Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

gambieter schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:14:
[...]

Dan moet je duidelijk nog leren hoe je de hierarchie bespeelt:
[afbeelding]
;)
* PcDealer makes mental note :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

downtime schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Kosten: Doordat er geen muren zijn kun je meer werkplekken plaatsen zonder dat mensen zich opgesloten voelen. Flexibiliteit: Je hoeft niet te verbouwen om de inrichting te veranderen. Vergaderplek erbij? Haal een paar bureau's weg en zet een wandje neer en je bent klaar. Bespaart ook weer geld.
Volgens mij zijn de meeste kantoren zo opgebouwd. Er is bij ons ook al het nodige verbouwd en die muurtjes stellen niets voor.
Op de begane grond is een bedrijf weggegaan en alle muren waren zo weg.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CutePuppy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:30:
[...]

Hoezo is creativiteit dan een buzzword?
Als je het maar op de goede manier uitlegt is (bijna) elk werk creatief. Dan is een bouwvakker ook creatief als hij geen spijkers meer heeft.
[...]

Als je maar max 4 van de 8 uur kan presteren op niveau ben je voor mijn ervaring echt wel een uitzondering. Niemand kan 8 uur lang 100% geven. Daar ben ik het wel mee eens (bekend voorbeeld is dat mensen maar ong 45 van de 60 minuten goed geconcentreerd kunnen blijven). Maar max 4 uur?
Het heeft niet eens zo zeer met concentratie te maken maar maar met of ik wel of niet goede oplossingen bedenk voor een probleem.
[...]

Nee, want ik mis context. Hebben ze net zoveel werkervaring als jij? Allemaal op hetzelfde junior/medior/senior niveau? En ben jij de enige die dit vindt?
Ik sta aan het begin van het arbeidsprocess dus de ervaring is daardoor beperkt. Echter krijg ik ook dan vaak opmerkingen van anderen: doe je snel. In studie was het verschil sowieso enorm, de tijd die ik aan taken/opdrachten etc. besteden was veel lager en de kwaliteit beter dan gemiddeld.
Als medior heb ik enkele senior collega's die veel meer werk verrichten in dezelfde tijd dan ik. Dat wil niet zeggen dat ik niet 8 uur lang op niveau presteer.

[...]

Dat heeft dan niets met je (gebrek aan) vrijheid op het werk te maken hoop ik? Of denk je wel relatief langer te presteren als je van je werk een half uur kan chillen op je eigen tijd?
Nee mijn inspiratie is gewoon beperkt per dag, een halfuurtje chillen werkt dan slecht, mezelf een paar uur in een andere omgeving droppen helpt wat meer.
[...]

Tijd krijgen om over problemen na te denken krijg je hopelijk ook als je op kantoor zit? En denk je trouwens dat nadenken over problemen als je eigenlijk hoort te slapen bijdraagt aan je chronische slaapproblemen?
Natuurlijk, ik heb tijd zat daarvoor, echter laat mijn inspiratie zich niet selectief enkel tussen 9 en 5 benutten (gelukkig niet zeg). Verder bedankt voor je zorgen maar nee, ik heb namelijk geen problemen en lig er ook niet over te malen. Het probleem is gewoon een te langzaam lopende biologische klok.
Je laatste 4 paragrafen begrijp ik niet helemaal als reactie.
Dat de werkmentaliteit bij mij erg afhankelijk is van de houding van de werkgever: als de houding van mijn werkgever erg strikt is dan ben ik dat ook. Daarnaast isd de enige reden dat ik daar zit (en dat mijn baas mij laat komen) omdat er centjes verdiend worden met mijn arbeid en zo behandel ik het ook. Het mag misschien een heel zakelijke houding zijn maar dat is je werkgever ook. Vandaar dus dat ik ook een 9 tot 5 mentaliteit heb, mijn werkgever eist een strikt aantal uren arbeid dus dan zorg ik er ook wel voor dat ik precies die uren vol maak, het moet van twee kanten komen.

Daarbij aanhakend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
GoldenSample schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:37:
Als je het maar op de goede manier uitlegt is (bijna) elk werk creatief. Dan is een bouwvakker ook creatief als hij geen spijkers meer heeft.
Dat is waar, maar er bestaat zeker wel een kloof tussen werk waar je over het algemeen weinig creativiteit voor nodig hebt, en werk waar veel creativiteit daadwerkelijk een pluspunt, zo niet een vereiste, kan zijn.

Bouwvakkers kunnen zeker creatief zijn tijdens het uitvoeren van hun werk, maar creativiteit voor dat werk is relatief minder van belang dan voor, bijv. mensen in de marketing of IT.
Het heeft niet eens zo zeer met concentratie te maken maar maar met of ik wel of niet goede oplossingen bedenk voor een probleem.
Als je werk voornamelijk bestaat uit het bedenken en realiseren van (nieuwe) concepten, dan kan ik me voorstellen dat productiviteit hard kan schommelen binnen 8 uur tijd. Echter bevatten de meeste beroepen uit werk waar je daadwerkelijk een praktische planning en "bewijs" van productie kan leveren voor vrijwel de volle 8 uur. En voor die beroepen is "max 4 uur productief op een dag" zeker niet het norm.
Ik sta aan het begin van het arbeidsprocess dus de ervaring is daardoor beperkt. Echter krijg ik ook dan vaak opmerkingen van anderen: doe je snel. In studie was het verschil sowieso enorm, de tijd die ik aan taken/opdrachten etc. besteden was veel lager en de kwaliteit beter dan gemiddeld.
(Zie net je profiel, dus ik weet het al)
En dat was een WO studie? En uitzonderingen zijn er altijd. Tijdens mijn WO studie heb ik genoeg studenten gezien die jonger en intelligenter waren dan ik. Hun prestaties waren dan ook op een heel ander niveau. Die waren alleen ook niet het "max 4 uur per dag" type. Mijn directe collega's, die allemaal op WO of PhD niveau opereren, hebben dat ook niet.

