die Ik nu heb?
Je kan de heatshrink ook prima zelf snijden, maar dan heb je wel een heel scherp mes nodig, bijvoorbeeld een keukenmes waarmee je recht kan snijden. pre-cut is ook prima.

Ik heb eigenlijk precies dezelfde setup als jij, een MSI gaming build met vengeance pro en ik heb gekozen voor alleen rood met zwart, hier een foto van het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/21cigrd.jpg
Je krijgt zo het beeld van de draak van de heatsink en het patroon op je videokaart, in je sleeving terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
Ziet er cool uit! Maare, hoeveel heeft dit gekost? Ik zit nu met ~30m op 30 eur

Sleeve SMALL - BLACK SL-S-BK 7,14 Euro 7,14 Euro
Sleeve SMALL - BLACK SL-S-BK 7,14 Euro 7,14 Euro
Sleeve SMALL - RED SL-S-RE 8,90 Euro 8,90 Euro
Heatshrink SMALL - ANTHRACITE HS-S-BK 3,44 Euro

[ Voor 61% gewijzigd door Essoplerck op 12-01-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
Je zult waarschijnlijk ook een pinremover nodig hebben, je kan ook nietjes of paperclips gebruiken.
Verder heb je sowieso meer heatshrink nodig, waarschijnlijk 3x zoveel

Wil je trouwens met of zonder heatshrink gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
met natuurlijk! Al denk ik dat ik niet bij MDPC mijn Sleeve's ga halen, 'ts gewoon te duur! Maar ik vind de looks van een sleeving met heatshrink er beter uit zien dan een sleeve zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
zijn er nog andere aan bieder van PC Cable sleeve naast MDPC, E22 en Lutro0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
Ik heb wel eens paracord gebruikt. en een veter :P.
Wel uitkijken met paracord, er komen snel haaltjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
Ik heb gekelen naar parakoord, maar ik ben er niet echt door ge chameerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 15:55

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Let wel; de heatshrink van MDPC is wat duurder omdat deze een krimpratio heeft van 4:1 en daarnaast zeer dun is. Met krimpkous van de Conrad ofzo haal je waarschijnlijk met geluk 3:1 en is met een beetje pech te dik om terug te kunnen proppen in je connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Essoplerck schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:18:
zijn er nog andere aan bieder van PC Cable sleeve naast MDPC, E22 en Lutro0?
Als je kwalitatief goede sleeving wilt zijn dat de enige beschikbare. Paracord is de goedkope optie, maar als je het netjes doet kan je er prima mee sleeven;

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/556448_368448646543422_489463627_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/578427_337541796300774_1281776716_n.jpg

MDPC is duur maar heeft inderdaad een goeie krimpverhouding, E22 en Lutro0 zijn beide Teleios sleeving en dat is imo de mooiste sleeve die er nu is. Iets fijner geweven als MDPC en de krimpverhouding is ook net zo goed. Erg makkelijk om over pinnen heen te schuiven, zonder de pinnen af te tapen. Met Paracord kan dat niet, omdat de pinnen dan blijven hangen in de sleeve en zo de sleeve beschadigen.

Ik zou zeggen gebruik Teleios, of MDPC, mooier als dat is er niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Meelobee op 14-01-2014 11:11 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 17:07

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Primochill heeft nu verschillende kleuren en verschillende vormen.

Teleios heeft nog te weinig kleuren naar mijn mening al zijn ze daar wel mee bezig.

Coldzero verkoopt ook sleeving.

http://www.shakmods.com/ heeft ook sleeving in de verkoop en alles dat erbij hoort.

En MDPC-X heeft sinds de zomer een behoorlijke prijsdaling gehad.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
Ik heb de prijzen vergeleken, (2m heatshrink voor Heatshrinkless of 3m met. en bij 30m sleeve)

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jIysMYWA6Dyg5.png

Sharkmods lijkt mij het goedkoopst, maar what about de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

www.techflex.nl kun je ook nog kijken, al zal het denk ik niet goedkoper zijn. Wel "echte" sleeve, zoals ze in de (auto)industrie gebruiken. Tot gewapende en vuurbestendige varianten aan toe :P

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 14-01-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
ok, bedankt voor de tip!

EDIT, (whaa dat is dúúr!)
Ik denk dat ik toch maar bij de sleeves van Coldzero Teleios MDPC en Sharkmods.

[ Voor 69% gewijzigd door Essoplerck op 14-01-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdb
  • Laatst online: 31-05 16:03

xdb

Waar vind je eigenlijk goedkope 10 euro krimpers voor atx pinnetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

xdb schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:34:
Waar vind je eigenlijk goedkope 10 euro krimpers voor atx pinnetjes?
Dat is echt allemaal rommel. Je kunt dan nog beter solderen, al moet je dat dan wel redelijk kunnen.
Ik heb dat de laatste keer gedaan en ben daar erg tevreden over. De pinnetjes blijven veel mooier en het is een stuk minder storing gevoelig. Maar je moet dan wel beschikken over een acceptabele soldeerbout/station. Ik kan je wel een voorbeeld laten zien als je dat wilt.

