Commentaar op actie Mycom reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik verbaas mij nogal van de actie die Tweakers heeft. https://www.mycom.nl/tweakers

Naar mijn mening zitten hier wat haken en ogen aan. En daarom vraag ik hierbij ook gewoon: "Waarom doet Tweakers dit?". Ik vind het persoonlijk gewoon een hele nare manier om extra centjes te verdienen want heel de integriteit en onafhankelijkheid van de reviews is bij deze nu weg

Goed, in plaats van wat loze tekst kom ik dan maar met wat argumenten;

Ten eerste is het verplicht om al een screenshot te gaan plaatsen van je review. In plaats van dat je hier anoniem een review kan plaatsen zonder je druk of zoiets wel kan of niet, weet Mycom nu je gegevens gelinked aan je Tweakers account.

Vervolgens krijg je met deze actie verplicht een nieuwsbrief van Mycom. Dit zonder extra informatie of je hier ooit van af kunt komen. Geen enkele voorwaarden niets.

Maar mijn grootste ergernis is de kwaliteit. We gaan hier dus gewoon nieuwe mensen krijgen die even één zinnetje gaan neergooien vanwege hun korting. Normaal worden hier reviews geplaatst omdat mensen dat zelf willen doen. Omdat dat bedrijf dat heeft verdient, zowel negatief als positief. Nu weer even terugkomend op dat screenshot/foto: Dit pushed mensen toch (misschien onbewust) om een iets hogere ranking te geven dan dat ze dit normaal zouden doen. Overal kunnen mensen anoniem stemmen zonder dat je hoeft te vertelen wat je hebt gedaan. Als wij met heel het land gaan stemmen, doen we dit in afgeschermde hokjes, en wordt er niet een mailtje naar elke partij gestuurd van "Hey pietje stemt op de VVD". Dat heeft namelijk een reden!

En als laatste, zou ik mij als Mycom eens gaan verdiepen waarom zo zulke slechte reviews hebben. Laten we even eerlijk zijn: Als Mycom zo goed bezig was, en leuke reviews kregen dan gingen ze heus niet zo'n actie doen!

Nee, de afgelopen weken komen er ontzettend veel reviews binnen met een algemene beoordeling van zo'n 1 a 2 sterren. Dit heeft gewoon een reden. En het enige wat Mycom nu wilt: een betere beoordeling. Want laten we weer terug gaan naar dat screenshot/foto: Mycom weet nu verdomd goed wie een review gaat schrijven en wie niet. Ik als ondernemer ben niet achterlijk, en Mycom zou dat ook niet zijn om eens een "speciale aandacht" te geven aan deze klanten die een review gaan schrijven. Een speciale afdeling om "orders van tweaker reviewers" de hoogste prioriteit te gaan geven.

Dus even samengevat:

Mycom bakt er niet veel van, en in plaats van dat ze investeren om op een natuurlijke manier voor beter reviews te zorgen betalen ze Tweakers voor "neppe" reviews die totaal niet natuurlijk, integer en onafhankelijk zijn. Noch iets daadwerkelijk vertellen hoe dit bedrijf werkt, aangezien ze nu verdomd goed weten wie nu een review schrijven en daar wat extra's voor te doen.
Ze hebben ontzettend veel 1-2 sterren reviews gekregen en de komende weken gaan we allemaal 4-5 sterren zien.

Heel slim van Mycom, maar naar mijn mening heel dom van Tweakers. Daar gaat heel je geloof in een goede review website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waarom doe je de aanname dat Tweakers hier achter zit? Het is gewoon een actie van de Mycom...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:55
Zijn wel meer shops die dit doen. Tweakers staat dit toe zolang er niet alleen wordt uitgekeerd bij positieve shopreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Hooglander1 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:35:
Waarom doe je de aanname dat Tweakers hier achter zit? Het is gewoon een actie van de Mycom...
Als Tweakers hier niet achter zit dan heeft Mycom een "probleem" omdat Tweakers dit soort acties totaal niet toestaat tenzij het met hunzelf gecommuniceerd is (lees:geld krijgt). Aangezien hun logo's er ook bij staan lijkt het in elk geval wel op een gezamenlijke actie. Als dat niet het geval is, zullen ze vast en zeker de reviews stoppen of iets dergelijks.

