Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om mijn eigen krachtige pc te bouwen.
Ik ga voor de intel i7-4820k processor.
Mijn vraag is nu, welke moederbord is nu het beste?
Mijn budget is tot ongeveer €400.
Ik dacht al aan volgende moederborden:
1. gigabyte g1.assassin 2
2. gigabyte ga-x79-ud7
3. msi X79A-GD65 (8D)
4. asus SABERTOOTH X79

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:55

nielsvv

100% Afol

Ben zelf ook een krachtige pc aan het samenstellen en ik heb gekozen voor de Asus Rampage IV extreme samen met de Intel Core i7 4930K.

Wat zijn je eisen van je moederbord?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? ook even door, daar staan wel wat dingen in die je kunnen helpen.
Als ze allemaal voldoen, dan zou ik gewoon de goedkoopste pakken. Wat zo'n Sabertooth nu daadwerkelijk meer biedt dan bijv een G1 Assassin vraagik me af, terwijl die wel dik 80 euro duurder is. Natuurlijk zit er wat verschil in features, maar als je die niet gebruikt dan betaal je eigenlijk voor iets dat je niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Waarom ga je voor socklet 2011 en dan toch een quadcore kiezen die ongeveer even snel is, maar minder zuinig dan de 4770k Los van het feit dat het 20011 platform in de regel ook wat duurder is. Wat is je doel met de PC?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? al is doorgenomen. Maar ze voldoen allemaal ongeveer aan mijn verwachtingen. Ik zou mijn pc dus willen gebruiken om te kunnen gamen, maar ook voor photoshop en videobewerking. Dus allemaal zaken die wel wat kracht kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De kracht wordt geleverd -afhankelijk van de toepassing- door je CPU en je GPU. Verder doet het geheugen ook wel wat, en je voeding natuurlijk. Niet te vergeten de harde schijf (de grote bottleneck tenzij je een SSD neemt).

Het moederbord dient er alleen toe om die dingen aan elkaar te koppelen zodat je een werkende computer krijgt. (is even heel simpel gesteld, maar moet moet maar even zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:33:
Ik heb *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? al is doorgenomen. Maar ze voldoen allemaal ongeveer aan mijn verwachtingen. Ik zou mijn pc dus willen gebruiken om te kunnen gamen, maar ook voor photoshop en videobewerking. Dus allemaal zaken die wel wat kracht kunnen gebruiken.
Als ze allemaal voldoen, pak dan gewoon de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 22:59
Doe je veel aan foto/videobewerking, indien niet raad ik je aan om gewoon socket 1150 te nemen aangezien het je onnodig geld uitgeven bespaard.
Pagina: 1