Toon posts:

Juiste videokaart kopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen ik heb een vraag.Ik heb een pc van 2 jaar oud.Een Asus en wil graag een videokaart upgrade doen.Maar het punt is dat ik niet meer wil betalen voor een kaart dan mn pc bijv aan kan.Dus stel ik koop een videokaart maar mijn pc kan er maar de helft uithalen van wat die kaart kan.Dan zou ik dus te duur uit zijn met een videokaart en kan ik beter goedkoper en lager gaan zitten.Snappen jullie mij nog?Oke dan het volgende.

Als allereerst zijn er vele kaarten te koop.

Nvidia,Ati en nog velen meer.Welke kan ik het beste nemen.En waar haal je uit wat een goeie kaart is.Je hebt videokaarten van 4 gig geheugen en van 1 gig geheugen.Ooit vertelden ze me eens dat een lagere gig beter is.Maar een hogere gig is toch duurder?Niet een beetje raar?En ik speel spellen als COD Black Ops 2 en wil misschien Ghost ook gaan spelen.Wat zijn de belangrijke dingen waar je naar kijken moet bij een videokaart?Ik wil natuurlijk niet spelen met 30 FPS.

Mijn computeronderdelen zijn............

Intel Core i5 2320,,,,,,,,,3.0 GHz.

6 Gig Ram geheugen

Nviadia Geforce Gt 530

Ik ga geen advies vragen bij winkels.Die willen alleen maar het meeste dure aansmeren met hun mooie salaris op provisie basis.Ik wil dus bijv geen 400 euro voor een kaart neerleggen als mn computer bijv maar de helft kan geven van wat die kaart aan kan.Zou zonde van het geld zijn.Wil ook geen 100den euro's verder zijn.Maar mijn videokaart is al vrij oud wand die zat standaart in mijn pc toen ik hem kocht.Ik zoek dus een leuke videokaart die goed presteerd op mijn pc en hopelijk voor een leuke prijs.Dus geen ultra kaart ofzo.Neem aan dat voor een leuke prijs rond de 100 euro toch wel een kaart te krijgen is die veel beter is dan een kaart wat al jaren oud is wat ik nu heb.Alvast bedankt mensen...............................................

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Lees eerst even de regels van tweakers door voordat je zulke dingen post. Uit je startpost is niet duidelijk wat je precies wil.

Om je op weg te helpen, ga nadenken over de volgende dingen.
Op welke resolutie wil je de spellen spelen?
Op welke instellingen wil je de spellen spelen (low, medium, high)?
Hoe lang denk je de kaart te gaan gebruiken?

Als je deze vragen voor jezelf hebt beantwoord dan kan je op internet gaan zoeken naar reviews (Anandtech is een van de beste review sites). Op het moment zijn de kaarten van AMD(ATI) het best geprijst voor wat ze aan performance geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 11-01-2014 18:55 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:56
Voor € 100 haal je hooguit een HD6670, die volgens deze site zo'n anderhalf keer zo snel is als je huidige kaart. Nog even los van de vraag of ie op je moederbord past en of je voeding het aankan natuurlijk.

Voor € 160 heb je een HD7870, die weer zo'n vier keer sneller is dan de 6670. En zo blijf je bezig natuurlijk :-) de vraag is dus, hoeveel geld heb je ervoor over?

http://www.videocardbench...?gpu=Radeon+HD+6670&id=96

Ik zeg niet dat zo'n vergelijkingssite heilig is maar het geeft wel een beeld :-)

[ Voor 10% gewijzigd door migchiell op 11-01-2014 19:21 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
migchiell schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:20:
Voor € 100 haal je hooguit een HD6670.
Lol, voor dat geld heb je al een 7770 welke 2x zo snel is... En die is echt al een HEEL stuk sneller dan je huidige kaart en is zeker nog geen overkill bij je i5 (die kan nog een stuk betere kaart aan ook).

De vraag is echter wel: welke voeding zit er in je pc? Als je het niet weet even een foto van de sticker maken.

Mocht je voeding voldoen (wat ik betwijfel) zou ik voor COD ghosts toch minimaal een 7850 met 2GB nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 12-01-2014 15:06 ]

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 15:36

Momentumlol

Car Fanatic

Ik heb enkele dagen terug een Asus HD7790 2gb besteld. Misschien ook voor jou een optie? De 1gb versie (die ook prima is, samen met de Sapphire de best getestte 7790: reviews: Vier overgeklokte HD 7790's getest ) Gaat voor 109 euro over de toonbank bij Azerty !