Maar ik vind het gewoon een nare ontwikkeling. Reviews horen gewoon een kwaliteit te hebben. Niet dat mensen het maar doen vanwege 5 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 11-01-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Douweegbertje schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Als Tweakers hier niet achter zit dan heeft Mycom een "probleem" omdat Tweakers dit soort acties totaal niet toestaat tenzij het met hunzelf gecommuniceerd is (lees:geld krijgt). Aangezien hun logo's er ook bij staan lijkt het in elk geval wel op een gezamenlijke actie. Als dat niet het geval is, zullen ze vast en zeker de reviews stoppen of iets dergelijks.
Het is volledig een actie van de MyCom. Voor zover ik weet is het enige wat Tweakers doet voorwaarden stellen aan dit soort dingen, anders wordt de winkel uit de pricewatch gegooid. Geloof dat de beloning niet heel groot mag zijn en er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen positieve en negatieve reviews. Is ooit wel eens uitgelegd in een topic.

Tweakers krijgt er zelf ook geen geld voor, noch betalen ze er aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Goed, dan zal ik wel een deel fout hebben, op zijn minst zou Mycom dan eens de logo's van Tweakers moeten dumpen aangezien het nu echt op een samenwerking lijkt.

In feite blijven grote delen van mijn verhaaltje staan; Dit zorgt er voor dat er gewoon hele aparte reviews gaan komen die helemaal niet in trend zijn met de reviews die er nu staan. Vele 1-2 sterren, wat nu allemaal 4-5 gaat worden. Vrij jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik vind dat e.e.a. niet in de aanbiedingen sectie thuis hoort. Als ik eens een woord teveel plaats is de tweakers grensrechter bigrade er als de kippen bij om mijn bijdrage te verwijderen...maar nu zijn ze nergens te bekennen.

Al met al hou ik er een rare smaak aan over, tweakers zou shopreviews voor mycom niet meer moeten toestaan, door deze 'actie' van Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Nja mooi.
Er staat:
Het zal dus gaan voorkomen dat je na of bij een bestelling gevraagd wordt om een review te plaatsen en dat je daar een kortingsbon of iets anders voor krijgt.
In dit geval moet je vooraf!!! een review plaatsen en krijg je DAN pas korting. Op deze manier weten ze precies of je een review schrijft/hebt geschreven.

En dan valt IMO deze regel al weg:
de winkel de inhoud van beoordelingen op geen enkele wijze tracht te beïnvloeden
Want dat is wel het geval.

En deze natuurlijk ook:
de winkel uitdrukkelijk kenbaar maakt dat zij betrouwbare en onafhankelijke beoordelingen wenst te ontvangen ongeacht of deze positief of negatief zijn
Want ze willen gewoon op voorhand al een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik kan me vinden in de punten van Douweegbertje. Tuurlijk wordt er dan gezegd "Ook negatieve reviews mogen worden geplaatst en komen in aanmerking voor de vergoeding" maar dat wil niet zeggen dat het ook echt zo gebeurd.

Veel mensen willen waarschijnlijk gewoon die coupon code hebben, en dan is het veel makkelijker om even een positieve review neer te zetten dan een negatieve. Bij laatstgenoemd voel je je toch meer verplicht om te beargumenteren (waarom is de service of verzending slecht etc.). Als je gewoon zegt "Alles goed ontvangen, mooie website -> 4 sterren" heb je die 5 euro veel sneller verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:55
Aan de andere kant wil je als shop wel gewoon beoordeeld worden. Een aantal shops sturen Ekomi-uitnodigingen, weer andere shops sturen een verzoek om een Tweakers shopreview te schrijven.

Nu is het de natuur van de Nederlander om alleen maar iets van zich te laten horen als iets niet goed is, dus standaard krijg je sowieso al een vertekend beeld. Door 5 euro korting te geven op een volgende bestelling prikkel je je klanten om na een bestelling een review te schrijven. Deze kan zowel positief als negatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Bij Versio kreeg/krijg je € 1,00 als je een review op ISPgids.com zou schrijven.
Dit leverde heel veel reviews op.