Wat de sleeve betreft, daar zijn de smaken en meningen erg divers over. Ik zweer nu bij paracord.

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 2

[ Voor 11% gewijzigd door UgotHeinzzd op 16-08-2014 18:02 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Nu online
Hoe heb je die paracord zo netjes gekregen zonder krimpkous? Ik ben al een halve dag aan het proberen maar bij het branden van de uiteindes krijg ik erg makkelijk een dikkere "blob".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Devler schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 01:58:
Hoe heb je die paracord zo netjes gekregen zonder krimpkous? Ik ben al een halve dag aan het proberen maar bij het branden van de uiteindes krijg ik erg makkelijk een dikkere "blob".
Staps gewijs verwarmen (anders verkleurd/verband het materiaal) en tussen je vingers om de pinnetjes rollen. Pas op dat je je vingers niet verbrand. Ik had van een oude leren handschoen de duim en wijsvinger geknipt en gebruikte deze om te voorkomen dat ik brandde.

Ik heb daar verder geen duidelijke voorbeelden van afgezien van de onderstaande foto's.
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/aqueuminitiumtj09-168m5an8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/aqueuminitiumtj09-172pjyrv.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door UgotHeinzzd op 17-08-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Nu online
De zwarte is niet zo het probleem, de rode wel. Bedankt voor de tip alvast, ik denk dat ik maar eens ga proberen om een warmteblazer in te zetten (geen open vlkam hoort geen verkleuring te geven) en stap voor stap te doen. Lijkt mij sowieso beter om de gehele lengte te behandelen om deze zo wat te verstevigen.

Mijne komt trouwens van www.paracord.nl met snelle verzendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567876

Devler schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:51:
De zwarte is niet zo het probleem, de rode wel. Bedankt voor de tip alvast, ik denk dat ik maar eens ga proberen om een warmteblazer in te zetten (geen open vlkam hoort geen verkleuring te geven) en stap voor stap te doen. Lijkt mij sowieso beter om de gehele lengte te behandelen om deze zo wat te verstevigen.

Waarom doe je het paracord niet gewoon tot in de connector?
Tis maar waar je van houd, I guess... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Devler schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:51:

Als je een open vlam gebruikt dan moet je het laag in de vlamhouden en niet erboven. Dan heb je nergens last van. Het stapsgewijs verwarmen is meer om het cord goed om het pinnetje te rollen. Het kan anders aan je vingers blijven plakken.

Wat bedoel je met "de gehele lengte te behandelen om deze zo wat te verstevigen.
"?
Anoniem: 567876 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:48:
[...]

Waarom doe je het paracord niet gewoon tot in de connector?
Tis maar waar je van houd, I guess... :/
Dat gebeurt toch ook?

Ik zie trouwens dat je niet de TS bent, ik zal het verder OT houden.

[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 17-08-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567876

Dan heb ik het wat verkeerd opgevat.
Ik dacht dat dit de bedoeling was:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OmKsOwQ.png
Maar dan kun je het gesmolten paracord toch niet zien, waarom zou je dan de moeite nemen om het netjes af te werken :?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 567876 op 17-08-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Anoniem: 567876 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:28:
Dan heb ik het wat verkeerd opgevat.
Ik dacht dat dit de bedoeling was:
.....
Maar dan kun je het gesmolten paracord toch niet zien, waarom zou je het dan netjes afwerken? :?
Niet alleen de laatste post bekijken, het gaat erom hoe het vast zit zonder krimpkous.
Op die foto's zit er nog helemaal geen connector op. Als je eerdere afbeeldingen bekijkt, dan zie je dat ook.

Ik hou het verder OT. Het rode rondom je geplaatste foto laat een mededeling zien, doe daar wat mee.

[ Voor 8% gewijzigd door UgotHeinzzd op 17-08-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:08
Euh Guys. Voor beginnende sleevers is het het denk ik veel handiger om wat goedkoper spul aan te schaffen, want als ts nu met €30 nog maar 30 meter heeft dan kan hij nog wel even gaan sparen. Houd er rekening mee dat je zo 100 meter verder bent. Voor een komolete pc (fannetjes enzo). Met verschillende maten heatshrink zit je dan zo op €140 met deze merken. Kijk eens of je bij een computerboer of een medetweaker een paar losse metertjes kan krijgen waar je mee kan oefenen.