Wat is de grootte van je PSU als ik vragen mag?

[ Voor 41% gewijzigd door Momentumlol op 11-01-2014 19:50 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bij games draait het toch om de videokaart en niet zoveel om de prosessor?Hoe kan ik weten tot hoever mijn i5 kan gaan kwa videokaarten?

Ik denk dat ik zon beetje op medium ga spelen. resolutie 1280x1024 en de rest ook een beetje op medium.

En hoelang ik denk die te gaan gebruiken?Dat weet ik niet.Ik weet niet hoe snel een kaart dan verouderd is.Ik hoef niet de spellen alle settings op high te spelen.

Mijnn voeding weet ik niet precies.Laat ik er maar vanuit gaan dat die wel vervangen moet worden.Ga er zobiezo wel van uit.

En nogmaals.

Ik heb 6 gig ram in mn computer.Waarom zou een 2 GB videokaart beter zijn dan een 1 GB?Ooit zeiden ze me eens in een winkel dat het andersom was.

En las ergens hier op tweakers ik weet niet meer waar,,,,,,,dat een game pc voornamelijk gebaseerd is op de videokaart en niet de snelheid van je prosessor en ram geheugen in je computer.

Verwijderd

Topicstarter
Anandtech..........Ik heb er gekeken maar snap er allemaal niks van wat er op die site staat.Als je dat allemaal snappen wilt moet je er verstand van hebben.En als ik bij forums kijk snap ik het allemaal evenmin.Daarom ben ik ook hier.Ik ben geen ICT-er of iets in die buurt.Heb er allemaal niet zoveel verstand van. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 21:58 ]

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-02 17:17
1. Je hebt je post in het verkeerde forum gezet, deze hoort bij Componenten Aankoopadvies.
2. Lees dit even: *Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen? (ja het is lang, maar wij zijn geen gratis adviezen bureau)
3. Je behoort aan deze eisen te voldoen: CAA beleid (en dat doe je nu zeker nog niet)

Dat gedaan?
Dan mag je terug komen ;)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
Neem deze R7 260X 2GB DDR5 net iets vlotter dan een HD7790 en meer "futureproof" door de 2GB DDR5 !

PW --> pricewatch: Gigabyte GV-R726XOC-2GD @ € 110,90

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik dat zo lees moet ik vooraf overal al verstand van hebben.Helaas heb ik dat niet.Als ik alles al wist zat ik hier niet.

• WiLLoW_TieN
Yo ! We verwachten hier gewoon een beetje niveau en een beetje inzet !

We zijn geen helpdesk, we zijn gewoon hobbyisten die in hun vrije tijd mensen advies geven.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 15:36

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:47:
Hmm bij games draait het toch om de videokaart en niet zoveel om de prosessor?Hoe kan ik weten tot hoever mijn i5 kan gaan kwa videokaarten?

Ik denk dat ik zon beetje op medium ga spelen. resolutie 1280x1024 en de rest ook een beetje op medium.

En hoelang ik denk die te gaan gebruiken?Dat weet ik niet.Ik weet niet hoe snel een kaart dan verouderd is.Ik hoef niet de spellen alle settings op high te spelen.

Mijnn voeding weet ik niet precies.Laat ik er maar vanuit gaan dat die wel vervangen moet worden.Ga er zobiezo wel van uit.

En nogmaals.

Ik heb 6 gig ram in mn computer.Waarom zou een 2 GB videokaart beter zijn dan een 1 GB?Ooit zeiden ze me eens in een winkel dat het andersom was.

En las ergens hier op tweakers ik weet niet meer waar,,,,,,,dat een game pc voornamelijk gebaseerd is op de videokaart en niet de snelheid van je prosessor en ram geheugen in je computer.
Als je wilt gamen op 1280x1024 op medium dan is een hd7790 of een R7 en beetje overpowered en heb je dat niet eens nodig. Je kan dan voor een goedkopere kaart gaan zoals een HD 7750, wat je geld bespaard. Aangezien je een i5 draait, gok ik dat je voeding ook wel redelijk is, maar voordat we je kunnen adviseren welke kaart dan goed zou zijn zullen we toch echt moeten weten welke voeding je hebt. :/

Heb je toevallig een link van je Asus of de precieze naam van de Asus die je gekocht hebt? Ik neem aan dat je die kant en klaar ergens uit een winkel hebt gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door Momentumlol op 11-01-2014 22:36 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-02 17:17
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:08:
Nou als ik dat zo lees moet ik vooraf overal al verstand van hebben.Helaas heb ik dat niet.Als ik alles al wist zat ik hier niet.
Je zegt dat je niet overal verstand van hebt, ik ook niet.