Op ISPgids is het nu zo dat je als klant moet aangeven dat je een tegenprestatie krijgt van de hoster voor het schrijven van een review. Dit staat ook boven de review en deze review wordt dan wel weergeven maar telt niet mee.

Zie: http://www.ispgids.com/ervaringen/versio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 14:00
Ik heb je topic titel even iets minder suggestief gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
We hebben ervoor gekozen om duidelijke criteria te formuleren over het belonen van reviews. Juist om uitwassen zoals de TS schetst te voorkomen. Daarom is ook Aanpassing FAQ & voorwaarden Shopreviews tot stand gekomen. Die discussie gaan we toch niet nog een keer overdoen?

Ik zit een beetje in dubio over de het voorbeeld van xares. Want is de beloning van 5 euro nou echt een teken dat een review niet oprecht zou zijn? Als het bedrag fors hoger zou zijn, dan zou ik dat wel kunnen snappen, maar 5 euro is wel erg weinig.

Over het algemeen is het altijd goed om winkels en producten te reviewen. Hoe meer reviews, hoe beter het algemene beeld dat over product of winkel ontstaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
zeef schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:21:
We hebben ervoor gekozen om duidelijke criteria te formuleren over het belonen van reviews. Juist om uitwassen zoals de TS schetst te voorkomen. Daarom is ook Aanpassing FAQ & voorwaarden Shopreviews tot stand gekomen. Die discussie gaan we toch niet nog een keer overdoen?

Ik zit een beetje in dubio over de het voorbeeld van xares. Want is de beloning van 5 euro nou echt een teken dat een review niet oprecht zou zijn? Als het bedrag fors hoger zou zijn, dan zou ik dat wel kunnen snappen, maar 5 euro is wel erg weinig.

Over het algemeen is het altijd goed om winkels en producten te reviewen. Hoe meer reviews, hoe beter het algemene beeld dat over product of winkel ontstaat. :)
Ik pak juist wat argumenten uit jullie regels die naar mijn mening niet worden nageleefd. Daarbij kun je ook vraagtekens gaan zetten bij de huidige reviews en die nu gaan komen. Waarom kunnen bepaalde winkels wel over een gemiddelde tegen de 5 sterren zitten, en krijgen andere aardige kritieken?
Voor mij is het namelijk vrij duidelijk dat Mycom middels deze manier beter uit de bus wilt komen, en dat heeft niets met hun bedrijfsvoering te maken want dat blijft domweg het zelfde.

Ik snap overigens ook heel het punt wel, en met de regels die jullie hebben gesteld zou het technisch gezien wel 'okay' moeten gaan. Persoonlijk ben ik van mening dat het in dit geval totaal niet "normaal" gaat. Een dikke "actie" om even snel weer te scoren zodat de 1 en 2 sterren van voorgaande weken weer uit het beeld zijn.

Dit vind ik gewoon enorm slecht. Het is nu gewoon kopen van je positievere reviews. Want een bedrijf kan nu heel goed hierop in spelen.

Voor mij is het ook geen probleem om eens feitelijk op papier te zetten wat hier gebeurt. Gewoon met cijfers van periodes en dan kun je precies zien wanneer de reviews zijn gekocht, en wanneer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 11-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Douweegbertje schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Ik pak juist wat argumenten uit jullie regels die naar mijn mening niet worden nageleefd. Daarbij kun je ook vraagtekens gaan zetten bij de huidige reviews en die nu gaan komen. Waarom kunnen bepaalde winkels wel over een gemiddelde tegen de 5 sterren zitten, en krijgen andere aardige kritieken?
Voor mij is het namelijk vrij duidelijk dat Mycom middels deze manier beter uit de bus wilt komen, en dat heeft niets met hun bedrijfsvoering te maken want dat blijft domweg het zelfde.