Vooral het juist vastzetten is lastig. Bij stugge, maar gladde kabels (hd-audio kabels van mn kast bv) gebruik ik vaak kleine tierips die ik afsmelt en een beetje afrond zo heb ik onder andere de laadkabel van mn iPhone en Macbook gesleeved met 6mm black sleeving. Voor fannetjes is heb je geen tierips nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
supersnathan94 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:50:
Euh Guys. Voor beginnende sleevers is het het denk ik veel handiger om wat goedkoper spul aan te schaffen, want als ts nu met €30 nog maar 30 meter heeft dan kan hij nog wel even gaan sparen. Houd er rekening mee dat je zo 100 meter verder bent. Voor een komolete pc (fannetjes enzo). Met verschillende maten heatshrink zit je dan zo op €140 met deze merken. Kijk eens of je bij een computerboer of een medetweaker een paar losse metertjes kan krijgen waar je mee kan oefenen.

Vooral het juist vastzetten is lastig. Bij stugge, maar gladde kabels (hd-audio kabels van mn kast bv) gebruik ik vaak kleine tierips die ik afsmelt en een beetje afrond zo heb ik onder andere de laadkabel van mn iPhone en Macbook gesleeved met 6mm black sleeving. Voor fannetjes is heb je geen tierips nodig.
Overdrijven is ook een vak appart...

100 meter sleeve, is dat niet een beetje veel? Als ik met een standaard psu ga rekenen kom ik op 24 (mobo) + 6 + 8 (peg) + 8 (eps) + 5 (sata) + 4 (molex) = 55 kabeltjes * 0,60 m = 33m, dan moet je wel heel veel fans hebben wil je aan die 100 meter komen... Daarbij, een euro per meter betaal je zelfs bij mdpc-x niet. Voor 40 euro koop je een heel pakket met 40 meter sleeve, 3 meter heatshrink en sleeve en shrink voor sata en fan kabels en dan kan je beginnen met sleeven.

Verder over de tiewraps, kan je daar wat foto's van posten? Lijkt me toch niet de meest elegante oplossing, Wanneer ik zelf moeite heb met sleeve vastzetten wil ik nog wel is naar de secondelijm grijpen, met wat heatshrink eromheen is het dan niet meer los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Wat SirKartoffel zegt, met 100m houdt je gegarandeerd de helft over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:08
Nou als ik zelf het voorbeeld neem van de Coolermaster Silent pro M700 die ik hier naast me heb liggen dan gaat het om totaal 67 kabels waarvan er 23 al 75cm lang zijn en de rest ongeveer 60 cm. Dat is al 43 meter. Nou kom je inderdaad niet zomaar aan 100 dan, maar Ik sleeve alle kabels die ik in mij PC heb. Ook Sata kabels, Fancontroller kabels, fans, Led verlichting (home made 3m totaal), Kabels van de case (aan/uit, HDD led) en bijbehorende USB header kabels. Dus al met al heb je er zo nog veel meters bij. Houd ook rekening met verliezen door verkeerd knippen of losse eindjes die net te kort zijn, per ongeluk de aansteker te ver eronder houden dat soort dingen.

Ik zie echter wel dat TS een CX600M voeding heeft en deze worden net als de M700 geleverd met kabels die aan elkaar vast zitten. TS kan dus met flatsleeve ook een vrij neat resultaat behalen.

@SirKartoffel Nou TS zegt zelf dat hij nu op €30 zit voor 30 meter dus lijkt mij vrij duidelijk :-D. MDPC-X is echter een paar maanden buiten bedrijf wegens een verhuizing van het materiaal en een break van de eigenaren. Een kit is echter wel goedkoper. Dat ben ik met je eens. Los kan het zo zijn dat als je 5,5m nodig hebt van een bepaalde maat, dat je 10m mag bestellen. Mijn leverancier heeft dat iig als ik 7,5 nodig heb. 8 meter kan dan als 5+2+1, maar dat kost net zo veel als dat ik 10 meter bestel plus dat 5+2+1 niet aaneengesloten is en dan zul je niet zien dat je 30cm tekort komt.

Secondelijm is een optie, maar ik houd er zelf niet zo van omdat ik de kabels eventueel ook weer zonder wil kunnen gebruiken of met een andere kleur. Cable ties gebruik ik ook maar zelden hoor. Bij dikke kabels meestal of als er meerdere kabels in 1 bundel zitten (USB header van case bv.)

@Uzuhl ja je zal wat over houden, maar de helft is erg veel. Zeker de eerste keer dan maak je echt wel een paar foutjes en kan je een fiks eind weggooien. Ik heb zelf de eerste keer bij elkaar zo'n 60 meter gekocht, maar dat was al op voordat ik aan mn voeding begon. Heb nu weer 200 meter in bestelling staan.
Pagina: 1