Zoals ik al heb gezegd in dit topic: voor Google is het goed mogelijk dat deze manier van een bedrijf runnen optimaal is. Voor veel andere type organisaties is dat weer niet.
Nee mijn inspiratie is gewoon beperkt per dag, een halfuurtje chillen werkt dan slecht, mezelf een paar uur in een andere omgeving droppen helpt wat meer.
Natuurlijk, ik heb tijd zat daarvoor, echter laat mijn inspiratie zich niet selectief enkel tussen 9 en 5 benutten (gelukkig niet zeg). Verder bedankt voor je zorgen maar nee, ik heb namelijk geen problemen en lig er ook niet over te malen. Het probleem is gewoon een te langzaam lopende biologische klok.
Ben eigenlijk benieuwd of de Marketing mensen waar ik werk dat ook hebben? Dat gevoel krijg ik namelijk niet. Al werken veel van hen best wel laat door. Misschien is dat toch wel een beetje hetzelfde.
Dat de werkmentaliteit bij mij erg afhankelijk is van de houding van de werkgever: als de houding van mijn werkgever erg strikt is dan ben ik dat ook. Daarnaast isd de enige reden dat ik daar zit (en dat mijn baas mij laat komen) omdat er centjes verdiend worden met mijn arbeid en zo behandel ik het ook. Het mag misschien een heel zakelijke houding zijn maar dat is je werkgever ook. Vandaar dus dat ik ook een 9 tot 5 mentaliteit heb, mijn werkgever eist een strikt aantal uren arbeid dus dan zorg ik er ook wel voor dat ik precies die uren vol maak, het moet van twee kanten komen.
Klinkt alsof de Google manier dan beter werkt voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door CutePuppy op 13-01-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Probleem vind ik veelal dat zo gezegd 'vrije arbeidsomgang' verkapt een veel grotere druk op legt, echter heb ik besloten om toch maar te gaan proberen voor mezelf aan de gang te gaan deze zomer.

Het werk wat ik nu doe is echter veel meer een 'invuloefening' en stom 'regelwerk' dan het bedenken van iets nieuws/analyseren. Vind het daardoor ook niet heel erg interessant, het uiteindelijke denkwerk heb ik dan in een paar minuten gedaan echter ben je nog wat tijd kwijt aan het documenteren en mensen achter hun broek aan zitten.

Heb idd een WO opleiding gedaan, technische studie die wel als wat 'lichter' bekend staat dan Die-Hard technische studies (hoewel dat heel erg persoonlijk is en vooral geroepen word door de 'die-hard' technische studenten). Verder moet ik eerlijk zijn dat ik niet echt gebrand op hoge cijfers ben (7.1 ofzo gemiddeld uiteindelijk). Ik heb er eigenlijk min of meer voor gekozen om een gemiddeld niveau te behalen binnen mijn opleiding maar met veel minder inspanning tov. anderen. En ja veel mensen noemen dat lui.

Ik haal vaak een heel normaal resultaat (zeg 7 van 10) met 50% van de tijd die veel anderen om me heen er over doen (binnen bepaalde onderwerpen natuurlijk), wil ik echter naar 8 a 8.5 uit 10 dan moet ik er misschien dubbel zo veel tijd in steken, dat vind ik niet efficiënt en daarvoor vind ik het onderwerp vaak niet boeiend genoeg (als ik m'n werk 'ruim voldoende' heb gedaan is bij mij vaak de interesse al lang weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

CutePuppy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:58:
[...]
Bouwvakkers kunnen zeker creatief zijn tijdens het uitvoeren van hun werk, maar creativiteit voor dat werk is relatief minder van belang dan voor, bijv. mensen in de marketing of IT.
Ben ik het niet helemaal mee eens... Als bouwvakker kun je dingen tegenkomen die anders zijn dan anders vooraf bedacht. En dan moet je creatief zijn met het zoeken van een goede oplossing. In mijn ogen is ervaring erg belangrijk voor creativiteit. Want tenzij je een kunstenaar bent, is iets creatiefs bedenkel wel erg leuk, maar heb je er niets aan als het niet ten uitvoer gebracht kan worden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

Bij mijn (nog huidige) werkgever heeft men ook wat van die nieuwerwetse dingen. Ik ben er over het algemeen minder positief over:

Voetbaltafel/flipperkast:Heeft gezorgd voor een forse toename in geouwehoer in het team over de laatste wedstrijd, wat voor moves er werden gedaan etc. Flipperkast staat in kantine zodat je er fijn van kan meegenieten in de pauze.

Kantoortuin: Continu langslopende, pratende mensen, lawaai van andere teams etc. Omdat er geen duidelijke domeinafscheiding is is het in mijn ogen moeilijker om mensen aan te spreken op lawaai dat ze maken.

Verstelbare bureaus/stoelen: pluspunt, dit heb je echt nodig bij kantoorwerk. Bureaus kunnen ook worden versteld op stahoogte.

Al met al vind ik de "moderne" werkfilosofie minder positief, op mijn werk wil ik me kunnen concentreren op mijn werkzaamheden. Vermaak is leuk maar het kan een afleidende factor worden.
Het een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van het type mensen wat in een bedrijf werkt, bij voornamelijk rustige mensen zou een kantoortuin voor mij persoonlijk veel beter te doen zijn.

Mijn nieuwe werkgever heeft gewoon voor het team een afgesloten ruimte, geen maffe open ruimtes met 10 tallen mensen erin :)

Weblog | Straling!

Pagina: 1 2 Laatste