Ik snap overigens ook heel het punt wel, en met de regels die jullie hebben gesteld zou het technisch gezien wel 'okay' moeten gaan. Persoonlijk ben ik van mening dat het in dit geval totaal niet "normaal" gaat. Een dikke "actie" om even snel weer te scoren zodat de 1 en 2 sterren van voorgaande weken weer uit het beeld zijn.

Dit vind ik gewoon enorm slecht. Het is nu gewoon kopen van je positievere reviews. Want een bedrijf kan nu heel goed hierop in spelen.

Voor mij is het ook geen probleem om eens feitelijk op papier te zetten wat hier gebeurt. Gewoon met cijfers van periodes en dan kun je precies zien wanneer de reviews zijn gekocht, en wanneer niet.
Ik begrijp het probleem helemaal niet hoor.

Je veronderstelt gewoon dat een aantal dingen gaan gebeuren, zoals dat mycom negatieve reviews niet zal belonen.Uiteindelijk is dat toch het hele probleem neem ik aan? Meer reviews is opzich toch geen probleem en als iedereen hierdoor zijn mening over deze winkelketen laat weten dan heb je toch juist een veel beter beeld van een winkel?

Kunnen we er niet gewoon vanuit gaan dat Mycom wat terugkoppeling wil over de laatste maanden. Ze hebben drie sterren in de pricewatch, dus misschien willen ze met de reviews die ze krijgen wel gewoon hun manier van werken aanpassen.

Ik heb vorige maand ook iets bij mycom besteld en dat ging allemaal niet zoals het hoorde. Ik ga daar zo een vrij negatieve review over schrijven en we zullen eens kijken of ik een kortingsbon krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
Douweegbertje schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Ik neem echt afstand van je formulering van 'gekochte reviews'. Dat is zo ver van de waarheid. Als ze 100€ voor een review zouden neertellen, dan is het een gekochte review. 5€ korting is echt geen bizar bedrag, ik kreeg vandaag een kortingsbon van 5€ van AH omdat ik mijn nieuwe bonuskaart heb geactiveerd. Daarom hebben we als leidend principe dat elke review, positief of negatief, dezelfde beloning moet krijgen en dat deze niet meer dan 10€ mag zijn.

Het middel om de door jou beleefde 'uitwassen' tegen te gaan is zorgen voor meer reviews. Zowel voor producten als voor winkels. Want vóór onze regels werden reviews voor winkels ook al beloond. Doordat we daar niets over op papier hadden staan, behalve 'mag niet', hadden we geen enkel middel om te reguleren. Nu wel

Bij producten is het trouwens ook zo dat fabrikanten soms producten ter beschikking stellen aan reviewers om ze te testen. Of en wat voor beloning daar tegenover staat: geen idee. Soms melden reviewers dat ze een product hebben mogen testen, maar vaak genoeg niet. Dan blijft het ook maar gissen.

Gelukkig is er nog steeds een goede graadmeter en dat zijn de beoordelingen van de community in z'n geheel. Overduidelijke slechte shopreviews worden gemeld in ons meldpunt. Productreviews die niet vertrouwd worden ook, of ze krijgen maar een ster. En dat is de kracht van de community waardoor we dit soort acties gewoon kunnen doen en waarom ik weet dat als er maar genoeg reviews zijn, je een eerlijk beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Nog iets, deze zomer/herfst was er een actie waarbij je elke maand in vier verschillende productcategorieën en productervaring kon posten en daarmee €50 kon verdien geheel gesponsord door mycom. Je hoefde het product niet per se bij mycom te hebben gekocht en het maakte niet uit of je het op of af kraakte.

Het is dus niet zo zwart-wit als hier wordt geschetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27
Hier stond eerst een heel verhaal over dat ik ook het vermoeden heb dat beloningen voor reviews de kwaliteit beïnvloedt. Ik denk namelijk dat (tweakers) 5 euro wel degelijk de moeite waard vinden om snel iets neer te plempen. Als je de capriolen ziet die sommige uithalen in het Aanbiedingen topic dan sta ik soms wel even te kijken. Of dit meteen ook de kwaliteit van de reviews aantast durf ik niet te zeggen.

