Vraag&Aanbod advertentie

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-04 10:37
Beste Tweakers :) ,

Tussen de Vraag & Aanbod advertenties staat een item dat ik eventueel wel wil overnemen.
Echter heeft de verkoper nog geen feedback en gaat het om een aanzienlijk bedrag.
Ophalen is geen optie qua afstand.

Nu wil ik graag een topic starten op het forum met de vraag of er iemand in de buurt woont en het kan afhalen en daarna opsturen.

Mag dit en waar kan ik dit het beste posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Wat schiet je daarmee op?
Dan moet de gebruiker die het op gaat halen dus wel een vertrouwd iemand zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Mythio schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:33:
Wat schiet je daarmee op?
Dan moet de gebruiker die het op gaat halen dus wel een vertrouwd iemand zijn ofzo?
[trollmodus]We zijn toch een grote tweakfamilie..[trollmodus]

Zonder gekheid..Jullie kunnen toch ergens in het midden afspreken van de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:34
Ik denk dat het hier onder "spelerij" in ieder geval niet hoort hèhè. Er is toch een V&A-sectie?

Daarnaast begrijp ik je idee en kan het indd best werken. Bedenk je wel dat je de tussenpersoon geen verantwoordelijkheden op kunt leggen (garanties o.i.d.) en dat er natuurlijk gezeik van kan komen.
Wat als de tussenpersoon het product omdat het er goed uit ziet, maar hij achteraf niet blijkt te werken? Daar kun je je tussenpersoon niet verantwoordelijk voor houden.

Succes ermee dus, maar zorg dat je een duidelijk plaatje schetst naar elkaar van wat je verwacht (both ways), anders komt er gezeik van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09

Thomg

Aww yiss

Dus eigenlijk zoek je naar een "escrow" service van een medetweaker?

Tsja, ik zou gewoon even rondkijken bij V&A van tweakers, zoeken naar mensen met een hoge beoordeling en kijken of ze in de buurt wonen van de verkoper -> dmmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet gewoon contact opnemen met de tweaker in kwestie en vragen of je (voor een meerprijs) kan laten verzenden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit past een stuk beter in Shopping Forum(SF), dus daar staat het topic dan ook, per nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Als het om een aanzienlijk bedrag gaat, loont het de moeite om gewoon langs te gaan! Van te voren kunnen je wat risico indekken (als bijvoorbeeld het product beschadigd is/niet goed werkt, wat niet in de advertentie staat). Door detail foto's op te vragen. Ook kan je nog even bellen met betrokkene en diverse vragen stellen over de staat en werking.

Kortom iemand die een advertentie heeft staan, wil ook wel de moeite nemen om iets te verkopen!

Een paar jaar geleden heb ik mijzelf een "dure" spiegelreflexcamera en een aantal lenzen aangeschaft via Tweakers. Het heeft mij 6 uur reistijd (3 uur enkele reis) gekost, maar wist wel gelijk waar ik die 1500 euro aan uit heb gegeven.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
Als het een groot bedrag is zou ik juist langs willen gaan. Kan je het product eerst beoordelen en weet je ook dat het veilig is :Y

Maar er gelijk een dagje uit van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
Hokkie schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:43:
Als het om een aanzienlijk bedrag gaat, loont het de moeite om gewoon langs te gaan!
Een paar jaar geleden heb ik mijzelf een "dure" spiegelreflexcamera en een aantal lenzen aangeschaft via Tweakers. Het heeft mij 6 uur reistijd (3 uur enkele reis) gekost, maar wist wel gelijk waar ik die 1500 euro aan uit heb gegeven.
Precies. De reistijd is "goedkoper" dan voor een groot bedrag getilt worden. Zelf even de spullen kunnen zien en testen is dan ook altijd het beste met uitgaven van honderden euro's.

@ts
Moet zeggen dat wanneer ik zelf iets te koop heb staan, ik er ook meestal geen probleem van maak om in het geval van grote afstand eventueel zelf ook een stuk richting de koper af te reizen naar bijv een station, zodat hij het direct kan zien/testen en er later geen discussie kan ontstaan over de werking. (Natuurlijk niet voor een product van 20 euro :P )

Heb ook een keer een laptop van Den Helder met de trein naar Assen gebracht, koper twijfelde wat over te hoge resolutie maar durfde toen nieteens meer te weigeren door de moeite en verkocht hem zelf een week later weer :+

[ Voor 14% gewijzigd door CrashOverDrive op 11-01-2014 16:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Maar, ts, waar woont deze adverteerder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wizardd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:25:
Nu wil ik graag een topic starten op het forum met de vraag of er iemand in de buurt woont en het kan afhalen en daarna opsturen.

Mag dit en waar kan ik dit het beste posten?
Niet hier. Je zou dat ook in V&A kunnen vragen, maar om eerlijk te zijn, gewoon niet doen als je het niet zelf kunt regelen. Dit soort acties horen niet op het forum.

Zie verder ook How to - Veilig handelen op V&A. Een locatie veraf wil nog wel eens gebruikt worden door V&A-oplichters om ophalen onmogelijk te maken.

Aanzienlijk bedrag, verkoper zonder feedback, afgelegen locatie, allemaal dingen die alarmbellen doen afgaan.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 11-01-2014 17:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.