Als wij het over een benchmark score hebben en jij weet niet wat dat is, dan is dat voor ons vervelend en om het dan ook moeten te gaan uitleggen terwijl het gewoon in het topic staat wat ik gelinkt heb.
En zelfde verhaal met andere veel gebruikte technische termen.

Ik wil je graag helpen, maar ik doe het alleen als ik het leuk vind.
En ik vind het leuk om mensen te helpen, alleen niet als je ze alles moet gaan uitleggen en zelf geen moeite doen.
Dat zelfde geldt voor jou, als ik een dag met jou in je werk zou mee lopen en ik snap er niks van en vraag steeds alles zonder zelf eerst na te denken.

En als laatste, we hebben hier een beleid, daar hoor je je aan te houden.
Doe je dat niet?
Prima, doen wij ook niet wat me moeten doen oftewel helpen we jou ook niet.

Maar nogmaals ik zal je graag helpen, daarvoor ben ik hier :)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Geef de man een hengel, niet de vis.
Ik zal je leren hoe je videokaarten moet vergelijken.
1) pricewatch
2) videokaarten
3) budget (80-120)
4) populariteit
5) vergelijken op http://www.anandtech.com/bench/GPU14/815

Succes. Laat maar horen als je wat gevonden hebt (EN WAAROM!)

Overigens zit je in het verkeerde topic, als je goed is krijg je straks een trapje naar CAA (componenten aankoop advies), zie ik je daar terug!

[ Voor 20% gewijzigd door Frozen op 11-01-2014 23:02 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:47:
Op de zijkant van de voeding, die je direct ziet als je de zijkant van de behuizing haalt, zie je het merk en type van de voeding als je dat kunt noemen.
Bij werkgeheugen is dit meestal wel het geval bij de videokaart zijn er vaak wel belangrijkere dingen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Het budget is?

Volgens mij kan je bij twijfel redelijk voorzichtig voor een 7850 gaan (zijn die nog te koop?). Presteert niet verkeerd en gezien de genoemde resolutie kan die nog wel even meekomen. Misschien ook leuk 2e hands te vinden?

Onderstaande reactie van WiLLoW_TieN.. niet verkeerd lijkt me.
De 7850 is/was best een populaire kaart door zijn prestaties. Voor 118 euro zeker geen miskoop.

[ Voor 25% gewijzigd door Gadgeteer op 14-01-2014 16:10 ]

• WiLLoW_TieN
Yup een Club3D HD7850 Royalking koop je nu al voor € 118,00 !!! ;)

Deze --> pricewatch: Club3D Radeon HD 7850 royalKing

[ Voor 49% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-01-2014 17:29 ]

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:55:
Lees eerst even de regels van tweakers door voordat je zulke dingen post. Uit je startpost is niet duidelijk wat je precies wil.

Om je op weg te helpen, ga nadenken over de volgende dingen.
Op welke resolutie wil je de spellen spelen?
Op welke instellingen wil je de spellen spelen (low, medium, high)?
Hoe lang denk je de kaart te gaan gebruiken?

Als je deze vragen voor jezelf hebt beantwoord dan kan je op internet gaan zoeken naar reviews (Anandtech is een van de beste review sites). Op het moment zijn de kaarten van AMD(ATI) het best geprijst voor wat ze aan performance geven.
Jammer dat je dit zo benoemt, niet iedereen hoeft of moet hetzelfde posten zoals iedereen.. Ik vind dit aardig duidelijk, niet proffesioneel maar goed genoeg voor mij..

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:10:
[...]

Jammer dat je dit zo benoemt, niet iedereen hoeft of moet hetzelfde posten zoals iedereen.. Ik vind dit aardig duidelijk, niet proffesioneel maar goed genoeg voor mij..
De TS is na 11 Jan. niet meer online geweest...Neem aan dat hij dus al een keus heeft gemaakt vwb GPU.

Wat jou post nu 2 maanden na dato voor nut heeft ontgaat mij :?
Pagina: 1