Inmiddels heb ik een onderzoek hierover gevonden en als ik dat volg, I was wrong :+
In dit onderzoek is gekeken of de beoordeling van een review anders is als ervoor betaald wordt of niet:
De resultaten van het onderzoek wijzen uit dat het stimuleren van consumenten om reviews te plaatsen geen invloed heeft op de negativiteit of positiviteit van het oordeel. De reviewers geven niet systematisch hogere of lagere cijfers, en zijn ook niet positiever of negatiever in de argumenten die zij geven. Het gemiddelde cijfer voor service en kwaliteit was 6,7. Reviews uit de periode met sterke stimulans zijn wel significant extremer in beoordeling dan de reviews die geen of een kleine beloning kregen.

Opmerkelijk is dat de reviews uit de periode met sterke stimulans (de grotere incentives) wel wat extremer zijn in het gebruik van leestekens en stijlkenmerken die erop gericht zijn om anderen te beïnvloeden. Het lijkt of men meer aandacht wil trekken van de lezer door het inzetten van meervoudige punctuatie, zoals bijvoorbeeld 3 uitroeptekens of het gebruik van veel extra lege regels. Ook gebruiken zij wat minder rationele argumenten en benadrukken zij vaker hun eigen expertise.
bron: http://www.marketingfacts...preferenso_whitepaper.pdf

[ Voor 84% gewijzigd door laurens0619 op 16-01-2014 07:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere insteek; we krijgen ook wel eens de vraag hoe met reviews om te gaan, omdat winkels signaleren dat met name negatieve ervaringen geplaatst worden. Dat is simpelweg omdat mensen met een negatieve ervaring meer zoeken naar het uiten van hun ervaring.

We leggen dan uit dat simpelweg mensen attent maken op de ShR veel verschil kan maken. Sommige winkels sturen dan ook na iedere bestelling een mail, en anderen niet, soms omdat ze nirt eens weten van het bestaan.
De winkel die actief erop wijst zal meer reviews krijgen en daarmee zal een nauwkeuriger en genuanceerder beeld ontstaan.

Is dit dan oneerlijk? Of draagt het bij aan de mogelijkheid voor de bezoeker om de keuze te maken voor winkels die wat meer basis in de ervaringen hebben?

Er zal altijd een verschil zijn tussen hen die actief promoten en de rest, en dat is iets dat je niet kan voorkomen. Ik ben niet direct voorstander van beloningen, omdat er mi andere methoden zijn, maar puntje bij paaltje gaat het allemaal over grotere aantallen = beter beeld.

Het onderzoek laat die factor trouwens ook buiten beschouwing. Zonder enige vorm van bekend maken met de mogelijkheid krijg je simpelweg meer mensen die sowieso zoeken naar het kunnen uiten. Maar dat staat verder in grote mate los van hoe je mensen bekend maakt met de reviewmogelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er strengere controle moet komen op de Shop Reviews vooral als het gaat om aftersales. Vaak is daar geen gebruik van gemaakt maar geeft men daar toch een score voor die vaak positief is. Of de tekst bij aftersales is zo vaag of algemeen dat je er niets aan hebt. Dit wordt volgens mij sterk in de hand gewerkt door bedrijven die vragen aan klanten om op Tweakers een Shop Review te plaatsen. Misschien zelfs met de gedachte dat een halve Shop Review in hun ogen niet wordt beloond.

Dit schreef ik gisteren in Strengere controle op Shop Reviews vaak geen aftersales maar nog niemand heeft daar gereageerd :/. Er komt dan ook wel haast niemand in die sectie maar toch. Dit kwam ik tegen bij een quick scan door de aftersales bij Alternate. Alternate vraagt dus in een e-mail om feedback te geven. Dit zorgt in dit geval duidelijk voor een onbetrouwbare score. Enkele reacties onder het kopje 'aftersales':
Alles was top gegaan dus niet helemaal van toepassing. Vragen om feedback perfecte zet.
Kreeg een mailtje om een review te plaatsen... nou ben ik daar geen fan van, maar voor deze keer gedaan. Eigenlijk omdat ik het top vind dat je dus voor weinig hoeft te betalen voor de verzending van een klein pakketje
Ze blijven je maar spammen met mail over reviews, erg vervelend.
Edit: Ik nodig graag medeTweakers uit om de Shop Reviews verder op te schonen. Dit kun je melden in [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 01:33:
Geen of te algemene aftersales:
Alternate:
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117788
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117643
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117477
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117237
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117080
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117079
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117021
http://tweakers.net/shopreview/permalink/116499
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115556
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115440
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115300
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114489
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114449
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114384
http://tweakers.net/shopreview/permalink/113800
http://tweakers.net/shopreview/permalink/113490
http://tweakers.net/shopreview/permalink/113482
http://tweakers.net/shopreview/permalink/113369
http://tweakers.net/shopreview/permalink/112752

MyCom:
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117786
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117741
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117713 (gebruiker is wel overdreven positief voor beloning?)
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117618
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117587
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117532
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117475
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117422
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117396
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117204
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117190
http://tweakers.net/shopreview/permalink/116896
http://tweakers.net/shopreview/permalink/116831
http://tweakers.net/shopreview/permalink/116546
http://tweakers.net/shopreview/permalink/113818
http://tweakers.net/shopreview/permalink/113615
http://tweakers.net/shopreview/permalink/113033

Azerty:
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117827
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117382
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117361
http://tweakers.net/shopreview/permalink/117019
http://tweakers.net/shopreview/permalink/116669
http://tweakers.net/shopreview/permalink/116438
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115631
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115590
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115574
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115458
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115450
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115238
http://tweakers.net/shopreview/permalink/115042
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114867
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114791
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114738
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114582
http://tweakers.net/shopreview/permalink/114442

Onder elk kopje dezelfde tekst:
http://tweakers.net/shopreview/permalink/116337

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:51:
Andere insteek; we krijgen ook wel eens de vraag hoe met reviews om te gaan, omdat winkels signaleren dat met name negatieve ervaringen geplaatst worden. Dat is simpelweg omdat mensen met een negatieve ervaring meer zoeken naar het uiten van hun ervaring.
Misschien is de beste tip geven zorgen dat negatieve reviews niet nodig zijn. Foutjes kunnen gemaakt worden, maar als een winkel deze adequaat en direct oplost denk ik niet dat er nog veel negatieve reviews zouden zijn. Ik krijg steeds meer het idee dat veel bedrijven vergeten dat het voeren van een (web)winkel niet alleen het verkopen van artikelen inhoudt maar ook het geven en voeren van de juiste garantie afwikkeling en het verlenen van de juiste service, iets wat bij veel (web)winkels nogal eens op een erg laag pitje lijkt te staan. Vroeger was de klant koning, nu lijkt het er soms op dat de klant blij moet zijn dat hij wat mag bestellen, en vooral achteraf geen service mag verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Grappig, mijn review staat ook gelinkt hierboven en ik wist niets af van de actie. Sommige mensen zijn gewoon zeer tevreden over MyCom, dat kan namelijk ook ;)

Ik denk alleen wel dat mensen verleid kunnen worden om vooraf al een (positieve) review te plaatsen. Het lijkt me als Tweakers zijnde geen rare zet om dergelijke beloningen te verbieden. Je kan als winkel beter zorgen dat mensen daadwerkelijk tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:37:
[...]

Misschien is de beste tip geven zorgen dat negatieve reviews niet nodig zijn. Foutjes kunnen gemaakt worden, maar als een winkel deze adequaat en direct oplost denk ik niet dat er nog veel negatieve reviews zouden zijn. Ik krijg steeds meer het idee dat veel bedrijven vergeten dat het voeren van een (web)winkel niet alleen het verkopen van artikelen inhoudt maar ook het geven en voeren van de juiste garantie afwikkeling en het verlenen van de juiste service, iets wat bij veel (web)winkels nogal eens op een erg laag pitje lijkt te staan. Vroeger was de klant koning, nu lijkt het er soms op dat de klant blij moet zijn dat hij wat mag bestellen, en vooral achteraf geen service mag verlangen.
I hear ya, maar ook dat werkt 2 kanten uit. We zien bij winkels reviews verschijnen een dag na bestelling dat een mail niet beantwoordt is, en bij V&A zelfs beoordelingen als iemand na 2 uur nog niet op een DM heeft gereageerd. Consumenten worden mondiger, te halen marges worden minder. Per saldo wordt er steeds meer verwacht voor steeds minder geld. Natuurlijk wil je in de ShR een goed beeld krijgen van wat je gemiddeld kan verwachten. Het neerleggen van een service die tot 0 klachten leidt gaat niet haalbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

