Jup ook deze harrie opent een topic over een pc met o.a. mining doeleinden. Reden is vrij simpel, afgelopen tijd bezig geweest met m'n pruttelbakkie om wat alt-coins te minen en aangezien ik merk dat ik dat toch wel erg leuk vind en ik ook nog wel wat kansen zie om er een paar centen mee te verdienen, toch maar besloten verder onderzoek te doen.
Mijn idee is niet zozeer litecoin minen, maar meer andere altcoins die ikzelf potentie toedicht. Ik geloof in het idee van een digitale munt maar ben niet van mening dat Bitcoin per definitie #1 blijft, daarvoor zijn een aantal dingen al teveel onomkeerbaar. Sterker nog, ik acht de kans best groot dat dé munt die uiteindelijk breed geaccepteerd gaat worden nog niet eens is uitgevonden. Maar goed, draaf te ver door.
Vandaag voor het eerst echt serieus een beetje aan het rondkijken geweest voor hardware, veel verder dan een lijstje met videokaarten en bijbehorende prijs / Kh/s ben ik niet gekomen. Eis is dat er een snelle levertijd op alle onderdelen zit. Voorlopig is de conclusie dat het de 280X gaat worden, ietsjes duurder dan de 7950, maar ook gepaard met betere prestaties.
4 kaarten omdat ik wil weten of het (rendabel) kan (zijn). Over de overige onderdelen laat ik me graag adviseren. Doel is maximale prestaties uit het beschikbare budget.
Mijn idee is niet zozeer litecoin minen, maar meer andere altcoins die ikzelf potentie toedicht. Ik geloof in het idee van een digitale munt maar ben niet van mening dat Bitcoin per definitie #1 blijft, daarvoor zijn een aantal dingen al teveel onomkeerbaar. Sterker nog, ik acht de kans best groot dat dé munt die uiteindelijk breed geaccepteerd gaat worden nog niet eens is uitgevonden. Maar goed, draaf te ver door.
Vandaag voor het eerst echt serieus een beetje aan het rondkijken geweest voor hardware, veel verder dan een lijstje met videokaarten en bijbehorende prijs / Kh/s ben ik niet gekomen. Eis is dat er een snelle levertijd op alle onderdelen zit. Voorlopig is de conclusie dat het de 280X gaat worden, ietsjes duurder dan de 7950, maar ook gepaard met betere prestaties.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, minen en mooie websites bouwen. - Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2500,- - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Jep. Alle randapparatuur + SSD (256GB Samsung 840 uit mn hoofd) kaart gaan mee, rest van huidige PC gaat door naar mijn broertje die daar ongetwijfeld erg blij mee zal zijn. - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nog niet in onderstaande tabel staat. Geheugen, moederbord, processor, koeling, case, ret. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus vind ik een mooi merk, heeft me tot op heden nooit in de steek gelaten. Maar laat me graag adviseren. Sapphire schijnt goed "koele" kaarten te producen, vandaar de keuze daarvoor. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hoewel ik geen idee heb of dit mogelijk/realistisch is wil ik hem niet al te luid hebben. Zal gewoon in mijn kantoor komen te staan. Videokaarten wil ik overdag op een respectabele temperatuur hebben draaien, 's avonds mag dat wat warmer en wat luider.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 4 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC | € 290,94 | € 1.163,76 |
| 1 | Corsair AX1200i | € 261,51 | € 261,51 |
| Totaal | € 1.425,27 | ||
4 kaarten omdat ik wil weten of het (rendabel) kan (zijn). Over de overige onderdelen laat ik me graag adviseren. Doel is maximale prestaties uit het beschikbare budget.
Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu