support xp stopt: nu naar win7?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
vanwege het naderende eind van de ondersteuning voor win xp EN de nieuwe eisen mbt het gebruik van internet bankieren (veilige pc en browser etc.) was ik aan het kijken voor de aanschaf van win7 voor op mijn pc.
nu is dat niet de nieuwste meer maar zou ik de minimum eisen in ieder geval halen (p4 2,8ghz, 1 of 2 gb intern).

nu zat ik te zoeken en kwam ik op marktplaats terecht:
http://www.marktplaats.nl...Id=0&postcode=&distance=0

waaronder ik bij deze advertentie terecht kwam:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
(zit lekker dicht bij mij in de buurt)

kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 22:43
niet te vertrouwen ;)

Licentie heeft gewoon een bepaalde waarde schaf gewoon 1 aan in de winkel. Anders heb je kans dat de licentie het nu wel doet maar over een jaar ineens als blacklisted staat genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:13
Licentie is vrij makkelijk aan te komen, heb je kinderen of studeer je zelf aan een onderwijsinstelling: surfspot.nl Mocht dit niet het geval zijn is er een goedkoop alternatief beschikbaar via Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

Op die PC wil je gewoon geen Windows 7 hebben. Een P4 met 2GB RAM met Windows 7 gaat echt verschrikkelijk traag worden. Met 1GB RAM is het vrijwel onmogelijk...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Termi schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:54:
Licentie is vrij makkelijk aan te komen, heb je kinderen of studeer je zelf aan een onderwijsinstelling: surfspot.nl Mocht dit niet het geval zijn is er een goedkoop alternatief beschikbaar via Duitsland.
Heb je zelf wel het forum gelezen waar je naar verwijst? Er zijn problemen met een deel van deze 'goedkope' licenties. Dus geen garantie voor succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
Persoonlijk zou ik er Xubuntu of lubuntu Linux distro op zetten. Je zult merken dat je pc met 1 van deze distro's weer een paar jaar mee kan. Windows 7 is echt te zwaar voor het genoemde systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 11-01-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
xubuntu wil ik er best op zetten, ik heb alleen nog een windows office die ik hier heb en die ik (en mijn vrouw) ook willen blijven gebruiken. dan wordt het een multiboot met (x)(l)ubuntu dan om veilig te bankieren en de xp voor mn C&C spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Windows 7 op die Pentium 4 zal erg traag worden. Ik zou eigenlijk kiezen voor een nieuwe PC. Hardware loopt uiteindelijk ook tegen het einde van zijn leven aan. En nieuwe hardware is niet duur, zeker gezien dat je niet zulke zware eisen stelt.

Als je zelf bouwt moet je gewoon in de Best Buy Guide kijken naar een eenvoudige configuratie om te maken. Of je koopt ergens een PC. Met aanbiedingen kan je soms al een complete PC hebben voor een paar honderd euro. Dan heb je meteen al een nieuwe Windows erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:24

D4NG3R

kiwi

:)

CMD-Snake schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:02:
Windows 7 op die Pentium 4 zal erg traag worden. Ik zou eigenlijk kiezen voor een nieuwe PC. Hardware loopt uiteindelijk ook tegen het einde van zijn leven aan. En nieuwe hardware is niet duur, zeker gezien dat je niet zulke zware eisen stelt.
Mwhah met de huidige eisen volstaat deze hardware ook wel. Een dualbootje met linux mint zou geen slechte optie zijn. Windows XP voor office en een spelletje. En bijv linux mint voor de wat gevoeligere zaken.

Een nieuw systeem is echter niet (al) te duur nee, maar houd er rekening mee dat je vervolgens wel weer een Win7 (of 8 ) licentie moet halen a 80 euro..