zeef schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:21:
Ik zal je straks even mijn rekeningnummer DM'en. Overigens vind ik 5 euro best wel veel korting, echter hoor je mij niet klagen aangezien het best een keer handig zou kunnen zijn.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:00:
[...]

I hear ya, maar ook dat werkt 2 kanten uit. We zien bij winkels reviews verschijnen een dag na bestelling dat een mail niet beantwoordt is, en bij V&A zelfs beoordelingen als iemand na 2 uur nog niet op een DM heeft gereageerd. Consumenten worden mondiger, te halen marges worden minder. Per saldo wordt er steeds meer verwacht voor steeds minder geld. Natuurlijk wil je in de ShR een goed beeld krijgen van wat je gemiddeld kan verwachten. Het neerleggen van een service die tot 0 klachten leidt gaat niet haalbaar zijn :)
Klopt, het ligt ook zeker deels aan de consument die maar wat graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten qua prijzen, maar wel bij het minst of geringst kan gaan klagen. Ik ben zelf ook van mening dat dat soort reviews onwenselijk zijn, het moet wel redelijk blijven t.o.v. de winkel. Echter denk ik dat de gemiddelde gebruiker van shop reviews over dat soort ervaringen wel heen leest.

Dat de marges kleiner worden klopt ook zeker. Misschien zijn er wel te veel vissers die in een (te) kleine vijver vissen waardoor service en garantie afhandelingen onder druk komen te staan. Opzich ook niet wenselijk, maar het aan de markt zelf om deze ontwikkeling te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Is het niet handiger om te zorgen dat reviews enkel van echte tweakers afkomen?
Bijvoorbeeld door het plaatsen van reviews pas toe te staan een maand na aanmelding? Of de optie aan te schaffen voor 1000 karma punten?
Op die manier kunnen winkels nog steeds hun klanten aansporen om reviews te schrijven maar is tweakers af van de mensen die puur een profiel aanmaken en een review schrijven voor de beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik zal wel tegendraads zijn... Ik vindt het wel een leuke actie van MyCom..
Ik kan dit soort initiatieven wel waarderen. Sterker: ik won een tijdje terug 50euro tegoed bij wehkamp nadat ik een review plaatste over een aankoop van een wasdroger.

Actie Korting 200euro
Merkactie AEG": Gratis accu schroevendraaier twv 100euro
Review: 50euro te besteden bij Wehkamp

Al met al hoor je me dan niet klagen over de aankoop van mijn review. Wel was het hier zo dat ik de 50 euro had gewonnen. Niet iedere klant kreeg dit.

Mensen willen graag reviews lezen online van gebruikers maar schrijven lang niet altijd zelf een review. Dit soort acties stimuleert juist dat wat goed is voor de consument.

PS! mijn positieve gedachte hierbij zou direct verdwijnen wanneer blijkt dat negatieve reviews niet beloond worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]zeef schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:53:
[...]

Ik neem echt afstand van je formulering van 'gekochte reviews'. Dat is zo ver van de waarheid. Als ze 100€ voor een review zouden neertellen, dan is het een gekochte review. 5€ korting is echt geen bizar bedrag, ik kreeg vandaag een kortingsbon van 5€ van AH omdat ik mijn nieuwe bonuskaart heb geactiveerd. Daarom hebben we als leidend principe dat elke review, positief of negatief, dezelfde beloning moet krijgen en dat deze niet meer dan 10€ mag zijn.

Elk uitgekeerd bedrag is onjuist. Dat krijg ik een onsmakelijk gevoel bij. Ik praat maar niet over correctheid in deze als dit toch word toegestaan.
Pagina: 1