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2014 16:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hou je huidige hardware gewoon netjes op XP of knal er een Linux distro op. Upgraden naar Windows 7 zou ik op die hardware niet aanraden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toevallig ben ik vandaag bij m'n oude buren bezig met de upgrade/migratie van XP naar 8.1. De hardware waar dit op gebeurt is echter al een stuk beter dan waar jij nu mee werkt (AMD FX-60 (socket 939), 3 GB RAM). Voor de P4 zou ik er puur een Linux hobbybak van makken, eventueel voor je online bankieren gebruiken. Je C&C spel kan je nog via Wine spelen, even afhankelijk welke in de reeks het is (maar gezien de specs, niet de laatste, dus dat zal nog prima draaien).

Wil je echt een nieuwe Windows, dan heb je voor 300 euro al nieuwe hardware. Het kan zelfs minder, als je o.a. de behuizing kan hergebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
D4NG3R schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Mwhah met de huidige eisen volstaat deze hardware ook wel. Een dualbootje met linux mint zou geen slechte optie zijn. Windows XP voor office en een spelletje. En bijv linux mint voor de wat gevoeligere zaken.

Een nieuw systeem is echter niet (al) te duur nee, maar houd er rekening mee dat je vervolgens wel weer een Win7 (of 8 ) licentie moet halen a 80 euro..
Wat ik eerder wilde betogen was dat de hardware ook een bepaalde levensduur heeft. Er zal een moment komen dat de harde schijf kuren krijgt. Of een ander onderdeel. Na zoveel jaar mag je toch wel een nieuwe PC kopen of bouwen.

Die licentie kosten has TS toch wel gemaakt in zijn plan. En bij een nieuwe PC van een OEM zitten de kosten voor de Windows licentie al bij de prijs inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
gezien de leeftijd van alle hardware hier in huis overweeg ik inderdaad om een laptop aan te gaan schaffen.

de hardware is tussendoor nog wel eens vernieuwd (ander P4 moederbord, andere hdd, andere videokaart) maar is nog steeds erg oud...

@hero of time: de c&c die ik speel is de uitgeklede versie die gestript is enkel voor online play (cncnet.org)

ik denk dat ik wel genoeg weet. ik zal eens de afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Termi schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:54:
heb je gelezen wat in het topic staat ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
is office 2007 ook onder Wine te draaien?

edit: sorry, even google raadplegen was voldoende. Vroeg het omdat ik het eerder geprobeerd heb maar het toen niet werkte (installeren wel, maar gebruiken niet).

[ Voor 66% gewijzigd door DeRooney op 11-01-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 11:42
Ik zou TS aanraden om een mooie "office-pc" te kopen, tweedehands modellen op Tweakers/Marktplaats zijn verkrijgbaar vanaf ca. € 60,-. Als je goed zoekt en goed kunt onderhandelen kun je een mooi systeem scoren met o.a. aan boord: Core 2 Duo, 2 GB ram, Windows Vista Business / 7 Home Premium/Business (uiteraard legaal, licentie op kast). Denk daarbij aan Dell Optiplex systemen of een HP Compaq 7 of 8 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
TS,

Je kan inderdaad beter voor een "nieuwe" pc gaan. Zorg dan wel dat je minimaal 4 GB aan werkgeheugen heb zeker voor spellen, mocht je ooit iets nieuws willen draaien dan zal je het zeker nodig hebben. Mocht je eventueel het een en ander uit willen geven kan je een SSD er in zetten waardoor het zeker de komende jaren snel blijft.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
zoiets bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Dell Optiplex 330 4GB DVI&VGA CDR/DVD Small Form Factor (Desktop/Tower)

Komt er net op, staat er niet bij maar meestal wel een windows vista/7 licentie aanwezig.

Als ik je computergedrag zo inschat zou een SSD te duur zijn, voor die 100 euro extra kan je al gouw een snellere pc kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
een ssd ga ik denk ik niet nodig hebben op dit moment. gezien mijn vrije tijd kom ik niet verder dan een occasional potje C&C online, en dat werkt ook prima op de pc die ik nu heb staan.

Ik heb besloten om voor de korte termijn m'n systeem dual boot xp / linux te maken. een nieuwe laptop / niet systeem aanschaffen hoeft niet a la minute.

Nu alleen nog even mijn partitionering voor de nieuwe situatie regelen.
Pagina: 1